IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Δοκιμές πρόσκρουσης και για την Φόρμουλα-1
 
To Ινστιτούτο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA Foundation), έχει εξελίξει μία νέα, εξαιρετικά ακριβή «πλατφόρμα» δοκιμών πρόσκρουσης, για χρήση από την Τεχνική Ομάδα Εργασίας της F1. Οι νέες δοκιμές ασφάλειας θα μετρούν πλέον και τις δυνάμεις που αναπτύσσονται στη διάρκεια πρόσκρουσης κι όχι μόνο την επιτάχυνση, παρέχοντας έτσι πιο ακριβή αποτελέσματα. Μέχρι σήμερα χρησιμοποιούνται στην Φόρμουλα-1 μέθοδοι μετατροπής της έμμεσης μέτρησης των δυνάμεων πρόσκρουσης, μέσω της επιτάχυνσης του οχήματος στη διάρκεια της πρόσκρουσης και προσφέρουν μετρήσεις μετά την πρόσκρουση.
Ο νέος εξοπλισμός είναι σχεδιασμένος για να μετρά τις σοβαρές επιπτώσεις έως 100 G(!) και με συχνότητα ταλάντωσης μέχρι 2000 Hertz. Κατά τον έλεγχο των τμημάτων από ανθρακονήματα που απορροφούν ενέργεια όπως πχ. τμήματα στο εμπρός ή πίσω τμήμα του αμαξώματος, οι ερευνητές θα μπορούν πλέον να βλέπουν ακριβώς πώς οι δυνάμεις πρόσκρουσης αναπτύσσονται σε κάθε χιλιοστό του υπό δοκιμή τμήματος. Ο Διευθυντής του Ινστιτούτου της FIA και αγωνιστικός διευθυντής της FIA, Charlie Whiting δήλωσε: «Η μεγαλύτερη ακρίβεια της μέτρησης των δυνάμεων της πρόσκρουσης θα επιτρέψει σημαντική βελτίωση στις δομές της ασφάλειας σε ολόκληρο το όχημα. Αυτό θα έχει αποτέλεσμα την ταχύτερη και καλύτερη σχεδίαση του αυτοκινήτου με βάση πλέον χαρακτηριστικά και προδιαγραφές ασφαλείας. Οι ομάδες θα εξοικονομούν χρόνο και χρήματα πριν καταλήξουν στην τελική τους απόφαση η οποία τώρα θα λαμβάνεται πιο γρήγορα, αντί να βελτιώνεται σταδιακά χρησιμοποιώντας λιγότερο ακριβή αποτελέσματα».
Η πλατφόρμα δοκιμής είναι 600 επί 450 χλστ. και αποτελείται από 4 κύτταρα χαλαζία και φορτίο από 4 πλάκες κυττάρων άνθρακα. Ένας από τους βασικούς στόχους του έργου είναι να εξασφαλιστεί η συμβατότητα κατά τη διάρκεια ατυχήματος. Η ακριβής μέτρηση της ισχύος θα παρέχει τα στοιχεία για τα φορτία που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν στο αμάξωμα του αυτοκινήτου και το κυριότερο, τις επιπτώσεις στο ανθρώπινο σώμα. Η δοκιμή ξεκίνησε με πρόσκρουσης μιας σφύρας στην πλατφόρμα από πολλές διαφορετικές θέσεις, ώστε να καταγραφεί η απόκριση του φορτίου στην πλατφόρμα. Τη στατική δοκιμή ακολούθησε δυναμική με κίνηση πάνω σε σιδηροτροχιές. Το τελικό στάδιο ήταν πλήρης δοκιμές με χρήση πλήρους κλίμακας Φόρμουλα-1. Οι Ferrari, BMW και Renault έχουν παράσχει στοιχεία για τις δοκιμές που ολοκληρώθηκαν μέχρι τώρα.
Το πρόγραμμα αποτελείται από κυκλικές δοκιμές σε καθένα από τα 3 εργαστήρια δοκιμών Φόρμουλα-1, δηλαδή CSI στο Μιλάνο, το Ερευνητικό Εργαστήριο Μεταφορών (TRL) του Cranfield και του Κέντρο Επιπτώσεων (CIC) στην Αγγλία. Η πλήρης δοκιμή διαδικασία διεξάγεται σε κάθε ένα από τα 3 εργαστήρια για να εξασφαλιστεί η ορθότητα των αποτελεσμάτων. Οι δοκιμές στα εργαστήρια TRL και CSI έχουν ήδη ολοκληρωθεί και οι δοκιμές στο CIC αναμένονται. Στη συνέχεια, η ερευνητική ομάδα Open Cockpit Research θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα στην Τεχνική Ομάδα Εργασίας της F1, η οποία θα επανεξετάσει τα τεχνικά πλεονεκτήματα, το κόστος και για τους τρόπους εφαρμογής του προγράμματος. Αν αποφασιστεί να προχωρήσει, θα αναπτυχθεί ένα νέο πρότυπο που θα καθορίζει τα όρια για την απευθείας μέτρησης των δυνάμεων πρόσκρουσης, σε αντίθεση με το σημερινό πρότυπο, το οποίο περιέχει μετρήσεις μόνο για την επιτάχυνση.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Smart
ΡΟΜΠΕΡΤ ΣΕΜΕΡΤΖΙΑΝ

Συνεργείο Αυτοκινήτων
Μενελάου & Γράμμου 44-46, 173 43 Αγ. Δημήτριος
Τηλ. & Fax: +302109702380, E-mail: semerjianrobert6@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.

 
Χρήσιμα