IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mazda RX-8: Φρεσκάρισμα και ενδυνάμωση
Το Mazda RX-8 υποβάλλεται το 2009 στην πρώτη ουσιαστική και σημαντική αναβάθμιση από την εισαγωγή του πρώτου μοντέλου λίγα χρόνια πριν. Έτσι, αναθερμαίνεται το ενδιαφέρον του κοινού της κατηγορίας του.
Αυτό το αυτοκίνητο θα μπορούσε να μην υπάρχει. Γιατί; Οι άνθρωποι της Mazda που ήταν υπεύθυνοι για το μοντέλο που φορούσε τον κινητήρα τεχνολογίας Wankel, όταν τους ανακοινώθηκε από τη «μητρική» Ford Motor Company ότι το project RX-7 και η όποια εξέλιξή του θα έπρεπε να μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας της φίρμας, αυτοί παρακάλεσαν και πήραν 18 μήνες παράταση για να παρουσιάσουν κάτι πιο ενδιαφέρον γύρω απ’ τη φιλοσοφία του Wankel, δουλεύοντας μάλιστα σε εκτός βάρδιας ώρες, δηλαδή, χωρίς πληρωμή.
Το αξιοπερίεργο για τους υπεύθυνους της Ford ήταν ότι η πρόταση των Ιαπώνων της Mazda ήρθε σε μόλις 6 μήνες και ήταν τόσο ενδιαφέρουσα, που τους έδωσαν τελικά το «πράσινο φως» να τοποθετήσουν στο επόμενο σπορ μοντέλο 2+2 θέσεων αυτόν τον ατμοσφαιρικό (πλέον) περιστροφικό κινητήρα Renesis. Και η κορύφωση ήρθε λίγο αργότερα από το λανσάρισμα του μοντέλου, όταν ανακηρύχθηκε και «Κινητήρας της Χρονιάς». Για την ιστορία, το 1999 έκανε την εμφάνισή σου το αντίστοιχο πρωτότυπο RX-Evolv και το 2001 είδαμε για πρώτη φορά την τελική μορφή του αυτοκινήτου παραγωγής που πάτησε στους δρόμους στο τέλος του 2002. Σήμερα, μετά από 6 χρόνια επιτυχούς παρουσίας στην αγορά, οι επεμβάσεις αισθητικής αλλά και ουσίας ήταν επιβεβλημένες.
Επεμβάσεις ουσίας στο αμάξωμα
Οι βασικότερες διαφοροποιήσεις του καινούργιου RX-8 μπορούν να παρατηρηθούν στο αμάξωμα. Με επανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα, καθώς και πίσω αεροτομή, έχει επιτευχτεί η μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας από 0,30 Cw σε 0,29 Cw. Το επανασχεδιασμένο πάτωμα βοηθάει περαιτέρω στην μείωση της οπισθέλκουσας του οχήματος. Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι επανασχεδιασμένος με μεγαλύτερα ανοίγματα για το ψυγείο του κινητήρα καθώς και για τα ψυγεία λαδιού.
Τα πίσω φώτα είναι τύπου LED καινούργια σχεδίασης. Τα πλαϊνά μαρσπιέ είναι μεγαλύτερα βελτιώνοντας την σπορ εμφάνιση του οχήματος. Η χρησιμοποίηση καινούργιων ανθεκτικότερων υλικών, καθώς και η καινούργια σχεδιασμού, τραπεζοειδής μπάρα εμπρός θόλων, βοηθάει στην αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας του αμαξώματος. Τα αμορτισέρ είναι Bilstein σχεδιασμένα ειδικά για τις ανάγκες του RX-8, τα οποία μαζί με τις ενισχύσεις και τον επανασχεδιασμό της πίσω ανάρτησης, συμβάλουν στην σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και στις στροφές, χωρίς να αφαιρούν το αίσθημα της άνεσης από τους επιβάτες.
Αλλαγές και στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό έχουμε αύξηση της άνεσης με επανασχεδιασμένα καθίσματα και μηχανισμό ανάκλησης. Στην έκδοση Sport τα καθίσματα είναι Recaro. Η κεντρική κονσόλα είναι βελτιωμένη και συμπεριλαμβάνει ξεχωριστά πλήκτρα για την ρύθμιση του ηλεκτρονικού ρολογιού. Το βελτιωμένο εσωτερικό διαθέτει και  εργονομικά σχεδιασμένους χώρους για αύξηση της αίσθησης της άνεσης. Το ηχοσύστημα διαθέτει 9 ηχεία (μόνο στο BOSE) με είσοδο εξωτερικής πηγής ήχου (AUX). Επίσης, διατίθεται και τηλέφωνο με Bluetooth και φωνητικές εντολές για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού κατά την διάρκεια της οδήγησης.
