IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Audi Q5 2.0 TFSI: Η εξέλιξη μιας πετυχημένης συνταγής
Το Q5 αποτελεί την εξέλιξη της ιδέας που ξεκίνησε πολύ πριν, όταν η VW παρουσίασε το Touareg και αργότερα, στην ίδια κατηγορία, το Audi Q7. Πιο compact και πιο προσιτό, έρχεται τώρα το Q5.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δείχνουν έντονα πλέον την προσοχή τους στα οχήματα SUV. Αυτή η κατηγορία στο σύνολό της αποτελεί την πιο ενδιαφέρουσα τα τελευταία χρόνια για το αγοραστικό κοινό που αναζητάει ένα αυτοκίνητο με διπλό χαρακτήρα. Να καλύπτει τις ανάγκες μετακίνησής του σε συμβατικές συνθήκες οδήγησης αλλά να του προσφέρει και τη δυνατότητα για πιο «ελεύθερη» χρήση. Τα «καθαρόαιμα» 4x4 δεν μπορούσαν να παίξουν αυτό τον ρόλο, καθώς ήταν απολαυστικά μεν σε συνθήκες εκτός δρόμου, όχι όμως και τόσο φιλικά στην οδήγηση της καθημερινότητας.
Αυτό αποτέλεσε το βασικότερο σημεία αναφοράς στην αναζήτηση του κάτι διαφορετικού, που να καλύπτει σε μεγάλο βαθμό και τις δύο επιλογές. Οι χρήστες τέτοιων οχημάτων χρησιμοποιούσαν το αυτοκίνητό τους σε συμβατικές συνθήκες οδήγησης σε ποσοστό από 80% και πάνω. Άρα, οι ανάγκες αυτές ήταν που διαμόρφωσαν σταδιακά την εξέλιξη αυτής της κατηγορίας. Κι όταν ένας κάνει την αρχή, ακολουθούν όλοι οι υπόλοιποι, από τη στιγμή που θα γίνει ορατή η επιτυχία του όλου εγχειρήματος. Μάλιστα, το πόσο σημαντικό βάρος ρίχνει στο μοντέλο αυτό η φίρμα φάνηκε από το γεγονός ότι έκανε το ντεμπούτο του τον Απρίλιο του 2008 στο σαλόνι του Πεκίνου, σε μια χώρα (Κίνα) της οποίας η αγορά είναι πλέον η πιο σημαντική παγκοσμίως.
Τυπική σχεδίαση Audi
Θέλοντας να διατηρήσει στο ακέραιο την εταιρική ταυτότητά του, το εντελώς νέο Q5 δεν υπήρχε ούτε μία περίπτωση να παρουσιάζει τολμηρή σχεδίαση, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του. Η Audi άλλωστε είναι η μόνο εταιρία στον κόσμο με τόσο έντονη ομοιογένεια μεταξύ των μοντέλων της, αν και κάτι τέτοιο μας βρίσκει εντελώς αντίθετους. Καλή η ενιαία εταιρική ταυτότητα αλλά θα πρέπει και το κάθε μοντέλο να έχει τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα. Και στο Q5, δύσκολα θα μπορούσε να πει κανείς κάτι τέτοιο. Συγκρινόμενο με το Q7, εμπρός, θυμίζει τα φωτογραφικά κουίζ «βρείτε τις διαφορές», σε αντίθεση με το πίσω μέρος, που ξεχωρίζουν σημαντικά τα δύο μοντέλα, παρά το γεγονός ότι διατηρούν την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία. Οι διαφορές στο πλάι εντοπίζονται στο πιο κοντό αμάξωμα, που μοιραία μεγιστοποιούν τους θόλους των τροχών. Αυτό αποτελεί θετικό στοιχείο στο Q5 όσον αφορά την σπορ εμφάνισή του.
