IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Geneva Motor Show 2009: ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Η κατηγορία που εκ των πραγμάτων ενδιαφέρει σχεδόν όλους μας, καθώς πρόκειται για μοντέλα που θα αγοράσουμε και θα χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση. Από εδώ ξεκινούν όλα...
Αποστολή: Δημήτρης Σπυράκης
Τα αυτοκίνητα παραγωγής που αναμένονται στην κυκλοφορία ανέκαθεν ήταν αυτά που μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον των επισκεπτών μιας έκθεσης αυτοκινήτων. Σήμερα μάλιστα, που οι υποκατηγορίες είναι περισσότερες από ποτέ και τα προσφερόμενα μοντέλα χιλιάδες, οι καταναλωτές βρίσκονται πολλές φορές σε αδιέξοδο και δυσκολεύονται στην τελική τους επιλογή. Κι εκεί, αρχίζουν οι προσφορές, οι εκπτώσεις, αλλά και ο πολύ σκληρός ανταγωνισμός. Αυτός άλλωστε ήταν (και παραμένει) μία από τις βασικότερες αιτίες της ραγδαίας βελτίωσης και εξέλιξης των οχημάτων παραγωγής, συνδυασμένος και με την ηλεκτρονική τεχνολογία.
Πράγματι, τα τελευταία 20 χρόνια εξέλιξης της αυτοκίνησης ήταν τόσο σημαντικά, όσο δεν κατάφεραν τα 100 προηγούμενα(!) Βέβαια, όλη αυτή η συσσωρευμένη τεχνολογία, κάνει πολυσύνθετες τις 4τροχες μηχανές και οι πιθανότητες αστοχίας υλικών, βλάβης, ή κακής λειτουργίας πάντα υπάρχει. Άλλωστε, αυτοκίνητο που δεν χαλάει, είναι ζημιά για το εργοστάσιο παραγωγής του, όπως λένε ορισμένοι χαρακτηριστικά, κι έχουν τελικά δίκιο. Τέλος πάντων, ας αφήσουμε τις ακαδημαϊκές κουβέντες κι ας περάσουμε στην ουσία, κάνοντας αναφορά στις πρεμιέρες και τα νέα μοντέλα παραγωγής που παρουσίασαν οι κατασκευαστές/εκθέτες στο σαλόνι του 2009.
Παγκόσμιες πρεμιέρες
Ξεκινάμε την αναφορά μας πε τις παγκόσμιες πρεμιέρες και με αλφαβητική σειρά, για να κρατάμε και τους τύπους, οπότε, ξεκινάμε από την AlfaRomeo, που είχε στη Γενεύη σε παγκόσμια πρώτη για το κοινό τις 159, Brera και Spider με το νέο μοτέρ των 1.8 λίτρων με υπερπλήρωση και απόδοση 200 ίππων. Η θρυλική φίρμα είχε επίσης σε πρώτη παρουσίαση και την 159 Sportwagon με τον κινητήρα ντίζελ 2.0 JTD με απόδοση 170 ίππων.
Η Audiπαρέταξε σε ντεμπούτο 3 νέα μοντέλα. Πρόκειται για το TT-R S, μία ακόμη πιο σπορ έκδοση του πετυχημένου νέου ΤΤ, το S5 σε έκδοση Cabriolet και το Α4 Allroad, δείχνοντας σαφή πρόθεση να προωθήσει την τεχνολογία Quattro, συνδυασμένη με το προφίλ των μοντέλων ελεύθερου χρόνου και στο κοινό της που αρέσκεται στις μικρότερες κατηγορίες.
Η Chevrolet, αν και βρίσκεται (ακόμη) εν μέσω «κυμάτων» όσον αφορά την οικονομική της κατάσταση, που επηρεάζεται από την όλη κατάσταση του ομίλου GM, ακολουθεί την πολιτική της «επίθεσης» με νέα μοντέλα και μία γενικότερη, πιο δυναμική παρουσία. Σε μία δύσκολη (οικονομικά) περίοδο, ευνοούνται οι επενδύσεις, κι αυτό οι άνθρωποι της φίρμας φαίνεται πως το γνωρίζουν καλά. Παρουσιάζουν στο κοινό το νέο μικρό (κατηγορία Β) Spark (που σταδιακά θα απορροφήσει το Aveo) και μάλιστα εις διπλούν, καθώς η φίρμα είχε δημιουργήσει ένα ειδικό περίπτερο και στο χώρο του αεροδρομίου τις παραμονές τις έκθεσης, μέσω του οποίου, ουσιαστικά, ερχόταν σε επαφή με τους δημοσιογράφους που κατέφθαναν για να καλύψουν τη διοργάνωση.
Η αναγεννημένη Fiat έδειξε σε όλους για πρώτη φορά την ανοιχτή έκδοση του 500 (500C). Και λέμε ανοιχτή και όχι cabrio, γιατί, επί της ουσίας, το μοντέλο διατηρεί από την σκληρή οροφή τα δύο πλαϊνά ράμφη που οριοθετούν και το αμάξωμα. Είναι κάτι σαν το Pluriel της Citroen, μόνο που στην περίπτωση του Γαλλικού μοντέλου, τα ράμφη αυτά δύναται να αφαιρεθούν. Το νέο 500C θα διατίθεται σε εκδόσεις Pop και Lounge.
Οι Κορεάτες έδειξαν ιδιαίτερη δυναμική στη Γενεύη, εστιάζοντας και αυτή σε νέες τεχνολογίες που έχουν να κάνουν με την μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης. Η Hyundai είχε σε λανσάρισμα για πρώτη φορά στο κοινό το i20, ένα ακόμη μοντέλο της νέας γενιάς αυτοκινήτων που εδώ και καιρό ξεκίνησε να παρουσιάζει, στην κατηγορία Β αυτή τη φορά. Μας λυπεί όμως το γεγονός ότι δεν αποτέλεσε τον πρωταγωνιστή του περιπτέρου, ή τουλάχιστο, αυτό φάνηκε από τη θέση που το είχαν τοποθετήσει.
Η Infinitiέκανε πλέον το επίσημο λανσάρισμά της ως μάρκα για την Ευρώπη, παρουσιάζοντας όλα της τα νέα μοντέλα παραγωγής. Στο περίπτερο της Lancia την κατάσταση έσωσε η Delta 1.8 Turbo με τους 200 ίππους, καθώς δεν υπήρχε κάποιο άλλο μοντέλο σε παγκόσμιο λανσάρισμα. Η επίσημη πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο για την Mazda ήταν το νέο Mazda3 MPS, διαφοροποιημένο αισθητά όσον αφορά την εξωτερική του εμφάνιση, με αλλαγές και στο εσωτερικό, αλλά όχι στον κινητήρα, που παραμένει ο γνωστός 2.3 Turbo με 260 ίππους.
«Υγεία-οικολογία» για την Mercedes που εστίασε την προσοχή της σε παγκόσμια πρεμιέρα στην τεχνολογία Blue-Efficiency που εφαρμόζει σε αρκετά μοντέλα της. Την τιμητική τους είχαν εκδόσεις της E-class (E 250 CDI, E 350 σεντάν και κουπέ, E 350 CGI σεντάν και κουπέ, E 220 CDI, E 500 σεντάν και κουπέ). Στο περίπτερο της Mini το John Cooper Works Cabrio και το One Clubman των 211 και 95 ίππων αντίστοιχα, αποτέλεσαν τα μοντέλα σε επίσημη πρώτη παγκόσμια παρουσίαση για το κοινό. Η Porsche, για πρώτη φορά στην ιστορία της φίρμας, παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα το πρώτο μοντέλο της με κινητήρα πετρελαίου. Πρόκειται για το Cayenne 3.0 V6 TDI, με κινητήρα δανεισμένο από την εξαγορασμένη VW, με απόδοση 240 ίππων. Το μοντέλο αυτό διατίθεται ήδη και στην Ελληνική αγορά.
Έντονη κινητικότητα για την Renault, που σε παγκόσμια παρουσίαση έδειξε το νέο Clio GT 2.0 16V με το σύστημα πλοήγησης Carminat tom-tom, το νέο Megane Coupe RS με τον 2.0 Turbo 16V κινητήρα να αποδίδει τώρα 250 ίππους, το Megane Grand Tour (έκδοση βάγκον), καθώς και τα Scenic και Grand Scenic με 5 και 5 ή 7 θέσεις αντίστοιχα. Η Saab, σε παγκόσμιο λανσάρισμα είχε το νέο 9-3X, με την τεχνολογία XWD πλέον και στο μοντέλο Sport Combi. Το παγκόσμιο λανσάρισμα της Seat αφορούσε το Exeo ST Break, την βάγκον έκδοση του μοντέλου. Η Skoda παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό την Fabia Combi Scout 1.9 TDI με τους 105 ίππους και την Octavia Greenline 1.6 TDI με ίδια ιπποδύναμη. Η Suzuki έκανε το παγκόσμιο λανσάρισμα του νέου Alto με τον κινητήρα του 1.0 λίτρου, ιδιαίτερα αποδοτικός όσο και οικονομικός, καθώς η μέση κατανάλωσή του αγγίζει τα 4,4 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 103 γραμμ./χλμ.
