IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Nissan Qashqai+2 1.6: Περισσότεροι στην απόλαυση
Ακόμη και τα πιο αισιόδοξα στελέχη της Nissan δεν μπορούσαν να φανταστούν την επιτυχία του νέου Qashqai. Τώρα όμως, με δεδομένο το γεγονός αυτό, αξιοποιούν το μοντέλο ακόμη περισσότερο.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η γνωστή πετυχημένη συνταγή, που έδωσε νέα πνοή στην Ιαπωνική φίρμα και την έβαλε ξανά στο προσκήνιο, έρχεται τώρα με μία ακόμη πρόταση, ως φυσική εξέλιξη της ήδη υπάρχουσας. Αρκετοί ήταν αυτοί που παραπονέθηκαν για τις περιορισμένες διαστάσεις του μοντέλου στο πίσω μέρος, κυρίως για τις αποσκευές, μιας και ένα τέτοιο μοντέλο δημιουργεί προϋποθέσεις ελεύθερου χρόνου. Το μήνυμα έφτασε στο εργοστάσιο και οι υπεύθυνοι της φίρμας το εξέλιξαν στο μυαλό τους. Μεγαλύτερο αυτοκίνητο για ανάλογη αύξηση της πίσω καμπίνας, μπορούσε να αξιοποιηθεί ακόμη πιο πολύ. Να γίνει 5+2 θέσεων! Τα «μολύβια» πήραν φωτιά και σε λιγότερο από έναν χρόνο (2006 λανσάρισμα, 2007 έναρξη δημιουργίας της 7θέσιας), προς τα τέλη του 2008, ήταν έτοιμοι να παρουσιάσουν το νέο 7θέσιο μοντέλο.
+2 στο όνομα και στην πράξη
Το μακρύ, 7θέσιο Qashqai (συγνώμη, ξεχάσαμε το +2), μας βρίσκει σύμφωνους στην ιδέα των +2 θέσεων, δεν μας βρίσκει όμως στην υπόθεση του ονόματος. Τα σύμβολα και οι αριθμοί, όταν μπερδεύονται με τα ονόματα προκαλούν σύγχυση στο κοινό. Δε γίνεται να σε ρωτάνε τι αυτοκίνητο έχεις και να απαντάς με εξίσωση. Σύνηθες φαινόμενο είναι η προσθήκη της λέξης «Long» ή «LWB» (Long Wheel Base - Μακρύ Μεταξόνιο) δίπλα στην αρχική ονομασία κάποιου μοντέλου ανάλογης περίπτωσης, κάτι που οι άνθρωποι της Nissan, θέλοντας να διαφοροποιηθούν, κατέληξαν σ’ αυτή την επιλογή.
Ξεπερνώντας το θέμα του ονόματος, περνάμε στην ουσία, στο αυτοκίνητο αυτό καθ’ αυτό. Το αμάξωμα είναι απολύτως αποδεκτό με την αύξηση του μεταξονίου κατά 135 χλστ., στα 2,765 μέτρα, και την αντίστοιχη του συνολικού μήκους του μοντέλου κατά 210 χλστ., φτάνοντας τα 4,525 μέτρα. Το Qashqai+2 εμφανίζεται και κατά 40 χλστ. πιο ψηλό, στα 1,645 μέτρα. Οι παραπάνω αυξήσεις λειτούργησαν ευεργετικά στους διαθέσιμους εσωτερικούς χώρους για τους μέχρι 7 πλέον επιβάτες και για περισσότερο χώρο αποσκευών για τους μέχρι 5 επιβάτες. Η πρόσβαση στην 3η σειρά καθισμάτων εξυπηρετείται από την ευελιξία της αντίστοιχης 2ης, με δυνατότητα μετακίνησής του εμπρός/πίσω και την αναδίπλωση της διαιρούμενης πίσω πλάτης. Και τα 7 καθίσματα έχουν ζώνες τριών σημείων.
1.6 λίτρων και δικίνητο
Γιατί; Ξεκινάμε σκόπιμα μ’ αυτή την ερώτηση. Έχουμε ωε δεδομένα, το μοιραία αυξημένο βάρος, το οποίο δεν είναι τόσο πολύ όσο περιμέναμε (+40 κιλά, στα 1.510), το σημαντικά μακρύτερο μεταξόνιο και την διαφοροποίηση στη συμπεριφορά από την αύξηση του ύψους, που αλλάζει έστω και λίγο το κέντρο βάρους. Η διατήρηση της ίδιας ευελιξίας με το «κοντό» μοντέλο δεν μπορεί να υφίσταται. Από την άλλη, ο κινητήρας των 1.6 λίτρων αποδεικνύεται ανεπαρκής για τον χαρακτήρα του μοντέλου και τις απαιτήσεις από ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου όπως αυτό. Και σα να μη φτάνουν όλα αυτά, δεν έχει και 4κίνηση. Βέβαια θα επιβάρυνε σημαντικά το βάρος (+70 κιλά), οπότε, θα χρειαζόταν περισσότερη δύναμη, άρα μεγαλύτερος κινητήρας. Εδώ ακριβώς θέλουμε να καταλήξουμε. Το Qashqai+2 έπρεπε να είναι 4κίνητο, για πιο αποτελεσματική οδική συμπεριφορά, και με πιο ισχυρό κινητήρα, για να μην αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Το μακρύ μοντέλο αρέσκεται σε άσφαλτο με υψηλά όρια πρόσφυσης, ενώ η έλλειψη δύναμης και 4κίνησης γίνεται εύκολα αντιληπτή.
Στην πράξη
Με ανάμεικτα συναισθήματα πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς την έδρα της Nissan. Και το λέμε αυτό, γιατί το δικίνητο, μακρύ και μοιραία βαρύ, 7θέσιο Qashqai, μας μπέρδεψε όσον αφορά τον ρόλο του, τον χαρακτήρα του, την συμπεριφορά του. Από ένα μοντέλο σαν αυτό, στις διαστάσεις και στον όγκο οχήματος που εμφανίζεται, περιμένεις δυνατότητες ελεύθερου χρόνου με προοπτικές σε διαδρομές εκτός δρόμου, περιμένεις επιδόσεις, περιμένεις οδηγική συγκίνηση, τέλος πάντων, πέραν των συμβατικών. Δεν θα λέγαμε ότι το μοντέλο αυτό μας απογοήτευσε, απ’ την άλλη, δεν μας ικανοποίησε. Μήπως περιμέναμε αδικαιολόγητα κάτι παραπάνω; Μήπως τελικά αδικούμε το αυτοκίνητο αυτό; Μήπως είμαστε αυστηροί πέραν του δέοντος; Σίγουρα όχι. Η δική μας γνώμη είναι ότι το Qashqai+2 είναι ένα αξιόλογο μοντέλο ελεύθερου χρόνου, απόλυτα συμβατό στο δρόμο, αλλά με λάθος κινητήρα (τουλάχιστο 2-λιτρο με τους 141 ίππους) και απαραίτητη την 4κίνηση, για πιο απόλυτη συμπεριφορά στο δρόμο.
 
Nissan Qashqai+2 1.6
Κυβισμός: 1.598 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 115 ίπποι/6000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 156 Nm/4400 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 12,9’’
Τελική ταχύτητα: 174 χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 7 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 174 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Smart
ΧΑΡΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ & ΣΙΑ ΕΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ (Γενική Εμπορία Αυτοκινήτων)
Φρε (Λιβάδια Αγ. Ιωάννη), 713 34 Χανιά
Τηλ.: +302821094222, +302821092008, Fax: +302821099540
E-mail: kanoypakis@cha.forthnet.gr
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα