IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Honda Civic Type-R: Με πιο πολιτισμένο χαρακτήρα
Ήταν η κορυφαία έκδοση του Civic. Με την έλευση του εντελώς νέου μοντέλου, παρουσιάστηκε και η αντίστοιχη έκδοση, μόνο που τώρα είναι πιο πολιτισμένη και πιο φιλική στην οδήγηση, απ’ ό,τι πριν.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Είτε το θέλουμε είτε όχι, αυτό το αυτοκίνητο, έρχεται σε «κόντρα» με τον ίδιο του τον εαυτό. Κι όταν το λέμε αυτό, εννοούμε το απερχόμενο μοντέλο, καθώς οι θερμοί υποστηρικτές του μοντέλου, ακόμη και ενστικτωδώς, θα φέρνουν στο μυαλό τους το προηγούμενο μοντέλο, κάθε φορά που θα στρίβουν, επιταχύνουν, φρενάρουν. Οπότε, κι εμείς, δεν θα μπορούσαμε να αποφύγουμε μία τέτοια αντιπαράθεση. Το σημερινό μοντέλο έχει τα δικά του θετικά στοιχεία, αλλά και τα αρνητικά του. Συνήθως οι κατασκευαστές, παρουσιάζοντας την εξέλιξη ενός μοντέλου, βελτιώνουν κι άλλο το ήδη καλό, κάνοντάς το καλύτερο, κι όχι το αντίθετο. Ε, μερικές φορές, ο κανόνας αυτός έχει και εξαιρέσεις. Δεν θέλουμε να σας προϊδεάσουμε ότι αυτό το Type-R είναι χειρότερο από το προηγούμενο αντίστοιχο μοντέλο. Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά, πριν φτάσουμε στην ουσία.
Στιβαρό αμάξωμα
Εδώ δεν υστερούσε το προηγούμενο μοντέλο, αλλά και λόγω κατασκευής, η στιβαρότητα του νέου αμαξώματος είναι αρκετά βελτιωμένη, χάρη και στη σχεδίαση, που έδωσε στο νέο μοντέλο μια πιο συμπαγή αίσθηση. Η μεταξύ του διαφορά δεν έχει να κάνει τόσο με το συνολικό μήκος του μοντέλου αλλά με την αύξηση του μεταξονίου κατά περίπου 45 χλστ., κάνοντας το νέο μοντέλο πιο προοδευτικό στην οδική του συμπεριφορά και μοιραία πιο προβλέψιμο. Οι τροχοί τώρα προσεγγίζουν ακόμη πιο πολύ τις γωνίες του αυτοκινήτου, ενώ το πιο κυρτό πίσω μέρος του αμαξώματος μετατοπίζει τα φορτία (βάρη) πιο κοντά στο νοητό κέντρο του αυτοκινήτου. Τα «ντυσίματα» του μοντέλου ολόγυρα «δένουν» άψογα με το όλο σύνολο. Στον πίσω προφυλακτήρα μάλιστα, για τη διατήρηση της στιλιστικής άποψης, οι εξαγωγές δεξιά και αριστερά είναι τριγωνικές. Οι μεγαλύτεροι τροχοί ολοκληρώνουν την εξωτερική εικόνα του μοντέλου, που τώρα είναι 18 ιντσών (αντί 17), σε ελαστικά 225/40R18 (αντί 205/45R17).
Άνετο και σπορτίβ εσωτερικό
Στο εσωτερικό συνεχίζεται η στιλιστική άποψη που βλέπουμε και στο εξωτερικό μέρος του μοντέλου. Το ταμπλό χωρίζεται σε 2 μέρη, όσον αφορά τον πίνακα οργάνων. Τα βασικά όργανα είναι εδώ μοιρασμένα και στο πάνω μέρος βρίσκεται το ψηφιακό ταχύμετρο, ενώ στο κάτω μέρος, πίσω από το τιμόνι, το στροφόμετρο και ορισμένες βασικές λειτουργίες που απεικονίζονται στο κέντρο του οργάνου του στροφόμετρου. Το τιμόνι στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, τόσο όσον αφορά την αισθητική αλλά και την λειτουργικότητα και αμεσότητα. Τα καθίσματα αγκαλιάζουν καλά το σώμα και κανείς, ανεξάρτητα από τη σωματική του διάπλαση, δεν θα εκφράσει παράπονα για την πλευρική στήριξη. Πίσω, κάθονται άνετα 2 επιβάτες και με πολλές παραχωρήσεις ακόμη ένας. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, όπως και η συναρμογή τους. Καλή θα χαρακτηρίζαμε και την ορατότητα, αρκεί να μην κοιτάξεις τον μεσαίο καθρέπτη. Πίσω τα πράγματα δεν είναι και τόσο αποδεκτά, όπου η αεροτομή κάνει «ζημιά» εδώ. Τουλάχιστο, λειτουργεί ευεργετικά στην αεροδυναμική.
Καρδιά μάλαμα!
Ο κινητήρας παρέμεινε ο ίδιος, 4κύλινδρος 16βάλβιδος με τετράγωνες διαστάσεις (86 x 86 χλστ. διάμετρο x διαδρομή αντίστοιχα), στα 1.998 κ.εκ. Η απόδοση αυξήθηκε συμβολικά, στους 201 ίππους στις 7.800 σ.α.λ., αντί 200 ίππων στις 7.400 σ.α.λ. στον προκάτοχό του. Το αντίθετο συνέβη στην ροπή, που από τα 196 Nm στις 5.900 σ.α.λ., πάμε στα 195 Nm στις 5.600 σ.α.λ. Η διαφορά στη ροπή δεν είναι σε βάρος του νέου μοντέλου, καθώς παρουσιάζεται σε χαμηλότερες σ.α.λ. Το μειονέκτημα έχει να κάνει με το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, που αυξήθηκε κατά 60 κιλά, κι από τα 1.205, πήγε στα 1.265. Αυτό δεν επηρέασε τις επιδόσεις με απόλυτα νούμερα (τελική ταχύτητα και επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.) αλλά «πόνεσε» την κατανάλωση, που ακόμη και στις απίθανες τυποποιημένες μετρήσεις, υπάρχει διαφορά. Το νέο Civic Type-R κατεβάζει τα λίτρα αμόλυβδης βενζίνης με λαιμαργία, όταν η χρήση του πεντάλ γκαζιού γίνεται με αλόγιστη χρήση. Βέβαια, στην περίπτωση της ήρεμης και συμβατικής οδήγησης, η μείωση της κατανάλωσης ναι μεν είναι ορατή, αλλά παραμένει σε επίπεδα «Type-R». Πάντως, όπως και να ’χει, ο κινητήρας λειτουργεί άψογα, επιβεβαιώνοντας την καλή φήμη που έχει η φίρμα στην απόδοση και λειτουργία των κινητήρων της (αυτοκινήτων/μοτοσικλετών).
Στο δρόμο
Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά λόγια εδώ. Ένα «καυτό» hatchback που προκαλεί στα ίσια κάθε GTI (πιάσατε φαντάζομαι το υπονοούμενο). Το τιμόνι είναι ακριβές. Η ανάρτηση κάνει σωστά τη δουλειά της. Οι τροχοί, πάνω στη στροφή σου δίνουν την αίσθηση ότι θα χάσεις από στιγμή σε στιγμή τον έλεγχο, όμως με λίγο παραπάνω γκάζι, όλα διορθώνονται. Δεν έχει όμως αυτή την «σπιρτάδα» του προηγούμενου μοντέλου και την άμεση πρόκληση για οδήγηση. Κάτι ανάλογο με τα Mitsubishi Lancer Evo IX και Evolution. Ο κινητήρας λειτουργεί σε 2 στάδια, λόγω της τεχνολογίας i-vtec. Χαμηλά και μεσαία για συμβατική οδήγηση και ψηλά για τη μέγιστη απόδοση. Αναζητώντας την συγκίνηση της οδήγησης, θα αρχίσεις να νοιώθεις απογοήτευση. Αρκεί όμως να ρίξεις μια ματιά στο ταχύμετρο, για να διαπιστώσεις ότι ήδη έχεις το 2 μπροστά κι έχει πολύ ακόμη (περίπου 50 χ.α.ώ. επιπλέον!). Αυτό οφείλεται στους μεγαλύτερους τροχούς, που δίνουν μια πιο σταθερή αίσθηση από το δρόμο. Ο κόφτης δεν έρχεται με το που μπαίνεις στην «κόκκινη» ζώνη, όπως γίνεται σε ορισμένα άλλα αυτοκίνητα. Σ’ αφήνει να νιώσεις πρώτα εσύ λίγο κόκκινος από την ένταση και μετά σε... συνετίζει.
Τα φρένα είναι ανάλογα του ύφους του αυτοκινήτου και δεν αισθάνεσαι ότι κάποια στιγμή θα σε «προδώσουν». Βέβαια, καλό είναι να αποφύγεις να ανακαλύψεις τα όριά τους. Οι διαστάσεις των δίσκων (αεριζόμενοι εμπρός/πίσω) παραμένουν στις ίδιες με το προηγούμενο μοντέλο (300 χλστ. εμπρός και 260 πίσω), με όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά βοηθήματα, τα οποία και απενεργοποιούνται για περισσότερη γνήσια σπορ οδήγηση. Επί της ουσίας, προκαλεί τους «θερμούς» φίλους της μάρκας και πιο συγκεκριμένα τους οπαδούς του μοντέλου; Η αλήθεια είναι ότι μπήκαμε στον κόπο ενός άτυπου γκάλοπ. Οι απόψεις εδώ διίστανται. Κάποιοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι με την σχεδίαση και την όλη εμφάνιση του μοντέλου, κάποιοι άλλοι όμως δήλωσαν το αντίθετο, κυρίως από το γεγονός ότι δεν σε βάζει να «παλέψεις» μαζί του, κατά τη διάρκεια της «δράσης», τουλάχιστο όπως γινόταν με το απερχόμενο μοντέλο. Ε, εντάξει, δεν μπορείς να τα έχεις όλα τελικά σ’ αυτή τη ζωή.
 
Honda Civic Type-R
Κυβισμός: 1.998 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 201 ίπποι/7.800 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 195 Nm/5.600 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 6,6’’
Τελική ταχύτητα: 235 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 9,1 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 215 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Audi
ΔΕΛΤΑ ΚΑΡ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών 47, 264 42 Πάτρα
Τηλ.: +302610420373, Fax: +302610426027
Έκθεση - Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
3ο χλμ. Ε.Ο. Πύργου-Πατρών, 271 00 Πύργος
Τηλ.: +302621034863, Fax: +302621032272
E-mail: audis@deltacar.gr, Website: www.deltacar.gr
 
Χρήσιμα