IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Peugeot 206+ 1.1: Συν σε όλα
Ίσως το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Γαλλικής φίρμας στην ιστορία της, όπως αποδεικνύουν και τα νούμερα πωλήσεων παγκοσμίως. Με το φρεσκάρισμά του, η Peugeot έβαλε ένα «+» σε όλα.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Κατ’ αρχήν να ξεκαθαρίσω κάτι. Δεν συμφωνώ με την επιλογή του σταυρού στην ονομασία του μοντέλου και το γνωρίζουν οι «κηδεμόνες» του. «Είναι μεγαλύτερο από το απερχόμενο μοντέλο και επιλέξαμε αυτό τον τρόπο για να το τονίσουμε», ήταν η τοποθέτησή τους εδώ. Ωραία, αλλά δεν ήταν απαραίτητο να συμβεί κάτι τέτοιο. Υπάρχει μια δυσκολία με τα ονόματα των αυτοκινήτων πλέον, ειδικά τώρα που ο κάθε κατασκευαστής έχει μεγάλη γκάμα βασικών και συμπληρωματικών εκδόσεων και τουλάχιστο έναν εκπρόσωπο σε κάθε κατηγορία αγοράς. Αν αρχίσουμε όμως τα ονόματα εντός των οποίων εμπλέκονται σύμβολα και αριθμοί (πχ. Qashqai+2), θα χάσουμε την «μπάλα».
Αλλαγές στα σημεία
Μην σας ξεγελάει το όνομα, αυτό καθ’ αυτό. Πρόκειται για το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, το αγαπημένο όλων μας 206, μόνο που, ως είθισται, μεγάλωσε ελαφρώς, τόσο, ώστε να μην το καταλαβαίνεις με την πρώτη ματιά. Άλλαξαν συγκεκριμένα σημεία του μοντέλου, τα οποία δεν επηρεάζουν τον βασικό του σχεδιαστικό κώδικα. Κι αυτό είναι το καλό της υπόθεσης. Κάτι που είναι κοινώς αποδεκτό και αντέχει στο χρόνο, δεν το πειράζεις. Κάπως έτσι λειτούργησαν και οι Γάλλοι, οι οποίοι αρχικά κράτησαν στη «ζωή» το μοντέλο, παρά την έλευση του νέου 207, και τώρα θέλησαν να το φρεσκάρουν λίγο, για να αναθερμάνουν το ενδιαφέρον των πιστών φίλων της φίρμας που αρέσκεται σε μικρά και συμπαγή αμαξώματα. Οι σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές σε κάτι ήδη πετυχημένο μπορεί να μην φέρουν καλύτερο αποτέλεσμα. Και οι καιροί δεν επιτρέπουν ηρωισμούς, κάθε άλλο.
Διατηρώντας λοιπόν τη βασική του σχεδίαση, το αμάξωμα παρέμεινε στα ήδη γνωστά χαρακτηριστικά και οι διαφορές πλέον με το απερχόμενο μοντέλο εντοπίζονται στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και τα αντίστοιχα φωτιστικά σώματα, τα εμπρός με νέα σχεδίαση και πιο γωνιασμένα στο εξωτερικό τους μέρος, ενώ τα πίσω είναι ανασχεδιασμένα με χρήση επιπρόσθετα λαμπτήρων τύπου LED. Το συνολικό μήκος έχει ελάχιστα μεγαλώσει πλέον, στα 3,872 μέτρα. Στο εσωτερικό δεν υπάρχει τίποτα περιττό, ούτε όσον αφορά τη σχεδίαση ούτε την λειτουργικότητα και την εργονομία. Ο οδηγός έχει την ίδια καλή θέση οδήγησης, αλλά ένα πιο «συντηρητικό» εσωτερικό, κυρίως όσον αφορά το ταμπλό, που δεν σχετίζεται πλέον με το μέχρι σήμερα γνωστό 206 αλλά με το σχεδιαστικό ύφος που παρατηρούμε και σε άλλα τρέχοντα μοντέλα της φίρμας. Το τιμόνι διατηρεί τη γνωστή γραμμή Peugeot.
Μικρό αλλά με «νεύρο»
Το μοντέλο της δοκιμής μας φορούσε τον μικρότερο από τη γκάμα κινητήρων που είναι εδώ διαθέσιμοι, τον 1.1 με τους 60 ίππους. Υπάρχουν ακόμη 2 κινητήρες, ένας βενζίνης στα 1.4 λίτρα με 75 ίππους κι άλλος ένας πετρελαίου με 70 ίππους, επίσης στα 1.4 λίτρα. Το γεγονός ότι έχουμε μόλις 60 ίππους στη διάθεσή μας, δεν αποτελεί αρνητικό χαρακτηριστικό για το αυτοκίνητο. Βέβαια, δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Δεν είναι ένα hot GT αλλά ένα μικρό και βολικό αυτοκίνητο για αστικές ανάγκες μετακίνησης και λίγο πιο πέρα. Οι επιδόσεις του, με το σκεπτικό αυτό, κρίνονται ικανοποιητικές και ενισχύονται από το σχετικά χαμηλό του βάρος, στα 1.020 κιλά για το 5θυρο που οδηγήσαμε, και μόλις 7 κιλά λιγότερα για το αντίστοιχο 3θυρο μοντέλο. Οι επιταχύνσεις από στάση θέλουν λίγο υπομονή, ειδικά αν έχουμε και πλήρες φορτίο. Στις αντίστοιχες εν κινήσει (ρεπρίζ), τα πράγματα είναι καλύτερα, καθώς εκμεταλλεύεται το καλό φάσμα ροπής του κινητήρα στις μεσαίες στροφές, όπου εκεί κιόλας κορυφώνεται. Καθ’ όλο το χρονικό διάστημα που είχαμε στη διάθεσή μας το αυτοκίνητο δεν παρατηρήσαμε το παραμικρό όσον αφορά την οδική συμπεριφορά. Η φίρμα γενικότερα έχει παράδοση στον τομέα αυτό κι αυτό φαίνεται και στην περίπτωση του νέου 206+.
Καλά εξοπλισμένο
Αν και πρόκειται για αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, το νέο 206+ εξοπλίζεται αρκετά, σε σχέση με τον ανταγωνισμό και τις γενικότερες ανάγκες του κοινού στο οποίο και απευθύνεται. Υπάρχουν 2 βασικές εκδόσεις εξοπλισμού, Urban και Trend, η πρώτη αφορά τον μικρότερο κινητήρα των 1.1 λίτρων και η άλλη τον μεγαλύτερο των 1.4 λίτρων. Οι μεταξύ τους διαφορές εντοπίζονται στο ESP, που δεν διατίθεται στην Urban και είναι προαιρετική στην Trend, οι πλευρικοί αερόσακοι, οι προβολείς ομίχλης, το κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, το ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού στο ύψος, η χρωμιωμένη γρίλια στη μάσκα και το διαιρούμενο 60/40 πίσω κάθισμα, υπάρχουν στάνταρ μόνο στην έκδοση Trend.
Έμφαση στην ασφάλεια
Όλοι πλέον οι κατασκευαστές έχουν ισχυροποιήσει τη δραστηριότητά τους σε θέματα ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος. Η Peugeot, λόγω και της υποδειγματικής οδικής συμπεριφοράς των μοντέλων της που απορρέει από την υψηλή ενεργητική ασφάλεια, δίνει έμφαση και στον τομέα της παθητικής ασφάλειας. Το νέο 206+ μπορεί να εξοπλιστεί με 2 (Urban) ή 4 Trend) αερόσακους (2 μετωπικούς και 2 πλευρικούς), ενώ για την ασφάλεια των παιδιών, το σύστημα Isofix επιτρέπει την εγκατάσταση ενός παιδικού καθίσματος, που τοποθετείται με ασφάλεια στα σημεία που προβλέπονται στο πίσω μέρος.
Το ESP (Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας) συνδυάζει 4 λειτουργίες. Το REF (Ηλεκτρονικός Κατανεμητής Πέδησης) κατανέμει την πίεση των φρένων στους 4 τροχούς, λαμβάνοντας υπόψη την πρόσφυση και το φορτίο του οχήματος. Τα σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) περιλαμβάνεται κι αυτό στο όλο πακέτο. Το ASR (Σύστημα Αντιολίσθησης των τροχών), αποτρέπει τους τροχούς από το να περιστρέφονται ανεξέλεγκτα σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, κυρίως κατά τη φάση της εκκίνησης. Τέλος, το CDS (Δυναμικός Έλεγχος Ευστάθειας), εξασφαλίζει μια ιδεώδη ισορροπία στο αυτοκίνητο.
Αν υπάρξει αξιοσημείωτη διαφορά (υπερστροφή/υποστροφή), το σύστημα φρενάρει έναν ή περισσότερους τροχούς και μειώνει τη ροπή του κινητήρα αν χρειάζεται, για να επανέλθει το αυτοκίνητο στη σωστή του τροχιά. Στο πακέτο ασφάλειας του μοντέλου περιλαμβάνονται κι άλλα «καλούδια», όπως το αυτόματο σύστημα ενεργοποίησης των φώτων, όταν ο φυσικός φωτισμός μειωθεί (βράδυ, είσοδος σε υπόγειους χώρους στάθμευσης και τούνελ). Ένας αισθητήρας ενεργοποιεί αυτόματα το άναμμα των φώτων πορείας, τα οποία θα σβήσουν μόνα τους, μόλις η φωτεινότητα επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα. Στα extra του νέου 206+ περιλαμβάνεται και ο περιοριστής ταχύτητας, ο οποίος απενεργοποιείται μόλις πατηθεί ξανά το πεντάλ του γκαζιού.
Στο δια ταύτα
Από πλευράς αισθητικής, το αυτοκίνητο είναι αποδεκτό τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του. Η προσφερόμενη άνεση είναι ικανοποιητική. Η θέση οδήγησης προδιαθέτει τον οδηγό για οδήγηση. Το τιμόνι είναι ακριβές και άμεσο στις εντολές του οδηγού. Η λειτουργικότητα και η εργονομία είναι καλή. Το ίδιο και η οικονομία καυσίμου, χάρη και στο βάρος που διατηρείται χαμηλά. Δεν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε το ίδιο όμως και τις επιδόσεις, κυρίως όταν το αυτοκίνητο φιλοξενεί επιβάτες και αποσκευές. Μας ξένισε το γεγονός ότι στην έκδοση Urban των 1.1 λίτρων, που δοκιμάσαμε, η πίσω πλάτη δεν είναι διαιρούμενη, κι έτσι δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες που απορρέουν από τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σαν πρόταση, συνολικά, το νέο 206+ είναι ακόμη πιο βελτιωμένο από το απερχόμενο μοντέλο κι έχει λόγο ύπαρξης στην αγορά, για μερικά ακόμη χρόνια.
 
Peugeot 206+ 1.1
Κυβισμός: 1.124 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 60 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 94 Nm/3.300 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 16,1’’
Τελική ταχύτητα: 159 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 5,7 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 135 γραμμ./χλμ.


 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΑΨΑΝΗΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων, Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Γεωργίου Ψυχογιού 19, 173 41 Αγ. Δημήτριος
Τηλ.: +302109838850, E-mail: d.lapsanis@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα