IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Geneva Motor Show 2009: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Με τις περιβαλλοντικές ανησυχίες να αυξάνονται μέρα με την ημέρα, τα μοντέλα με έντονο οικολογικό χαρακτήρα ασφαλώς και είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη φετινή διοργάνωση.
Αποστολή: Δημήτρης Σπυράκης
Το περιβάλλον μας έχει εδώ και πολύ καιρό χτυπήσει «καμπανάκι». Η ρύπανση των τελευταίων ετών, προστιθέμενη στο ήδη από το πιο μακρινό παρελθόν βεβαρυμμένο περιβάλλον, μας δείχνει τις συνέπειες που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον, αν δεν αναζητήσουμε «σανίδα σωτηρίας». Προς αυτή την κατεύθυνση προσανατολίζονται και οι βιομηχανίες αυτοκινήτου, που έχουν ένα ακόμη ισχυρό κίνητρο, την οικονομία, που ασφαλώς έχει αντίκτυπο και στις ίδιες, όσον αφορά τη διαχείριση του λειτουργικού τους κόστους, που πρέπει να κρατήσουν κατά το δυνατό χαμηλότερα.
Υβριδικά τέλος(;!)
Όλοι έλεγαν πως η υβριδική τεχνολογία δεν αποτελούσε τη λύση στο πρόβλημα της ρύπανσης από τα αυτοκίνητα, αλλά τον ενδιάμεσο σταθμό. Το θέμα τώρα είναι για πόσο χρονικό διάστημα θα εξακολουθεί να είναι αυτή η τεχνολογία ο ενδιάμεσος σταθμός κι αν τελικά συμφέρει τον σημερινό αγοραστή να στραφεί προς αυτήν, μέχρι το επόμενο βήμα, ή να περιμένει για λίγο ακόμη. Η αλήθεια είναι ότι οι βιομηχανίες αυτοκινήτων σήμερα, στράφηκαν στην υβριδική τεχνολογία, αναζητώντας άμεσα λύση στην υποχρέωσή τους να μειώσουν τον μέσο όρο των παραγόμενων ρύπων στο σύνολο της παραγωγής τους, στα 140 γραμμ./χλμ. CO2 ανά μοντέλο. Πραγματικός τους σκοπός είναι οι μηδενικοί ρύποι, που προς το παρόν έρχονται μόνο από τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Το μέλλον είναι ηλεκτρικό!
Οι αμερικανικές φίρμες περνούν την χειρότερη στιγμή τους στην ιστορία τους, χτυπημένες «θανάσιμα» από την τρέχουσα οικονομική κρίση. Ασφαλώς, η βιωσιμότητά τους έχει να κάνει με το πόσο σημαντικά και ουσιώδη βήματα θα καταφέρουν να κάνουν στην πορεία, έτσι ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να μπορέσουν να ανακάμψουν από την δεινή οικονομική τους θέση. Για λόγους που είχαν να κάνουν με το συνολικό κόστος, η Dodge επέλεξε τη συνεργασία με την Lotus, από την οποία και δανείστηκαν το αμάξωμα (Europa), όπου παρουσίασε τη δική της οικολογική πρόταση, ένα απόλυτα σπορ μοντέλο εξ ολοκλήρου ηλεκτροκίνητο.
Ένα εντυπωσιακό ηλεκτροκίνητο φουτουριστικό μοντέλο οικογενειακού χαρακτήρα ατενίζοντας το μέλλον είδαμε στο περίπτερο του Koenigsegg. Ο Σουηδός κατασκευαστής υπεραυτοκινήτων, σε συνεργασία με την NLV Solar AG, παρουσίασε το NLV Quant. Πρόκειται για ένα υψηλών επιδόσεων 4θέσιο μοντέλο που ζυγίζει 1.780 κιλά και αποδίδει 512 ίππους και 715 Nm ροπής, χαρακτηριστικά ικανά να το κινήσουν με μία τελική ταχύτητα 275 χ.α.ώ. και χαρίζοντάς του επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. μόλις 5,2’’. Το πιο αξιόλογο είναι ότι με την τεχνολογία που θα διαθέτει, θα μπορεί να φουλάρει ενέργεια σε μόλις 20’ και να προσφέρει αντίστοιχα αυτονομία που θα αγγίζει τα 500 χλμ.(!)
Προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε και ο γνωστός στους λάτρεις της ταχύτητας, βελτιωτικός οίκος RUF, ο οποίος παρουσίασε το RUF Greenster, μοντέλο βασισμένο στην Porsche 911, αλλά σε έκδοση Targa, όπως ακριβώς γνωρίζαμε σε παλαιότερα μοντέλα 911. Το Greenster αποδίδει 367 ίππους και 950 Nm ροπής, χάρη σ’ έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα με τεχνολογία Siemens, χαρίζοντας στο μοντέλο αξιοζήλευτες επιδόσεις (0-100 χ.α.ώ. σε 5’’ και τελική ταχύτητα 250 χ.α.ώ.).
Άλλο ένα αξιόλογο μοντέλο ανάμεσα από τα ηλεκτρικά που ξεχώρισαν στο σαλόνι της Γενεύης το 2009 ήταν το Protoscar LAMPO, Ελβετικής προέλευσης, βασισμένο στο Opel GT, με τις απαραίτητες μετατροπές για την περίσταση. Το μοντέλο αυτό διαθέτει 2 ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 268 ίππων και 440 Nm ροπής στις 0-5.000 σ.α.λ., χαρίζοντας στο μοντέλο τελική ταχύτητα περί τα 200 χ.α.ώ., επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε περίπου 5’’ και αυτονομία 200 χλμ.
Ο Fisker, από την περσινή κιόλας διοργάνωση (2008), υποσχέθηκε (και ετοιμάζεται να το κάνει πράξη), ένα προσιτό και συνάμα υπερπολυτελές οικολογικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων. Τα πρωτότυπα που είχε φέτος δείχνουν ότι μπαίνει πλέον στην τελική ευθεία. Η Toyota είχε στο περίπτερό της την αντίστοιχη οικολογική έκδοση του IQ, το IQ EV, η Opel έδειξε την δική της πρόταση με το όνομα Ambera, ενώ οι Mitsubishi και smart είχαν αντίστοιχα τα i-MIEV και fortwo. Η Renault παρουσίασε ηλεκτροκίνητα πρωτότυπα και η Peugeot ξεχώρισε για το 3τροχο σκούτερ με κλωβό ασφαλείας, αμιγώς ηλεκτροκίνητο.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mitsubishi
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Κουτουμάτσα Αρχαίας Κορίνθου, 201 00 Κόρινθος
Τηλ.: +302741074154, +302741074072, Fax: +302741074155
E-mail: moustakas@kor.forthnet.gr
 
Χρήσιμα