IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Bentley Continental Supersports: Ένα ταχύτατο «οικολογικό» κομψοτέχνημα
Πολλοί ήταν αυτοί που θεωρούσαν ότι οι νέοι κανονισμοί εκπομπών ρύπων θα ανάγκαζαν σε μαρασμό τη φίρμα. Όμως, οι άνθρωποι της Bentley δεν είχαν πει ακόμη την τελευταία τους λέξη...
Η Continental Supersports είναι η ταχύτερη και δυνατότερη Bentley όλων των εποχών. Ένα δυναμικό διθέσιο supercar που εστιάζει στην οδήγηση αλλά και η πρώτη Bentley που κινείται με βενζίνη και βιο-καύσιμα, εγκαινιάζοντας έτσι την χρήση της τεχνολογίας FlexFuel στην πολυτελή κατηγορία. Αυτό αποτελεί το πρώτο στάδιο της δέσμευσης της Bentley προς το να γίνουν όλα τα μοντέλα της συμβατά με χρήση βιο-καυσίμων μέχρι το 2012. Η Supersports ξεκίνησε σαν μια μυστική, εσωτερική μελέτη της Bentley για τις δυνατότητες μείωσης του βάρους της Continental GT, με παράλληλη αύξηση της δύναμης και της ροπής. Έπειτα από δοκιμές 24 μηνών, η μελέτη κατέληξε σε επίσημο προγραμματισμό για ένα νέο μοντέλο που υλοποιείται με το πάθος και τον ενθουσιασμό μιας μικρής ομάδας μηχανικών και σχεδιαστών της Bentley.
Διακριτική σχεδίαση, κλασική Bentley
Η σχεδιαστική εξέλιξη της Supersports βασίστηκε στην αρχή form follows function, με την μορφή του αυτοκινήτου να αποτυπώνει το σκοπό για τον οποίο αυτό σχεδιάστηκε. Και πράγματι, οι γραμμές του αμαξώματος της Supersports προϊδεάζουν για τις μηχανικές αλλαγές που κρύβονται πίσω από την εικόνα. Για παράδειγμα, η αυξημένη ισχύς και ροπή του κινητήρα W12 απαιτούσε μεγαλύτερη ροή αέρα προς τα 2 intercoolers και το σύστημα ψύξης. Οι σχεδιαστές της Bentley απάντησαν με ένα δυναμικό και εντυπωσιακό σχέδιο που περιλαμβάνει μεγάλες κάθετες εισαγωγές εμπρός και 2 αεραγωγούς στο καπό. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται η ποσότητα του αέρα προς τα 2 intercoolers κατά 10%, ενώ από τους αεραγωγούς στο καπό αποβάλλεται ο ζεστός αέρας από τον κινητήρα. Αντίστοιχα, τα νέα φουσκωμένα πίσω φτερά, για τις ανάγκες του φαρδύτερου μετατροχίου, έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τη δυναμική παρουσία ενός coupe υπερυψηλών επιδόσεων. Επιπλέον, η Supersports ξεχωρίζει από τις Continental GT και GT Speed από το διαφορετικό φινίρισμα στις γρίλιες της μάσκας και του προφυλακτήρα, στα διακοσμητικά των φώτων, στα πλαίσια των παραθύρων και στους τροχούς. Όλα τα ανοξείδωτα μέρη του αυτοκινήτου έχουν υποστεί μια περίπλοκη διαδικασία, που η Bentley ονομάζει «Physical Vapour Deposition», μέσω της οποίας αποκτούν αυτό το γυαλιστερό και πολύ ανθεκτικό φινίρισμα. Χαρακτηριστικές είναι οι νέες φαρδύτερες ελλειπτικές απολήξεις της εξάτμισης μέσα στο διακριτικό και εντυπωσιακό μαύρο πλαίσιό τους.
Σπορ πολυτελές σαλόνι
Το εντυπωσιακό εσωτερικό της Supersports αντανακλά τον σπορ χαρακτήρα της καθώς, με την εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων και Alcantara, πέρα από την επιζητούμενη εμφάνιση, επιτεύχθηκε και εδώ σημαντική μείωση του βάρους. Η Supersports είναι ένα αυστηρά διθέσιο coupe, με ελαφριά, χειροποίητα σπορ καθίσματα που διαθέτουν πλάτη από ανθρακονήματα. Τα πίσω καθίσματα έχουν δώσει τη θέση τους σε έναν επίπεδο αποθηκευτικό χώρο που διαχωρίζεται με μια δοκό συγκράτησης αποσκευών, κατασκευασμένη επίσης από ανθρακονήματα. Το νέο εσωτερικό αποτελεί απόδειξη των ικανοτήτων των τεχνιτών της Bentley στο εργοστάσιο του Κρου. Οι χαρακτηριστικές υψηλής ποιότητας δερμάτινες επενδύσεις και τα χρωμιωμένα μέρη πλαισιώνονται στην Supersports από τμήματα από ανθρακονήματα, που αντικαθιστούν τις παραδοσιακές ξύλινες επενδύσεις.
Θηριώδης κινητήρας
Για τη νέα Continental Supersports, οι μηχανικοί της Bentley δημιούργησαν τον δυνατότερο κινητήρα στην 90άχρονη ιστορία της μάρκας. Ο διάσημος W12 των 6.0 λίτρων αποδίδει 630 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., δηλαδή 3,5% πιο αποδοτικός σε σχέση με τον αντίστοιχο της Continental GT Speed. Η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί 6,7% στα 800 Nm, μόλις από τις 1.700 σ.α.λ. και διατηρείται σχεδόν σε ολόκληρο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα. Κατά το ανέβασμα μιας σχέσης, το καύσιμο και η ανάφλεξη διακόπτονται στιγμιαία για να μειωθεί ο χρόνος αλλαγής μέσω της μείωσης της ροπής, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την ποιότητα λειτουργίας και την αντοχή του κιβωτίου ταχυτήτων. Στα δε κατεβάσματα, ο ψεκασμός καυσίμου αυξάνεται προκείμενου να αυξηθεί και η διαθέσιμη ροπή. Οι τιμές επιτάχυνσης έχουν ασφαλώς βελτιωθεί, ενώ ο μικρότερος χρόνος απόκρισης σε όλες τις σχέσεις και η επιβράδυνση από τον κινητήρα στα κατεβάσματα έχουν σημαντικό όφελος στην σπορ οδήγηση. Το αποτέλεσμα είναι μια οδηγική εμπειρία με ακόμη πιο σπορ αίσθηση και ήχο.
Το αποτέλεσμα μετράει!
Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά! Με 630 ίππους και το νέο Quickshift κιβώτιο της ZF που μειώνει στο μισό το χρόνο στις αλλαγές σχέσεων και επιτρέπει το πολλαπλό κατέβασμα σχέσεων, η Supersports αποτελεί το νέο μέτρο σύγκρισης για την Bentley. Έχει 0-100 χ.α.ώ. σε μόλις 3,9’’ και τελική ταχύτητα 329 χ.α.ώ. Οι εκρηκτικές επιδόσεις πλαισιώνονται από μια σειρά βελτιώσεων στο αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη που περιλαμβάνουν ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης και στην ανάρτηση, χρήση ελαφρύτερων εξαρτημάτων, νέους προφυλακτήρες εμπρός/πίσω και νέες αντιστρεπτικές ράβδους.
Απόλυτα σπορ χαρακτήρας
Ο σπορ χαρακτήρας της Supersports ενισχύεται από το κεντρικό διαφορικό που πλέον μοιράζει τη ροπή εμπρός/πίσω σε ποσοστό 40/60 (αντί για 50/50), μειώνοντας την υποστροφή ισχύος στην έξοδο των στροφών και προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα να διατηρήσει ευκολότερα την ιδανική γραμμή, το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο, τους ελαφρύτερους τροχούς 20 ιντσών και το ανάλογα ρυθμισμένο ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας (ESP). Οι αλλαγές επεκτείνονται στην αναβαθμισμένη εμπρός ανάρτηση με νέους αλουμινένιους εμπρός συνδέσμους, σκληρότερες βάσεις σε συνδυασμό με νέα αντιστρεπτική, ρυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης Servotronic για αμεσότερη απόκριση, και νέο σύστημα ελέγχου απόσβεσης της ανάρτησης για καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος. Τα φρένα από ανθρακονήματα και κεραμικά υλικά ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό της Supersports, με σημαντικό όφελος στην εξοικονόμηση βάρους, στην απόκριση του τιμονιού και στην αναβάθμιση του κρατήματος και της άνεσης. Πρόκειται για τα μεγαλύτερα και δυνατότερα φρένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής. Συνολικά, οι τεχνικοί της Bentley πέτυχαν μείωση του βάρους κατά 110 κιλά σε σχέση με την Continental GT Speed. Σε αυτό συμβάλλουν, ασφαλώς, και οι μοναδικοί τροχοί αλουμινίου 20 ιντσών με 10 ακτίνες, οι οποίοι πέρα από την εξοικονόμηση βάρους 10 κιλών συνολικά, μειώνουν την αναρτώμενη μάζα και επιταχύνουν την ψύξη των φρένων. Επιπλέον, το αυξημένο κατά 50 χλστ. πίσω μετατρόχιο βελτιώνει την πρόσφυση και τη σταθερότητα.
 «Οικολογική» δήλωση
Στην ανακοίνωση για την περιβαλλοντική πολιτική της, η Bentley, το 2008 στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, είχε δεσμευτεί ότι θα μειώσει την εκπομπή καυσαερίων και την κατανάλωση των μοντέλων της, δημιουργώντας έναν στόλο συμβατό με τη χρήση βιο-καυσίμων. Η Continental Supersports εγκαινιάζει αυτήν τη δέσμευση και είναι η πρώτη Bentley που μπορεί να κινηθεί είτε με βενζίνη, είτε με βιο-καύσιμο Ε85, ή με οποιονδήποτε συνδυασμό αυτών. Με την χρήση βιο-καυσίμου Ε85 μπορεί μάλιστα να επιτευχθεί μείωση έως και 70% της εκπομπής CO2 στην κλίμακα «well-to-wheel». Η μέθοδος υπολογισμού της εκπομπής CO2 «well-to-wheel», από την πηγή δηλαδή του καυσίμου μέχρι τον τροχό, μετράει την συνολική επιβάρυνση της ατμόσφαιρας σε CO2 και όχι μόνο το εκπεμπόμενο από τις εξατμίσεις CO2. Έτσι, υπολογίζονται οι ρύποι σε όλα τα στάδια από την παραγωγή των καυσίμων μέχρι τη μεταφορά τους και τη χρήση τους στο όχημα. Το σύστημα τροφοδοσίας ανιχνεύει την αναλογία βενζίνης/βιο-καυσίμου στο ρεζερβουάρ, διασφαλίζοντας την αμετάβλητη παροχή ισχύος και ροπής, ανεξαρτήτως του μίγματος. Το αποτέλεσμα είναι απρόσκοπτη δύναμη σε κάθε περίπτωση, όπως άλλωστε επιβάλλει η παράδοση της Bentley.
Με όνομα βαρύ σαν ιστορία
Με την ευκαιρία, η ονομασία «Supersports», προέρχεται από την επίσης διθέσια και επίσης σημαντικά ελαφρωμένη Supersports του 1925 των 3.0 λίτρων, που αποτελούσε εξέλιξη της Speed των επίσης 3.0 λίτρων. Εκείνη η Supersports των μόλις 86 ίππων, φημισμένη για την τεχνολογία της που προερχόταν από τους νικηφόρους αγώνες στις 24 Ώρες του Le Mans, ήταν η πρώτη Bentley παραγωγής που έσπασε το φράγμα των 160 χ.α.ώ. Δείτε λοιπόν που φτάσαμε σήμερα και απλά, φανταστείτε το μέλλον.
 
Bentley Continental Supersports
Κυβισμός: 5.998 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 630 ίπποι/6000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 800 Nm/1700 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 3,9’’
Τελική ταχύτητα: 329 χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 16,3 λ./100 χλμ.
Ρύποι CO2: 388 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΛΛΙΚΟΥΡΤΗΣ

Καθαρισμός Μπεκ (Καρμπυρατέρ/Injection) Μπαταρίες, Λάδια, Μπουζί, Φίλτρα, Μπουζοκαλώδια
Λεωφ. Αθηνών 121 (Ασπρόχωμα) 241 00 Καλαμάτα, Τηλ.: +302721069789

 
Χρήσιμα