IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Peugeot Bipper: Επαγγελματικός (επανα)προσανατολισμός
Το Bipper είναι ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο για τις απαιτήσεις της αστικής χρήσης. Σχεδιασμένο για επαγγελματίες που αναζητούν ευκολία στη χρήση και τη στάθμευση στην πόλη.
Με μήκος κάτω από τα 4 μέτρα και χωρητικότητα 2,5 κυβικών, αυτό το αυτοκίνητο συμπληρώνει την ανανέωση της γκάμας επαγγελματικών αυτοκινήτων της Peugeot, που ξεκίνησε με το Boxer τον Ιούνιο 2006. Χάρη στις ασύμμετρες πίσω πόρτες και τις πλευρικές συρόμενες, οι χρήστες του διευκολύνονται για εύκολη φόρτωση και εκφόρτωση, ακόμη και στα πιο στενά μέρη. Καθώς μπορεί να μετατραπεί εύκολα σε κινητό γραφείο ή να αυξήσει το ωφέλιμο μήκος φόρτωσης μέσω ενός καινοτόμου και ιδιοφυούς αναδιπλούμενου καθίσματος συνοδηγού, το Peugeot Bipper μπορεί να προσαρμοστεί σε μία πληθώρα απαιτητικών χρήσεων.
Αμάξωμα για άνετες και ασφαλείς μεταφορές
Το αμάξωμα του Bipper έχει μελετηθεί για να πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές αναφορικά με την παθητική ασφάλεια. Αρκετά σενάρια μετωπικής σύγκρουσης έχουν αναλυθεί για να διασφαλίσουν τον βέλτιστο σχεδιασμό των δομικών στοιχείων, αλλά και να βελτιστοποιήσουν επίσης την παραμόρφωσή τους και την δυνατότητα απορρόφησης της ενέργειας πρόσκρουσης. Ο εμπρός προφυλακτήρας, πχ., ενσωματώνει μία δοκό πρόσκρουσης από ατσάλι υψηλού ορίου ελαστικότητας. Αυτή τοποθετείται πάνω σε απορροφητές κραδασμών που είναι άμεσα βιδωμένοι στα ράμφη του αμαξώματος. Σε περίπτωση σύγκρουσης με χαμηλή ταχύτητα, η δοκός και οι απορροφητές υπόκεινται σε παραμόρφωση τέτοια ώστε να μην επηρεάζονται τα ράμφη.
Τα περιοριστικά στοιχεία, που στηρίζονται στη γέφυρα του κινητήρα από αλουμίνιο, συνεισφέρουν στον έλεγχο της συμπεριφοράς του εμπρός τμήματος σε περίπτωση σύγκρουσης και στον περιορισμό της διείσδυσης του κινητήρα στο χώρο των επιβατών. Παρομοίως, οι βάσεις της εμπρός ανάρτησης είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να μεταφέρουν την ενέργεια κάτω από το αμάξωμα σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Η μετατόπιση των μαζών μέσα στο χώρο του κινητήρα έχει μελετηθεί ώστε να περιορίζει οποιαδήποτε διείσδυση και τραυματισμό του οδηγού. Αυτό περιλαμβάνει επίσης τον σχεδιασμό των πεντάλ και της κολώνας διεύθυνσης (βαθμός ανύψωσης της πεταλιέρας και της κολώνας τιμονιού).
Πλούσιος εξοπλισμός ασφάλειας
Τα συστήματα συγκράτησης συμβάλλουν κατά πολύ στην ασφάλεια των επιβατών. Το Bipper έχει 3 ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με ρυθμιζόμενο ύψος. Διαθέτουν επίσης προεντατήρες και περιοριστές δύναμης που μειώνουν τις φυσικές δυνάμεις στις οποίες εκτίθενται οι επιβάτες. Μία προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων υπενθυμίζει στους επιβάτες να φορούν την ζώνη ασφαλείας τους και ένα ηχητικό σήμα ενεργοποιείται εάν αποσυνδεθεί η ζώνη ασφαλείας του οδηγού. Αυτό είναι ουσιώδες για να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα των αερόσακων οδηγού και συνοδηγού που διαθέτει το αυτοκίνητο.
Ο αερόσακος συνοδηγού, που είναι προαιρετικός εξοπλισμός ανάλογα με τη χώρα, μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί εάν χρειαστεί. Μία προειδοποιητική ένδειξη δείχνει ότι έχει απενεργοποιηθεί. Να σημειωθεί ότι είναι δυνατόν να συνυπάρχουν, ο αερόσακος συνοδηγού και το τραπεζάκι γραφής στο ταμπλό. Οι πλευρικοί αερόσακοι είναι επίσης διαθέσιμοι ως προαιρετικός εξοπλισμός. Ενσωματώνονται στις πλευρές των εμπρός καθισμάτων. Για να συμπληρωθεί ο εξοπλισμός ασφάλειας, το Bipper διαθέτει επίσης ένα σύστημα που αναγνωρίζει την απότομη επιβράδυνση, και σε περίπτωση πρόσκρουσης, αποσυνδέει αυτόματα την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και καυσίμου, αποκλείοντας έτσι κάθε κίνδυνο πυρκαγιάς.
