IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Peugeot 3008 1.6 VTi: 3 σε 1 (SUV, MPV, μπερλίνα)
Το Peugeot 3008 είναι ένα ευρύχωρο crossover μεσαίων διαστάσεων. Πόσο πολύ έχουν εξελιχθεί τα crossover ώστε ένα τέτοιο μοντέλο να εντάσσεται σ’ αυτή την κατηγορία οχημάτων ελεύθερου χρόνου;
Του Δημήτρη Σπυράκη
Αντιπροσωπεύει μία νέα καινοτομική πρόταση, όχι μόνο στη γκάμα της Peugeot, αλλά και συνολικά στη σημερινή αγορά αυτοκινήτου. Κατασκευάζεται στην Ανατολική Γαλλία στο εργοστάσιο της Sochaux και η ιδέα, όπως και οι προδιαγραφές του, αντλούν από την τεχνογνωσία και τις αξίες της Peugeot. Το 3008 τοποθετείται στο σταυροδρόμι μεταξύ αρκετών αμαξωμάτων, SUV, MPV και μπερλίνα. Το αυτοκίνητοαντλεί τα πλεονεκτήματά του απ’ αυτό το μείγμα αυτοκινητιστικών εννοιών, ενώ παράλληλα υιοθετεί κι ένα πλήθος νέων πρωτότυπων τεχνολογιών (πχ. Dynamic Roll Control, Grip Control) βοηθώντας να συνδυάσει χαρακτηριστικά που συχνά θεωρούνται ασυμβίβαστα (οδηγική απόλαυση μέσα σ’ ένα ψηλό αυτοκίνητο και βελτιωμένη ισχύ), ενώ παράλληλα είναι φιλικό προς το περιβάλλον.
Νέα σχεδιαστική όψη
Η αρχιτεκτονική του 3008 συνδυάζει το σχήμα αμαξώματος μονού όγκου με παρμπρίζ μεγάλης κλίσης, με στοιχεία δανεισμένα από τον κόσμο των SUV, όπως την χαμηλή διαιρούμενη πίσω πόρτα, τα μεγάλα πλευρικά παράθυρα και την ανυψωμένη θέση οδήγησης. Οι ισορροπημένες διαστάσεις και οι στιβαρές και δυναμικές γραμμές παρέχουν μία ένδειξη του καινοτόμου περιεχομένου του αυτοκινήτου. Στο εμπρός μέρος, τα σχεδιαστικά γονίδια της Peugeot έχουν εξελιχθεί για να προσαρμόζονται στο μεγάλο μέγεθος του αυτοκινήτου, ενώ στο πίσω μέρος τα πλατιά φτερά βοηθούν στη σύνδεση του αυτοκινήτου με το δρόμο.
Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, το αυτοκίνητο μπορεί να έχει σχεδιαστικά στοιχεία off-road. Βέβαια, ξενίζει αρκετά για όσους αρέσκονται στο καθαρά σπορ στιλ της σχεδίασης όλων των νέων επιβατικών μοντέλων της φίρμας, καθώς, λόγω της ιδιαιτερότητας του σχήματος και της κατηγορίας του, δεν μπορεί να εξακολουθεί να έχει τόσο έντονη σπορ γραμμή. Τουλάχιστο, οι σχεδιαστές της φίρμας, κατάφεραν να προσαρμόσουν ιδανικά το προφίλ της μάρκας στα νέα δεδομένα που επιβάλλονται από την κατηγορία του οχήματος.
Άνετο εσωτερικό με νέο στιλ
Ο ρόλος των σχεδιαστών του μοντέλου ήταν αρκετά δύσκολος. Έπρεπε να «παντρέψουν» τα βασικά σχεδιαστικά πρότυπα της Γαλλικής φίρμας μ’ αυτά που επιτάσσει η κατηγορίας των σύγχρονων crossover. Η μοιραία πιο ευρύχωρη καμπίνα αξιοποιεί στο έπακρο κάθε διαθέσιμο χώρο, τόσο για τους επιβάτες όσο και τις αποσκευές και τα μικροαντικείμενα που μεταφέρουν μαζί τους. Για ακόμη πιο μεγάλη εσωτερική φωτεινότητα και ορατότητα, οι επιβάτες μπορούν να επωφεληθούν και μιας μεγάλης κρυστάλλινης οροφής επιφάνειας 1,6 τμ. Το εσωτερικό μπορεί να διαμορφώνεται κατά βούληση χάρη στο χώρο φόρτωσης τριών επιλογών και τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα.
Όταν είναι διπλωμένα μαζί με την πλάτη του καθίσματος συνοδηγού, το 3008 προσφέρει ένα εντελώς επίπεδο πάτωμα από την διαιρούμενη πόρτα του χώρου αποσκευών ως το ταμπλό. Ο χώρος φόρτωσηςκάτω από την εταζέρα αυξάνεται από 432 λίτρα (μέθοδος VDA) σε 1.241 λίτρα, πίσω από τα εμπρός καθίσματα. Ο οδηγός μπορεί να επωφεληθεί στο βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό, από τεχνολογία που σπανίζει σ’ αυτή την κατηγορία αγοράς, όπως η απεικόνιση βασικών πληροφοριών στο ύψος του οπτικού πεδίου του οδηγού, προειδοποίηση απόστασης σε σχέση με το προπορευόμενο όχημα, αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο και συστήματα τηλεματικής με δορυφορική πλοήγηση.
Ευέλικτο και δυναμικό
Το σύστημα Dynamic Rolling Control, είναι τοποθετημένο στην πίσω ανάρτηση και θέτει νέα κριτήρια αναφορικά με τον έλεγχο κλίσης του αμαξώματος, ενώ διατηρεί τα βέλτιστα χαρακτηριστικά απόσβεσης, και συνδυάζεται με 2 από τους πιο αποδοτικούς κινητήρες (1.6 THP και τον νέο 2.0 HDi FAP). Μία άλλη καινοτομία είναι το σύστημα Grip Control. Αποτελείται από ένα προηγμένο σύστημα ESP και ειδικά ελαστικά M&S (λάσπης/χιονιού) και βελτιστοποιεί την πρόσφυση και των 2 εμπρός τροχών, για εκτός δρόμου οδήγηση. Ο οδηγός ελέγχει το σύστημα μέσω ενός κουμπιού με 5 ρυθμίσεις: Standard, Χιόνι, Off Road (λάσπη/σκόνη/βρεγμένο γρασίδι), Άμμος και χωρίς ESP. Όλα τα παραπάνω συστήματα συνεργάζονται πλήρως με την ισχυρή κινητήρια μονάδα και τα συστήματα μετάδοσης της κίνησης στο δρόμο (κιβώτιο/διαφορικό).
Επί της... ουσίας
Η θεωρία που αφορά το νέο 3008 είναι καλή. Ας δούμε όμως και την... πράξη. Το μοντέλο αυτό δεν υστερεί σε οδική συμπεριφορά και οδηγική άνεση από τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με διαφορετική φιλοσοφία προσέγγισης της ιδέας της αυτοκίνησης. Μπορεί να συνδυάζει το επίπεδο άνεσης που χαρακτηρίζει τις μικρομεσαίες λιμουζίνες, με τις δυνατότητες εκτός δρόμου, αρκεί όμως να μην το παρακάνουμε, καθώς έχουμε να κάνουμε μ’ ένα δικίνητο (προς το παρόν) όχημα. Στο προσεχές μέλλον αναμένεται και 4κίνητη έκδοση, που κατά τη γνώμη μας, θα μπορεί να δίνει με αξιώσεις τον χαρακτηρισμό «crossover» στο μοντέλο. Οι επιδόσεις στην έκδοση των 120 ίππων είναι απλά ικανοποιητικές, καθώς το δικό του ρόλο εδώ παίζει και το βάρος των 1.400 κιλών.
 
Peugeot 3008 1.6 VTi
Κυβισμός: 1.598 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 120 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 160 Nm/4.250 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 11,8’’
Τελική ταχύτητα: 185 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 7,1 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 165 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mitsubishi
Κ. ΓΚΑΡΤΖΟΝΙΚΑΣ ΑΕΒΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
9ο χλμ. Ε.Ο. Ιωαννίνων-Αθηνών, 455 00 Ιωάννινα
Τηλ.: +302651085204, +302651085205, Fax: +302651090098

 

 
Χρήσιμα