IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ford Kuga 2.5: All terrain express
Όλοι οι κατασκευαστές μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων παρουσιάζουν μοντέλα ελεύθερου χρόνου που να τα καταφέρνουν το ίδιο σε συμβατικές και εκτός δρόμου συνθήκες. Αυτό ακριβώς συμβαίνει εδώ...
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ήταν Μάρτιος του 2008 όταν είδαμε για πρώτη φορά την εντελώς διαφορετική πρόταση της Ford στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Το ολοκαίνουργιο Kuga φιγουράριζε στο περίπτερο της φίρμας στο σαλόνι της Γενεύης. Την έναρξη της παραγωγής έκανε η έκδοση πετρελαίου, με το μοντέλο 2.0 TDCi των 136 ίππων. Μετά από περίπου έναν χρόνο, ακολούθησε και η βενζινοκίνητη έκδοση, στα 2.5 λίτρα με υπερπλήρωση και 200 ίππους.
Ορισμένοι εν δυνάμει πελάτες του μοντέλου (και σίγουροι στην κατηγορία των SUV), επιθυμούσαν ακόμη μία βενζινοκίνητη έκδοση ανάμεσα στα δύο αυτά μοντέλα, που να γεφυρώνει την μεταξύ τους διαφορά. Βέβαια, είναι λίγο αδόκιμο να συγκρίνει κανείς μοντέλα βενζίνης και πετρελαίου, όμως, τόσο η διαφορά ισχύος όσο και η γενικότερη χρήση αυτών των δύο μοντέλων, αφήνουν την εντύπωση πως μία ακόμη έκδοση βενζίνης στα 150-160 άλογα, κάθε άλλο παρά άσκοπη θα ήταν. Αξίζει όμως να αναφέρουμε εδώ ότι η ροπή και των δύο υπαρχόντων μοντέλων είναι ίδια (320 Nm).
Αίσθηση ανωτερότητας
Αυτό το συναίσθημα νοιώθει κανείς όταν βρεθεί πίσω απ’ το τιμόνι του Kuga 2.5T, για αρκετούς λόγους. Κατ’ αρχήν, νοιώθει ικανοποιημένος από το στιλ και την εξωτερική σχεδίαση του αυτοκινήτου, λίγο πριν περάσει στο εσωτερικό, όπου και εδώ ο οδηγός βρίσκεται σε δεσπόζουσα θέση. Κάθεται ψηλά και άνετα και είναι σε θέση να ελέγχει τα πάντα γύρω του, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από την οδήγηση. Το τιμόνι ρυθμίζεται τόσο σε ύψος όσο και σε μήκος. Σε συνδυασμό με τις δυνατότητες ρύθμισης του καθίσματος, είναι εύκολο να βρει την ιδανική θέση οδήγησης, ακόμη και ο πιο απαιτητικός. Καθώς η Ford δεν είχε την πολυτέλεια απώλειας πελατών στην κατηγορία αυτή, θέλησε να κατασκευάσει έτσι το εσωτερικό του Kuga που να είναι άνετο σε χώρους, τόσο για τους μέχρι 5 επιβάτες όσο και τις αποσκευές τους, αλλά κι ευχάριστο ως περιβάλλον.
Με τη γλώσσα των αριθμών, τα 410 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν θεωρούνται τα περισσότερα της κατηγορίας. Η ασύμμετρη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος όμως βοηθάει εδώ την κατάσταση και μπορεί να δώσει μέχρι και 1.405 λίτρα. Η ορατότητα είναι καλή προς κάθε κατεύθυνση. Το επίπεδο εξοπλισμού άνεσης συμπληρώνεται από το «ηλεκτρικό πακέτο» (παράθυρα, κλειδαριές κλπ.), το ηχοσύνολο και τον κλιματισμό, ενώ το πακέτο εξοπλισμού ασφάλειας είναι κι αυτό πλήρες, με αερόσακους ολόγυρα (οδηγού/συνοδηγού, πλευρικοί και πλαϊνοί τύπου κουρτίνας) και ABS με ESP. Η έκδοση που δοκιμάσαμε διέθετε και δερμάτινο σαλόνι, που προσθέτει στην αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό.
Επί το έργον
Στο οδηγικό μέρος, το Kuga με τον κινητήρα, προερχόμενο από την «αδερφή» Volvo, των 2.5 λίτρων με τους 5 κυλίνδρους και τα 200 «τουρμπάτα» άλογα, δύσκολα θα αφήσει ανικανοποίητο τον οδηγό του. Ο λόγος, η κορυφαία ροπή που είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά και διατηρείται αυτούσια μέχρι και τις μεσαίες στροφές του κινητήρα, εκεί όπου αρχίζει να εμφανίζεται η δύναμη. Ουσιαστικά, το βενζινοκίνητο Kuga έχει αποθέματα ροπής όπως περίπου και το πετρελαιοκίνητο. Η μόνη μεταξύ τους διαφορά, βρίσκεται στην κατανάλωση, εκεί όπου το 2.5Τ μοντέλο, μπορεί να αγγίξει κατανάλωση μέχρι και τη διπλάσια, ανάλογα τη χρήση.
Σε συμβατική οδήγηση, λόγω της ιδιαιτερότητας του αμαξώματος και με τον ισχυρό και αξιόπιστο (για turbo) κινητήρα, το αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες μια άνετη και ευχάριστη διαδρομή, ανεξάρτητα το πόσο μεγάλη θα είναι. Η ανάρτηση έχει εδώ τον πρώτο λόγο, καθώς δεν παρουσιάζει κενά στην άσφαλτο και αδυναμίες στο χώμα, αρκεί να μην το παρακάνει κανείς, καθώς το μοντέλο αυτό δεν κατασκευάστηκε για ακραίες καταστάσεις εκτός δρόμου. Η ηχομόνωση είναι καλή, αν και στα ψηλά ο 5κίλυνδρος δηλώνει «παρών» σε όλους. Το τιμόνι ακολουθεί τους όποιους ρυθμούς οδήγησης επιλέξει ο οδηγός.
Το ίδιο συμβαίνει και με το κιβώτιο ταχυτήτων, που ευνοεί την σπορ οδήγηση (ως 6άρι μηχανικό). Στο ύψος των περιστάσεων στέκονται και τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι 300 χλστ. εμπρός και συμπαγείς δίσκοι 302 χλστ. πίσω). Σε γενικές γραμμές και ανακεφαλαιώνοντας, η βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Kuga αποτελεί μια σοβαρή πρόταση γι’ αυτούς που κινούνται κατά βάση στη άσφαλτο αλλά έχουν και την ανάγκη να πάνε και κάπου πιο πέρα. Ασφαλώς, μια μικρότερη έκδοση βενζίνης θα «μάζευε» το όποιο κενό με την έκδοση 2.0 TDCi. Περιμένουμε...
 
Ford Kuga 2.5T
Κυβισμός: 2.521 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 200 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 320 Nm/1.600-4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 8,2’’
Τελική ταχύτητα: 210 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 9,9 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 234 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
MS AUTO- ΜΗΝΑΣ ΣΟΥΛΗΣ

Γενική Εμπορία Αυτοκινήτων (Πολυτελή/Off-Road)
Ηρώων Πολυτεχνείου 77, 163 42 Ηλιούπολη
Τηλ.: +302109960860, +302109911001, Fax: +302109911902
E-mail: msauto@otenet.gr, Websites: www.msauto.gr, http://msauto.car.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα