IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Abarth 500: Σπίρτο αναμμένο!
Η επανεμφάνιση του θρυλικού 500 αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη για τους ρομαντικούς του είδους. Με την επανεμφάνιση και της Abarth, νοιώθουν την ίδια απόλαυση και οι πιο ένθερμοι εξ αυτών.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η γενικότερη τάση για πιο μικρά και πιο συμπαγή αμαξώματα, βοήθησε σημαντικά τη Fiat στην επιλογή της να επαναφέρει το θρυλικό της 500ράκι. Το πείραμα έγινε και με άλλα μοντέλα και στέφτηκε με επιτυχία (πχ. Mini). Γιατί όχι και στην περίπτωση του συμπαθούς Ιταλικού μίνι της δεκαετίας του ’50; Η αναγέννηση παράλληλα και της Abarth, απέδωσε έναν ακόμη καρπό. Το Abarth 500, αναβιώνοντας ένα ακόμη θρυλικό μοντέλο από το παρελθόν, κομμένο και ραμμένο όμως στα σημερινά πρότυπα.
Είναι και το δείχνει
Από την πρώτη ματιά, το Abarth 500 είναι σπορτίβικο αυτοκίνητο και το δείχνει. Τόσο το ενισχυμένο αμάξωμα με τη μυώδη σχεδίαση όσο και οι μεγάλοι τροχοί, κάνουν το αποτέλεσμα να μιλάει από μόνο του. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στο εσωτερικό του μοντέλου. Σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι παρέμειναν αναλλοίωτα όλα τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, τόσο στο αμάξωμα όσο και στο σαλόνι και το ταμπλό του. Οι διαφορές είναι ακριβώς ότι χρειάζεται για να καταλάβουμε ότι έχουμε στα χέρια μας ένα διαφορετικό 500. Σπορ τιμόνι, σπορ λεβιές, σπορ καθίσματα και ανάλογο φινίρισμα, δίνουν το στίγμα του μικρού, μονίμως αναμμένου σπίρτου.
Βράζει το αίμα του
Πριν από μερικά χρόνια, το 1994, η Fiat είχε λανσάρει την σπορ έκδοση του Punto, του αντικαταστάτη του μέχρι τότε πετυχημένου Uno. Η έκδοση αυτή ονομαζόταν Punto GT, είχε κινητήρα 1.4 λίτρων με υπερπλήρωση και απέδιδε 136 ίππους. Σήμερα, μετά από 15 ολόκληρα χρόνια, έχουμε στα χέρια μας ένα πιο μικρό αμάξωμα, με ίδιο κινητήρα και ανάλογες επιδόσεις. Και φανταστείτε ότι αυτή δεν είναι η ισχυρότερη έκδοση του μοντέλου που δοκιμάζουμε σήμερα. Υπάρχει η έκδοση SS (esse-esse) με 160 ίππους και η αγωνιστική βερσιόν Asseto Corse με 200 άλογα. Φαντάζουν πολλά στη θεωρία. Η πράξη όμως απέδειξε ότι το αμάξωμα μπορεί ναι σηκώσει κι άλλα(!)
Διψάει για επιδόσεις
Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, αυτό το μοντελάκι διψάει για επιδόσεις. Δεν θα αργήσει να σας δείξει τα πρώτα 100 χ.α.ώ., ενώ ανεβάζει σταθερά ταχύτητα (όσο του την ζητάς) και τα 200 χ.α.ώ. στο ταχύμετρο θα είναι κάτι που εύκολα θα μπορείτε να δείτε (μπορεί άνετα και περισσότερα). Το αυτοκίνητο αυτό όμως δεν είναι για μια ευθεία μόνο. Οι μαέστροι Ιταλοί μηχανικοί, αντιλαμβανόμενοι ότι το σήμα Abarth απευθύνεται σε πολύ απαιτητικό κοινό οδηγικά, φρόντισαν να σχεδιάσουν και να ρυθμίσουν τη γεωμετρία του μοντέλου και την ανάρτηση κατά τρόπο που να διατηρεί με απόλυτη (ενεργητική) ασφάλεια τις υψηλές ταχύτητες και στις στροφές, εκεί όπου γίνεται ακόμη πιο διασκεδαστικό.
Οι υψηλές ταχύτητες όμως, συμβάλλουν στην απόλαυση της οδήγησης όταν συνεργάζεται άψογα και το σύστημα διεύθυνσης. Το τιμόνι δίνει την αίσθηση της σπορ οδήγησης από τη στιγμή που θα το κρατήσεις στα χέρια σου. Η αμεσότητα και η ακρίβεια βρίσκεται στο ύψος των περιστάσεων. Το κοντό μεταξόνιο βοηθάει στο να είναι το αυτοκίνητο σβέλτο στα κλειστά κομμάτια της διαδρομής και να ακολουθεί χωρίς δισταγμούς την πορεία του. Τον δικό τους καθοριστικό ρόλο στις οδηγικές αρετές του αυτοκινήτου παίζουν οι τροχοί των 17 ιντσών, σε ελαστικά Pirelli διάστασης 205/40R17.
Το δια ταύτα
Ακόμη ένα μοντέλο που ενισχύει την άποψη ότι οι Ιταλοί ξέρουν να φτιάχνουν σπορ αυτοκίνητα. Είτε πρόκειται να δημιουργήσουν μία νέα Ferrari, είτε ένα νέο μικρό Fiat, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο συναρπαστικό. Η γραμμή του αυτοκινήτου αποτελεί πόλο έλξης στο βλέμμα και του πιο απαιτητικού. Το ίδιο συμβαίνει και στο εσωτερικό. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για στιβαρή κατασκευή, αναγκαίο χαρακτηριστικό για σπορ μοντέλο.
Η ποιότητα των υλικών και η αντίστοιχη της κατασκευής είναι σαφώς βελτιωμένη. Η ορατότητα προς πάσα κατεύθυνση ικανοποιητική και η θέση οδήγησης σε βάζει γρήγορα στο πνεύμα. Το ίδιο κάνει και το τιμόνι. Ο κινητήρας διαθέτει αρκετή ροπή για καλές εν κινήσει επιταχύνσεις και η δύναμη είναι αρκετή, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για τη «βασική» έκδοση με τους (μόλις) 136 ίππους. Ενδοιασμός υπάρχει μόνο στην τιμή, όχι μόνο γιατί είναι υψηλή (περίπου 19.000 ευρώ), αλλά γιατί είναι ίδια με το αντίστοιχο Punto (Abarth Grande Punto).
 
Abarth 500
Κυβισμός: 1.368 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 206 Nm/3.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 7,9’’
Τελική ταχύτητα: 205 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 8,5 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 155 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΑΨΑΝΗΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων, Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Γεωργίου Ψυχογιού 19, 173 41 Αγ. Δημήτριος
Τηλ.: +302109838850, E-mail: d.lapsanis@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα