IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ford Fiesta 1.6: Απαιτήσεις από νεαρή ηλικία
Ποτέ δεν είχαμε ιδιαίτερες απαιτήσεις από μοντέλα της μικρής κατηγορίας. Οδηγώντας όμως το Fiesta με τον κινητήρα των 1.6 λίτρων, διαπιστώνεις ότι το αυτοκίνητο αυτό σου ζητάει να του βάλεις δύσκολα.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Σπάνια συναντάς ένα μικρής κατηγορίας μοντέλο που να σε βάζεις από μόνο του σε πειρασμό να σταθείς πιο «σοβαρός» δίπλα του. Με την τάση να μεγαλώνουν τα αμαξώματα, τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και μοιραία απαιτήσεων, δεν είναι πλέον μικρά. Παρόλα αυτά, ορισμένοι κατασκευαστές, ένας εκ των οποίων και η Ford, επιμένει στα μικρά και «καυτά» hatchbacks, παρουσιάζοντας εδώ το νέο Fiesta με κινητήρα 1.6 λίτρων και απόδοση 120 ίππων.
Σχεδίαση Kinetic
Την σπορ εικόνα του μοντέλου ενισχύει η βασική σχεδιαστική φιλοσοφία που χαρακτηρίζει πλέον τη φίρμα τα τελευταία χρόνια. Σκοπός της εταιρίας ήταν, όλα της τα μοντέλα, είτε λίγο είτε πολύ, να δίνουν την αίσθηση ότι είναι σε κίνηση, ακόμη κι όταν βρίσκονται σε στάση. Το νέο Fiesta, ξεφεύγει κατά πολύ από τη σχεδίαση που ξέραμε μέχρι πρότινος, κι ακολουθεί μια πολύ πιο έντονη σχιστοειδή γραμμή, από τον εμπρός μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα. Το καπό κλείνει αισθητά προς τα εμπρός, με την εισαγωγή αέρα για τον κινητήρα χαμηλά. Τα φώτα τονίζουν ακόμη πιο πολύ την σχιστοειδή όψη του μοντέλου. Ιδιαίτερα τονισμένα είναι και τα φτερά στους τροχούς, ενισχύοντας την σπορτίβικη όψη του. Η σχεδίαση του πίσω μέρους, τονίζει τις συμπαγείς διαστάσεις του αυτοκινήτου, που συμπληρώνουν, η αεροτομή στο πάνω μέρος και ο διακριτικός διαχύτης αέρα στο κάτω μέρος του μοντέλου αντίστοιχα. Την ίδια φιλοσοφία σχεδίασης παρατηρούμε και στο εσωτερικό, με πιο νεανικές γραμμές, περισσότερη λειτουργικότητα και πιο εργονομικό ταμπλό. Περισσεύουν οι υπερβολές εδώ και ο οδηγός, έχει στη διάθεσή του μόνο ότι λογίζεται απαραίτητο. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ιδιαίτερα χρηστική η κεντρική κονσόλα. Τα καθίσματα έχουν ενισχυμένη την πλευρική στήριξη, ήθελαν όμως λίγο ακόμη. Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι καλή, ενώ θα μπορούσε να γίνει χρήση και πιο ποιοτικών πλαστικών στο ταμπλό και την εσωτερική επένδυση των θυρών.
Δύναμη και «νεύρο» από χαμηλά
Μπορεί η εξωτερική του όψη να μην σε «πονηρεύει», όμως το Fiesta 1.6 διαθέτει δύναμη και «νεύρο», όσο χρειάζεται για να σου ξεδιπλώσει τις σπορ αρετές του. Σ’ αυτό συντελεί και το κιβώτιο ταχυτήτων (5άρι μηχανικό), του οποίου οι σχέσεις «κονταίνουν» από την 2η μέχρι και την 5η, ενώ η τελική σχέση μετάδοσης (3,82) δεν επιλέχθηκε τυχαία. Σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος (970 κιλά) και την καλή απόκριση του κινητήρα στις μεσαίες κυρίως και τις υψηλές στροφές, το 1.600άρι Fiesta μπορεί να σε κινήσει με υψηλούς για την κατηγορία του ρυθμούς, εκμεταλλευόμενο φυσικά και το καλό του στήσιμο, όπως συμβαίνει άλλωστε και στα υπόλοιπα (πλέον) μοντέλα της Ford. Το τιμόνι έχει άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο τα σπορ χαρακτηριστικά του. Με δεδομένη την υψηλή απόδοση και το χαμηλό βάρος, περιμένουμε χαμηλή κατανάλωση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Κι αυτό τελικά συμβαίνει. Με κίνηση σε αστικό κύκλο τα 7,9 λίτρα/100 χλμ. (εργοστασιακή μέτρηση) είναι απολύτως αποδεκτά. Στην πράξη, κι ανάλογα με το στιλ οδήγησης, η επίδοση αυτή είναι αυξημένη κατά 20-25%, που και πάλι θεωρείται ικανοποιητική, με βάση τις προδιαγραφές του μοντέλου.
Η οδήγηση επιστρέφει
Αυτό το μοντέλο Ford σου δίνει την αίσθηση ότι θέλει να σε βάλει στον «κόπο» να οδηγήσεις από μεράκι κι όχι από ρουτίνα. Βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, αξιοποιείς τη δύναμη του κινητήρα χάρη στο σωστά κλιμακούμενο κιβώτιο ταχυτήτων, βρίσκεις σύμμαχο το ακριβές τιμόνι κι άξιο συνέταιρο την κατανάλωση καυσίμου. Ιδανικό για χρήση στα μεγαλοαστικά κέντρα, λόγω των συμπαγών του διαστάσεων, με εύκαιρη τη δυνατότητα σπορ οδήγησης ανά πάσα ώρα και στιγμή. Η αξιοπιστία του αυτοκινήτου έχει να κάνει με τους ισχυρούς δεσμούς συγγένειας με το Mazda2, μιας και είναι «χτισμένο» πάνω στην πλατφόρμα του Ιάπωνα εταίρου. Συνολικά, πρόκειται για μία αξιόλογη πρόταση, που μπορεί να συνδυάζει τις ανάγκες μετακίνησης της καθημερινότητας, με την ευχαρίστηση της οδήγησης.
 
Ford Fiesta 1.6 3θυρο
Κυβισμός: 1.596 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 120 ίπποι/6000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 152 Nm/4050 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 9,9’’
Τελική ταχύτητα: 193 χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 5,9 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 139 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Χ. ΚΑΣΦΙΚΗΣ - Κ. ΚΑΣΦΙΚΗΣ ΟΕ

Ασφάλειες Αυτοκινήτων, Σκαφών, Πυρός, Ζωής & Νομικής Προστασίας
Δονάτου Δημουλίτσα 89, 491 00 Κέρκυρα
Τηλ.: +302661025145, Fax: +302661026411
E-mail: asfalieskasfiki@yahoo.gr

 
Χρήσιμα