IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
SKN VW Golf GTI: Αναζητώντας συνεχώς τα όρια!
Το «πείραμα» ξεκίνησε από την οικονομία και τη μείωση των ρύπων. Στη συνέχεια έγινε αναζήτηση των ορίων της δύναμης, σε συνάρτηση πάντα με την οικονομία. Το αποτέλεσμα είναι ικανό να σε τρελάνει!
Του Δημήτρη Σπυράκη
Όπως είχαμε υποσχεθεί, παράλληλα με τη δοκιμή της SKN Porsche Cayman S, πραγματοποιήσαμε και τη δοκιμή του «ακραίου» SKN VW Golf GTI, έτσι όπως βελτιώθηκε και εξελίχθηκε από Ελληνικά χέρια. Πρόκειται για εταιρικό αυτοκίνητο της «Ελληνικής» SKN και με τον Νίκο Γκίκα να διατηρεί αναλλοίωτο το «μικρόβιο» των αγώνων αυτοκινήτου, αυτό το μοντέλο έχει υποστεί μια σειρά από βελτιώσεις που σκοπό είχαν την ανακάλυψη των ορίων μίας μετατροπής με την υπογραφή του Γερμανικού οίκου SKN.
Το αυτοκίνητο
Το αυτοκίνητο της βελτίωσης, εξέλιξης και δοκιμής μας, ήταν ένα VW Golf GTI 5ης γενιάς. Οι επεμβάσεις που υπέστη από την αρχή μέχρι και τη στιγμή που βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του, χρειάζονται ολόκληρη σελίδα για να τις αναλύσουμε. Κι αυτό, γιατί οι ρυθμίσεις που αφορούσαν την ανάρτηση, τα φρένα, τη γεωμετρία, τους τροχούς, το κιβώτιο και τη μετάδοση, ήταν σαφώς πιο πολλές από τις αντίστοιχες του κινητήρα, ενώ σημαντικές αλλαγές έγιναν και όσον αφορά τις γωνίες σύγκλισης και απόκλισης, για διαφοροποίηση της οδικής συμπεριφοράς, προσαρμοζόμενης στις νέες απαιτήσεις και τις ιδιαιτερότητες που προέκυψαν από την συνολική μετατροπή.
Εκρηκτικές επιδόσεις με οικονομία!
Η ισχύς του κινητήρα στον στρόφαλο υπολογίζεται στους 348 ίππους, καθώς η αντίστοιχη στους τροχούς είναι 286,7 ίπποι στις 6.700 σ.α.λ. Εντυπωσιακή είναι και η παραγόμενη ροπή, με 341 λιμπρόποδα στις 4.500 σ.α.λ. Το βάρος του αυτοκινήτου μπορεί να μην είναι απόλυτος σύμμαχος εδώ, παρ’ όλα αυτά όμως, οι επιδόσεις κρίνονται ικανοποιητικές, λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο από το οποίο ξεκίνησαν όλα. Ένας ακόμη παράγοντας που έπαιξε το ρόλο του κατά τη δυναμομέτρηση είναι το μπλοκέ διαφορικό (60%), το οποίο περιορίζει τη δύναμη στη χαρτογράφηση σε ποσοστό περίπου 7%.
Τα 5,9’’ για τα 0-100 χ.α.ώ. είναι καλή επίδοση, μπορούσε όμως και πιο κάτω, αν η κατάσταση της γνωστής Ελληνικής ασφάλτου δεν χαρακτηριζόταν μέτρια. Το εντυπωσιακό είναι η τελική ταχύτητα, που στο ταχύμετρο μπορεί να δείξει ακόμη και 300 χ.α.ώ.(!!) Όλες αυτές οι παραπάνω επιδόσεις, σαφώς, μας κάνουν να παραβλέψουμε την οικονομία καυσίμου. Φυσικά και δεν έχουμε σημαντική μείωση κατανάλωσης, όμως το πλεόνασμα της δύναμης και κυρίως της ροπής, βοηθάει στο να κινηθεί αυτό το GTI σε γοργούς ρυθμούς αλλά με τον δείκτη της κατανάλωσης σε λογικούς ρυθμούς.
Οι αποκαλύψεις του δημιουργού
Όπως μας αποκάλυψε ο δημιουργός αυτής της βελτίωσης/εξέλιξης, Νίκος Γκίκας, για μεγάλο χρονικό διάστημα, υπήρχε μία ανοιχτή διαδικτυακή επικοινωνία με την έδρα του οίκου SKN. Δεδομένα που αρχικά αφορούσαν τον κινητήρα μεταφέρονταν από και προς. Κάποια στιγμή, η βελτίωση του κινητήρα έπιασε «ταβάνι» και τότε, άρχισε το έργο του ταλαντούχου οδηγού αγώνων. «Αυτή η προσπάθεια μου θύμισε την εποχή που εξελίσσαμε το VW Polo GTi γκρουπ Ν για το πρωτάθλημα των αναβάσεων, πολλά χρόνια πριν. Με τη δέσμευση που είχαμε από τους κανονισμούς της κατηγορίας του, προσπαθούσαμε να πάρουμε από το μοτέρ τη δύναμη ίππο-ίππο. Κάπως έτσι έγινε κι εδώ, όταν φτάναμε στο τελευταίο στάδιο», ομολογεί, και συμπληρώνει: «Κάθε φορά που έβγαζα το αυτοκίνητο για δοκιμή, θυμόμουν εκείνη την εποχή, που με το Polo έγραφα συνεχώς χιλιόμετρα εξέλιξης με σκοπό να εξαντλήσουμε κάθε προσφερόμενο όριο. Όπως και τότε, έτσι και τώρα, κάθε βήμα μας γινόταν με πρώτο και κύριο σκοπό την αξιοπιστία, όσο κι αν ακούγεται παράλογο για ένα τέτοιο αυτοκίνητο με τη δύναμη που κρύβεται κάτω από το καπό. Δεν μπορούμε να παίζουμε με τη βαρύτητα του ονόματος SKN. Γι’ αυτό και όλες οι επεμβάσεις, τόσο του κινητήρα όσο και οι υπόλοιπες, γνωστοποιήθηκαν και πιστοποιήθηκαν από την έδρα του οίκου βελτίωσης». Στο σύστημα εξαγωγής χρησιμοποιήθηκε η πρόταση του οίκου Milltek, με τον οποίο συνεργάζεται επίσημα ο οίκος SKN. «Πρόκειται για μία ιδανική επιλογή στο το μοντέλο αυτό. Βοηθάει σημαντικά στις υψηλές στροφές του κινητήρα για επιδόσεις και στις χαμηλές μέχρι τις μεσαίες ακολουθεί τη φιλοσοφία του SKN, δηλαδή, ροπή και οικονομία».
«Στημένο» για racing επιδόσεις
Η επιλογή της ανάρτησης έγινε με πολλή προσοχή. Το αμάξωμα «στηρίζεται» σε αναρτήσεις Bilstein PSS10. Πρόκειται για σπορ ανάρτηση φυσικά, αλλά με την ιδανική ισορροπία μεταξύ συμβατικής και οριακής οδήγησης. Η επιλογή αυτή έγινε για να είναι το αυτοκίνητο φιλικό στον οδηγό όταν κινείται τους συνήθεις ρυθμούς και (κατά το δυνατό) απόλυτο όταν θελήσουμε να ανακαλύψουμε τα όρια (τα δικά μας και του αυτοκινήτου). Σε κάθε «κλικ» της ροδέλας σκλήρυνσης η ανάρτηση γίνεται πιο «σφιχτή» κατά 7%. Η ρύθμιση bound/rebound δεν μας έγινε γνωστή από τον δημιουργό, Νίκο Γκίκα, για ευνόητους λόγους. «Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω να κρύψω κάτι, απλά, δεν θέλω να προτρέψω κανέναν να πειραματιστεί όπως εγώ και να έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις. Είναι διαφορετικοί οι ρυθμοί που επιλέγω εγώ απ’ αυτούς που θα προτείνουμε στους υποψήφιους πελάτες μας, αν κι εφ όσον θελήσουν να κάνουν βελτίωση και στην ανάρτηση, πέραν της όποιας μηχανικής βελτίωσης».
