IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Hyundai i30 1.6 Auto: Για λόγους άνεσης
Το i30 ήταν το πρώτο μοντέλο με το οποίο η Hyundai άρχισε να μπαίνει σε μια νέα αποχή. Σήμερα, το μοντέλο αυτό παρέχει περεταίρω άνεση, με την αυτόματη έκδοση των 1.6 λίτρων.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Πάνε πολλά χρόνια από τότε που είδαμε για πρώτη φορά τα αυτοκίνητα της Κορεάτικης φίρμας στην Ελληνική αγορά. Θυμάμαι ως πιο χαρακτηριστικό το μεγάλο σεντάν Stellar. Αυτό που χαρακτήριζε ανέκαθεν τα αυτοκίνητα της φίρμας αυτής ήταν η σχέση αξίας τιμής. Μεγάλα αυτοκίνητα σε χαμηλές τιμές. Βέβαια, υστερούσαν σε φινίρισμα, σε ποιότητα κατασκευής και την αντίστοιχη των υλικών τους, σε σχέση με τα αντίστοιχης κατηγορίας Ευρωπαϊκά ή Ιαπωνικά μοντέλα, όμως δεν έπαυαν να αποτελούν μια τίμια πρόταση. Στα πλαίσια όμως του γενικότερου ανταγωνισμού αλλά και στην προσπάθεια της φίρμας για βελτίωση των μοντέλων της σε όλους τους τομείς, οδηγηθήκαμε σταδιακά στο σημερινό της προφίλ, που την κατατάσσει ανάμεσα στις αξιόλογες κατασκευάστριες εταιρίες αυτοκινήτου στον κόσμο.
Η αρχή για το νέο, πιο «φρέσκο», πιο πλήρες και πιο ουσιαστικό πρόσωπο της φίρμας, έγινε με το νέο i30, ενώ ακολούθησαν κι άλλα μοντέλα όπως το i10 και το i20. Το γεγονός ότι οι άνθρωποι της εταιρίας έχουν στραμμένη την προσοχή τους στα εν εξελίξει μοντέλα που θα δούμε προσεχώς, δε σημαίνει ότι δεν φροντίζουν να ενισχύουν παράλληλα και τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα τους, τα οποία μάλιστα εμπλουτίζουν με νέες εκδόσεις, ολοκληρώνοντας σταδιακά τη γκάμα του καθενός.
Συμπαγείς διαστάσεις, μεγάλοι χώροι
Οι συμπαγείς διαστάσεις του i30 κάνουν το αυτοκίνητο πιο ευέλικτο και λειτουργικό, ακόμη και στην πόλη, παρά το γεγονός ότι δεν αποτελεί μοντέλο της μίνι κατηγορίας. Η σχεδίαση του μοντέλου ενισχύει τη διαθεσιμότητα των χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Για αυτοκίνητο της κατηγορίας του, τα 415 λίτρα του χώρου αποσκευών θεωρούνται επαρκή. Η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος μπορεί να αυξήσει τον χώρο φόρτωσης μέχρι και τα 1.395 λίτρα. Μεγάλη άνεση παρέχεται και στους επιβάτες, χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,70 μέτρων. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της σχεδίασης του πατώματος, που φέρει τους πίσω τροχούς οριακά στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Η σχεδίαση και κατασκευή του, κάνει ιδιαίτερα εύκολη και την πρόσβαση στην καμπίνα των επιβατών, τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα.
Αν και η πίσω πόρτα δεν είναι μεγάλη, παρ’ όλα αυτά, η πρόσβαση στο χώρο αποσκευών είναι εύκολη, χάρη και στο λογικό (για την κατηγορία του) κατώφλι. Ο εσωτερικός χώρος, πέραν της άνεσης που προσφέρει, είναι και ευχάριστος αισθητικά. Το ταμπλό μοιράζεται σε δύο βασικά τμήματα, την κεντρική κονσόλα και τον πίνακα οργάνων. Η σχεδίαση δεν προκαλεί και προσφέρονται όλα τα απαραίτητα όργανα για τον οδηγό. Θα μπορούσε ίσως να αποφευχθεί η έντονη αίσθηση πλαστικού στο εσωτερικό, κυρίως στο ταμπλό και τις εσωτερικές επενδύσεις των θυρών.
Στο δρόμο
Εκ πρώτης άποψης, το αυτοκίνητο μας έκανε θετική εντύπωση, κυρίως για την άνετη οδήγηση που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο, σε συνδυασμό με τον δυναμικό κινητήρα των 126 ίππων. Όλα αυτά όμως, όταν κινούμαστε στους ρυθμούς της πόλης και στις μικρές και μεσαίες στροφές, εκεί όπου ο παραγόμενος θόρυβος, σε συνδυασμό και με την καλή ηχομόνωση, είναι ελάχιστος. Όταν οι ρυθμοί ανέβουν, έρχεται η αυξημένη κατανάλωση και το γεγονός ότι ο υψηλόστροφος κινητήρας, επιδεικνύει τις αρετές του πάνω από τις μεσαίες στροφές, αφού και η μέγιστη ροπή του αλλά και η δύναμή του, είναι πάνω από τις 4.000 σ.α.λ.
Η αλήθεια είναι ότι την κατανάλωση των 6,9 λίτρων για κάθε 100 χλμ. που ισχυρίζεται ο κατασκευαστής δεν καταφέραμε να την δούμε καθόλου. Τουλάχιστον, η αυτονομία είναι μεγάλη, χάρη στο 53 λίτρων ρεζερβουάρ. Οι επιδόσεις γενικότερα δεν είναι το κρυφό χαρτί του μοντέλου καθώς εστιάζει περισσότερο στην άνεση. Πέραν αυτών, οδηγικά το αυτοκίνητο καλύπτει επαρκώς το κοινό στο οποίο απευθύνεται και αποτελεί την εναλλακτική πρόταση για όσους αναζητούν πιο άνετη και ξεκούραστη οδήγηση, χωρίς να θυσιάσουν τις ανέσεις των εσωτερικών χώρων. Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι πρόκειται για την πιο αξιόλογη πρόταση της σειράς i30, και λόγο κινητήρα και λόγω κιβωτίου ταχυτήτων.
 
Hyundai i30 1.6 Auto
Κυβισμός: 1.591 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 126 ίπποι/6.200 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 157 Nm/4.200 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 11,4’’
Τελική ταχύτητα: 183 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 6,9 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 165 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Smart
ΝΙΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ - ΠΕΤΡΟΣ & ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΑΠΟΥΛΗΣ ΟΕ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
25ης Μαρτίου 14, 173 41 Αγ. Δημήτριος Αττικής
Τηλ. & Fax: +302109715789, E-mail: merc.service.kp@hotmail.com

 
Χρήσιμα