IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Peugeot 308 CC 1.6 TΗΡ: Η αρχή της απόλαυσης
Η ιστορία των ανοιχτών αυτοκινήτων με σκληρή οροφή είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη Γαλλική φίρμα, καθώς το πρώτο κουπέ/κάμπριο μοντέλο στον κόσμο, ήταν το Peugeot 402 Eclipse.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Όλα ξεκίνησαν το 1998, στο σαλόνι της Γενεύης, όταν η Γαλλική φίρμα παρουσίαζε για πρώτη φορά στο κοινό το 20♥, το πρωτότυπο πάνω στο οποίο βασίστηκε αργότερα το 206 CC. Τα κομψά μοντέλα της δεκαετίας του ’30 (401, 601 και 402 Eclipse), θυμίζουν τη στενή σχέση της Peugeot με μία ιδέα που βασίζεται στην οδήγηση ανάλογα με τη διάθεσή μας σε διαμόρφωση Coupé ή Cabrio, μέσω της αναδιπλούμενης άκαμπτης οροφής που φυλάσσεται στο χώρο αποσκευών. Το 2000 και 2003 αυτή η τεχνογνωσία εξελίχθηκε ακόμη περισσότερο με το 206 CC 2+2 και το 307 CC με 4 θέσεις, κάνοντας μία ελιτίστικη ιδέα προσιτή σε όλους τον 21ο αιώνα. Οι διάδοχοι αυτής της 1ης γενιάς έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους, με το 207 CC και τώρα 308 CC που πρωτολανσαρίστηκε στο σαλόνι Παρισιού (2008).
Μοναδική σχεδιαστική αντίληψη
Από την κυκλοφορία του 307 CC το 2003, η δομή της αγοράς έχει υποστεί μεγάλο αριθμό αλλαγών. Πρόσφατα, τα cabrio με αναδιπλούμενη μεταλλική ορορφή έχουν γίνει πιο δημοφιλή από τα αυτοκίνητα με την ευπαθή μαλακή οροφή. Για την πλειοψηφία των καταναλωτών, το 307 CC είναι κύριο αυτοκίνητο της οικογένειας. Έχει επιλεγεί για τον έξυπνο σχεδιασμό του και την κομψότητά του αλλά εκτιμάται ιδιαίτερα για την καθημερινή του χρήση και άνεση, τον εξοπλισμό και την ποιότητα κύλισης. Με τον ίδιο τρόπο, το 308 CC με τις 4 θέσεις του, επωφελείται απ’ όλα τα πρωτότυπα χαρακτηριστικά του 308, αλλά εξακολουθεί να εκφράζει το πνεύμα και την τεχνογνωσία της Peugeot στα coupé/cabrio.
Για το λόγο αυτό, η σχεδίαση του αυτοκινήτου διατηρεί τα σχεδιαστικά πρότυπα που χαρακτηρίζουν τα πρόσφατα μοντέλα της φίρμας γενικότερα, αλλά και αυτά που ορίζουν την εμφάνιση των μοντέλων αυτής της κατηγορίας, δηλαδή των μοντέλων με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή. Εμπρός, το 308 CC είναι ένα γνήσιο σύγχρονο αυτοκίνητο Peugeot. Οι βασικές του γραμμές, διατηρούνται και προφίλ, με όλες τις απαραίτητες επεμβάσεις που χαρακτηρίζουν ένα γνήσιο κουπέ αμάξωμα. Και καταλήγουμε στο πίσω μέρος, το οποίο ενισχύει κατά πολύ την συνολική σπορ εμφάνιση του μοντέλου.
Αν υπήρχαν ορισμένοι που δεν θεωρούσαν το πίσω μέρος του 307 CC και τόσο ελκυστικό, στο 308 CC θα αναθεωρήσουν. Πέραν της κομψής του γραμμής, ο σπορ χαρακτήρας του μοντέλου ενισχύεται από τον διαχύτη αέρα που χωρίζεται συμμετρικά σε 2 μέρη, που το καθένα εσωκλύει ένα πρόσθετο ανακλαστικό φως. Το πορτμπαγκάζ παίζει το δικό του ρόλο στην αισθητική άποψη του μοντέλου αλλά και στη λειτουργικότητα με το τελείωμά του να λειτουργεί ως αεροτομή, φιλοξενώντας παράλληλα και το 3ο πίσω φως στοπ.
Κομψό και στο εσωτερικό
Το νέο 308 CC δεν είναι ελκυστικό μόνο εξωτερικά. Και το εσωτερικό του ακολουθεί τα ίδια πρότυπα. Το πιο βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει το σαλόνι του μοντέλου είναι η εργονομία, πράγμα βασικό για ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, αφού στην ανοιχτή του μορφή, ο θόρυβος και οι όποιοι πιθανοί στροβιλισμοί του αέρα απαιτούν περισσότερη προσοχή στο τιμόνι και λιγότερο χρόνο για την επιλογή ρυθμίσεων επί μέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου ή συνολικά. Η ορατότητα είναι καλή προς κάθε κατεύθυνση, με ή χωρίς την οροφή ανοιχτή. Η θέση οδήγησης προσφέρει άνεση και ευκολία στην οδήγηση.
Τα καθίσματα τώρα είναι πιο ανατομικά, προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη και για πρώτη φορά (ανάλογα την έκδοση και τον εξοπλισμό), σύστημα θερμού αέρα στο αυχένα για αυτά των οδηγού και συνοδηγού. Οι αντίστοιχοι αεραγωγοί των πίσω καθισμάτων είναι αποκλειστικά για λόγους αισθητικής. Οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων κάθονται άνετα, αλλά ραπίζονται έντονα από τον αέρα που στροβιλίζεται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ. Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός όταν είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος και αναγκαστικά αποδεκτός αλλά όχι εύκολα προσβάσιμος με την οροφή μαζεμένη πίσω.
Δυναμικές επιδόσεις
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον κινητήρα 1.6 ΤΗΡ με υπερπλήρωση και 150 ίππους, που προσφέρει τις απαραίτητες επιδόσεις, συμβατές με τον χαρακτήρα του μοντέλου. Η ροπή διαθέσιμη από χαμηλά βοηθάει στην οικονομία χωρίς παραχωρήσεις στις επιδόσεις, αν και το αυτοκίνητο, λόγω της ιδιομορφίας του, έχει τα κιλά του. Το μεγάλο ρεζερβουάρ (60 λίτρα) προσφέρει αντίστοιχη αυτονομία. Τα φρένα, αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και συμπαγείς πίσω, 302 και 249 χλστ. αντίστοιχα, στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, όπως και η ανάρτηση, τομέας που η φίρμα συνήθως διακρίνεται. Το τιμόνι χαρακτηρίζεται από ακρίβεια και αμεσότητα. Η ποιότητα των υλικών και η αντίστοιχη συναρμολόγησης, συμπληρώνουν την θετική εικόνα που αφήνει ως συμπέρασμα το μοντέλο.
 
Peugeot 308 CC 1.6 Turbo
Κυβισμός: 1.998 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 150 ίπποι/5.800 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 240 Nm/1.400 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 9,8’’
Τελική ταχύτητα: 215 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 177 γραμμ./χλμ.
 



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Fiat
ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Κουτουμάτσα Αρχαίας Κορίνθου, 201 00 Κόρινθος
Τηλ.: +302741076100, Fax: +302741074155
E-mail: moustakas@kor.forthnet.gr
 
Χρήσιμα