IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
SKN Porsche Cayman S: Υπεροχή στα σημεία
Με στόχο την οικονομία και τους χαμηλούς ρύπους, ο οίκος SKN αυξάνει διαρκώς το πελατολόγιό του σε πολλές χώρες. Πέραν αυτών όμως, υπάρχουν και οι απαιτητικοί πελάτες που αναζητούν επιδόσεις.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Με σκοπό την αναζήτηση βελτίωσης των κινητήρων για μείωση της κατανάλωσης και των βλαβερών ρύπων, ο οίκος SKN ξεκίνησε να δραστηριοποιείται το 2004, αρχικά με την δημιουργία προγραμμάτων διαχείρισης κινητήρων για επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία. Το αποτέλεσμα ήταν όντως εκπληκτικό. Η μείωση της κατανάλωσης στα οχήματα αυτά έφτανε τα 5-6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.(!) Οι πελάτες του οίκου ενδιαφέρθηκαν να μάθουν για το πόσο εφικτό θα ήταν να εφαρμοζόταν κάτι αντίστοιχο και στα επιβατικά τους οχήματα. Αυτό έδωσε και την αφορμή στους ανθρώπους του οίκου SKN να ξεκινήσουν την έρευνα για την εφαρμογή ενός αντίστοιχου προγράμματος διαχείρισης κινητήρων επιβατικών αυτοκινήτων, μέσω φυσικά της μονάδας του εγκεφάλου που ήδη διέθεταν.
Για όλα τα οχήματα
Έναν χρόνο μετά, γίνονταν οι πρώτες δοκιμές και το αποτέλεσμα ήταν πολύ πιο εντυπωσιακό, απ’ το γεγονός ότι το πρόγραμμα που δημιουργήθηκε μπορούσε να βρει εφαρμογή σε κάθε κινητήρα επιβατικού οχήματος, ανεξάρτητα αν θα ήταν βενζίνης ή πετρελαίου, Ευρωπαϊκού, Ιαπωνικού ή Αμερικανικού, για παράδειγμα, αυτοκινήτου. Αυτό όπως αναμενόταν, διεύρυνε κατά πολύ την δραστηριότητα του οίκου και σήμερα, δύναται η βελτίωση οικονομίας και μείωσης ρύπων με την ονομασία EcoTuning, με τους ενδιαφερόμενους πελάτες του SKN να ξεπερνούν τους 17.000, αποκλειστικά και μόνο στη Γερμανία, όπου και η έδρα του οίκου. Αν λάβουμε υπόψη μας και την εκπροσώπησή του σε άλλες αγορές, καταλαβαίνουμε ότι τα συνολικά νούμερα είναι αρκετά μεγαλύτερα και δείχνουν συνάμα την τάση της αγοράς, που αρέσκεται πλέον σε πιο οικονομικούς κινητήρες, χωρίς παραχωρήσεις όμως στις ήδη υπάρχουσες επιδόσεις.
EcoTuning
Το πρόγραμμα αυτό δεν έχει σκοπό να «φορτώσει» με ισχύ τον κινητήρα. Το ζητούμενο εδώ είναι η οικονομία και έρχεται όταν εστιάζουμε την προσοχή μας στην παραγόμενη ροπή κι όχι στην αντίστοιχη ισχύ του μοτέρ. Με τα προγράμματα SKN η ροπή σε κάθε περίπτωση είναι σαφώς πιο αυξημένη σε σχέση με την ισχύ. Με την βελτίωση της παραγόμενης ροπής του κινητήρα, αυτομάτως παρέχουμε στον τελευταίο τη δυνατότητα καλύτερη και πιο αποτελεσματικής «έλξης», του λεγόμενου «τραβήγματος», που έχει ως αποτέλεσμα ελαφρώς βελτιωμένες επιδόσεις, πιο ουσιαστικές εν κινήσει επιταχύνσεις, καλύτερη καύση στους θαλάμους των κυλίνδρων, λιγότερες φθορές σε βάθος χρόνου και φυσικά, μείωση των παραγόμενων ρύπων.
EcoTuning75
Το πιο χαρακτηριστικό φαινόμενο εδώ είναι ότι, βάσει προγράμματος, η βελτίωση αυτή προσφέρει την οικονομία μέχρι 75% βύθισης στο πεντάλ του γκαζιού, ενώ εστιάζει πλέον στην μέγιστη απόδοση από το ποσοστό αυτό και μέχρι το τέρμα στο δεξί πεντάλ. Και εδώ τον πρώτο ρόλο παίζει η ροπή, μόνο που η ισχύς είναι λίγο πιο ψηλά σε σχέση με την προηγούμενη βελτίωση. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά, ότι το πρόγραμμα Eco75 για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αποδίδει περισσότερη ροπή από το αντίστοιχο πρόγραμμα με γνώμονα τις επιδόσεις.
ChipTuning
Εδώ τα πράγματα είναι ξεκαθαρισμένα. Στόχος είναι οι επιδόσεις. Αυτό βέβαια δεν αναιρεί την περιβαλλοντική ανησυχία των δημιουργών τους. Απλά, μεγιστοποιείται η απόδοση των κινητήρων, χωρίς όμως να ξεφεύγουμε από τα όρια των ρύπων που επιβάλλονται από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία. Οι βελτιώσεις ChipTuning αρκετές φορές συνδυάζονται με την τοποθέτηση ειδικών ολοκληρωμένων συστημάτων εξαγωγής, ή/και συστημάτων με μηχανικούς κομπρέσορες. Οι περιπτώσεις αυτές όμως είναι ελάχιστες, καθώς έχουν υψηλό κόστος και διατίθενται για πολύ συγκεκριμένο αριθμό μοντέλων.
Από τη θεωρία στην πράξη
Θέλοντας να δούμε και στην πράξη τη νέα τάξη πραγμάτων με τις «οικολογικές» βελτιώσεις του οίκου SKN, υποβάλαμε στη δοκιμασία ένα εκ των οχημάτων μας. Επιλέξαμε σκοπίμως το ισχυρότερο (Porsche Cayman S), καθώς για το μοντέλο αυτό προσφέρονται σαφώς περισσότερες επιλογές. Το πρόγραμμα οικονομίας και μείωσης ρύπων (EcoTuning75) υπόσχεται μόλις 8 επιπλέον ίππους (303 από 295) αλλά +18 Nm ροπής (358 αντί 340). Το πρόγραμμα ChipTuning υπόσχεται επιπλέον άλλους 10 ίππους (313 από 295), ενώ η υποσχόμενη επιπλέον ροπή είναι ελαφρώς λιγότερη από πριν (355 από 340). Το πρόγραμμα ChipTuning, διαθέτει κι άλλο ένα στάδιο εξέλιξης με την τοποθέτηση ειδικού ολοκληρωμένου συστήματος εξαγωγής που ανεβάζει λίγο ακόμη την ροπή του κινητήρα (360 Nm) ενώ η ισχύς ανεβαίνει στους 331 ίππους. Το κόστος για το μέγιστο στάδιο εξέλιξης εδώ είναι λίγο πάνω από 6.000 ευρώ (με την τοποθέτηση), ενώ τα προγράμματα των προηγούμενων βελτιώσεων δεν υπερβαίνουν τα 1.600 ευρώ. Σημαντικό εδώ είναι το γεγονός ότι όλες οι βελτιώσεις του οίκου SKN συνοδεύονται από γραπτή εγγύηση, τόσο για τις μηχανικές βελτιώσεις όσο και για το λογισμικό, Στην πρώτη περίπτωση είναι μέχρι 1 έτος, όπου συνδυαστικά αυξάνεται και στη άλλη περίπτωση φτάνει και τα 5 χρόνια.
Το... χειρουργείο!
Ορισμένες βελτιώσεις που έχουν να κάνουν με πρόγραμμα διαχείρισης του κινητήρα μέσω του εγκεφάλου, γίνονται με σύνδεση του υπολογιστή SKN με την μονάδα του αυτοκινήτου, από το γνωστό σημείο όπου συνδέεται και το tester, το διαγνωστικό, για τον έλεγχο του εγκεφάλου. Αυτό δεν είναι όμως εφικτό σε όλα τα μοντέλα, ενώ όταν πρόκειται για την τοποθέτηση νέου chip, είναι επιβεβλημένη η αφαίρεση του εγκεφάλου και η ειδική «χειρουργική» στο εργαστήριο, κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες θερμοκρασία και με απόλυτη προσοχή. Έτσι έγινε και στην Cayman S. Λόγω της ιδιαιτερότητας του οχήματος, η διαδικασία αφαίρεσης του εγκεφάλου ήταν πιο χρονοβόρα, καθώς, κάθε κίνηση, γίνεται από τους ανθρώπους του οίκου με πολύ προσεγμένες κινήσεις, προς αποφυγή ανεπιθύμητων βλαβών. Μετά την απόλυτα προσεκτική αποσύνδεση του εγκεφάλου, η συνέχεια δύνεται στο εργαστήριο, με τον Νίκο Γκίκα σε ρόλο «χειρούργου».
«Κάνετε κάθε φωτογραφία που θέλετε με απόλυτη προσοχή και χωρίς να αγγίξετε το χώρο εργασίας», ήταν τα λόγια του, πριν τη διαδικασία αποκόλλησης του μητρικού chip που διαχειρίζεται τα δεδομένα που αφορούν τη λειτουργία και τις επιδόσεις του κινητήρα. Αμέσως μετά, τοποθετείται σε ειδική πλατφόρμα, όπου μέσω διαδικτύου, αποστέλλονται τα δεδομένα στις κεντρικές εγκαταστάσεις του οίκου στη Γερμανία. Μετά την επεξεργασία των δεδομένων, νέα δεδομένα δημιουργούνται και αποστέλλονται με τον ίδιο τρόπο, όπου καταγράφονται σε κενό chip. Αυτό, αμέσως μετά, θα τοποθετηθεί στο ίδιο ακριβώς σημείο της πλακέτας του εγκεφάλου του αυτοκινήτου. Αν η αφαίρεση του μητρικού chip απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, η τοποθέτηση και επικόλληση του νέου είναι ακόμη πιο απαιτητική. Όταν η όλη διαδικασία έχει ολοκληρωθεί με απόλυτη επιτυχία, τοποθετείται και πάλι η πλακέτα στο κέλυφος του εγκεφάλου και επανατοποθετείται στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, στην προβλεπόμενη από τον κατασκευαστή, θέση του. Με την ίδια προσοχή τοποθετούνται τα καπάκια και η μοκέτα στον κινητήρα και η δουλειά έχει έρθει σε πέρας. Τώρα, είμαστε έτοιμοι για τη πρώτη δοκιμή.
Δοκιμάζοντας τα νέα δεδομένα
Για τα πρώτα χιλιόμετρα της δοκιμής η οδήγηση είναι «στρωτή». Σε πρώτη φάση ελέγχουμε τυχόν δυσλειτουργίες που μπορεί να οφείλονται σε κάποια λάθος ενέργειά μας καθ’ όλη τη διαδικασία της βελτίωσης. Όλα βέβαια έχουν γίνει με απόλυτη ακρίβεια, όμως, κατά τον Γιώργο Γκίκα που έκανε και τα πρώτα χιλιόμετρα στο αυτοκίνητο, είναι απαραίτητοι οι έλεγχοι σε πολύ τακτά διαστήματα, νοοτροπία που αποκομίστηκε από τους διδάσκαλους Γερμανούς. Αφού γίνει ο τελικός έλεγχος ότι όλα δουλεύουν «ρολόι», η Cayman S ήταν έτοιμη να μας δείξει την «μεταμόρφωσή» της. Φυσικά δεν περιμένουμε ένα «τέρας» που θα «βρυχάται» συνέχεια, από φανάρι σε φανάρι κι από στροφή σε στροφή, αλλά υπεροχή στα σημεία. Κι αυτό τελικά εισπράξαμε.
Αν και στην αρχή δεν δίναμε ιδιαίτερη προσοχή στην οικονομία, η κατανάλωση βρισκόταν σε λογικότατα πλαίσια, λαμβάνοντας υπόψη και το στιλ οδήγησης που έπρεπε ν’ ακολουθήσουμε λόγω της δοκιμής μας. Τα χαμηλά του αυτοκινήτου είναι καλά. Το προοδευτικό «τίναγμα» εμπρός τώρα έρχεται με τρόπο που αρχικά συναντούσαμε μόνο με την επιλογή του Sport Chrono Plus. Στις μεσαίες, φαίνεται ότι διατηρείται αυτή η δύναμη και ροπή που πήραμε πιο πριν. Και έρχονται οι υψηλές στροφές. Αυτό είναι! Το μοτέρ αρχίζει να δείχνει το μέγεθος της δύναμής του μετά τις 5.500 σ.α.λ. μέχρι και τις 7.200, όπου αρχίζει και η «κόκκινη» περιοχή στο στροφόμετρο. Μετά την αίσθηση στο δρόμο και για να έχουμε και την πιστοποίηση των πραγματικών επιδόσεων, περάσαμε από δυναμόμετρο το αυτοκίνητο. Οι μετρήσεις εδώ αφορούν την πραγματική δύναμη που θα καταγραφεί στους τροχούς, αυτή δηλαδή που είναι 100% αξιοποιήσιμη.
Οι μετρήσεις έδωσαν ροπή 288,38 λιμπρόποδα στις 6.400 σ.α.λ. και 274,07 ίππους στις 7.200 σ.α.λ. Αξιόλογο εδώ είναι το γεγονός ότι οι τροχοί γύρισαν μέχρι και τις 7.541,73 σ.α.λ., γεγονός που πιστοποιεί ότι και ο κόφτης «σηκώθηκε» πιο ψηλά. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ειδικών, είχαμε περίπου 17 πραγματικούς ίππους περισσότερο από πριν, κάτι που σημαίνει ότι δεν πήραμε τους +18 εξ αρχής υποσχόμενους, αλλά μερικούς ακόμη (ωραία!), με πάνω από 315 συνολικά (από 295 αρχικά). Σύμφωνα με τις μετρήσεις του οίκου SKN, τα 0-100 χ.α.ώ. έρχονται σε περίπου 5,2’’ (από 5,4’’) και η τελική ταχύτητα προσεγγίζει τα 280 χ.α.ώ. (από 275). Στο ταχύμετρο, ο δείκτης έφτασε μια ανάσα πριν το τέρμα των 300 χ.α.ώ.
SKN Hellas
Από την περασμένη χρονιά (2008), ο οίκος SKN εκπροσωπείται πλέον και επίσημα στη χώρα μας. Πίσω από τον οίκο αυτό βρίσκεται η παραδοσιακή πλέον οικογένεια των αγώνων αυτοκινήτου, Γιώργου και Νίκου Γκίκα. Αυτός όμως που έχει πάρει... ζεστά την υπόθεση SKN είναι ο Νίκος Γκίκας. Μετά από μία σειρά επιτυχιών και τίτλων στους αγώνες αυτοκινήτου και έχοντας αποκτήσει αρκετή εμπειρία, ο Νίκος είναι αυτός που αποτελεί την «ραχοκοκαλιά» του SKN στην Ελλάδα. Πέραν της άρτιας εκπαίδευσής του από τους ανθρώπους του οίκου σε Γερμανία και Ελλάδα, είναι αυτός που σε αρκετές περιπτώσεις, κάνει σε τακτά διαστήματα δοκιμές εξέλιξης των βελτιώσεων, κυρίως γι’ αυτές που αφορούν την κατηγορία ChipTuning, καθώς εδώ οι ενδιαφερόμενοι εν δυνάμει πελάτες είναι διαρκώς πιο απαιτητικοί. Τόσο ο Γιώργος όσο και ο Νίκος, βρίσκονται διαρκώς πίσω από το τιμόνι των εταιρικών τους οχημάτων, αλλά και οχημάτων του στενού τους πελατειακού χώρου, δοκιμάζοντας συνεχώς νέα δεδομένα. Η πληροφόρηση που προκύπτει καταλήγει στα κεντρικά του οίκου SKN στη Γερμανία, επεξεργάζεται και αξιοποιείται για μελλοντικές βελτιώσεις.
Η προετοιμασία για την λειτουργία των εγκαταστάσεων, μαζί με την εκπαίδευση και τα σεμινάρια, κράτησε αρκετούς μήνες. «Πέραν της θεωρίας, έπρεπε να δείξουμε πανέτοιμοι στους Γερμανούς συνεργάτες μας και στην πράξη», μας λέει μεταξύ άλλων ο Γιώργος Γκίκας. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Νίκου Γκίκα: «Όταν με είδαν οι Γερμανοί για πρώτη φορά να κάνω δοκιμές αφαίρεσης και επικόλλησης των microchips, στην πλακέτα ενός εγκεφάλου-δείγματος, μου είπαν ότι δεν θα τα κατάφερνα επιτυχώς ποτέ. Το ίδιο βράδυ, κλείστηκα στο χώρο εργασίας κι όλη νύχτα έκανα δοκιμές αφαίρεσης/επικόλλησης. Την επόμενη μέρα, δεν πίστευαν στα μάτια τους και ζήτησαν να δουν το αποτέλεσμα στην πράξη. Έμειναν έκπληκτοι κι αμέσως μου πρότειναν περεταίρω εκπαίδευση στη Γερμανία». Κλείνοντας, να αναφέρουμε «προσεχώς» την παρουσίαση (κατόπιν δοκιμής) του VW Golf GTi 5ης γενιάς που βελτίωσε ο οίκος και που αποτελεί (προς το παρόν) τη «σημαία» του SKN στην Ελλάδα, όσον αφορά το «βάθος» της βελτίωσης που έχει υποστεί. Εν αναμονή λοιπόν...



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Χ. ΚΑΣΦΙΚΗΣ - Κ. ΚΑΣΦΙΚΗΣ ΟΕ

Ασφάλειες Αυτοκινήτων, Σκαφών, Πυρός, Ζωής & Νομικής Προστασίας
Δονάτου Δημουλίτσα 89, 491 00 Κέρκυρα
Τηλ.: +302661025145, Fax: +302661026411
E-mail: asfalieskasfiki@yahoo.gr

 
Χρήσιμα