IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Nissan GT-R: Μήνυμα για τους (παραδοσιακά) ισχυρούς
Το αυτοκίνητο που προκάλεσε στα ίσια τους παραδοσιακά ισχυρούς παίχτες στην κατηγορία των σπορ υπερ-αυτοκινήτων βρίσκεται (επιτέλους) στην Ελλάδα και είναι έτοιμο για ενδοχώριες «αναμετρήσεις»...
Αυτό είναι! Η Nissan το πήρε απόφαση να κατασκευάσει ένα σπορ αυτοκίνητο στο οποίο ανταγωνισμός και μη, να δείχνει, τουλάχιστο, σεβασμό και εκτίμηση. Το GT-R σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί και εξελίχθηκε με σκοπό να ενσωματώσει τις πλέον προηγμένες τεχνολογικές λύσεις που εφαρμόζονται στους αγώνες αυτοκινήτου, σε ένα πακέτο που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά στο δρόμο. Και πραγματικά πριν καν αρχίσει να διατίθεται στους τυχερούς ιδιοκτήτες του, πρόλαβε να γίνει θρύλος, διαλύοντας όλα τα ρεκόρ στη πασίγνωστη Γερμανική πίστα του Nurburgring-Nordschleife.
Σπορ χαρακτήρας μέσα κι έξω
Το νέο μοντέλο της Nissan είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του, υποδηλώνοντας ακόμη και στους πιο ανυποψίαστους τις ικανότητές του. Με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0,27, το GT-R είναι από τα πλέον αεροδυναμικά οχήματα, αλλά παράλληλα και πολύ αποδοτικό σε αρνητική άντωση. Η ροή αέρα κάτω από τον χώρο του κινητήρα μέσω του τούνελ του πατώματος παράγει επιπλέον αρνητική άντωση, όπως συμβαίνει στους αγώνες. Η επιτυχημένη ισορροπία ανάμεσα στη χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση και την υψηλή αρνητική άντωση, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας της Nissan με το Lotus Group στην Ευρώπη και τη Yoshitaka Suzuka στην Ιαπωνία, και είναι μια τεχνική που προσφέρει απίστευτες επιδόσεις και παράλληλα εξωπραγματική πρόσφυση.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί ο σπορ χαρακτήρας της κατασκευής. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα τύπου μπάκετ «αγκαλίζουν» τέλεια το σώμα, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι σχεδόν πλήρης. Το δέρμα ως υλικό κυριαρχεί στις εσωτερικές επενδύσεις ενώ η πολυτέλεια είναι διάχυτη. Η ποιοτική καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις 4 άτομα. Με στόχο τη μέγιστη οδηγική απόλαυση, το GT-R προσφέρει πλήθος πληροφοριών στον οδηγό μέσω οθόνης πολλαπλών ενδείξεων που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Η οθόνη αυτή δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Polyphony Digital Inc. (η εταιρία που σχεδίασε τη σειρά των βιντεοπαιχνιδιών Gran Turismo για το Sony PlayStation). Προσφέρει πληροφορίες για τον κινητήρα, όπως θερμοκρασία νερού, θερμοκρασία λαδιού, πίεση λαδιού, θερμοκρασία λιπαντικού κιβωτίου, πίεση λαδιού κιβωτίου, πίεση υπερπλήρωσης και κατανομή ροπής εμπρός/πίσω, αλλά και πληροφορίες για τον οδηγό, όπως διάγραμμα αλλαγής ταχυτήτων, χρόνους πίστας, πλευρική και εγκάρσια επιτάχυνση, κ.ά.
Κινητήρας εκρηκτικών επιδόσεων
Το GT-R χρησιμοποιεί έναν ολοκαίνουριο V6 3.8 λίτρων κινητήρα που δημιουργήθηκε ειδικά γι’ αυτό και ενσωματώνει 2 υπερσυμπιεστές IHI. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα επίσης νέο κιβώτιο, που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το αυτοκίνητο. Το paddle shift ημιαυτόματο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και είναι ιδιαίτερα αποδοτικό, καθώς απορροφά ελάχιστη ισχύ, σε αντίθεση με ένα συμβατικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής. Επιπλέον, η διάταξη διπλού συμπλέκτη, ένας για τις σχέσεις 1-3-5 και ένας για τις 2-4-6, συμβάλλει σημαντικά στην ελαχιστοποίηση του χρόνου αλλαγής τους.
Πχ., όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί με κάποια μονή σχέση σε εμπλοκή, οι παρακείμενες ζυγές παραμένουν stand-by προεπιλεγμένες ώστε να είναι έτοιμες για άμεση αλλαγή. Επιπλέον, το κιβώτιο της Nissan παρέχει τη δυνατότητα επιλογής ενός πλήρως αυτόματου προγράμματος για χρήση στην πόλη ή 2 προγραμμάτων ημιαυτόματων αλλαγών «R mode» και «Normal mode», μέσω των σταθερών paddles πίσω από το τιμόνι. Αξίζει να σημειωθεί πως κινητήρας και κιβώτιο στα GT-R είναι χειροποίητα. Ειδικά εκπαιδευμένοι μηχανικοί τα συναρμολογούν ένα προς ένα, σ’ έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο του εργοστασίου της Nissan στη Yokohama, που μοιάζει με χειρουργείο.
