IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Chevrolet Cruze: Συνειδητή επίθεση στην μικρομεσαία κατηγορία
Το νέο Chevrolet Cruze ανεβάζει τον πήχη της αισθητικής κομψότητας, της ποιότητας κατασκευής και της πολιτισμένης λειτουργίας στην Ευρωπαϊκή κατηγορία μικρομεσαίων οχημάτων. Η επίθεση άρχισε.
Αποστολή στην Ισπανία
Αμέσως μετά την επιστροφή μας από την έκθεση της Γενεύης 2009, ετοιμάσαμε βαλίτσες για την Ισπανία. Σημείο άφιξης αυτή τη φορά η Santander, άλλη μία ενδιαφέρουσα Ισπανική πόλη, εκεί όπου γνωρίσαμε για πρώτη φορά το εντελώς νέο Cruze, ένα μοντέλο που φιλοδοξεί να βάλει με αξιώσεις τη Chevrolet στην κατηγορία των μικρομεσαίων σεντάν μοντέλων. Με υψηλή ασφάλεια και μια νέα γκάμα κινητήρων, το Cruze προαναγγέλλει μια νέα, παγκόσμια σχεδιαστική φιλοσοφία για τη Chevrolet.
Ελκυστική εξωτερική σχεδίαση
Η πολυεθνική ομάδα σχεδίασης, με έδρα στην Κορέα και τη συμβολή συναδέλφων από Γερμανία, ΗΠΑ και Αυστραλία, ανέλαβε να δημιουργήσει ένα νέο, μικρομεσαίο sedan τριών όγκων που αναζωογονεί τη Chevrolet. Η ομάδα δημιούργησε μια νέα, παγκόσμια σχεδιαστική φιλοσοφία για τη μάρκα, με φρέσκα οπτικά στοιχεία και εκφράζοντας τα παραδοσιακά σχεδιαστικά στοιχεία ταυτότητας της φίρμας με νέους τρόπους. Φαρδύτερο και μακρύτερο από τον προκάτοχό του, το Cruze έχει δυναμικό, χαμηλωμένο στήσιμο. Μια χαρακτηριστική, κοίλη πλευρική γραμμή που εκτείνεται κατά μήκος των πλευρών του αυτοκινήτου μέχρι το πορτμπαγκάζ πρόκειται να γίνει το νέο στοιχείο ταυτότητας Chevy. Η αναβαθμισμένη οπτική εμφάνιση ενισχύεται επίσης από ένα καθαρό και απέριττο αμάξωμα από όπου απουσιάζουν διακοσμητικά στοιχεία. Η χαρακτηριστική μάσκα 2 εισαγωγών αέρα φιλοξενεί το έμβλημα του χρυσού παπιγιόν Chevy. Τέλος ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας (0,31) κρίνεται ικανοποιητικός για την κλάση του μοντέλου.
Πλήρως αναβαθμισμένο εσωτερικό
Η καμπίνα χαρακτηρίζεται από αρμονικές, ρέουσες γραμμές και τη χρήση σαγρέ επιφανειών και μαλακών υλικών. Άριστη εφαρμογή των πάνελ με μικρές ανοχές και πλούσιος χώρος για τα πόδια, το κεφάλι και τους ώμους των πίσω επιβατών, χαρακτηρίζει την καμπίνα του Cruze. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί ενδείξεις και χειριστήρια των συστημάτων ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και κλιματισμού. Τα αναλογικά όργανα έχουν φωτισμό LED για διαυγή, ζωηρή απόχρωση. Στα καθίσματα του Cruze χρησιμοποιείται μια συρμάτινη δικτυωτή δομή για ακόμα πιο ομοιόμορφη κατανομή βάρους, πιο σταθερή γέμιση αφρώδους επένδυσης και πιο μεγάλα μαξιλάρια έδρας και πλάτης, μπροστά και πίσω.
Το εύρος ρύθμισης διαμήκους μετατόπισης (εμπρός/πίσω) έχει επεκταθεί κατά περίπου 5 εκατοστά. Το μηχανικά ελεγχόμενο αιρκοντίσιον είναι προαιρετικό για τη βασική έκδοση και στάνταρ για την LS, ενώ διζωνικός, αυτόματος έλεγχος κλιματισμού είναι στάνταρ με την έκδοση LT. Σύστημα φιλτραρίσματος σωματιδίων και οσμών καθαρίζει τον αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα. Ηχοσύστημα με αναπαραγωγή ΜΡ3 και δίχρωμη οθόνη γραφικών ενδείξεων διατίθεται στάνταρ. Η έκδοση LT, φέρει επιπλέον 6δισκο CD-changer και υποδοχή USB στην κεντρική κονσόλα. Σύστημα πλοήγησης βασισμένο σε DVD προσφέρεται για όλες τις εκδόσεις με έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών για απεικόνιση χαρτών.
Δομή και συστήματα ασφαλείας
Η δομή αμαξώματος του Cruze είναι από τις πιο άκαμπτες στην κατηγορία του, με στρεπτική ακαμψία 140% μεγαλύτερη από αυτή του προκατόχου του. Αυτή η σφιχτή, ισχυρή δομή είναι το μυστικό για την καταστολή θορύβων, κραδασμών και τριγμών και για διασφάλιση μιας καλής απόδοσης στα crash tests ασφαλείας και βέλτιστων χαρακτηριστικών οδηγικής άνεσης και συμπεριφοράς. Περίπου το 65% της δομής αποτελείται από ατσάλια υψηλής αντοχής, σχεδόν 50% παραπάνω από του προκατόχου του. Επίσης, σχεδόν 30% περισσότερες ηλεκτροπόντες χρησιμοποιούνται σε όλη τη δομή. Αποτελεσματικές ζώνες απόσβεσης φορτίου παρέχουν μέγιστη προστασία επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης από οποιαδήποτε κατεύθυνση.
Οι εμπρός και πίσω ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης για την απόσβεση της ενέργειας κρούσης είναι σχεδιασμένες για να παραμορφώνονται πιο αποτελεσματικά προκειμένου να διατηρείται η ακεραιότητα της καμπίνας επιβατών, που προστατεύεται από έναν κλωβό ασφαλείας ενισχυμένο με σωληνωτά στοιχεία, τα οποία πλαισιώνουν τα ανοίγματα των θυρών και υποστηρίζουν την οροφή. Ο συνδυασμός μιας μονοκόμματης πλαϊνής δομής και ατσάλινων δοκών θυρών εξαιρετικά υψηλής αντοχής προσφέρει αποτελεσματική προστασία από πλευρική σύγκρουση. Σε ταχύτητες μέχρι 4 χ.α.ώ. οι προφυλακτήρες απορροφούν την ενέργεια μικροσυγκρούσεων, ελαχιστοποιώντας τη ζημιά του αμαξώματος.
Εκτός από την ελαχιστοποίηση θορύβων και κραδασμών, μια άκαμπτη δομή εμποδίζει την είσοδο θορύβων από τον κινητήρα, το δρόμο και τον αέρα μέσα στην καμπίνα. Ζώνες ασφαλείας τριών σημείων υπάρχουν και στα 5 καθίσματα. Εμπρόσθιοι αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, αερόσακοι οροφής τύπου κουρτίνας, πλευρικοί αερόσακοι στα εμπρός καθίσματα και αποσπώμενα πεντάλ. Στα μέτρα της ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνονται ABS, Traction Control (TCS) και προαιρετικά το Electronic Stability Control (ESC).
Αποδοτικοί κινητήρες
Η νέα γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel περιλαμβάνει αλουμινένιους βενζινοκινητήρες 1.6 και 1.8 λίτρων, καθώς κι έναν 2.0 λίτρων turbo diesel με 16 βαλβίδες. Οι βενζινοκινητήρες έχουν μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Ο 1.6 αποδίδει 113 ίππους και ο 1.8 141, με ροπή που το 85% αυτής είναι διαθέσιμο στις 2.000-6.300 σ.α.λ. Οι κινητήρες αυτοί έχουν ικανοποιητική επιτάχυνση και κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο. Ο νέος 16βάλβιδος κινητήρας 2.0 turbo diesel με 150 ίππους, προσφέρει πρόσθετη ισχύ με ακόμα μεγαλύτερη οικονομία. Η εντυπωσιακή κατανάλωση στο μικτό κύκλο, επιτυγχάνει αυτονομία άνω των 1.000 χλμ., ενώ εφοδιάζεται στάνταρ με φίλτρο σωματιδίων diesel χωρίς απαιτήσεις συντήρησης.
Η σχεδίαση πολλαπλού ψεκασμού common rail περιλαμβάνει υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (VGT). Με πλούσια ροπή 320 Nm, ο κινητήρας αυτός προσφέρει ικανοποιητική επιτάχυνση και ακόμα πιο εντυπωσιακές ρεπρίζ (80-120 χ.α.ώ. με 5η σχέση σε 12,5’’). Αργότερα, μέσα στη χρονιά, θα πλαισιωθεί από μια έκδοση 125 ίππων. Και ο 1.6 και ο 1.8 λίτρων κινητήρες, συνδυάζονται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο ή ένα νέο 6άρι αυτόματο. Ο 2.0 turbo diesel, και ο αναμενόμενος των 125 ίππων θα διατίθενται μόνο με μηχανικό κιβώτιο. Για όλους τους τύπους κινητήρων, το εμπρός υποπλαίσιο που εδράζει τον κινητήρα και το κιβώτιο είναι βιδωμένο με 4 ελαστικές βάσεις. Αυτή η απομονωμένη έδραση βοηθά στη μείωση της μετάδοσης κραδασμών του κινητήρα και θορύβων του δρόμου στην καμπίνα.
Σασί στημένο για τις ανάγκες του μοντέλου
Τα συστήματα ανάρτησης, πέδησης και διεύθυνσης του Cruze εξελίχθηκαν με γνώμονα τους Ευρωπαϊκούς δρόμους ώστε να ικανοποιούν τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων χρηστών. Επιτυγχάνοντας μια βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ευελιξίας και οδηγικής άνεσης, το Cruze προσφέρει στον οδηγό κορυφαία αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ παράλληλα υπόσχεται μια ξεκούραστη και πολιτισμένη οδηγική εμπειρία. Το Cruze προσφέρει σταθερή συμπεριφορά. Τα αναλογικά μεγαλύτερα μετατρόχια βελτιώνουν το κράτημα. Η εμπρός ανάρτηση φέρει γόνατα McPherson, με αντιστάθμιση πλευρικών φορτίων για μείωση των απωλειών λόγω τριβής ολίσθησης.
Το εμπρός υποπλαίσιο προσφέρει μια στιβαρή έδραση των ψαλιδιών. Υδραυλικά σάιλεντμπλοκ, χαρακτηριστικό που συνήθως συναντάμε σε πιο ακριβά οχήματα, χρησιμοποιούνται για καλύτερη απομόνωση των κραδασμών του οδοστρώματος και πιο ελεγχόμενη απορρόφηση φορτίων. Πίσω, χρησιμοποιείται μια εξελιγμένη έκδοση ημιάκαμπτου άξονα. Εκτός του ότι επιτρέπει σταθερό έλεγχο κάμπερ τροχού, αυτό το σύστημα ανάρτησης ωφελεί τους χώρους και την οικονομία βάρους που είναι πολύτιμα χαρακτηριστικά για ένα όχημα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η κεντρική δοκός διπλού τοιχώματος με προφίλ σχήματος U, συνδέεται με τους υστερούντες συνδέσμους μέσω πατενταρισμένης διαδικασίας συγκόλλησης μαγνητικού τόξου.
Αυτή η τεχνολογία παραγωγής επιτρέπει τη μεταβολή του πάχους ανάλογα με τα βάρη κινητήρα και οχήματος, ρυθμίζοντας άριστα τα χαρακτηριστικά της ως αντιστρεπτικής δοκού. Τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και συμπαγείς πίσω. Το ABS, ο έλεγχος πρόσφυσης TCS (traction control) και ο ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης EBD, προσφέρονται στάνταρ. Το ESC (Electronic Stability Control), επίσης στάνταρ, χρησιμοποιεί τις λειτουργίες του ABS και του TCS για ομαλή αντιμετώπιση οριακών οδηγικών καταστάσεων. Είναι επίσης χρήσιμο καθώς βοηθά τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο στους ελιγμούς αποφυγής εμποδίων σε μια έκτακτη ανάγκη. Η υδραυλική κρεμαγιέρα του συστήματος διεύθυνσης είναι γρήγορη με μόλις 3 στροφές από τέρμα σε τέρμα.
Η πρώτη εντύπωση
Σε γενικές γραμμές μείναμε ικανοποιημένοι από το νέο Cruze. Οδηγήσαμε τις εκδόσεις 1.8 βενζίνης και 2.0 πετρελαίου και είμαστε σίγουροι ότι το 1.6 θα «πονάει» στις εν κινήσει επιταχύνσεις με φορτίο (μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για οικογενειακού χαρακτήρα μοντέλο), καθώς και το 1.8 πιστεύουμε ότι θα δείξει αδυναμία όταν τα υποστεί τη χρήση του Έλληνα οικογενειάρχη (γυναίκα, παιδιά, πεθερά και μπαγκάζια). Μοιραία, στα φορτία, ο θόρυβος γίνεται αντιληπτός από το «ζόρι» και μετά (4.500 σ.α.λ.). Το Cruze κυκλοφορεί από τέλος Μαρτίου 2009 σηματοδοτώντας το λανσάρισμα μιας σειράς νέων προϊόντων που θα μοιράζονται τα ίδια σχεδιαστικά και ποιοτικά πρότυπα.
 
Chevrolet Cruze 1.6
Κυβισμός: 1.598 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 113 ίπποι/6400 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 153 Nm/4200 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 12,5’’
Τελική ταχύτητα: 185 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 6,7 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 159 γραμμ./χλμ.
 
Chevrolet Cruze 1.8
Κυβισμός: 1.796 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 141 ίπποι/6200 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 176 Nm/3800 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 10’’
Τελική ταχύτητα: 200 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 159 γραμμ./χλμ.
 
Chevrolet Cruze 2.0 D
Κυβισμός: 1.991 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 150 ίπποι/0000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 320 Nm/2000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 10’’
Τελική ταχύτητα: 210 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 5,6 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 149 γραμμ./χλμ.


 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ BARKAS

Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου
Πρωτοπαπαδάκη 62, 111 41 Γαλάτσι, Τηλ.: +302114110752

 
Χρήσιμα