IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Abarth Grande Punto: Γονιδιακή μετάλλαξη!
Η αναγέννηση την Abarth μέσα από το χρονοντούλαπο της ιστορίας της, απόλυτα συνδεδεμένης με την αντίστοιχη της Fiat, πήρε σάρκα και οστά και είναι έτοιμη ν’ αναμετρηθεί με οποιονδήποτε αντίπαλό της.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Οι αγώνες αυτοκινήτου είναι το μεγάλο σχολείο για όσους λατρεύουν την οδήγηση και προσδοκούν να βελτιώσουν και να εξελίξουν τα οχήματά τους, για ακόμη μεγαλύτερες επιδόσεις, πιο απολαυστική οδήγηση, καλύτερη αίσθηση στο δρόμο και μοιραία ασφαλέστερες και συνάμα ταχύτερες μετακινήσεις. Μέσα από το μεγάλο σχολείο των αγώνων λοιπόν, ξεπήδησε η μικρή φίρμα του Σκορπιού στο ζώδιο, Abarth (έτσι προέκυψε και το έμβλημα της φίρμας), του οποίου η ιστορία συνδέθηκε πλήρως με τα μοντέλα της Fiat, τα οποία, εκτός από οχήματα βόλτας, είχαν τις προδιαγραφές και για αγωνιστική «καριέρα». Τα πλέον θρυλικά μοντέλα, από τα οποία άρχισε μάλιστα να γράφεται σιγά-σιγά η ιστορία, ήταν τα «500ράκια», τα οποία ο Abarth, τα μετέτρεπε σε μίνι-βόμβες που κατατρόπωναν ακόμη και μεγαλύτερους αντιπάλους τους στους αγώνες. Όλα αυτά σταδιακά πέρασαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, όπως κάθε τι γύρω μας όταν κάνει τον κύκλο του. Όμως, όπως έχει αποδειχθεί ουκ ολίγες φορές, η ιστορία επαναλαμβάνεται. Και τώρα, ήρθε η ώρα της αναγέννησης του θρύλου με το όνομα Abarth. Ευτυχώς, για μας τους ρομαντικούς της αυτοκίνησης, δεν άργησε και πολύ.
Την κατάλληλη στιγμή!
Η άφιξη της αναγεννημένης Abarth, από το παρελθόν στο παρόν, ήρθε την πλέον κατάλληλη στιγμή. Με τον όμιλο Fiat σ’ ένα μακρύ χρονικά πλάνο οικονομικής ανάκαμψης και την φίρμα σε αναζήτηση ενός νέου, ξεχωριστού προφίλ όσον αφορά την κατηγορία του κοινού με έντονο σπορ χαρακτήρα, η κίνηση αυτή, να επαναφέρει την Abarth και μάλιστα ως μία ξεχωριστή φίρμα για τους «εκλεκτούς» του είδους, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ο άσος στο μανίκι της την πλέον κατάλληλη στιγμή. Κι αυτό το καταλαβαίνει κανείς από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα κάτσει πίσω από το υπέρμετρα σπορ τιμόνι του Abarth Grande Punto, και μάλιστα σ’ όλο του το σώμα, καθώς θα βυθιστεί στο σαφώς μπάκετ κάθισμα, ενώ θα νοιώσει στα πόδια του και τις σπορ χαρακτήρα πεταλιέρες.
Διακριτική αισθητική και σπορ χαρακτήρας
Εξωτερικά το μοντέλο δείχνει τον σπορ χαρακτήρα του, χωρίς να «φωνάζει». Στόχος άλλωστε ήταν περισσότερο η ουσία και λιγότερο η ακραία επιθετική σχεδίαση. Είναι σαφές, όσο και εμφανές, ότι κρατάει την απόλυτη ισορροπία μεταξύ της εμφάνισης και του ποθητού αποτελέσματος. Με το Abarth έμβλημα να έχει αντικαταστήσει το αντίστοιχο Fiat, τροχούς κατ’ αποκλειστικότητα, διπλή απόληξη, αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός/πίσω και τα πρόσθετα (τοποθετούνται εν Ελλάδι) αυτοκόλλητα που προσδιορίζουν το θέμα, το μοντέλο κάνει τη διαφορά (εξωτερικά) από το γνωστό σασί Grande Punto. Στο εσωτερικό, όπως προαναφέραμε, έχουμε σπορ μπάκετ καθίσματα, σπορ τιμόνι και πίνακα οργάνων, μεταλλικές σπορ πεταλιέρες, στο ύψος της περίστασης επιλογέα ταχυτήτων κι ένα sport boost μπουτόν για ένα ακόμη πιο σπορ σετάρισμα. Στο ταμπλό συνεχίζει να επικρατεί το χρώμα του αμαξώματος (λευκό), ενώ εμφανή θέση κατέχει εδώ και ο «Σκορπιός».
Επί της... ουσίας
Το δια ταύτα λέει ότι πρόκειται για πολλή καλή δουλειά από μέρους του κατασκευαστή. Πήρε το ιδανικό αμάξωμα για να «χτίσεις» ένα «καυτό» μικρό χάτσμπακ, με συμπαγείς διαστάσεις (4,04 μέτρα μήκος) και ιδανικό μεταξόνιο (2,51 μέτρα) για ταχύτατες διαδρομές με κλειστές και διαδοχικές στροφές. Οι επιδόσεις είναι απόλυτα ικανοποιητικές, αν λάβουμε υπόψη μας ότι πρόκειται για ένα 1.400άρι turbo αυτοκίνητο. Βέβαια, στους παλαιότερους, ίσως να μην θυμίζει και τόσο έντονα το Punto GT, των 136 ίππων, όμως αυτοί οι 155 είναι πιο «πολιτισμένοι» με σκοπό να μυήσουν τον οδηγό στη σπορ οδήγηση κι όχι να τον τρομάξουν. Πολύ καλά είναι και τα φρένα, όπου στην περίπτωση εδώ επιλέχθηκαν αεριζόμενοι δίσκοι 305 χλστ. εμπρός και συμπαγείς 264 χλστ. πίσω. Υπέρμετρος σύμμαχος στον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου είναι και το τιμόνι που στέλνει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση στον οδηγό για ό,τι «διαβάζουν» οι κατευθυντήριοι τροχοί. Μένοντας ευχαριστημένοι από το συνολικό αποτέλεσμα, δεν έχουμε παρά να περιμένουμε τη δοκιμή του ισχυρότερου esse-esse, των 180 ίππων. Ίδωμεν...
 
Abarth Grande Punto
Κυβισμός: 1.368 κυβικά εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 155 ίπποι/5500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 230 Nm/3000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 8,2’’
Τελική ταχύτητα: 206 χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 6,9 λ./100 χλμ.
Ρύποι CO2: 162 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Suzuki
ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
2ο χλμ. Τρίπολης-Άργους, 221 00 Τρίπολη
Τηλ.: +302710242858, Fax: +302710241115
E-mail: tzavaras-sa@tri.forthnet.gr, Website: www.tzavaras.com.gr

 
Χρήσιμα