Εντυπωσιακή παρουσία για την μεγαλύτερη φίρμα της Ινδίας, την Tata που έδειξε επίσημα παγκοσμίως το Invicta Vista EV, έκδοση με ηλεκτροκινητήρα, καθώς και το ήδη γνωστό για τη χαμηλή του τιμή, Nano, το οποίο θα ξεκινήσει τις πωλήσεις και στην Ευρώπη. Αν και οι προδιαγραφές ασφάλειας και ρύπων το κάνουν αισθητά πιο ακριβό, δεν παύει να παραμένει η πιο οικονομική πρόταση της αγοράς. Κι επειδή είμαστε σίγουροι ότι θα αναρωτιέστε τώρα αν αναμένεται να το δούμε και στην Ελληνική αγορά, σας πληροφορούμε ότι δεν υπάρχει στα πλάνα της φίρμας η Ελλάδα ως αγορά του μοντέλου ακόμη, αν και είμαστε βέβαιοι ότι θα το επιδιώξουν, όχι αποκλειστικά και μόνο για μας, αλλά στα πλαίσια της σκέψης τους να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία που τους δίνει τώρα η γενικότερη οικονομική κρίση.
Με μία εντυπωσιακή τελετή, η VW «γέμισε» το περίπτερό της με το νέο Polo, αποκλειστικά και μόνο για την 1η ημέρα για τους εκπροσώπους του Τύπου. Από την επόμενη και μετά, το διαμόρφωσε αλλιώς και το προσάρμοσε στις ανάγκες του υπόλοιπου κοινού. Κλείνουμε την αναφορά μας στις παγκόσμιες πρεμιέρες των μοντέλων παραγωγής με τη Volvo, που παρουσίασε το νέο S80 και τον κινητήρα D5, 185-205 ίππων, με τις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro5 (CO2 164 γραμμ./χλμ.) και το νέο XC60 με την τεχνολογία DRIVe.
Πανευρωπαϊκές πρεμιέρες
Η BMW παρουσίασε τη νέα Ζ4, το πρώτο roadster της φίρμας με σκληρή οροφή. Η Brilliance, άλλη μία Κινέζικη φίρμα, παρουσίασε το νέο BS4 Wagon, μέσω του οποίου προαναγγέλλει το νέο προφίλ των μοντέλων που θα απευθύνονται για την Ευρωπαϊκή αγορά. Η Honda, έδειξε για πρώτη φορά στους Ευρωπαίους επισκέπτες το νέο υβριδικό της μοντέλο, το Insight, η Infiniti το νέο G37 Cabrio, όπως και η Mini με το δικό της Cabrio.
Η Nissan παρουσίασε το νέο 370Ζ με τον V6 κινητήρα τώρα στα 3.7 λίτρα και την ισχύ στους 331 ίππους, ενώ... έριξε και τον «κύβο», με το νέο Cube σε εκδόσεις κινητήρων 1.5 dCi και 1.6 λίτρα, το οποίο αναμένεται και στην Ελληνική αγορά. Στο περίπτερο της φίρμας υπήρχε και το νέο Pixo, μοντέλο της μίνι κατηγορίας (segment A), με κινητήρα 1.0 λίτρου, απόδοση 65 ίππους και μέση κατανάλωση μόλις 4,6 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, η Suzuki παρουσίασε τα νέα Alto και Splash με το σύστημα αυτόματης εκκίνησης (Start/Stop), όπως και η Toyota με το ίδιο σύστημα για το νέο της μοντέλο, το iQ.
Η οικονομία πρώτα απ’ όλα
Καταλήγοντας, θα λέγαμε ότι στη Γενεύη για το 2009, από πλευράς κατασκευαστών, η προσπάθεια για μειωμένη κατανάλωση και μοιραία ρύπων, ήταν ορατή απ’ όλους. Ο λόγος ήταν (και παραμένει) προφανής. Η επιβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μέγιστο όριο εκπομπών CO2 στα 140 γραμμ./χλμ. ως μέσος όρος στο σύνολο της παραγωγής τους, έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην σημερινή εξέλιξη των πραγμάτων. Αυτό βέβαια είναι απόλυτα σωστό, ενώ θα πρέπει το συντομότερο δυνατό να έχουμε σε μαζική παραγωγή αυτοκίνητα με μηδενικούς ρύπους και πολύ μικρό κόστος μεταφοράς. Αυτόν το ρόλο θα παίξουν στο μέλλον τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ BARKAS

Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου
Πρωτοπαπαδάκη 62, 111 41 Γαλάτσι, Τηλ.: +302114110752

 
Χρήσιμα