Έμφαση και στον εξοπλισμό άνεσης
Λόγω της επαγγελματικής του χρήσης, είναι δεδομένο ότι όλοι οι χρήστες του Bipper θα επωφελούνται του ψηλού επιπέδου άνεσης μέσα στο αυτοκίνητο. Τα καθίσματα, που έχουν μεγάλη σημασία στους επιβάτες που περνούν πολλές ώρες μέσα στο Bipper, έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν τέλεια άνεση και υποστήριξη. Διαθέτουν προσκέφαλο, διαμόρφωση «κινητού γραφείου» και μία ανακλινόμενη ράχη καθίσματος, και η λειτουργικότητά τους μπορεί να συμπληρωθεί με ρύθμιση ύψους, οσφυϊκή στήριξη, υποβραχιόνιο και μία λειτουργία θέρμανσης. Το κάθισμα συνοδηγού διαθέτει πολλαπλές λειτουργίες και επιδεικνύει την προσοχή στη λεπτομέρεια που έχουν δώσει οι σχεδιαστές του αυτοκινήτου.
Αυτό το καινοτομικό κάθισμα μπορεί να διαμορφωθεί, πρώτα ως κινητό γραφείο με την αναδίπλωσή του στην θέση τραπεζιού. Έπειτα, όλο το κάθισμα μπορεί να διπλωθεί στο πάτωμα, απελευθερώνοντας επιπλέον χώρο για την μεταφορά μακριών φορτίων (έως 2,5 μ.). Αυτό αυξάνει το ωφέλιμο μήκος κατά περίπου 1 μ. Αυτό το χαρακτηριστικό θα γίνει απαραίτητο στους επαγγελματίες που θέλουν να επωφεληθούν από την πολυμορφικότητα και να αυξήσουν τον χώρο φόρτωσης σε ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο. Για βελτιωμένη ορατότητα και για να διευκολύνει τους ελιγμούς, το Bipper διαθέτει μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες. Ανάλογα με την έκδοση, μπορούν να είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι σε συνδυασμό με την λειτουργία αποθάμπωσης του θερμαινόμενου πίσω παραθύρου.
Όταν κάνει ελιγμούς με την όπισθεν, και για να παρέχει εύκολη στάθμευση στην πόλη, είναι διαθέσιμο ένα σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος που διαθέτει 4 αισθητήρες υπερήχων τοποθετημένους στον πίσω προφυλακτήρα. Αυτό το σύστημα περιλαμβάνει μία ηχητική προειδοποίηση με αυξομειούμενη ένταση, που υποδεικνύει ότι το αυτοκίνητο πλησιάζει ένα εμπόδιο. Εάν το Bipper έχει κοτσαδόρο, η λειτουργία των αισθητήρων απενεργοποιείται αυτόματα όταν η ηλεκτρική σύνδεση του ρυμουλκούμενου αυτοκινήτου γίνει στην πρίζα του κοτσαδόρου. Μία άλλη, χρήσιμη λειτουργία για την καθημερινή οδήγηση, είναι ο υπολογιστής ταξιδίου/περιοριστής ταχύτητας. Είναι διαθέσιμα και εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα «One-touch», με το χειριστήριο τοποθετημένο στο εσωτερικό της πόρτας.
Ένα πρακτικό και άνετο εσωτερικό
Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί για να είναι εύκολο στη χρήση. Το ταμπλό είναι στιβαρό με έναν πίνακα τεσσάρων οργάνων, ένα πίνακα πολλαπλών λειτουργιών, προειδοποιητικά φώτα και μία κεντρική κονσόλα. Η διάταξη έχει σχεδιαστεί εργονομικά για να διασφαλίσει ότι κάθε ρύθμιση είναι σε κοντινή απόσταση και κάθε όργανο είναι στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Αυτό συμβαίνει και με το τιμόνι, που είναι ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος. Ο μοχλός ταχυτήτων είναι τοποθετημένος στο ταμπλό και αυξάνει τον διαθέσιμο χώρο μέσα στην καμπίνα επιβατών. Η ανυψωμένη θέση οδήγησης και το μεγάλο εμπρός παρμπρίζ παρέχουν άριστη ορατότητα για τον οδηγό. Το Bipper διαθέτει καινοτομική, προσαρμοζόμενη καμπίνα επιβατών, που προσφέρει πολλαπλούς αποθηκευτικούς χώρους, αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού με πολλές ρυθμίσεις folding, επίπεδη επιφάνεια στο ταμπλό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τραπεζάκι γραφής, κλειστό ντουλαπάκι συνοδηγού, αποθηκευτικούς χώρους στις πόρτες, κλπ.
