IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Renault Megane 1.6 - VW Golf 1.4 TSI: Στόχος η κορυφή
Το νέο Megane δεν θέλει ρόλο κομπάρσου στην μικρομεσαία κατηγορία. Πόσο βελτιωμένο είναι για να ταρακουνήσει τον πρωταγωνιστή της κατηγορίας που στην 6η γενιά του είναι καλύτερος από ποτέ;
Του Άγγελου Παπαβασιλείου
Το πάθημα έγινε μάθημα για την Renault. Από το απερχόμενο Megane αυτό που σίγουρα δεν έλειπε, ήταν η προσωπικότητα. Ήταν ένα μοντέλο που δεν μπορούσες να το μπερδέψεις με κανένα άλλο αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η προχωρημένη σχεδίαση στο πίσω μέρος όμως είχε καταφέρει να διχάσει το αγοραστικό κοινό. Άλλοι το λάτρευαν κι άλλοι το μισούσαν. Αυτή την φορά οι σχεδιαστές της Renault ήταν πιο συγκρατημένοι αφού δεν ήθελαν να χάσουν και πάλι το συντηρητικό κοινό της κατηγορίας. Με σύγχρονη σχεδίαση, αποδεκτή πλέον από πολύ περισσότερο κόσμο και αναβάθμιση εφ’ όλης της ύλης στοχεύει απευθείας στην κορυφή.
Το νέο Megane δεν σοκάρει με την εμφάνιση του και είναι αποδεκτό από τον περισσότερο κόσμο. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και αδιάφορο σχεδιαστικά. Η ψηλή γραμμή του αμαξώματος και αρκετές σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως τα εμπρός φωτιστικά σώματα που επεκτείνονται προς τα φτερά και οι 2 γραμμές που ξεκινούν από τις μπροστινές κολόνες και ενώνονται κυκλώνοντας το καπό, το κάνουν να μην περνά απαρατήρητο. Δίπλα στο Golf VI το νέο Μegane δείχνει πιο μυώδες, πιο αθλητικό και κυρίως ακόμα πιο φρέσκο. Μην ξεχνάμε ότι στην περίπτωση του Golf VI δεν μιλάμε για μία νέα επαναστατική σχεδίαση αλλά για μία ανανέωση στα σημεία σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Η ίδια συνταγή
Λένε ότι ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει. Φαίνεται να το ξέρει καλά αυτό η VW κι έτσι στην περίπτωση του Golf διατηρεί τόσα χρόνια το ίδιο σχεδιαστικό ύφος. Σε κάθε γενιά του, το Golf γίνεται πιο όμορφο και πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά αλλά ποτέ δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη. Το ίδιο συμβαίνει και με την 6η γενιά του. Αν σου έβγαζαν τα σήματα της εταιρίας και στο έδειχναν, θα το αναγνώριζες αμέσως, θα κοίταζες για παράδειγμα την πίσω κολόνα και θα ήσουν σίγουρος ότι μιλάμε για Golf.
Οι σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές του όμως το έχουν κάνει πιο όμορφο και ελκυστικό. Στο μπροστινό μέρος, η μάσκα σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα με τις χαρακτηριστικές γρίλιες και λεπτομέρειες χρωμίου, τα φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας και ο νέος προφυλακτήρας, έχουν κάνει το Golf VI πιο δυναμικό. Στο πλάι ξεχωρίζουν τα έντονα «νεύρα» που διαπερνούν κατά μήκος το αμάξωμα και στο πίσω μέρος τα φαρδιά φωτιστικά σώματα που χαρακτηρίζονται από το βαθύ κόκκινο χρώμα. Η διαχρονική σχεδίαση του Golf αρέσει, αυτό μαρτυρούν οι πωλήσεις του.
Λίγο ακόμα και μ’ έφτασες
Ανοίγοντας την πόρτα του Megane νομίζεις ότι μπαίνεις σε μία μικρότερη Laguna. Η σχεδίαση της κεντρική κονσόλας θυμίζει έντονα το μεγαλύτερο μοντέλο της Renault. Τα μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος στο ταμπλό και η συναρμογή των υλικών δημιουργούν ένα ποιοτικό εσωτερικό. Μερικές μικρολεπτομέρειες όμως, όπως το σκληρό πλαστικό που περιβάλλει τους διακόπτες του κλιματισμού και ορισμένα εργονομικά φάουλ, στερούν από το Megane πολύτιμους πόντους σε σχέση με το νέο Golf. Για παράδειγμα ο διακόπτης για το Cruise control είναι τοποθετημένος πίσω από το χειρόφρενο λες και τον ξέχασαν τελείως κατά την σχεδίαση του εσωτερικού και τον τοποθέτησαν εκεί εκ των υστέρων. Στην καθημερινή χρήση ενοχλούν επίσης τα μικρά πλήκτρα του ηχοσυστήματος και οι ρηχές ποτηροθήκες.
Ο πίνακας οργάνων του Megane είναι πρωτοποριακός συνδυάζοντας αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακό ταχύμετρο. Η καμπίνα του Golf δεν υπερτερεί τόσο πολύ σε ποιότητα υλικών (η ψαλίδα έχει κλείσει σημαντικά) όσο σε αίσθηση πολυτέλειας και φινέτσας. Σε κάνει να νιώθεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε μία πιο ακριβή, πιο προσεγμένη κατασκευή. Ο πίνακας οργάνων του Golf έχει αποκτήσει πλέον λευκό φωτισμό ενώ στην σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας απουσιάζει ο μεγάλος αεραγωγός του προηγούμενου Golf που ήταν τοποθετημένος στο επάνω μέρος του ταμπλό και ήταν η μοναδική πηγή τριγμών. Εκεί που υπερτερεί ξεκάθαρα το νέο Golf σε σχέση με το νέο Megane παρά το μικρότερο μεταξόνιο (2,578 μέτρα έναντι 2,64 του Megane) είναι σε χώρους.
Oι επιβάτες που θα κάτσουν στο πίσω κάθισμα του Golf έχουν μεγαλύτερο χώρο τόσο για τα γόνατά τους, όσο και για το κεφάλι τους. Η γυάλινη οροφή στην έκδοση της δοκιμής μάλιστα, κλέβει από το Megane ακόμα πιο πολύ χώρο για το κεφάλι πίσω. To Megane έχει μέτριους χώρους πίσω, όχι μόνο σε σχέση με το Golf, αλλά και συγκριτικά με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό της κατηγορίας κι αυτό είναι σίγουρα ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματά του. Ο χώρος αποσκευών πάντως με 405 λίτρα χωρητικότητα (μαζί με τον κρυφό αποθηκευτικό χώρο κάτω από το δάπεδο), είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας.
Άνιση μάχη
O κινητήρας των 1.6 λίτρων του Megane αποδίδει 110 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 15,4 χλγμ. ροπής. Στην πράξη, λέει λίγα πράγματα στις χαμηλές στροφές και φανερώνει το καλό του πρόσωπο στις μεσαίες και υψηλές στροφές όπου αποδίδει με νεύρο, με ζωντάνια. Το αναπόφευκτο κακό γι’ αυτόν είναι ότι έχει να αντιμετωπίσει τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.4 λίτρων του νέου Golf. O ΤSI των 122 ίππων, υπερτερεί με διαφορά όχι μόνο στην μάχη των επιδόσεων αλλά και των εντυπώσεων. Με το turbo να ξυπνάει μόλις από τις 1.500 σ.α.λ., έχει άφθονη ροπή και γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Με 20,4 χλγμ. ροπής κάτω από δεξί σου πόδι, μπορείς να ταξιδεύεις με μεγάλη ταχύτητα και να προσπερνάς με μία σχέση επάνω στο 6άρι κιβώτιο.
Ο TSI αποδίδει καλύτερα έως τις 4.500 με 5.000 σ.α.λ. και είναι άσκοπο να τον ζορίζεις πιο ψηλά ειδικά με τις 2 τελευταίες σχέσεις. Στα πλεονεκτήματα του TSI προσθέστε επίσης την ήσυχη λειτουργία του και την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Πίσω από το τιμόνι του Megane, για να ακολουθήσεις τον ρυθμό του Golf VI σε ανοιχτό δρόμο πρέπει να «στύβεις» τον 1.600άρη κινητήρα με άμεσο αντίκτυπο στην κατανάλωση. Σε σχέση με τον TSI ο κινητήρας του Renault είναι αισθητά πιο θορυβώδης. Η κοντή κλιμάκωση των σχέσεων κάνει κουραστικό το ταξίδι με μεγάλη ταχύτητα. 
Σπορ άρωμα ή άνεση λιμουζίνας;
Τo νέο Golf στην έκδοση με 122 ίππους ρίχνει μεγάλο βάρος στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω απορροφά εξαιρετικά τα σαμαράκια και τις λακκούβες. Στο εσωτερικό του Golf τα επίπεδα θορύβου είναι πολύ χαμηλά. Ανύπαρκτοι αεροδυναμικοί θόρυβοι ακόμα και με μεγάλη ταχύτητα, κανένας κραδασμός από την ανάρτηση και χαμηλός θόρυβος κύλισης. Σε αυτούς τους τομείς το Golf θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης και πιο ακριβής κατηγορίας. Σε επαρχιακό δίκτυο, με συνεχόμενες στροφές, ακολουθεί την τροχιά που έχεις επιλέξει και στρίβει γρήγορα χωρίς μεγάλες κλίσεις.
Αν το παρακάνεις με το γκάζι και σπάσεις την πρόσφυση θα υποστρέψει ελαφριά και εύκολα ελεγχόμενα. Συγκριτικά με το Megane όμως το νιώθεις λιγότερο κοφτερό, λιγότερο άμεσο στις απότομες αλλαγές πορείας. Το μπροστινό σύστημα του Megane είναι πιο υπάκουο στις εντολές του συστήματος διεύθυνσης, οι κλίσεις μικρότερες και τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά χάρη στα φαρδιά μετατρόχια. Το Megane ενθουσιάζει περισσότερο με το στήσιμο του ενώ το πλαίσιο δείχνει ότι μπορεί να τα βγάλει πέρα με πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Οι σφιχτές αναρτήσεις και ο ημιάκαμπτος άξονας όμως έχουν περιορίσει την άνεση.
Λακκούβες και ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν φιλτράρονται επαρκώς πριν φτάσουν στην καμπίνα των επιβατών. Το σύστημα διεύθυνσης και των 2 αυτοκίνητων δεν ενθουσιάζει. Αυτό του Megane είναι ελαφρύ και με τεχνητή αίσθηση ενώ το αντίστοιχο του Golf είναι πιο βαρύ αλλά όχι τόσο ακριβές. Στα φρένα το προβάδισμα με βραχεία κεφαλή το έχει το Golf, κυρίως λόγω της καλύτερης αίσθησης στο μεσαίο πεντάλ καθώς το αντίστοιχο του Megane έχει έντονη υποβοήθηση. 
Eν κατακλείδι
Το νέο Megane 1.6 16V είναι σαφώς πιο ευχάριστο στην οδήγηση από το Golf VI 1.4 ΤSI των 122 ίππων με στριμμένους τους τροχούς. Σε ποιότητα κατασκευής έχει κάνει άλματα προόδου και δεν έχει να ζηλέψει και πολλά πράγματα από τον αντίπαλό του ενώ στα δικά μας μάτια είναι και πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά. Υστερεί όμως σημαντικά σε επιδόσεις και χώρους για τους πίσω επιβάτες ενώ η πιο φθηνή λύση του ημιάκαμπτου άξονα δεν του προσφέρει άνεση και ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου, σαν αυτή που παρέχει το γερμανικό μικρομεσαίο της VW στους επιβάτες του. Το Golf VI είναι πιο ολοκληρωμένη πρόταση και αποτελεί την επιλογή μας σε αυτή την συγκριτική δοκιμή. Η τελική ετυμηγορία δεν μπορεί να αλλάξει ούτε με γνώμονα την τιμή. Στις βασικές τους εκδόσεις, η διαφορά τιμής φτάνει περίπου τα 1.750 ευρώ υπέρ του Megane.
 
Renault Megane 1.6
Κυβισμός: 1.598 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 110 ίπποι/6000
Μέγιστη ροπή: 15,4 χλγμ./4250
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 10,5’’
Τελική ταχύτητα: 195 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 6,9 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 163 γραμμ./χλμ.
Τιμή βασικής έκδοσης: 16.850 ευρώ (Confort)
 
VW Golf 1.4 TSI
Κυβισμός: 1.390 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 122 ίπποι/5000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 20,4 χλγμ./1500-4000
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 9,5’’
Τελική ταχύτητα: 200 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 5,1 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 139 γραμμ./χλμ.
Τιμή βασικής έκδοσης: 18.600 ευρώ (Trendline)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mini
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΑΜΠΑΝΗΣ

Εισαγωγές Ανταλλακτικών
Λιοσίων 152, 104 45 Αθήνα
Τηλ.: +302108327788, +302108324068, Fax: +302108324079
E-mail: tsapanis@yahoo.gr

 

 
Χρήσιμα