IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Honda Insight: «Πρασινίζοντας» την οδήγηση
Η Honda παρουσίασε το πρώτο Insight Hybrid το 1999 και εξελίσσει αυτή την τεχνολογία σχεδόν 2 δεκαετίες. Η πιο πρόσφατη έκδοση του μοντέλου διαθέτει όλη την μέχρι σήμερα τεχνολογία της φίρμας.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το κίνητρο πίσω από αυτή την τεχνολογία είναι ουσιαστικό και απαραίτητο. Η μείωση των ρύπων. Με λίγα λόγια η ενέργεια από το φρενάρισμα ενός αυτοκινήτου με συμβατικό σύστημα μετάδοσης χάνεται καθώς μετατρέπεται σε ενέργεια που εξαφανίζεται στην ατμόσφαιρα, σαν θερμότητα και θόρυβος. Οι μηχανικοί του τμήματος R&D της Honda έθεσαν ως στόχο να διαχειριστούν αυτή την ενέργεια προς όφελος των πελατών και του περιβάλλοντος. Μία δεκαετία μετά, η Honda λανσάρει ένα νέο Insight που βασίζεται σ’ αυτές τις αρχές και τις επεκτείνει, επιτρέποντάς μας να μεταφέρουμε επιβάτες και αποσκευές μ’ ένα αποδοτικό, ευέλικτο και προσιτό αυτοκίνητο.
Ο Προσανατολισμός του Insight
Στόχος ήταν να γίνει η τεχνολογία της βενζινο-ηλεκτροκίνησης προσιτή σε περισσότερους ανθρώπους, με τη δημιουργία ενός πιο προσιτού οικονομικά, οικογενειακού, υβριδικού αυτοκινήτου. Το Insight είναι ένα 5-θυρο hatchback με το υβριδικό σύστημα ΙΜΑ της Honda, το οποίο προσφέρει χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωσης σε ένα πρακτικό, μη συμβατικό πακέτο, σε προσιτή τιμή. Η Honda πιστεύει ότι αυτό το αυτοκίνητο θα έχει σημαντική επίδραση στη βιομηχανία. Επειδή το Insight θα είναι πιο προσιτό στο ευρύτερο καταναλωτικό κοινό, φέρνει την πιο καθαρή τεχνολογία σε ένα εντελώς νέο γκρουπ αγοραστών αυτοκινήτων, ανοίγοντας τις πόρτες της αγοράς των υβριδικών σε νέα κοινωνικά στρώματα. Γι’ αυτό, βασικός στόχος εξέλιξης ήταν η μείωση του μεγέθους, της περιπλοκότητας και τις τιμής των εξαρτημάτων και συστημάτων, κάτι που συνεπάγεται μείωση της τελικής λιανικής τιμής. Η Honda προκάλεσε τους μηχανικούς της να κατασκευάσουν ένα υβριδικό αυτοκίνητο προσιτό σε όλους.
Η Δημιουργία ενός προσιτού αυτοκινήτου
Το σχέδιο για την παραγωγή και πώληση ενός πολύ μεγαλύτερου αριθμού υβριδικών αυτοκινήτων από πριν, οδηγεί σε οικονομίες κλίμακας και επομένως σε πολύ μικρότερο τελικό κόστος ανά μονάδα. Για να επιτευχθούν τέτοια νούμερα, μία νέα γραμμή παραγωγής ηλεκτροκινητήρων προστέθηκε στο εργοστάσιο της Suzuka, στην Ιαπωνία, που θα διπλασιάσει την ωριαία δυναμικότητα παραγωγής για κινητήρες ΙΜΑ. Επίσης, εξελίχθηκαν ειδικά προϊόντα, προκειμένου το κόστος να διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα. Το 95% της μονάδας ΙΜΑ επανασχεδιάστηκε για μείωση του μεγέθους και του κόστους.  Ήταν ένα αποκλειστικό μοντέλο, επομένως δεν υπήρχαν πρόσθετα κόστη για να προσαρμοστεί η τεχνολογία σε ένα υπάρχον μοντέλο (πχ. Civic Hybrid). Η πλατφόρμα και το πλαίσιο μοιράζονται πολλά εξαρτήματα με τα αντίστοιχα του νέου Jazz. Οικονομία κόστους δεν σημαίνει να απλοποιείς τις διαδικασίες ή να κάνεις συμβιβασμούς στις επιδόσεις ή την αντοχή. Οι μηχανικοί επικεντρώθηκαν στην ανεύρεση μηχανολογικών λύσεων προκειμένου να μειώσουν τις δαπάνες, εξελίσσοντας την πιο αποδοτική υβριδική τεχνολογία με το χαμηλότερο δυνατό κόστος για τον υποψήφιο αγοραστή.
Βελτιωμένη κατανάλωση και ρύποι
Η οικονομία καυσίμου (στο μικτό κύκλο) είναι 4,4 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 101 γραμμ./χλμ. Η Honda έχει επικεντρωθεί στην εξέλιξη ενός αυτοκινήτου που θα προσφέρει καλύτερη οικονομία καυσίμου σε πραγματική βάση, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές συνθήκες στις οποίες θα οδηγείται το αυτοκίνητο. Το σύστημα Eco Assist που εξελίχθηκε για το Insight, καθοδηγεί τους οδηγούς, βοηθώντας τους να επιτύχουν την καλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου. Το σύστημα καθοδήγησης οδηγού του Insight σηματοδοτεί μία νέα εποχή οδήγησης, όπου κατασκευαστές και οδηγοί μοιράζονται την ευθύνη για την τελική κατανάλωση καυσίμου.
Ομοιογενές εσωτερικό
Το Insight έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί 5 επιβάτες με μία έξυπνη διάταξη χώρων μέσα σ’ ένα αεροδυναμικό αμάξωμα. Το Insight προσφέρει πλούσιο χώρο για το κεφάλι και αποστάσεις μεταξύ των επιβατών από τις καλύτερες στην κατηγορία, με αποτέλεσμα να συναγωνίζεται πολλά μεσαία μοντέλα. Ο έξυπνος σχεδιασμός του φιλόξενου και ευάερου εσωτερικού αποπνέει μία αίσθηση ευρυχωρίας και πρακτικότητας. Κυρτά σχήματα χρησιμοποιήθηκαν όπου ήταν δυνατόν για μείωση της μάζας των πλαστικών στην καμπίνα και για τη δημιουργία μιας αίσθησης ευρυχωρίας, κυρίως εκεί όπου κάθονται οι επιβάτες. Αυτό ξεφεύγει από τους παραδοσιακούς κανόνες σχεδίασης εσωτερικού που κατά κανόνα υπαγορεύουν κοίλες επιφάνειες.
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην προς τα έξω ορατότητα. Η εμπρός ορατότητα είναι άριστη χάρη στις λεπτές κολόνες Α, τις μεγάλες επιφάνειες των εμπρός παραθύρων που δεν χρειάζονται ξεχωριστό εμπρός φινιστρίνι, και στη σχεδίαση της καμπίνας που είναι τραβηγμένη προς τα εμπρός, όπως στο νέο Jazz. Ομοίως, το ενσωματωμένο πίσω τζάμι στο πορτμπαγκάζ επιτρέπει την καλή ορατότητα και προς τα κάτω, για να μπορεί ο οδηγός να βλέπει κάτι που βρίσκεται χαμηλά ή ένα παιδί πίσω από το αυτοκίνητο. Επιπλέον, τα αναδιπλούμενα πίσω προσκέφαλα και τα πίσω φώτα αυξάνουν την ορατότητα προς τα πίσω. Οι σχεδιαστές έχουν κυριολεκτικά εκμεταλλευτεί το κάθε εκατοστό πιθανού αποθηκευτικού χώρου του Insight.
Το Insight προσφέρει χώρο αποσκευών ικανοποιητικό για την κλάση του. Τοποθετώντας σε νέα θέση τη μικρότερη, πιο συμπαγή IPU (μπαταρία υψηλής ισχύος) κάτω από το πάτωμα του χώρου φόρτωσης, υπάρχουν 400 λίτρα για τη μεταφορά αποσκευών (VDA). Το πράσινο μπουτόν ECON υπάρχει στο ταμπλό, δεξιά του τιμονιού. Όταν είναι ενεργοποιημένο το σύστημα ECON, η ένδειξη εμφανίζεται πάνω αριστερά στο ταμπλό. Η οθόνη LCD δείχνει επίσης κατά πόσον το σύστημα είναι ενεργό και χρησιμεύει σαν μία λειτουργία καθοδήγησης, παρέχοντας πρόσθετες πληροφορίες που βοηθούν τον οδηγό στη μεγιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου. Το ταμπλό 2 επιπέδων επιτρέπει στον οδηγό να επικεντρώνεται στις σημαντικότερες πληροφορίες, το ταχύμετρο πάνω από το τιμόνι και τον κύριο πίνακα οργάνων από κάτω. Περιλαμβάνει 4 βασικές ενδείξεις, ένα μεγάλο στροφόμετρο, πλαισιωμένο από το δείκτη βενζίνης και το δείκτη ηλεκτροκίνησης. Η αυτόματη επιλογή ταχύτητας εμφανίζεται στο στροφόμετρο.
Όπως στο Civic Hybrid ο δείκτης ηλεκτροκίνησης απεικονίζει, κατά τη διάρκεια της οδήγησης, κατά πόσον η ηλεκτρική μπαταρία φορτίζεται, πχ. στην ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης ή εάν ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά το βενζινοκινητήρα, πχ. σε μία έντονη επιτάχυνση. Μία χρήσιμη οθόνη LCD πολλαπλών πληροφοριών τοποθετημένη στο κέντρο του στροφόμετρου παρέχει πληροφορίες όπως στιγμιαία και μέση κατανάλωση, αυτονομία, εξωτερική θερμοκρασία καθώς και λοιπές ενδείξεις που ενθαρρύνουν τις πιο οικονομικές τεχνικές οδήγησης. Το μπουτόν πληροφοριών στο τιμόνι επιτρέπει στον οδηγό να απεικονίζει τις διαφορετικές ενδείξεις. Όλα τα όργανα βρίσκονται πάνω ή γύρω από το τιμόνι, σε θέση εύκολης πρόσβασης για τον οδηγό.
Οι ιδιαιτερότητες της σχεδίασης
Αν και η ομάδα σχεδίασης ξεκίνησε από μηδενική βάση με την έννοια ότι ήταν ένα εντελώς νέο μοντέλο χωρίς παρελθόν, αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις στη δημιουργία της εξωτερικής εμφάνισης του Insight. Απ’ τη μία πλευρά, ένα υβριδικό αυτοκίνητο χαμηλών εκπομπών ρύπων, έπρεπε να εκφράζει περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια (έπρεπε να δείχνει οικολογικό) αλλά από την άλλη έπρεπε να δείχνει δυναμικό και απολαυστικό στην οδήγηση, σύμφωνα με τις βασικές αρχές σχεδίασης της Honda. Πάνω απ’ όλα, η σχεδίαση έπρεπε να έχει απήχηση σε ένα ευρύ καταναλωτικό κοινό. Ενώ ο οικολογικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου μπορεί να έχει δυσκολέψει το σπορ προσανατολισμό της συνολικής σχεδίασης, σε μερικούς τομείς, βοήθησε τη δυναμική του.
Επειδή το νέο σύστημα IMA είναι πιο συμπαγές, το ρύγχος του αυτοκινήτου έγινε μικρότερο, δημιουργώντας μία πιο συμπαγή και επιθετική εμφάνιση μπροστά. Ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας που καθοδήγησε (και σε μερικές περιπτώσεις περιόρισε) τη σχεδίαση εξωτερικού ήταν το ίδιο το αμάξωμα. Λόγω δημοτικότητας, επιλέχθηκε η 5-θυρη διάταξη κι αυτό ενείχε άλλες προκλήσεις, κυρίως για τη βελτιστοποίηση της δυναμικής του αυτοκινήτου, και τη δημιουργία αρκετού χώρου για το κεφάλι των πίσω επιβατών. Κάτι που δεν περιόρισε τον τομέα της σχεδίασης ήταν ο προϋπολογισμός, αν και το υπόλοιπο project ήταν συνδεδεμένο με τη μείωση των δαπανών. Αν μη τι άλλο, η ομάδα εξέλιξης επένδυσε περισσότερα χρήματα για να πετύχει τη σωστή εμφάνιση του αυτοκινήτου.