Προηγμένο σύστημα μετάδοσης/4κίνησης
Όσον αφορά στη μετάδοση το GT-R χρησιμοποιεί ίσως το πιο προηγμένο σύστημα 4κίνησης που έχει παρουσιαστεί ποτέ σε μη αγωνιστικό αυτοκίνητο. Το σύστημα μεταφέρει με βέλτιστο τρόπο μέρος της ροπής στους εμπρός τροχούς όταν αυτό κριθεί απαραίτητο. Αν και σε κανονικές συνθήκες το GT-R λειτουργεί ως πισωκίνητο 100%, υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς της ροπής στους εμπρός τροχούς ως και 50%, βελτιώνοντας την πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες, όπως βροχή, πάγο ή χιόνι. Όμως, η εμπρός κίνηση μπορεί να εμπλακεί και σ’ άλλες περιπτώσεις, όπως στις καμπές υψηλής ταχύτητας, βελτιώνοντας την πρόσφυση και την ευστάθεια.
Το ποσοστό μετάδοσης της ροπής ανά άξονα μεταβάλλεται συνεχώς καθώς διάφοροι αισθητήρες στο αυτοκίνητο μετρούν την ταχύτητα, την πλευρική και εγκάρσια επιτάχυνση, τη θέση του τιμονιού, την ολίσθηση των τροχών, καθώς κι άλλες παραμέτρους που έχουν σχέση με την κατάσταση του οδοστρώματος. Στο προηγμένο σύστημα 4κίνησης ενσωματώνεται και το VDC (Σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Οχήματος), το οποίο παρακολουθεί συνεχώς τη συμπεριφορά του οχήματος. Αν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης, όπως πλαγιολίσθηση, η ροπή προς τους τροχούς μεταβάλλεται προκειμένου να επανέλθει η σταθερότητα του αυτοκινήτου. Επιπλέον, ένα ακόμη ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου συνεργάζεται με το πίσω μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αποτρέποντας το σπινάρισμα των τροχών και βελτιώνοντας τη πρόσφυση.
Ανάρτηση και φρένα αγωνιστικού τύπου
Στον τομέα των αναρτήσεων το GT-R διαθέτει ένα ολοκαίνουριο σύστημα που περιλαμβάνει διπλά αλουμινένια ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με επίσης αλουμινένια στελέχη. Το σύστημα προσφέρει άριστη ευστάθεια σε ευθεία πορεία, ακόμα και σε ταχύτητες πάνω από τα 300 χ.α.ώ., καθώς και κορυφαία οδική συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες. Η ανάρτηση έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να συνεργάζεται άψογα με το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου και να εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ιδανική κατανομή του βάρους μεταξύ των άκρων του αμαξώματος. Τα αμορτισέρ (Bilstein DampTronic) έχουν 3 προγράμματα λειτουργίας που επιλέγονται από τον οδηγό.
Το σύστημα φρένων περιλαμβάνει εξαιρετικά μεγάλα, διάτρητα και πλήρως αεριζόμενα δισκόφρενα Brembo, εμπρός/πίσω, διαμέτρου 380 χλστ., που προσφέρουν έξοχη αίσθηση και τεράστια ισχύ επιβράδυνσης. Εμπρός χρησιμοποιούνται μονομπλόκ 6-πίστονες δαγκάνες της Brembo, ενώ πίσω 4-πίστονες ίδιου τύπου. Για την παραγωγή ισχυρής δύναμης πέδησης και για να μην παραμορφώνονται οι δαγκάνες, χρησιμοποιείται έδραση αγωνιστικού τύπου με 3 μπουλόνια, ενώ οι πλήρως πλευστοί δίσκοι ομαλοποιούν το φρενάρισμα, αποτρέποντας την παραμόρφωση που προκαλείται λόγω της υψηλής θερμοκρασίας.
 
Nissan GT-R
Κυβισμός: 3.799 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 480 ίπποι/6.800 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 588 Nm/3.200-5.200 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 3,8’’
Τελική ταχύτητα: 310 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 12,2 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: - γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
Σ. ΚΑΠΕΤΑΝΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ

 Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων
1ο χλμ. Άργους-Τριπόλεως, 212 00 Άργος
Τηλ.: +302751024569, Fax: +302751023768

 
Χρήσιμα