IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Peugeot RC: Το «τσακάλι» των βουνών
Όχι, αυτή η δοκιμή δεν αφορά 4τροχο μοντέλο. Το όχημα της δοκιμής μας είναι 2τροχο, πισωκίνητο, μονοθέσιο και 100% οικολογικό, καθώς παίρνει κίνηση από τον ίδιο τον αναβάτη. Είναι ποδήλατο!
Του Δημήτρη Σπυράκη
Μετά από μερικές εκατοντάδες αυτοκίνητα που έχουν περάσει από τα χέρια μου δοκιμαστικά για τις ανάγκες του περιοδικού, πού να το φανταζόμουν ότι μετά από 22 χρόνια δράσης στο επάγγελμα, θα ερχόταν η στιγμή για μία δοκιμή λίγο διαφορετική. Ένα ποδήλατο Peugeot τύπου mountain-bike θα ήταν διαθέσιμο για μερικές μέρες, να «οργώσουμε» τα βουνά και να ανακαλύψουμε τις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά αυτού του πραγματικά οικολογικού οχήματος. Κάποιος μη μυημένος, ίσως να μην ενέδιδε σ’ αυτή την πρόκληση. Εγώ όμως, ως ποδηλάτης (ερασιτέχνης φυσικά, όπως και οι πιο πολλοί), δεν άφησα την ευκαιρία να πάει χαμένη. Βέβαια είχα μια «φαγούρα» για το «καλό», το Hoggar, για πιο extreme καταστάσεις, αλλά, ε... μην είμαστε και πλεονέκτες.
 
Η ιστορία
Η υπόθεση «ποδηλασία» για την Peugeot είναι πραγματικά μεγάλη και η ιστορία της υπεραιωνόβια. Άλλωστε, οι Γάλλοι φημίζονται για την λατρεία τους στο ποδήλατο. Η αγωνιστική δραστηριότητα γύρω απ’ το ποδήλατο είναι σημαντική, ενώ δεν είναι λίγοι πλέον αυτοί που τιμούν αυτό το μέσο μεταφοράς. Η Peugeot, από το 1882 κιόλας, αποτελούσε σημείο αναφοράς στα ποδήλατα. Όπως αντιλαμβάνεστε, μόλις... 127 χρόνια ιστορίας και διαρκούς εξέλιξης βρίσκονται πίσω από κάθε νέο μοντέλο ποδηλάτου της φίρμας. Κι εγώ, μόλις είχα στα χέρια μου ένα εξ αυτών, και μάλιστα, από την κορυφαία σειρά των mountain bikes της μάρκας, που υπόσχεται μοναδική απόλαυση σε κάθε μορφής έδαφος.
 
Η διαδρομή
Ο Υμηττός μπορεί να μην διαθέτει αρκετά μονοπάτια ιδανικά για «ποδηλατάδα», μπορείς όμως, ξεκινώντας από τον Κρεμασμένο Λαγό (Νεκροταφείο Άνω Βούλας Αττικής), να κάνεις το απαραίτητο ζέσταμα σε ασφαλτόδρομο, πριν «χωθείς» στο χώμα, δεξιά, λίγο πριν τις πρώην εγκαταστάσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας όταν το αεροδρόμιο του Ελληνικού ήταν ενεργό. Όλα αυτά υπό το φως της ημέρας και μέχρι τη δύση του Ηλίου, γιατί μετά, για λόγους ασφαλείας, η Δημοτική Αρχή της περιοχής κλείνει το δρόμο κι έτσι δεν υπάρχει πρόσβαση στο χωμάτινο κομμάτι. Στην αρχή το χώμα είναι σκληρό για κάθε ποδήλατο, με πολλές μεγάλες «φυτεμένες» πέτρες και νεροφαγώματα που σου κάνουν τη ζωή δύσκολη και καταπονούν κάθε τροχοφόρο, μοιραία κι ένα ποδήλατο.
 
