IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mercedes CLC 180: Ένα (ακόμη) βήμα πιο πέρα
Πόσο εύκολο είναι να μπορέσεις να εξελίξεις ένα ήδη καλό αυτοκίνητο; Οι δημιουργοί του ανανεωμένου CLC είναι οι μόνοι που ξέρουν πραγματικά την απάντηση. Και μας την δίνουν με το νέο μοντέλο.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ήταν Φθινόπωρο του 2000 όταν είδαμε για πρώτη φορά το πρώτο μικρό κουπέ της φίρμας, που μέχρι τότε μας είχε συνηθίσει σε λιμουζίνες, σ’ αυτή την κατηγορία αγοράς (μικρομεσαία/μεσαία) και σε κουπέ εκδόσεις πολύ μεγαλύτερων αμαξωμάτων. Δεν ήταν και λίγοι αυτοί που τοποθετήθηκαν αρνητικά όταν είδαν μία C-class χωρίς τη 2η σειρά θυρών και τον 3ο (πίσω) όγκο. Ο βασικότερος λόγος τους, ήταν η οδική συμπεριφορά του μοντέλου, που έχασε βάρος από τον πίσω άξονα, διατηρώντας όμως την, παραδοσιακή πλέον, πίσω κίνηση. Στην πορεία όμως και μετά από την αντίθετη επιβεβαίωση της πράξης στην παραπάνω θεωρία, η μικρή κουπέ Mercedes έγινε κοινώς αποδεκτή. Έτσι, ακριβώς 2 χρόνια μετά (Φθινόπωρο του 2002), αναβαθμίστηκε όσον αφορά τους κινητήρες και μόλις την περασμένη χρονιά (Άνοιξη του 2008), λανσαρίστηκε το μοντέλο με τη μορφή που το ξέρουμε σήμερα.
Επιλεκτικά αισθητικές επεμβάσεις
Οι επεμβάσεις όσον αφορά το αμάξωμα δεν είναι πολλές, αλλά ουσιαστικές. Άλλωστε, το μοντέλο δεν έδειξε ότι υστερούσε στην σχεδίαση, όμως, οι άνθρωποι της Mercedes έπρεπε να κάνουν ένα ακόμη βήμα και σ’ αυτό το μοντέλο. Ενισχύθηκε λοιπόν η επιθετικότητα του μοντέλου με τη νέα μάσκα, που πλαισιώνουν τα εξ ίσου δυναμικά φωτιστικά σώματα και ο εμπρός προφυλακτήρας, που κι αυτός στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Οι καθρέπτες εξακολουθούν να φιλοξενούν τα φλας, μόνο που τώρα τα τελευταία έχουν μία πιο λεπτή και chic γραμμή. Το προφίλ του μοντέλου διατηρεί αναλλοίωτη τη γραμμή που είχαμε ήδη γνωρίσει με το αρχικό μοντέλο, σαφώς διαχρονική για ένα σπορ 3θυρο κουπέ.
Και πάμε τώρα στο πίσω μέρος, όπου εδώ, έχουμε κάποιες αμφισβητήσεις για τις επιλογές των δημιουργών του. Κι αυτό, όχι γιατί το αποτέλεσμα σχεδιαστικά είναι αποκρουστικό. Η επιλογή της διαφοροποίησης του νέου μοντέλου κυρίως από τα φωτιστικά σώματα, αλλά και για λόγους περιορισμού του κόστους, οδήγησε στην «κάλυψη» του «κενού» που δημιουργούσαν τα νέα, πιο στενά, πίσω φώτα, με τρόπο που αποκαλύπτει την αρχική τοποθέτηση των πίσω φώτων του απερχόμενου μοντέλου. Επίσης, καταργήθηκε το πρόσθετο διαφανές μέρος ανάμεσα στα πίσω φώτα, περιορίζοντας έτσι την ήδη οριακή ορατότητα πίσω.
Συνδυασμός επιδόσεων και οικονομίας
Αν και η γκάμα των κινητήρων που επιλέχθηκαν γι’ αυτό το μοντέλο φτάνουν μέχρι και τους 272 ίππους (CLC 350), το μοντέλο της δοκιμής μας φορούσε τον μικρότερο όλων, με μόλις 143 ίππους. Αυτό βέβαια δείχνει ότι η εν λόγω έκδοση δεν αποτελεί το απόλυτο σπορ μοντέλο όσον αφορά τις επιδόσεις. Πρέπει να λάβουμε υπόψη και το γεγονός ότι αυτή η δύναμη καλείται να κινήσει ένα συνολικό βάρος 1.400 κιλών. Παρ’ όλα αυτά, το CLC 180 διατηρεί έναν αξιοπρεπή χαρακτήρα στο δρόμο, με επιδόσεις που δεν βάζουν φωτιά στο δρόμο, αλλά καλύπτουν τις ανάγκες του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Άλλωστε, σκοπός τις φίρμας γενικότερα είναι να πετυχαίνει μία άριστη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας. Υπάρχει κι ένας πρόσθετος λόγος γι’ αυτό, η επιβολή μειωμένων παραγόμενων ρύπων.
Αίσθηση ποιότητας και ασφάλειας
Η φίρμα ανέκαθεν έδινε βάρος σε θέματα ποιότητας και ασφάλειας. Ακόμη και σε μικρότερα μοντέλα της, δεν έκανε παραχωρήσεις, πόσο μάλλον σ’ ένα αυτοκίνητο σαν την CLC, που εκ των πραγμάτων ποντάρει σ’ αυτό, καθώς το πελατολόγιο στο οποίο απευθύνεται είναι σαφώς ευρύ. Η αίσθηση της ποιότητας γίνεται αμέσως αντιληπτή σε κάθε μέρος του μοντέλου, ενώ το επίπεδο της ασφάλειας βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας του, κάτι που ήταν αναμενόμενο. Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας εξοπλιζόταν και με την γυάλινη διπλή συρόμενη οροφή, που δίνει έναν αέρα επιπρόσθετης ελευθερίας. Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για ένα αξιόλογο μοντέλο, που απευθύνεται σε όσους θέλουν την ελευθερία και αίσθηση της σπορ οδήγησης, με τις ανέσεις μιας μικρής πολυτελούς λιμουζίνας.
 
Mercedes CLC 180
Κυβισμός: 1.796 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 143 ίπποι/5200 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 220 Nm/2500-4200 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 9,7’’
Τελική ταχύτητα: 220 χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 7,7 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 182 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΡΟΧΟΚΙΝΗΣΗ ΑΕΒΕ

Εμπορία & Αντιπροσώπευση Ανταλλακτικών Αυτοκινήτων
Θηβών 282, 122 41 Αιγάλεω
Τηλ.: +302104833980-2, +302104827766, Fax: +302104833983
E-mail: troxosa@otenet.gr, Website: www.kayabahellas.gr

 

 
Χρήσιμα