IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Geneva Motor Show 2009: RACING & CLASSICS
Οι αγώνες αυτοκινήτου ανέκαθεν αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά στην εξέλιξη των αυτοκινήτων, ενώ τα κλασικά οχήματα προσδιόριζαν την ιστορία και μοιραία τη βαρύτητα του ονόματος κάθε κατασκευαστή.
Αποστολή: Δημήτρης Σπυράκης
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι εδώ έχουμε ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο της αυτοκίνησης με πολύ ισχυρούς δεσμούς μεταξύ αυτών των δύο κατηγοριών που παρουσιάζουμε. Οι αγώνες από πάντα ήταν ο μοναδικός τρόπος για την πραγματική εξέλιξη (στην πράξη) των οχημάτων που παρουσίαζαν οι κατασκευαστές. Κάθε μοντέλο που είχε τη δική του θέση με χρυσά γράμματα στο βιβλίο της ιστορίας μιας φίρμας, είχε και τη δική του ξεχωριστή ιστορία μέσα από τους αγώνες αυτοκινήτου, ακόμη κι αν επρόκειτο για αυτοκίνητα με έντονο οικογενειακό χαρακτήρα κι όχι αμιγώς σπορ καταβολές.
Ήταν η χρυσή εποχή όπου ακόμη και λιμουζινάτα μοντέλα ξεχώριζαν για τον σπορ χαρακτήρα τους, που τους έδινε το δικαίωμα να διεκδικούν με αξιώσεις υψηλές θέσεις στους αγώνες ράλι. Οι εποχές όμως άλλαξαν. Τα σημερινά αυτοκίνητα μπορεί να μην έχουν την αίγλη και τη φινέτσα των «προγόνων» τους, είναι όμως δημιουργήματα που προέκυψαν μέσα απ’ την εξέλιξη αυτών των μοντέλων. Στην έκθεση της Γενεύης 2009 είχαν τη δική περίοπτη θέση, για να θυμίζουν στους παλαιότερους και να παραδίδουν μαθήματα ιστορίας στις νεότερες γενιές.
Δοξασμένοι αγώνες
Αν και η Γενεύη ποτέ δεν ήταν η έκθεση με τα πολλά αγωνιστικά μοντέλα, το 2009 έγινε όμως αισθητή η μείωση του αριθμού τους εδώ. Το γεγονός αυτό έδειξε από τη μια πόσο ελαχιστοποιήθηκε η παρουσία των κατασκευαστών στο αγωνιστικό στερέωμα, από την άλλη, έκανε ακόμη πιο ξεχωριστή την ήδη υπάρχουσα παρουσία στους αγώνες όλων των υπολοίπων. Παράδειγμα αυτό της Renault, που όχι μόνο συνεχίζει (και εκθέτει) τη δική της συμμετοχή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Φόρμουλα-1, αλλά τονίζει και την υπόλοιπη αγωνιστική της δράση, διδάσκοντας παράλληλα τον τρόπο με τον οποίο χτίζεις ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό μοντέλο πίστας. Ο λόγος για το νέο Megane Trophy, που ξετρέλανε τους οπαδούς του είδους με την τόσο ενισχυμένη αγωνιστική του γραμμή.
Από τους κατασκευαστές που ξεχώρισαν για την αγωνιστική τους παρουσία ήταν φυσικά και η Ferrari, με το μονοθέσιο που κατεβάζει το 2009 στο πρωτάθλημα της χρονιάς. Η κορύφωση όμως για λογαριασμό της κορωνίδας του μηχανοκίνητου σπορ, ήταν ένα περίπτερο αφιερωμένο στα μονοθέσια που άφησαν εποχή με κινητήρες που κυριολεκτικά πετούσαν φωτιά. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τα 1.500άρια V6 σύνολα με τις διπλές τουρμπίνες και την υπερπλήρωση στις δοκιμές να φτάνει τα 4 bar (δηλαδή απόλυτη καύση) με απόδοση μέχρι και 1.300 ίππους(!!) Καλές εποχές, τότε που οι πιλότοι έπρεπε να τιθασεύσουν τέρατα δύναμης. Πριν περάσουμε σε πιο συμβατικές καταστάσεις, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το σπορ πρωτότυπο της Peugeot που διεκδικεί τη νίκη στον θρυλικό 24ωρο αγώνα του Le Mans.
Η Citroen παρουσίασε το C4 WRC με υβριδική τεχνολογία, ενώ στο περίπτερο της Abarth υπήρχε και η μικρή «βόμβα», το racing 500ράκι. Η Alfa Romeo, με αφορμή την παρουσίαση της MiTo GTA, μας θύμισε πώς ξεκίνησαν όλα, με τον κλασικό πισωκίνητο θρύλο, την GTA 1300 Junior. Τέλος, από το χώρο των αγωνιστικών, ξεχωρίζει και το Alpina/BMW B6 GT3 με το οποίο η θρυλική φίρμα επιστρέφει δυναμικά στους αγώνες πίστας.
All time classic
Το κλασικό μοντέλο δεν χάνεται μέσα στο χρόνο, πολύ περισσότερο όταν αποτέλεσε σταθμό στην ιστορία μοντέλων ή ακόμη και ολόκληρης της μητρική του εταιρίας. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με το 3τροχο μοντέλο της Morgan, που φιγουράριζε στο περίπτερο της φίρμας, ως πρωταγωνιστής στα 100 χρόνια ιστορίας της. Κι από το μικρό 3τροχο Morgan, περνάμε στο επιβλητικό, χάρη στον όγκο του και όχι μόνο, Maybach Zeppelin, που δάνεισε το όνομά του στην σημερινή έκδοση της αναγεννημένης υπερπολυτελούς λιμουζίνας. Στα πλαίσια του εορτασμού των 100 χρόνων της Audi, είδαμε μερικά μοναδικά μοντέλα της φίρμας. Ξεχωρίσαμε το υπό κλίμακα αλλά αληθινό αυτοκίνητο, Auto Union Type C, σε μία ξεχωριστή θέση εντός της boutique της φίρμας. Ανάμεσα στα υπόλοιπα πραγματικά μοντέλα της εταιρίας, φιγουράριζε και το μοντέλο με το οποίο η φίρμα είχε καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτητας.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για BMW
ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ - Δ. ΚΑΡΠΙΔΑΣ - Κ. ΠΡΕΒΕΖΙΑΝΟΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Δροσίνη 5 (Νέο Δέλτα Νέας Ιωνίας), 382 21 Βόλος
Τηλ.: +302421084581, Fax: +302421067377
 
Χρήσιμα