Εν τω μεταξύ, το στύλωμα-ανηφόρα απαιτεί καθαρά πνευμόνια (εκεί ο καπνιστής «φτύνει» τον καρκίνο). Ευτυχώς, διαθέτουμε κι απ’ αυτά, οπότε η ανηφόρα δεν ήταν μαρτυρική. Μετά το 1ο χλμ. η κατάσταση γίνεται πιο ομαλή αλλά η ανηφόρα συνεχίζεται μέχρι την 1η διχάλα, όπου από την δεξιά πλευρά ακολουθείς το μονοπάτι που θα σε βγάλει, μετά από αρκετή απόσταση (και ώρα), στην πίσω πλευρά του Κορωπίου. Η άλλη (αριστερή) πλευρά, με τα ίδια αρχικά χαρακτηριστικά (μεγάλη ανηφόρα και σκληρό χώμα), οδηγεί στην κορυφή της πλαγιάς αλλά δεν υπάρχει πλέον η πρόσβαση σ’ αυτή, λόγω μιας νέας στρατιωτικής μονάδας που λειτουργεί τα τελευταία χρόνια. Εμείς, σαφώς επιλέξαμε την μακρύτερη διαδρομή. Δοκιμή ποδηλάτου εκτός δρόμου είναι αυτή. Θέλει... χιλιόμετρα δράσης!
 
Το ποδήλατο
Ακολουθώντας πιστά τη σύγχρονη τεχνολογία, το ποδήλατο της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τα καλύτερα εξαρτήματα που είναι απαραίτητα για τον χαρακτήρα του. Το πλαίσιο ασφαλώς είναι από αλουμίνιο, όπως και το τιμόνι και το στήριγμα της σέλας (Royal Mach 8549T). Το πιρούνι εμπρός είναι 100 χλστ. (Suntour AXON-D-RL) παρέχοντας τη δυνατότητα ρύθμισης της σκληρότητας της ανάρτησης εμπρός. Αυτό το μοντέλο δεν διαθέτει ανάρτηση στον πίσω τροχό, γι’ αυτό και ο σκελετός του RC έχει τριγωνικό σχήμα, σε αντίθεση με το σασί του RC FS, της έκδοσης με ανάρτηση και πίσω. Ο δισκοβραχίονας (Truvativ) είναι ασφαλώς τριπλός με 22, 32 και 44 δόντια αντίστοιχα, ενώ η αλυσίδα είναι KMC HV900-108. Τα φρένα είναι και στους 2 τροχούς αεριζόμενοι μηχανικοί δίσκοι της Shimano (Μ465), της οποίας είναι και οι εμπρός και πίσω εκτροχιαστές (Deore silver rapid rise και Deore black αντίστοιχα), καθώς και οι μανέτες (Deore ST dual control). Τα πετάλια είναι από ρητίνη με ατσάλινο κέλυφος. Οι ταχύτητες είναι 27 (3 x 9).
 
Λίγο πριν τη δράση
Η δοκιμή του Peugeot RC συνδυάστηκε με τη δοκιμή (και φωτογράφιση) του νέου 4τροχου 206+, ενώ χρησιμοποιήθηκαν κι άλλα 2 αυτοκίνητα ως οχήματα υποστήριξης κατά τη δράση μας στο βουνό, το νέο Nissan Qashqai+2 και το επίσης νέο Mercedes GLK 280. Τόσο για λόγους ασφαλείας όσο και για πιο άνετη οδήγηση, χρησιμοποίησα όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό ένδυσης. Αν νομίζετε ότι θα «παλέψετε» αρκετά με το ποδήλατο σε εκτός δρόμου διαδρομές, πέραν των γνωστών και τυπικών (κάσκα, γυαλιά, υπόδημα και γάντια) χρειάζονται και επιγονατίδες και προστατευτικά για τους αγκώνες. Ιδιαίτερο βάρος πρέπει να δώσετε στην κάσκα (το αντίστοιχο κράνος για τα ποδήλατα, Giro η δική μου) αλλά και στα γυαλιά. Τα ανακάλυψα τυχαία και δεν τα αποχωρίζομαι. Πρόκειται για ειδικά γυαλιά που προσφέρονταν στα αξεσουάρ του συλλεκτικού όσο και εντυπωσιακού smart crossblade, με ειδικά σχεδιασμένους αεραγωγούς για να μην ιδρώνουν τα μάτια και παράλληλα να μην θολώνουν όσο είσαι εν κινήσει, καθώς δεν επιτρέπουν ανεπιθύμητες επαφές με έντομα ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να βρεθεί μπροστά στα μάτια σου. Ανάλογα με την ένταση του φωτός επιλέγουμε και τη φωτεινότητα των φακών. Έτοιμοι; Πάμε!
 
Στην πράξη
Χωρίς να το θέλω, διαρκώς έφερνα στο μυαλό μου το δικό μου μοντελάκι, ένα Sector Brave, «σκυλί» για το βουνό, το οποίο έχω γράψει αρκετά χιλιόμετρα σε μικτά εδάφη. Κάθε φορά που περνούσα από κάποια εδαφική δυσκολία, «άστραφτε» στο μυαλό μου το δικό μου ποδήλατο, κάνοντας άμεσα συγκρίσεις. Σ’ αυτό συνετέλεσε και το γεγονός ότι η διαδρομή που είχαμε επιλέξει ήταν γνωστή και από τις διαδρομές που είχα κάνει με το Sector.
 
Το RC δείχνει να αρέσκεται περισσότερο σε εδάφη με ομαλό έως μέτριο χώμα και πλαγιές χωρίς πολλές πέτρες, καθώς οι στάνταρ τροχοί του (Mach 1 MX disc με 32 οπές), φιλοξενούν ελαστικά για μέτριο χώμα. Δεν γίνεται εδώ να κάνω συγκρίσεις με τα ελαστικά του δικού μου Sector Brave, καθώς φοράει μεγάλου πέλματος ελαστικά Continental για ακόμη πιο δύσκολα εδάφη. Η ενισχυμένη (εσωτερικά) ζάντα μπορεί να αντέξει τους μεγάλους κραδασμούς από την σκληρότητα του εδάφους, όμως η ακτινολόγηση θα γίνεται σε πιο τακτά χρονικά διαστήματα.
 
Οι ταχύτητες εμπλέκονται από τον αναβάτη με ειδικά λεβιεδάκια κάτω από τις χειρολαβές, σε αντίθεση με το δικό μου Sector το οποίο έχει δορυφόρους ενσωματωμένους εσωτερικά στις χειρολαβές. Αυτός ο τελευταίος τρόπος μου φαίνεται πιο εύχρηστος, αλλά δεν θέλω να αδικήσω το RC, καθώς, είναι και θέμα συνήθειας, γιατί στην αρχή ο τρόπος αυτός αλλαγής ταχυτήτων με ξένιζε, ενώ στη συνέχεια είχα πιο εύκολα τον έλεγχο στα διαρκή ανεβάσματα και κατεβάσματα. Η ανάρτηση πρέπει θα ρυθμίζεται διαρκώς καθώς οι εναλλαγές του εδάφους και κυρίως σε κατάσταση κατάβασης, το «καπάκι» δεν είναι δύσκολο να συμβεί. Μπορεί ακόμη να «κλειδώσει» για καλύτερη απόδοση και ασφαλέστερα δυναμικά down hills.
 
Καταλήγοντας
Συνολικά η εμπειρία με το ποδήλατο αυτό ήταν απολαυστική. Τα πρώτα χιλιόμετρα δεν ήταν αυτά που περίμενα, περισσότερο γιατί δεν είχα ανακαλύψει όλες τις ιδιαιτερότητες του RC. Μου άρεσε πιο πολύ με την σκληρή ρύθμιση στην εμπρός ανάρτηση. Δεν θα μπορούσα να πω και κάτι διαφορετικό εδώ, καθώς είχα και μία πτώση (ευτυχώς ανώδυνη) από λάθος επιλογή ρύθμισης σε κατηφορικό κομμάτι. Για πιο σκληρά εδάφη, χρειάζονται μεγαλύτερα ελαστικά (πιο φαρδύ πέλμα). Το σασί έχει αντοχή. Το τιμόνι θα έπρεπε να παρέχει δυνατότητα ρύθμισης πολύ πιο πάνω, για καλύτερη κατανομή του συνολικού βάρους σε κομμάτια με μεγάλες κατηφόρες. Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για καλή επιλογή, αν μπορείς να ξεπεράσεις το κόστος των 719 ευρώ για την απόκτησή του.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Skoda
MOTOR VETERANI ΕΠΕ

Έκθεση (& Μεταχειρισμένα): Λεωφ. Αθηνών 144-146, 385 00 Βόλος
Τηλ.: +302421086200, +302421087442, Fax: +302421090129
E-mail: sales@motorveterani.gr
Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Δερβενακίων 11, 383 34 Βόλος
Τηλ.: +302421066473, +302421083214, Fax: +302421085592
E-mail: motorveterani@motorveterani.gr

 

 
Χρήσιμα