Οι τροχοί δεν θα μπορούσαν να παραμείνουν οι ίδιοι, καθώς οι επιδόσεις περνούν στο δρόμο μέσα από αυτούς. Οι ζάντες είναι σπορ με 8 ψαλίδια (16 ακτίνες) και εσωκλείονται σε ελαστικά Vredestein. «Η επιλογή των ελαστικών έγινε μετά από αρκετές δοκιμές και λιώσιμο γόμας, παράλληλα με τις δοκιμές εξέλιξης του κινητήρα και των υπολοίπων σημείων του αυτοκινήτου», λέει ο Νίκος Γκίκας. «Όταν αναζητάς τις απόλυτες επιδόσεις, είναι αδιανόητο να μην ασχοληθείς με τα ελαστικά», κι έχει δίκιο. «Μπορεί να μην είναι ακόμη γνωστά στο ευρύ κοινό, όμως είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από την απόδοση των Vredestein Sessanta, ελαστικού σχεδιασμένου από τον γνωστό οίκο Giugiaro, με την υπογραφή του σε ορατό σημείο του ελαστικού», συμπληρώνει. «Θέλοντας να διατηρήσω υψηλό τον βαθμό ανοχής του ελαστικού στις ανωμαλίες του δρόμου αλλά και για υψηλότερα περιθώρια κατά το οριακό στρίψιμο, μιας και η ανάρτηση έσφιξε για τα καλά, επέλεξα 18άρια ελαστικά με 45άρι προφίλ. Αυτό το ελαστικό δουλεύει άψογα, τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο», λέει χαρακτηριστικά για τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων που φοράει το αυτοκίνητο.
Οι D2 δαγκάνες είναι εμπρός 6πίστονες με αεριζόμενους και χαρακτούς δίσκους μεγάλου μεγέθους, για ταχεία ψύξη και διατήρηση της υψηλής απόδοσης κατά την πέδηση. Παράλληλα με τις ρυθμίσεις της συνολικής γεωμετρίας του αυτοκινήτου, τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων ακόμη και κάτω από τη σκληρή χρήση που δέχονται από τον «πνευματικό» τους... πατέρα. Κι όλα αυτά, για να διατηρηθεί το υψηλό επίπεδο αίσθησης και λειτουργίας του τιμονιού.
Από την θεωρία στην πράξη
Έχοντας οδηγική εμπειρία από το αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής, από την πρώτη στιγμή, πίσω από το τιμόνι του SKN VW Golf GTI 5ης γενιάς, καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για «έκρηξη» επιδόσεων. Συνήθως, αντιλαμβανόμαστε τη διαφορά στη δύναμη και τη ροπή από μία μηχανική βελτίωση. Εδώ όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Έχοντας στο βάθος του μυαλού σου τα όρια του πλαισίου του «μητρικού» μοντέλου, έχεις περισσότερο την προσοχή σου στο πεντάλ της πέδησης, καθώς τώρα βλέπεις τις στροφές να έρχονται πολύ πιο γρήγορα. Μετά από μερικά χιλιόμετρα και αρκετές διαδοχικές στροφές, αποκτώντας εξοικείωση με τη νέα πραγματικότητα, αρχίζεις να συνηθίζεις στα νέα δεδομένα. Ένα αίσθημα ικανοποίησης και χαράς σε γεμίζει καθώς ανακαλύπτεις σταδιακά τα υψηλότερα όρια του βελτιωμένου αυτοκινήτου. Μία ακόμη θετική έκπληξη έρχεται από τους τροχούς και πιο συγκεκριμένα από τα ελαστικά.
Τελικά είχε δίκιο ο Νίκος Γκίκας, τα ελαστικά στέκονται στο ύψος της περίστασης, αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι σπάνια μέχρι και ποτέ δεν μπορεί να μεταφερθεί η πολλή δύναμη στους τροχούς εξ αρχής χωρίς απώλειες τριβής. Παρ’ όλα αυτά, στις εν κινήσει επιταχύνσεις (40-80 χ.α.ώ. και 60-120 χ.α.ώ.), το ελαφρύτερο SKN Porsche Cayman S με την απόλυτη φιλοσοφία της σπορ οδήγησης, δεν πέρασε μπροστά από το SKN VW Golf GTI. Αυτό έχει να κάνει και με το γεγονός ότι εδώ η ροπή είναι σαφώς μεγαλύτερη, πιο άμεση και σε διαφορετική κλίμακα στροφών του κινητήρα, λόγω της υπερπλήρωσης και της διαφορετικής σχέσης συμπίεσης. Καταλήγοντας, αυτό που κάνει την πρόταση αυτή τόσο ξεχωριστή, είναι ο συνδυασμός της σπορ οδήγησης με την οικονομία, καθώς μπορείς να κινείσαι με υψηλές μέσες ταχύτητες χωρίς να το πληρώνεις τόσο ακριβά. Στο τέλος, αφήσαμε το τιμόνι του SKN VW Golf GTI, με την επιθυμία να δοκιμάσουμε την επόμενη πρόταση βελτίωσης του οίκου SKN, ανεξάρτητα από το μέγεθος των επιδόσεων. Αναμένουμε...



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ BARKAS

Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου
Πρωτοπαπαδάκη 62, 111 41 Γαλάτσι, Τηλ.: +302114110752

 
Χρήσιμα