Τυπικό εσωτερικό Audi
Όσον αφορά το εσωτερικό του μοντέλου, δανείζεται στοιχεία από τα μοντέλα της σειράς Α3/Α4/Α5. Το τιμόνι είναι επίσης το ίδιο και το ταμπλό δεν διαφοροποιείται σημαντικά, παρά μόνο στο μέγεθος, όσον αφορά το ύψος του κυρίως, λόγω της ιδιαιτερότητας του μοντέλου. Αυτό που αποτελεί σημείο αναφοράς είναι η γυάλινη οροφή χωρισμένη σε 2 αυτόνομα τμήματα, που δίνουν άλλον αέρα στο εσωτερικό. Φιλοξενεί άνετα 5 επιβάτες χωρίς παραχωρήσεις για τις αποσκευές τους. Σ’ αυτό συμβάλει το μακρύ μεταξόνιο (2,81 μέτρα) και το γεγονός ότι η βασική σχεδίαση του πλαισίου «τραβάει» τους τροχούς (και τους θόλους φυσικά) οριακά στα 4 άκρα του αμαξώματος. Η ορατότητα είναι ικανοποιητική προς κάθε κατεύθυνση, αν και οι μετρίου αναστήματος θα πρέπει να ρυθμίσουν ψηλά το κάθισμά τους, καθώς η κλίση του αμαξώματος εμπρός δεν επιτρέπει την πλήρη αντίληψη του χώρου στα 2 εμπρός άκρα του οχήματος. Ο εξοπλισμός είναι πέραν του αναγκαίου.
Μοναδική παραφωνία εδώ, η λανθασμένη επιλογή της ονομασίας της FYROM στο σύστημα πλοήγησης (Macedonia). Το ερώτημα είναι απλό: Πώς γίνεται να εισάγονται και να πωλούνται στη χώρα μας προϊόντα με αναφορά στη γειτονική χώρα με Ελληνική ιστορική ονομασία (ίσως την πλέον ιστορική), τη στιγμή μάλιστα που η υπόθεση αυτή είναι διεθνώς ανοιχτή μεταξύ των 2 χωρών; Εμείς θα αναζητήσουμε εξηγήσεις τόσο από τη μητρική εταιρία (Audi), όσο και απ’ την εισαγωγική στην Ελλάδα (Κοσμοκάρ), των προϊόντων αυτής, ενώ θα εξαντλήσουμε το ρεπορτάζ, καθώς τέτοιες περιπτώσεις ίσως εντοπιστούν και σ’ άλλα μοντέλα, άλλων κατασκευαστών.
Στο δρόμο
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θυμίζει περισσότερο επιβατικό παρά ένα δυναμικό SUV. Αυτό το οφείλει στη ρύθμιση που μεγιστοποιεί την άνεση σε όλες τις ταχύτητες στην άσφαλτο κι όχι στο χώμα. Ακόμη κι εκεί όμως, το Q5 δεν υστερεί, αλλά προδίδεται από τα ελαστικά, τα οποία δεν είναι τα πλέον κατάλληλα για χωμάτινα «παιχνίδια». Ανάρτηση και φρένα συνεργάζονται πολύ καλά με το τιμόνι, τον κινητήρα τεχνολογίας TFSI και το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων, όπου, αν και έχει μακριές σχέσεις, το γρανάζι της τελικής σχέσης μετάδοσης «μαζεύει» συνολικά την κατάσταση (σχέση 4,66). Οι επιδόσεις με απόλυτα νούμερα κρίνονται καλές, αν λάβουμε υπόψη και το μοιραία αυξημένο βάρος (1.740 κιλά).
 
Audi Q5 2.0 TFSI
Κυβισμός: 1.984 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 211 ίπποι/4.300 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 350 Nm/1.500-4.200 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 7,2’’
Τελική ταχύτητα: 222 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 8,5 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 197 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Nissan
ΒΑΣ. ΧΑΛΚΙΑΣ & ΣΙΑ ΕΠΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Ιλισού 123, 183 45 Μοσχάτο Αττικής
Τηλ.: +302109408150-1, +302109419662, Fax: +302109418755
E-mail: halkias@halkias-nissan.gr, Website: www.halkias-nissan.gr
 
Χρήσιμα