Η προσθήκη ενός επιπλέον παραθύρου στην πίσω γωνία ήταν δαπανηρή αλλά απαραίτητη για τη δημιουργία μιας πιο κομψής εμφάνισης. Πολλοί θα έχουν παρατηρήσει την ομοιότητα στο συνολικό σχήμα και την εμφάνιση του Insight με το αντίστοιχο μοντέλο κυψελών καυσίμου, το FCX Clarity. Το Insight υιοθετεί λεπτούς προβολείς τύπου projector σε μία μονάδα με 4 φώτα. Η μεσαία σκάλα των προβολέων έχει μπλε λεπτομέρειες και τα φλας βρίσκονται στην κάτω πρόσοψη του προφυλακτήρα. Πίσω, το Insight χρησιμοποιεί λυχνίες LED για τα πίσω φώτα και φώτα stop. Οι λυχνίες LED καταναλώνουν λιγότερη ισχύ, που βοηθά στην οικονομία καυσίμου. Αλλά αντί απλά να αντικαταστήσουν της λάμπες με λυχνίες LED, οι σχεδιαστές προσπάθησαν να κατανείμουν το φως μέσω της σχεδίασης της μονάδας των πίσω φώτων και της χρήσης ανακλαστικών επιφανειών.
Ενώ υπήρξαν πολλοί παράγοντες που επηρέασαν την εξωτερική σχεδίαση, η αεροδυναμική ήταν το στοιχείο που καθόρισε το σχήμα και την εμφάνιση του Insight. Κάνοντας το αυτοκίνητο όσο το δυνατόν πιο λείο, αυξάνεται η απόδοση της υβριδικής τεχνολογίας του Insight, βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου. Το σχήμα της πίσω πόρτας είναι επίσης σημαντικό – και πάλι, συγκρίνετε το πορτμπαγκάζ του Insight με αυτό του FCX Clarity, ή του CRZ, ή ακόμα και του αρχικού Insight. Όλα μοιράζονται το ίδιο σχήμα και τις ίδιες γραμμές προς όφελος της αεροδυναμικής.
Η κινητήρια μονάδα
Η 5η γενιά του συστήματος ΙΜΑ στο Insight είναι 24% πιο συμπαγής σε σχέση με την 4η απελευθερώνοντας περισσότερο χώρο. Ο ίδιος ο κινητήρας είναι νέος, αλλά βασίζεται κυρίως στον 1.3 λίτρων του Civic Hybrid. Αυτή η τροποποιημένη μονάδα VTEC από το Civic Hybrid έχει βελτιωθεί περαιτέρω χάρη στα όσα έμαθαν οι μηχανικοί από το Jazz, τα οποία εφάρμοσαν για τη βελτίωση της οικονομίας καυσίμου. Τα χαμηλής τριβής έμβολα συνδυάζονται με έναν καταλύτη νέας σχεδίασης για περαιτέρω βελτιστοποίηση της ήδη πολύ αποδοτικής μονάδας. Τα μέτρα αυτά μαζί με μία πιο σταθερή διαδικασία καύσης βελτιώνουν την κατανάλωση του κινητήρα κατά 2%. Κατά την επιβράδυνση, όταν οι κύλινδροι του κινητήρα δεν έχουν φορτίο η καύση σταματά στους 4 κυλίνδρους και σφραγίζονται όλοι οι θάλαμοι. Αυτό, ουσιαστικά καταργεί τις απώλειες υποπίεσης, μειώνοντας το φρένο του κινητήρα ώστε να μπορεί ο ηλεκτροκινητήρας/γεννήτρια να λειτουργεί πιο αποδοτικά και να αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας για φόρτιση της μπαταρίας.
Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται για το σφράγισμα των κυλίνδρων, χρησιμοποιείται επίσης όταν απαιτείται μόνο μικρή ροπή, σ’ ένα ταξίδι με σταθερά χαμηλή ταχύτητα, για παράδειγμα. Σ’ αυτό το πρόγραμμα, το Insight παίρνει ισχύ μόνο απ’ τον ηλεκτροκινητήρα με τα έμβολα να κινούνται στο ρελαντί. Από μόνος του, ο κινητήρας παράγει 88 ίππους και 121 Nm ροπής, αλλά το μυστικό στα υβριδικά συστήματα είναι η υποστήριξη που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση των επιδόσεων και στην ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης. Παράλληλα με το νέο κινητήρα, το Insight είναι εφοδιασμένο και με ένα νέο, βελτιωμένο ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί πηνία με περιελίξεις υψηλής πυκνότητας και υψηλής απόδοσης μαγνήτες για την παραγωγή 14 ίππων και 78 Nm. Αλλά το πραγματικό βήμα προόδου με αυτό τον ηλεκτροκινητήρα ήταν το μέγεθος και το σχήμα του.
Η πιο πρόσφατη έκδοση είναι πολύ πιο λεπτή από αυτόν του σημερινού Civic Hybrid, που σημαίνει ότι ολόκληρο το σύστημα ΙΜΑ είναι πιο συμπαγές και ελαφρύ. Βελτιώσεις έγιναν επίσης στην εξαιρετικά ισχυρή μπαταρία, που βρίσκεται κάτω από το πορτμπαγκάζ συμβάλλοντας στο χαμήλωμα του κέντρου βάρουςΗ IPU είναι μικρότερη και ελαφρύτερη από του Civic hybrid, με μείωση διαστάσεων κατά 19% και βάρους κατά 28%. Το σύστημα ψύξης της μπαταρίας έχει βελτιωθεί σημαντικά με αποτέλεσμα να είναι πιο αποδοτική και να μπορεί να τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα πιο συχνά. Ένας ηλεκτρικό μοτέρ στο πλάι της συστοιχίας της μπαταρίας διοχετεύει ψυχρό αέρα από το εξωτερικό περιβάλλον του αυτοκινήτου προκειμένου να ψύξει τις μπαταρίες. Η ταχύτητα φόρτισης της μπαταρίας με ενέργεια έχει επίσης βελτιωθεί γεγονός που επιτρέπει την ανάκτηση ενέργειας από το σύστημα πέδησης πιο άμεσα και κατ’ επέκταση την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στον ηλεκτροκινητήρα πιο συχνά.
Υψηλής τεχνολογίας μετάδοση κίνησης
Η χρήση κιβωτίου CVT σε ένα υβριδικό προσφέρει ομαλές και προβλέψιμες αλλαγές, ενώ βοηθά το σύστημα ΙΜΑ να λειτουργεί στην πιο αποδοτική ζώνη στροφών. Στο Insight, χρησιμοποιείται μία εξελιγμένη έκδοση της μονάδας CVT με υψηλή ικανότητα μεταφοράς ροπής του Civic Hybrid. Αυτή η έκδοση του CVT έχει μικρότερο λόγο τελικής μετάδοσης (4,2 από 3,937), με αποτέλεσμα την ταχύτερη επιτάχυνση από στάση.Οέλεγχος του συμπλέκτη κατά την εκκίνηση έχει επανασχεδιαστεί για να εκμεταλλεύεται πλήρως τα χαρακτηριστικά του ηλεκτροκινητήρα ΙΜΑ που προσφέρει περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές. Επίσης εμπλέκεται νωρίτερα (σε χαμηλότερες στροφές) για αύξηση της επιτάχυνσης από στάση και της οικονομίας καυσίμου. Επίσης, για πρώτη φορά σε υβριδικό Honda, το Insight εφοδιάζεται με μοχλούς αλλαγών ταχυτήτων (paddles) πίσω από το τιμόνι, για να μπορούν να γίνονται ταχύτερες αλλαγές.
Eco Καθοδήγηση-Ecodrive
Η Honda έχει εξελίξει μία χρήσιμη τεχνολογία για να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες του Insight να γίνουν πιο αποδοτικοί πίσω από το τιμόνι. Ονομάζεται Ecological Drive Assist System, και κάνει ακριβώς αυτό που λέει, δηλαδή υποστήριξη της οικολογικής οδήγησης. Το σπουδαίο στην τεχνολογία Καθοδήγησης του Οδηγού είναι ότι δεν πρόκειται για ένα σταθερό σετ κανόνων που πρέπει να ακολουθεί ο οδηγός ή ένα όριο για τις δυνατότητές σου σαν οδηγός. Είναι ένα απλό σύστημα που ανταμείβει τον οδηγό όταν υιοθετεί ένα συγκεκριμένο στυλ οδήγησης.
Μαζί με τον διακόπτη ECON, η λειτουργία καθοδήγησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη υψηλής οικονομίας καυσίμου και επομένως την ελαχιστοποίηση εκπομπών βλαβερών ρύπων. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης, υπάρχουν 2 βασικά στοιχεία στο σύστημα, μία ένδειξη οικολογικής οδήγησης σε μπάρες eco drive μέσα στην ασπρόμαυρη Οθόνη Πολλαπλών Ενδείξεων (MID) κι ένα όργανο περιβάλλοντος πίσω από την οθόνη του ψηφιακού ταχύμετρου. Και τα 2 συστήματα συγχρονίζονται για να δώσουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου και να σας καθοδηγήσουν για το πώς θα αλλάξετε το οδηγικό στιλ μας. Η eco drive bar στην MID αποτελείται από ένα σύμβολο που κινείται αριστερά και δεξιά πάνω σε μια κεντρική γραμμή. Η ιδέα είναι ότι πρέπει να οδηγείτε με τέτοιο τρόπο, ώστε η μπάρα να παραμένει στο κέντρο και μακριά από σκιασμένες ή με κουκίδες περιοχές σε κάθε πλευρά.
Για να δημιουργούνται περισσότερα κίνητρα στους οδηγούς του Insight σε κάθε ταξίδι, μία ακόμα ένδειξη πάνω από τη μπάρα επιβραβεύει την οικονομική οδήγηση. Σε μία καλή επίδοση, μικρά φύλλα αναφύονται πάνω από τη μπάρα για να δείξουν την οικολογική πρόοδο του οδηγού, ενώ περισσότερα φύλλα και στο τέλος ένα λουλούδι επιβεβαιώνουν ότι το σύστημα κατέγραψε μία άριστη βαθμολογία. Επίσης, πιέζοντας το μπουτόν Info στο τιμόνι, και σκρολάροντας στις οθόνες MID, οι οδηγοί μπορούν όχι μόνο να βλέπουν τη μέση κατανάλωση του τρέχοντος ταξιδιού, αλλά και να ανακαλούν τη μέση κατανάλωση των τριών τελευταίων ταξιδιών.
Ο τελικός στόχος
Η Honda στοχεύει στην πώληση 200.000 Insight κάθε χρόνο, από τα οποία 100.000 στην Αμερική. Όπως έχει ήδη ανακοινώσει ο CEO και Πρόεδρος, κ. Fukui, τα υβριδικά θα αποτελούν μέχρι το 10% των συνολικών πωλήσεων 200.000 Insight κάθε χρόνο, από τα οποία 100.000 στην Αμερική. Όπως έχει ήδη ανακοινώσει ο CEO και Πρόεδρος, κ. Fukui, τα υβριδικά θα αποτελούν μέχρι το 10% των συνολικών πωλήσεων Honda μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας και για να πετύχει αυτό το στόχο, η Honda θα λανσάρει επίσης ένα σπορ υβριδικό (βασισμένο στο CR-Z) κι ένα Jazz Hybrid τα επόμενα χρόνια. Με αυτά τα 4 υβριδικά, η Honda στοχεύει στην πώληση άνω των 500.000 υβριδικών το χρόνο σε όλο τον κόσμο. Το Insight καλύπτεται από 3ετή εγγύηση ή 144.000 χλμ., 3ετή αντιδιαβρωτική εγγύηση επιφανειών, 5ετή εγγύηση συστήματος εξαγωγής και 12ετή δομική αντιδιαβρωτική εγγύηση και επιπλέον, 8ετή εγγύηση για όλο το σύστημα IMA, συμπεριλαμβανομένης της υψηλής ισχύος μπαταρίας.
 
Honda Insight
Κυβισμός: 1.339 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη συνδυασμένη ισχύς: 98 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή βενζινοκινητήρα: 121 Nm/4.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή ηλεκτροκινητήρα: 78,5 Nm/1.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 12,6’’
Τελική ταχύτητα: 186 χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 4,4 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 101 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Smart
ΝΙΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ - ΠΕΤΡΟΣ & ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΑΠΟΥΛΗΣ ΟΕ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
25ης Μαρτίου 14, 173 41 Αγ. Δημήτριος Αττικής
Τηλ. & Fax: +302109715789, E-mail: merc.service.kp@hotmail.com

 
Χρήσιμα