Δυναμικοί κινητήρες για σκληρή χρήση
Για άνετη οδήγηση στην πόλη ή τα προάστια ενώ είναι φορτωμένο, το Bipper εξοπλίζεται με 2 κινητήρες της PSA Peugeot Citroën, με οικονομία καυσίμου και χαμηλούς ρύπους. Ο ένας είναι βενζίνης 1.4 λίτρων με 75 ίππους και ο άλλος επίσης 1.4 λίτρων, πετρελαίου, με 70 ίππους. Η ροπή του βενζινοκινητήρα είναι διαθέσιμη απ’ τις χαμηλές στροφές του κινητήρα και ταιριάζει απόλυτα στις αστικές συνθήκες οδήγησης. Ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων διατίθεται με αυτόν τον κινητήρα. Χαρακτηριστικό του κινητήρα πετρελαίου είναι η επίπεδη καμπύλη ροπής στις 2.000-2.750 σ.α.λ., κάνοντάς τον εξαιρετικά ελαστικό στη χρήση. Το Bipper διατίθενται με 2 τύπους κιβωτίου ταχυτήτων στον κινητήρα πετρελαίου.
Πρόκειται για το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων MA και για το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, τέλειο για χρήση στην πόλη. Βασίζεται στο κιβώτιο ταχυτήτων MA, και χρησιμοποιεί ένα ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου που εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, πετυχαίνοντας παράλληλα μικρό χρόνο αλλαγής ταχύτητας. Ο μοχλός ταχυτήτων, είναι τοποθετημένος σε μία ανυψωμένη θέση στο ταμπλό, και επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει είτε τον χειροκίνητο τρόπο αλλαγής σχέσεων (οι αλλαγές ταχυτήτων ενεργοποιούνται από τον οδηγό μέσω του μοχλού ταχυτήτων), είτε τον αυτόματο τρόπο. Από τη μία βοηθά τον οδηγό σε αστική χρήση μέσω της άνεσης που παρέχει, αλλά επιπλέον, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων.
Δροσερό κι ευχάριστο εσωτερικό περιβάλλον
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στον εξαερισμό και το κλιματισμό του Bipper, άλλη μια φορά προς όφελος των επιβατών. Η αποθάμπωση του παρμπρίζ γίνεται από 8 αεραγωγούς. Στον χώρο επιβατών, ο αέρας κατανέμεται μέσα από 4 κατευθυνόμενους αεραγωγούς, 2 στο κέντρο και 2 στις πλευρές, και κεντρικούς αεραγωγούς που έχουν κατεύθυνση προς το πάτωμα του οχήματος. Μία ρύθμιση για την αλλαγή της ροής του αέρα από το εξωτερικό του αυτοκινήτου προς την εσωτερική ανακύκλωση αέρα διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό. Αυτός είναι ουσιώδης εξοπλισμός όταν οδηγείται σε αστική περιοχή, καθώς σταματά τις οσμές και τα ανεπιθύμητα μόρια αέρα να μπουν στον χώρο επιβατών. Το μηχανικό air conditioning είναι επίσης διαθέσιμο. Περιλαμβάνει ένα φίλτρο για την απομάκρυνση της γύρης, της σκόνης και συγκεκριμένων μολυσματικών μορίων αερίων. Αναφορικά με τον εξοπλισμό multimedia, το Bipper προσφέρει συστήματα ήχου και ανοικτής ακρόασης τηλεφώνου. Το ηχοσύστημα αποτελείται από ένα ράδιο/CD που μπορεί να αναπαράγει αρχεία MP3. Έχει απόδοση 4x10W και συνδυάζεται με 4 ηχεία (2 tweeters και 2 woofers).
Ασφαλής επικοινωνία
Το σύστημα ανοικτής ακρόασης τηλεφώνου επιτρέπει σε ένα κινητό τηλέφωνο με Bluetooth να χρησιμοποιείται μέσα στο αυτοκίνητο με απόλυτη ασφάλεια. Μία ρύθμιση on/off βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και συνδυάζεται μ’ ένα μικρόφωνο που είναι τοποθετημένο στην εσωτερική πλαφονιέρα. Οι κλήσεις μπορούν να απαντηθούν με την πίεση ενός πλήκτρου που διακόπτει την λειτουργία του ράδιο/CD έτσι ώστε να ακούγεται το τηλεφώνημα μέσω των ηχείων.
Πρόσθετος εξοπλισμός το SitePack
Το site pack περιλαμβάνει εξοπλισμό που επιτρέπει στο Bipper να οδηγείται σε ανώμαλους δρόμους, όπως πχ. σε οικοδομικούς χώρους, αλλά επίσης και πάνω από ανυψωμένα πεζοδρόμια στην πόλη και σε αγροτικούς δρόμους. Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, με ανάρτηση ανυψωμένη κατά 15 χλστ. και προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα, το Bipper είναι έτοιμο για τις πιο σκληρές αποστολές. Το site pack αποτελείται από την ανυψωμένη ανάρτηση και τα μεγαλύτερα πλευρικά προστατευτικά του αμαξώματος (όπως προαναφέραμε), ελαστικά 185/65R15, προστατευτική ποδιά κάτω από τον κινητήρα, προστατευτικό στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, εμπρός και πίσω λασπωτήρες.
Τροχοί και αναρτήσεις
Η εμπρός ανάρτηση είναι ανεξάρτητη με γόνατα τύπου McPherson και ελικοειδή ελατήρια. Η πίσω αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα με υδραυλικά αμορτισέρ και ελικοειδή ελατήρια. Το σύνολο της πίσω ανάρτησης στηρίζεται στο αμάξωμα μέσω ειδικών ελαστικών συνδέσεων που βοηθούν στην ελάττωση των θορύβων και των κραδασμών. Χάρη στο σχεδιασμό της πίσω ανάρτησης, το Bipper μπορεί να μεταφέρει φορτίο έως 610 κιλά με μικρή επίπτωση στην απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Το Bipper διαθέτει στον βασικό του εξοπλισμό ελαστικά 175/70R14. Ο εφεδρικός τροχός, τοποθετείται στο πίσω μέρος του πατώματος και είναι κανονικού μεγέθους, όμοιος με τους τροχούς του αυτοκινήτου.
Στο βασικό εξοπλισμό, διαθέτει υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, παρέχοντας στον οδηγό εξαιρετική ευελιξία στην πόλη, καθώς ο κύκλος στροφής μεταξύ πεζοδρομίων είναι μόνο 10,2 μ. Αναφορικά με την πέδηση, το Bipper διαθέτει εμπρός δισκόφρενα 257 χλστ. ή 284 χλστ. στις εκδόσεις με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, και συνδυάζεται με δαγκάνες που έχουν πιστόνια διαμέτρου 54 χλστ. Στο πίσω μέρος το αυτοκίνητο διαθέτει ταμπούρα 203 χλστ. ή 228 χλστ. στις εκδόσεις με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το ABS διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό, για να βελτιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης και να εγγυηθεί την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου.
Χαμηλό κόστος συντήρησης
Ένας σημαντικός παράγοντας επιλογής ενός επαγγελματικού αυτοκινήτου είναι το κόστος συντήρησης. Στην περίπτωση του Bipper, το κόστος συντήρησης είναι χαμηλό. Το διάστημα service είναι 30.000 χλμ. ή 2 χρόνια, ανεξαρτήτως κινητήρα. Για μείωση του κόστους, η αλλαγή λαδιών και η αντικατάσταση ορισμένων ανταλλακτικών όπως το φίλτρο αέρα, φίλτρο diesel, φίλτρο γύρης και τακάκια, είναι όλα προγραμματισμένα να συμπίπτουν με τους χρόνους συντήρησης. Όλα τα παραπάνω βασίζονται στην φυσιολογική χρήση του αυτοκινήτου. Ο ιμάντας χρονισμού αντικαθίσταται κάθε 10 χρόνια ή 240.000 χλμ. στον κινητήρα diesel, και 150.000 χλμ. στην έκδοση βενζίνης.
 
Peugeot Bipper 1.4
Κυβισμός: 1.360 κυβ. εκατοστά
Ισχύς: 75 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 118 Nm στις 2.600 σ.α.λ.
Μέση κατανάλωση: 6,9 λ./100 χλμ.
Ρύποι CO2: 164 γραμμ./χλμ.
 
Peugeot Bipper 1.4 HDi
Κυβισμός: 1.398 κυβ. εκατοστά
Ισχύς: 70 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 160 Nm στις 1.750 σ.α.λ.
Μέση κατανάλωση: 4,5 λ./100 χλμ.
Ρύποι CO2: 119 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
Ζ. & Γ. ΧΑΛΙΔΑΣ

Χρώματα Αυτοκινήτων, Σκαφών, Κτιρίων
Μυστρά 25, 165 61 Γλυφάδα Αττικής
Τηλ.: +302109631114, +302109623199, E-mail: halidaszg@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα