IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Citroen C4 Coupe 1.6 VTS: 2η νιότη
Με νέο 1600άρη turbo κινητήρα των 150 ίππων, κιβώτιο 6 σχέσεων και ανανεωμένη εμφάνιση, η C4 Coupe VTS ξανάνιωσε και είναι στην καλύτερη φάση της καριέρας της.
Του Άγγελου Παπαβασιλείου
Η πιο σημαντική είδηση στην πρόσφατη ανανέωση της C4 είναι η προσθήκη του 1600άρη turbo στην γκάμα των κινητήρων της. Οι 150 ίπποι απογειώνουν τις επιδόσεις του γαλλικού μικρομεσαίου, αναδεικνύουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του και βελτιώνουν σημαντικά την εικόνα του αλλά και τη θέση του απέναντι στον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό της κατηγορίας. Η κορυφαία μέχρι στιγμής έκδοση της C4 τοποθετείται δίπλα στα Leon και Golf με τους κινητήρες 1.4 και 1.8 TSI, το Opel Astra GTC 1.6T των 180 ίππων, το Fiat Bravo T-JET των 150 ίππων και τα Peugeot 308 1.6 TΗP και GT.
Προηγμένη τεχνολογία
Ο 1600άρης turbo κινητήρας της C4 Coupe είναι ο ίδιος που κινεί και της γρήγορες εκδόσεις του Peugeot 308 (1.6 THP 150 ίππων και GT 180 ίππων). To Γαλλικό μοτέρ με την ονομασία EP6DT κατασκευάζεται στο Dourvin της Γαλλίας, είναι προϊόν συνεργασίας του ομίλου PSA με την BMW και ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογικές λύσεις όπως μεταβαλλόμενο χρονισμό για τον εκκεντροφόρο εισαγωγής, άμεσο ψεκασμό βενζίνης, αντλία λαδιού μεταβαλλόμενης παροχής, ενισχυμένο στροφαλοθάλαμο για περιορισμό των κραδασμών και τουρμπίνα twin scroll. Η τελευταία έχει 2 εισόδους στις οποίες καταλήγουν 2 αυλοί, ένας για κάθε ζεύγος κυλίνδρων (στον έναν αυλό ενώνεται ο 1ος με τον 4ο και στον άλλο ο 2ος με τον 3ο).
Η εισαγωγή των καυσαερίων μέσω 2 στενότερων διόδων αντί ενός με μεγαλύτερη διάμετρο, αυξάνει την ταχύτητά τους άρα και την ικανότητά τους να περιστρέφουν το συμπιεστή. Το αποτέλεσμα, όχι μόνο στην θεωρία αλλά και στην πράξη, είναι ένας κινητήρας με αξιοζήλευτη απόκριση από τις 1.000 σ.α.λ. (η μέγιστη ροπή των 240 Nm αποδίδεται μόλις στις 1.400 σ.α.λ.) και ανεπαίσθητο lag. Η δύναμη είναι παρούσα σε όλο το φάσμα των στροφών και είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και κοντά στο όριο περιστροφής δεν νιώθεις τον κινητήρα να λαχανιάζει. Το μακρύ 6άρι σού επιτρέπει εκμεταλλευόμενος τη ροπή του κινητήρα να κινείσαι γρήγορα και με λιγότερες στροφές μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση. Ο νέος κινητήρας αναγέννησε την C4 Coupe και τις χάρισε καλύτερες επιδόσεις.
Μικρής έκτασης facelift
Στην ανανεωμένη C4 Coupe δεν έχει γίνει κάποιο εκτεταμένο facelift αλλά επιλεκτικές αισθητικές επεμβάσεις. Οι κυριότερες εντοπίζονται στο εμπρός μέρος όπου καπό, προφυλακτήρας και γρίλια είναι ανασχεδιασμένα. Στο πίσω μέρος τη διαφορά κάνουν τα διάφανα φωτιστικά σώματα. Στο εσωτερικό, μάταια ψάχνεις το στροφόμετρο στην κολόνα του τιμονιού αφού το τελευταίο έχει ενσωματωθεί στον πίνακα οργάνων που όπως και στο προηγούμενο μοντέλο είναι τοποθετημένος στο κέντρο του ταμπλό, στο επάνω μέρος. Τα πλαστικά είναι σκουρόχρωμα και δημιουργούν ένα μουντό εσωτερικό. Δείχνουν όμως καλής ποιότητας και η συναρμογή τους είναι προσεγμένη. Τα καθίσματα με την επένδυση αλκαντάρα είναι αναπαυτικά και η πλευρική στήριξη τους αποδεκτή.
Η εργονομία της C4 προβληματίζει. Τα δεκάδες πλήκτρα για την λειτουργία του ηχοσυστήματος και του Cruise Control στο σταθερό τμήμα του τιμονιού δεν είναι βολικά στην καθημερινή χρήση ενώ πρώτα τρακάρεις και μετά βρίσκεις την κόρνα. Το κεκλιμένο παρμπρίζ στο πίσω μέρος χαρίζει χαρακτήρα στην εμφάνιση της C4 αλλά περιορίζει σημαντικά την ορατότητα. Φαίνεται να το πρόβλεψαν αυτό οι άνθρωποι της φίρμας κι έτσι συμπεριέλαβαν τους αισθητήρες παρκαρίσματος στον στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Ο τελευταίος είναι πλούσιος και περιλαμβάνει επίσης 17άρες ζάντες αλουμινίου, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ράδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι, Cruise Control, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP), αερόσακους μετωπικούς/πλευρικούς/οροφής, προβολείς ομίχλης. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι καλοί ενώ το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 314 λίτρων κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Να ’ταν τα νιάτα 2 φορές
Η C4 Coupe 1.6 VTS είναι καλοστημένη και εύκολη στον έλεγχο της. Δεν έχει την σπορτίφ αίσθηση της ατμοσφαιρικής δίλιτρης έκδοσης που αντικαθιστά αφού η ανάρτηση είναι πιο μαλακή και το τιμόνι όχι το ίδιο άμεσο και γρήγορο. Είναι όμως γρήγορη στις στροφές, δεν καθυστερεί γλιστρώντας και το ESP επεμβαίνει διακριτικά όταν χρειαστεί. Η C4 Coupe 1.6 VTS είναι αποτελεσματική σε κάθε διαδρομή και συγχρόνως άνετη για τον χαρακτήρα της. Η ανάρτηση φιλτράρει σωστά τις κακοτεχνίες των Ελληνικών δρόμων. Τα φρένα είναι δυνατά και ο επιλογέας έχει θετική αίσθηση. Η C4 Coupe VTS με τον 1600άρη turbo αναγεννήθηκε και έχει πλέον τα προσόντα για να πείσει πολλούς να την προτιμήσουν.
 
Citroen C4 Coupe 1.6 VTS
Kυβισμός: 1.598 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 150 ίπποι/6000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 240 Nm/1400-4000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 9,2’’
Τελική ταχύτητα: 212 χ.α.ώ.
Mικτή κατανάλωση: 6,9 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 164 γραμμ./χλμ.
Τιμή έκδοσης VTS: 17.900 Ευρώ



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ BARKAS

Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου
Πρωτοπαπαδάκη 62, 111 41 Γαλάτσι, Τηλ.: +302114110752

 
Χρήσιμα