IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Volvo XC60 3.0 T6: Σουηδική πρόκληση στα SUV
Οι Σουηδοί πάντα έκαναν προσεκτικές κινήσεις απέναντι στους ανταγωνιστές τους. Γνωρίζοντας ότι η «μάχη» στην κατηγορία των SUV είναι σκληρή, προσάρμοσαν ανάλογα τη δική τους πρόταση εδώ.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ήταν Γενάρης του 2007 όταν στο σαλόνι αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ εκείνης της χρονιάς έκανε ντεμπούτο το μοντέλο πάνω στο οποίο θα βασιζόταν το μεσαίου αμαξώματος SUV της Σουηδικής φίρμας. Οι εντυπώσεις του κοινού ήταν θετικές, καθώς οι πιο συμπαγείς γραμμές του μοντέλου και η πλέον εξελιγμένη τεχνολογία για λογαριασμό της άνεσης αλλά κυρίως της ασφάλειας, έδιναν το «πράσινο φως» στην εταιρία να προχωρήσει στην παραγωγή του μοντέλου. Ως αυτοκίνητο παραγωγής, έκανε την εμφάνισή του έναν χρόνο μετά, τον Μάρτη του 2008, στο πιο σημαντικό σαλόνι αυτοκινήτου της Ευρώπης, στη Γενεύη. Λίγους μήνες αργότερα, ξεκίνησε και το οδηγικό λανσάρισμα του μοντέλου στους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου και από τα τέλη του 2008, άρχισε να διατίθεται σε διάφορες αγορές. Η χώρα μας δεν ήταν βέβαια από τις πρώτες που πήρε το μοντέλο, οπότε, αν και ήδη διανύει τον 2ο χρόνο της εμπορικής του καριέρας, δεν παύει να θεωρείται ένα «φρέσκο», όσο και ενδιαφέρον μοντέλο.
Τυπική σχεδίαση Volvo
Πάντα οι Σουηδοί ήθελαν να ξεχωρίζουν σε όλους τους τομείς όσον αφορά την αυτοκίνηση. Ένας εξ αυτών είναι και η σχεδίαση. Το XC60, ως γνήσιο μοντέλο της φίρμας, δεν θα μπορούσε να παρουσιάζει απόκλιση από τα γνωστά πρότυπα της εταιρίας. Έτσι λοιπόν, διατηρεί αναλλοίωτη την όψη που χαρακτηρίζει τόσο τη συνολική σχεδιαστική αντίληψη της φίρμας, όσο κι αυτή που ξεχωρίζει τα μοντέλα με τα χαρακτηριστικά «XC», δηλαδή, τα οχήματα ελεύθερου χρόνου. Το XC60 δείχνει σαν δύο βασικά τμήματα που το ένα επικάθεται πάνω στο άλλο. Κι αυτό ξεχωρίζει από την μεγάλη κούρμπα που κάνει το αμάξωμα στη μέση του, την οποία ακολουθούν πιστά όλα τα εξωτερικά στοιχεία που συμπληρώνουν το αμάξωμα (πλην των τροχών). Αυτό γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτό περισσότερο στα πίσω φανάρια, ένα από τα πιο ισχυρά σχεδιαστικά σημεία του μοντέλου, ακόμη κι όταν τα παρατηρείς κάτω από το φως της Σελήνης κι όχι του Ήλιου. Τα εμπρός φώτα ημέρας διαχωρίζονται από τα κυρίως φωτιστικά σώματα, προσθέτοντας τη δική τους πινελιά στη συνολική σχεδίαση. Σχεδιαστικά υπάρχει η τάση για κλείσιμο και χαμήλωμα της γραμμής του αυτοκινήτου ξεκινώντας από πίσω κι όσο πλησιάζουμε στο εμπρός μέρος.
Πλήρες και άνετο εσωτερικό
Ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας SUV πρέπει να διαθέτει πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και το κυριότερο, να κάνει τους επιβάτες να αισθάνονται άνεση κατά την παραμονή τους στο εσωτερικό του. Η Volvo ποτέ δεν είχε προβλήματα όσον αφορά την ποιότητα στην άνεση. Το εσωτερικό σχεδιαστικά θυμίζει τις καταβολές του οχήματος. Η κεντρική κονσόλα είναι η γνωστή «σχιστοειδής» που φιλοξενεί διάφορες λειτουργίες άνεσης και ασφάλειας. Η εργονομία και λειτουργικότητα στο εσωτερικό ανεβάζει τον πήχη για τον ανταγωνισμό, υπέρ του XC60. Μέσα σ’ όλο το πακέτο άνεσης υψηλού επιπέδου, έρχεται το ηχοσύνολο το οποίο δεν παίζει CD MP3. Ένα αυτοκίνητο της κλάσης αυτής και με δεδομένο το υψηλό επίπεδο άνεσης, δεν θα έπρεπε να υστερεί εδώ, κι αυτό το αναφέρουμε γιατί είναι κάτι πολύ απλό τεχνολογικά για τα στάνταρ της φίρμας.
Ασφάλεια και επιδόσεις
Ο τομέας της ασφάλειας πάντα ήταν αδιαπραγμάτευτος για τη Volvo. Με αφορμή το XC60, θέλησε να ενισχύσει την ήδη καλή της παράδοση εδώ. Μέσα από μία σειρά διαφόρων τεχνολογικών εφαρμογών, θα ξεχωρίσουμε το σύστημα BLIS, το οποίο ενσωματώνεται στους εξωτερικούς καθρέπτες και με φωτεινή ένδειξη, προειδοποιεί τον οδηγό για αυτοκίνητο στη λωρίδα προσπεράσματος κι από τις δύο πλευρές του οχήματος, καθώς και το σύστημα ηχητικής και φωτεινής ένδειξης όταν κινούμαστε αισθητά κοντά στο προπορευόμενο όχημα και η ζώνη φρεναρίσματος είναι μικρή για πλήρη και ασφαλή ακινητοποίηση του αυτοκινήτου.
Το τιμόνι στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και διαβάζει γρήγορα την επιλεγμένη πορεία. Οι τροχοί φέρουν σε πέρας τη δική τους αποστολή στο ακέραιο, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με την ανάρτηση. Εξ ίσου καλά είναι και τα φρένα, που δεν δυσκολεύονται να ακινητοποιήσουν το βαρύ όχημα των 1.770 κιλών. Ο κινητήρας προσφέρει τις απαιτούμενες επιδόσεις, κυρίως όσον αφορά τις εν κινήσει επιταχύνσεις, εκμεταλλευόμενος το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τις εκπληκτικές ροπές στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για μία αρκετά σοβαρή πρόταση στην κατηγορία του και στέκεται με αξιώσεις απέναντι στον Γερμανικό κυρίως ανταγωνισμό, ενώ σε αρκετά σημεία, παίρνει και τα σκήπτρα.
 
Volvo XC60 3.0 T6
Κυβισμός: 2.953 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 285 ίπποι/5.600 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 400 Nm/1.500-4.800 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 7,5’’
Τελική ταχύτητα: 210 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 11,9 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 284 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Audi
ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΙΛΙΠΠΑΙΟΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Ιερά Οδός 176, 122 42 Αιγάλεω Αττικής
Τηλ.: +302103428671, Fax: +302103421286
E-mail: audiinfo@filippaios.gr, Website: www.filippaios.gr

 

 
Χρήσιμα