IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
smart fortwo mhd: Το παιχνίδι της πόλης
Αυτό το αυτοκίνητο ποτέ δεν ήταν σαν τα άλλα. Το ιδανικό για την πόλη, τώρα γίνεται και ιδανικό στην οικονομία, ενώ η οδήγησή του πλέον είναι... παιχνίδι.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Με την άφιξη του smart στην αγορά, τα δεδομένα άλλαξαν όσον αφορά τις μετακινήσεις μας στο κλεινόν άστυ. Ήταν μικρό (μόλις 2,5 μέτρα), βολικό στην κίνηση και το παρκάρισμα (1,5 μέτρα πλάτος), είχε μικρή κατανάλωση και χώραγε όλα τα απαραίτητα ψώνια της ημέρας ή και του Σαββατοκύριακου. Σήμερα, το μικρό «έξυπνο» μοντελάκι είναι κατά 19,5 εκατοστά πιο μακρύ, σαφώς πιο ποιοτικό και ασφαλές, με βελτιωμένο κινητήρα που απεξαρτήθηκε από την υπερπλήρωση (turbo), έρχεται με την έκδοση mhd να μας ευαισθητοποιήσει απέναντι στο περιβάλλον που υποφέρει βάναυσα από την ανθρώπινη εξέλιξη.
Διατηρώντας τα χαρίσματά του
Μπορεί το smart να δείχνει τώρα πιο «ώριμο» από ποτέ, σε καμία περίπτωση όμως δεν έχασε όλα αυτά τα χαρίσματα που το έκαναν τόσο μοναδικό και μοιραία τόσο πετυχημένο. Η αύξηση των διαστάσεών του ήταν κατά τους δημιουργούς του επιβεβλημένη, για να πάρει μία πιο «αυτοκινητική» όψη, καθώς το απερχόμενο μοντέλο φάνταζε περισσότερο ως ένα «παιχνίδι» για την πόλη. Το σημερινό smart απαιτεί πλέον τον υπολογισμό του ως το απόλυτο αυτοκίνητο για τις ανάγκες μετακίνησής μας στην πόλη.
Μικρό μεν αλλά πιο ογκώδες και κατ’ επέκταση πιο αξιοποιήσιμο όσον αφορά τους προσφερόμενους χώρους για τις αποσκευές και την άνεση τη δική μας και ακόμη μόλις ενός «εκλεκτού» φιλοξενούμενού μας στο εσωτερικό, καθώς διατηρεί τις 2 θέσεις. Ο χώρος αποσκευών γίνεται πλήρως εκμεταλλεύσιμος λόγω του ανοίγματος της πίσω πόρτας σε 2 μέρη με αντίθετη φορά, ενώ διατηρείται ο πρόσθετος χώρος αποθήκευσης μικροαντικειμένων στο εσωτερικό του κάτω μέρους της πίσω πόρτας. Επίσης, το νέο smart διατηρεί αναλλοίωτα και τα σχεδιαστικά του χαρακτηριστικά, σε βαθμό που αν το κοιτάζεις από μακριά, να μην σου δημιουργεί την εντύπωση ότι πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο.
Βελτιωμένο σε βάθος
Οι δημιουργοί του νέου smart επέλεξαν να βελτιώσουν όχι μόνο ότι φαίνεται εξωτερικά ή στο εσωτερικό του, αλλά προχώρησαν και σε βάθος. Το μεγαλύτερο αμάξωμα είναι σαφώς πιο ενισχυμένο για ακόμη μεγαλύτερη προστασία και ασφάλεια από τυχόν ατυχήματα. Οι κινητήρες διαφοροποιήθηκαν προς αποφυγή των υψηλών θερμοκρασιών που μοιραία αναπτύσσονταν, λόγω του χώρου όπου βρίσκονται και κατ’ επέκταση των υψηλών πιέσεων της υπερπλήρωσης, που στη μέγιστη απόδοσή της άγγιξε ακόμη και τα 1.8 bar(!) Από την άλλη, υπήρχε και η σκέψη ενός οικονομικότερου συνόλου που θα είναι πιο αξιόπιστο και θα βελτιώνει και τη θέση του όσον αφορά τους εκπεμπόμενους ρύπους CO2.
Βελτιωμένο αισθητά είναι και το τιμόνι, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων παρουσιάζει μία αισθητά ομαλότερη λειτουργία, τόσο κατά τη ανέβασμα όσο και κατά το κατέβασμα των σχέσεων. Η εργονομία δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες αλλαγές. Κάποιες ενστάσεις διατηρούμε όσον αφορά την ποιότητα των πλαστικών στο εσωτερικό. Με ένα δερμάτινο τιμόνι στα χέρια, περιμένεις μία ανάλογη αίσθηση αφής και σε υπόλοιπα σημεία που συνήθως αγγίζεις κατά τη χρήση του μοντέλου.
Εξοπλισμένο υπέρ του δέοντος
Το επίπεδο εξοπλισμού ενός αυτοκινήτου πολλές φορές γίνεται σημείο αναφοράς, πολύ περισσότερο όταν βρίσκεται αισθητά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας του. Το smart είναι από μόνο του μία κατηγορία, οπότε, ο μεγαλύτερος αντίπαλός του είναι ο ίδιος του ο εαυτός(!) Άρα, έπρεπε να είναι σαφώς πιο εξοπλισμένο από το απερχόμενο μοντέλο. Οι αερόσακοι και τα άνετα καθίσματα, μαζί με την αίσθηση ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς, σε κάνουν να αισθάνεσαι σίγουρος μέσα σ’ ένα τόσο συμπαγές αμάξωμα. Το απολύτως φιμέ κρύσταλλο στην οροφή που προσφέρεται στην έκδοση passion, δίνει περισσότερο φως στο εσωτερικό, όταν το προστατευτικό συρόμενο κουρτινάκι είναι ανοιχτό. Για ακόμη μεγαλύτερη διευκόλυνση και πρακτικότητα των επιβατών, οι ζώνες ασφαλείας περνούν από έναν επιπρόσθετο οδηγό που βρίσκεται προσαρμοσμένος στην κορυφή της πλάτης του κάθε καθίσματος. Γενικότερα, μετά από μία εκτεταμένη προσοχή στο εσωτερικό του νέου smart, διαπιστώνουμε ότι ο τομέας της ασφάλειας των επιβατών απασχόλησε αρκετά τους δημιουργούς του.
Διαδικασία stop/go
Η οδήγηση ενός αυτοκινήτου με σύστημα αυτόματης εκκίνησης και σβησίματος του κινητήρα είναι κάτι το εντυπωσιακό, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή τον χαρακτήρα του μοντέλου. Αν μάλιστα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο του οποίου η χρήση στην πόλη είναι εκτεταμένη, ένα τέτοιο σύστημα μπορεί να αποδειχθεί ευεργετικό για το περιβάλλον αλλά και για την τσέπη μας. Σε φάση αναμονής (στάση), η μέση κατανάλωση ενός αυτοκινήτου κυμαίνεται μεταξύ 0,8 και 1,2 λίτρων για κάθε ώρα.
Αν νομίζετε ότι δεν είναι πολύ, αρκεί να σας πούμε ότι στη διάρκεια μιας κορεσμένης από κίνηση ημέρας κι αν οι μετακινήσεις μας είναι αρκετές σε αστικό κύκλο και σε καθημερινή βάση, μόλις μία ώρα συνολικά αναμονής ή κίνησης σημειωτόν την ημέρα (0,8 λίτρα στην περίπτωση του smart) σε ετήσια βάση, η άσκοπη κατανάλωση μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 230 λίτρα(!) Τώρα, με βάση τη μέση κατανάλωση εν κινήσει του μοντέλου, δείτε πόσες χιλιάδες χιλιόμετρα χάθηκαν σε καύσιμα. Όχι και τόσο λίγα, έτσι δεν είναι; Αυτός ήταν και ο λόγος που μας έβαλε στον πειρασμό να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα εντός πόλης με το smart mhd, εκεί όπου αναδεικνύεται αυτός ο μοναδικός χαρακτήρας του.
Από την άλλη, τα απόλυτα νούμερα σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις του εργοστασίου, η μείωση της κατανάλωσης σε σχέση με το αντίστοιχο μοντέλο χωρίς το σύστημα stop/go, είναι 8.5% και η αντίστοιχη των ρύπων 9%. Διαθέτει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με δυνατότητα αλλαγής τους και χειροκίνητα, κι αυτό απλοποιεί ακόμη περισσότερο τα πράγματα, όσον αφορά αυτή τη διαδικασία. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για μία πανεύκολη κι ευχάριστη διαδικασία, ιδιαίτερα φιλική σε όλους τους οδηγούς. Βέβαια, όταν ο κινητήρας είναι ακόμη κρύος, το σύστημα δεν τίθεται σε λειτουργία. Επίσης, μέσω ενός μπουτόν ειδικά για το σκοπό αυτό, ο χρήστης του smart mhd μπορεί να επιλέξει να οδηγήσει το αυτοκίνητο χωρίς αυτή την ιδιαιτερότητα.
Συνολικά υπάρχουν 4 διαφορετικοί τρόποι να οδηγήσεις αυτό το μοντέλο, με αλλαγή σχέσεων αυτόματα ή χειροκίνητα, με ενεργοποιημένο το σύστημα eco ή όχι. Η ιδανικότερη επιλογή, όσον αφορά την οικονομία καυσίμου πάντως, επιβάλει τη μόνιμη επιλογή του συστήματος αυτόματης εκκίνησης του κινητήρα με την θέση του επιλογέα στη απόλυτα αυτόματη θέση. Αυτός ο τρόπος είναι και ο πιο ξεκούραστος. Το αποτέλεσμα στην κατανάλωση γίνεται στο τέλος αντιληπτό, παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο εκ των πραγμάτων δεν διαθέτει μεγάλο ρεζερβουάρ (μόλις 33 λίτρα). Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα έκδοση του smart, η οικονομικότερη από τις εκδόσεις βενζίνης, καθώς η ντίζελ έκδοση του μοντέλου είναι η οικονομικότερη όλων.
 
smart fortwo mhd
Κυβισμός: 999 κυβικά εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 71 ίπποι/5250 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 92 Nm/4500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 13,3’’
Τελική ταχύτητα: 145 χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 4,3 λ./100 χλμ.
Ρύποι CO2: 103 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΑΨΑΝΗΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων, Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Γεωργίου Ψυχογιού 19, 173 41 Αγ. Δημήτριος
Τηλ.: +302109838850, E-mail: d.lapsanis@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα