IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Dacia Sandero 1.4: Αναθεωρώντας την έννοια των hatchback
Η Dacia διευρύνει τη γκάμα της με την παρουσίαση ενός 5θυρου hatchback, με εξαιρετικά γενναιόδωρες διαστάσεις, του Sandero, με το οποίο φιλοδοξεί να δημιουργήσει πονοκέφαλο στους ανταγωνιστές της.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το νέο Sandero κατασκευάζεται στην πόλη Pitesti της Ρουμανίας και διακρίνεται για την ευρυχωρία της καμπίνας των επιβατών, τη μεγάλη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ , καθώς και τη στιβαρότητα της κατασκευής. Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα στην γκάμα της Dacia, έτσι και το Dacia Sandero, δεν έχει αντίπαλο, σε ότι αφορά το value for money (σχέση αξίας/τιμής), καθώς συνοδεύεται και από 3ετή εγγύηση, ή 100.000 χλμ. Το Sandero πωλείται σε πολλές Ευρωπαϊκές αγορές, σε τιμή πολύ προσιτή.
Όλη η ουσία ενός μοντέρνου hatchback
Όπως και όλα τα μοντέλα της Dacia, έτσι και το Sandero, είναι το αποτέλεσμα ενός πρωτότυπου σχεδιασμού που συνδυάζει 3 βασικούς άξονες, ώστε να εξασφαλίσει τις καλύτερες, για την κατηγορία τιμής του, επιδόσεις και επίπεδο εξοπλισμού. Οι άξονες αυτοί, είναι ο συνολικός σχεδιασμός με προσανατολισμό στο κόστος, ο δανεισμός εξαρτημάτων από άλλα μοντέλα του Group Renault, με στόχο την αύξηση της αξιοπιστίας και την μείωση του κόστους παραγωγής, και η εκτεταμένη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας κατά τη φάση του σχεδιασμού, ξεπερνώντας την ανάγκη χρησιμοποίησης πανάκριβων πρωτοτύπων.
Άνεση και χώροι
Την ίδιο κομψό είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το ταμπλό σχεδιάστηκε για να είναι ταυτόχρονα μοντέρνο αλλά και λειτουργικό. Το Sandero διαθέτει εμπρός ανάρτηση με γόνατα τύπου McPherson και τριγωνικά ψαλίδια. Η πίσω ανάρτηση περιλαμβάνει αντιστρεπτική δοκό ελεγχόμενης παραμόρφωσης με ελατήρια και κάθετα τοποθετημένα αμορτισέρ, με μεγάλες διαδρομές. Οι περισσότερες εκδόσεις διαθέτουν σύστημα διεύθυνσης με υδραυλική υποβοήθηση, για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια και ακρίβεια των χειρισμών και η οδηγική ευχαρίστηση. Το μοντέλο ξεχωρίζει και για την άνεση των επιβατών στο εσωτερικό. Στο πίσω κάθισμα, μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα 3 ενήλικες, ενώ ένα παιδικό κάθισμα μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιαδήποτε από τις 3 πίσω θέσεις. Άνετος είναι και ο χώρος αποσκευών, με 320 λίτρα. Με το κάθισμα πλήρως αναδιπλωμένο, η συνολική χωρητικότητα εδώ αγγίζει τα 1.200 λίτρα.
Κινητήρας με αξιοπιστία και οικονομία
To Sandero της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τον 1.4 λίτρων κινητήρα που αποδίδει 75 ίππους. Πρόκειται για κινητήρα της Renault, κάτι που οι Γάλλοι δεν το κρύβουν άλλωστε. Είναι η ιδανική επιλογή από πλευράς κόστους, αξιοπιστίας, αλλά και ευκολίας συντήρησης, αξίες για τις οποίες διακρίνεται η Dacia, ενώ φημίζεται για την ροπή του τόσο στις χαμηλές, όσο και σε αρκετά μεγάλο εύρος στροφών. Το 5άρι μηχανικό κιβώτιο συνεργάζεται απόλυτα με την κινητήρια μονάδα, τόσο για την ευκολία της οδήγησης όσο και για την οικονομία καυσίμου.
Με γνώμονα την ασφάλεια
Σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά ασφάλειας, το Sandero έχει κληρονομήσει όλα τα προτερήματα που έκαναν διάσημη τη Renault, για την εξειδίκευσή της στον τομέα αυτό. Στην ενεργητική ασφάλεια, ιδιαίτερη μέριμνα έχει δοθεί στο εμπρός σύστημα των φρένων, εξασφαλίζοντας εκτός από ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης, και προοδευτική δύναμη επιβράδυνσης. Το Sandero μπορεί να εξοπλιστεί και με το τελευταίας γενιάς σύστημα Bosch 8.1 με ενσωματωμένο EBD (ηλεκτρονικός κατανεμητής δύναμης πέδησης) και για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο Dacia, EBA (σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος πανικού). Το Sandero είναι επίσης εξοπλισμένο και με πολυάριθμα συστήματα παθητικής ασφάλειας. Διαθέτει ζώνες τριών σημείων, με τις μπροστινές να διαθέτουν περιοριστή φορτίου για καλύτερη προστασία του θώρακα. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, μπορεί να διαθέτει έως και 4 αερόσακους.
Καταλήγοντας
Πρόκειται για ένα αρκετά ενδιαφέρον μοντέλο στην κατηγορία Β, καθώς προσφέρει άνεση, χώρους, την αξιοπιστία Renault, καλό επίπεδο εξοπλισμού και φυσικά, το μεγάλο του προνόμιο είναι η τιμή αγοράς, που το κάνει προσιτό και σε αγοραστές με πιο μικρά εισοδήματα. Αυτός ήταν ο αρχικός στόχος της μητρικής εταιρίας κι απ’ ό,τι φαίνεται, τον πετυχαίνει.
 
DaciaSandero 1.4
Κυβισμός: 1.390 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 75 ίπποι/5500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 112 Nm/3000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 13’’
Τελική ταχύτητα: 161 χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 7 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 165 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Volkswagen
ΔΕΛΤΑ ΚΑΡ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών 47, 264 42 Πάτρα
Τηλ.: +302610420373, Fax: +302610423772
Έκθεση - Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
3ο χλμ. Ε.Ο. Πύργου-Πατρών, 271 00 Πύργος
Τηλ.: +302621034863, Fax: +302621032272
E-mail: vw@deltacar.gr, Website: www.deltacar.gr

 

 
Χρήσιμα