Αλλαγές σε κινητήρα/κιβώτιο
Στον κινητήρα η βασικότερη αλλαγή είναι η ενίσχυση του συστήματος λίπανσης και ο θερμοκρασιακός κόφτης του κινητήρα. Στο σύστημα λίπανσης, το κάρτερ είναι με 2 εσωτερικά διαφράγματα με μεγαλύτερη επιφάνεια, αυξάνοντας έτσι την χωρητικότητα κατά 0,6 λίτρα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παραμένει σταθερή η πίεση του λαδιού ειδικά στις στροφές με μεγάλες ταχύτητες. Το σύστημα λίπανσης του κάθε ρότορα έχει βελτιωθεί συμπεριλαμβάνοντας τώρα 2 δοσομετρικές αντλίες, καθώς και 3 μπεκ ψεκασμού λαδιού για τους ρότορες. Στον χώρο του κινητήρα, η τοποθεσία του δείκτη στάθμης λαδιού έχει αλλάξει από το πλάι του κινητήρα στο εμπρός μέρος. Έτσι το καινούργιο κάλυμμα του κινητήρα έχει ειδικό άνοιγμα στο δεξί μέρος για τον δείκτη της μέτρησης στάθμης λαδιού.
Ο κινητήρας στην έκδοση high power έχει 4 μπεκ ψεκασμού καυσίμου αντί για 6 που είχε το παλιό μοντέλο. Το καινούργιο RX-8 είναι επίσης εξοπλισμένο με μεταβλητή κόκκινη ζώνη στο στροφόμετρο του κινητήρα. Ανάλογα με την θερμοκρασία του κινητήρα μεταβάλλεται και η κόκκινη ζώνη στο στροφόμετρο (κάτω από τους 40ο C η κόκκινη ζώνη είναι στις 5.000 σ.α.λ., στους 40-70ο C η κόκκινη ζώνη είναι στις 6.500 σ.α.λ. για τον low power κινητήρα και 7.000 σ.α.λ. για τον high power, πάνω από τους 70ο C η κόκκινη ζώνη είναι στις 7.500 σ.α.λ. για τον low power και στις 9.000 σ.α.λ. για τον high power. Το καινούργιο RX-8 είναι εξοπλισμένο με ένα καινούργιο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Η επανασχεδιασμένη εσωτερική σχεδίαση επιτρέπει την αύξηση της λιπαντικής ικανότητας με μειωμένο όγκο βαλβολίνης από 2,1 σε 1,9 λίτρα. Η βελτιωμένη σχέση μετάδοσης από 4,444 σε 4,777 αυξάνει την αίσθηση της σπορ οδήγησης. Τέλος, στο σύστημα καυσίμου η βασικότερη αλλαγή είναι η αύξηση χωρητικότητας του ρεζερβουάρ από 61,8 σε 65,4 λίτρα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση κατά 20-30 χλμ. των διανυθέντων χιλιομέτρων ανά ρεζερβουάρ (ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης).
 
Mazda RX-8 Challenge
Κυβισμός: 2 x 654 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 205 ίπποι/7500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 215 Nm/5500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 7,2’’
Τελική ταχύτητα: 227 χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 10,7 λίτρα/χλμ.
Ρύποι CO2: 274 γραμμ./χλμ.
 
Mazda RX-8 Cosmo/Sport
Κυβισμός: 2 x 654 κυβ. Εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 231 ίπποι/8200 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 211 Nm/5500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 6,4’’
Τελική ταχύτητα: 237 χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 11,5 λίτρα/χλμ.
Ρύποι CO2: 299 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΜΑΡΚΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ

Ηλεκτρολογείο Αυτοκινήτων, Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Γεωργίου Γεννηματά 155 & Παμβώτιδος, 165 61 Γλυφάδα
Τηλ.: +302155653135, E-mail: markopoulos.careilektrik@hotmail.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα