IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Alfa Romeo MiTo 1.4 Distinctive 120hp: Όπως θα ήθελες να είναι
Με ακαταμάχητη σχεδίαση, πολύ καλές επιδόσεις και κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά, η Mito των 120 ίππων είναι μια γνήσια Alfa και μάλιστα σε λογική τιμή. Μία Alfa Romeo, όπως θα ήθελες να είναι.
Tου Άγγελου Παπαβασιλείου
Αν βρεθεί άνθρωπος που θα ξινίσει τα μούτρα του όταν αντικρίσει την MiTo, θα έχει πρόβλημα όρασης ή θα είναι πολύ κακόγουστος. Οι Ιταλοί έδωσαν τα ρέστα τους και σχεδίασαν ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στους δρόμους. Τα μακρόστενα εμπρός φώτα όπως και τα στρογγυλά πίσω φώτα LED θυμίζουν έντονα το supercar της Alfa, την 8C Competizione, ενώ τα πρησμένα φτερά, τα τονισμένα μαρσπιέ και το φουσκωμένο καπό δημιουργούν ένα επιθετικό σύνολο. Εξωτερικά, η Mito των 120 ίππων δεν έχει σχεδιαστικές διαφορές σε σχέση με την πιο ισχυρή έκδοση των 155 ίππων με εξαίρεση τη μονή απόληξη της εξάτμισης (η πιο δυνατή έκδοση έχει διπλή).
Χρυσή τομή
Η Mito των 120 ίππων τοποθετείται ανάμεσα στην βασική έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.4 με τους 95 ίππους και την κορυφαία ίδιου κυβισμού τούρμπο με τους 155 ίππους. Με διαφορετική χαρτογράφηση στον εγκέφαλο ο νέος κινητήρας τούρμπο στην γκάμα της Mito αποδίδει 120 ίππους και 21 kgm ροπής. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων (η πιο δυνατή έκδοση έχει 6άρι). Στην πράξη, ο T-Jet των 120 ίππων έχει πολύ καλή απόδοση.
Το τούρμπο «φουσκώνει» για τα καλά περίπου από τις 1.800 σ.α.λ. και ο κινητήρας τραβάει με δύναμη έως και τα κόκκινα. Δεν έχει τα «μπαμ» της πιο ισχυρής έκδοσης αλλά δεν του λείπει το τσαγανό και η ροπή είναι αρκετή ώστε να μην ασχολείσαι συχνά με τον επιλογέα ταχυτήτων. Lag έχει ο κινητήρας αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό ενώ η καλή ηχομόνωση κρατάει χαμηλά τα επίπεδα θορύβου μέσα στην καμπίνα. Η κατανάλωση είναι τσιμπημένη ακόμα και όταν δεν κινείσαι με το γκάζι στο πάτωμα. Οι πολύ καλές επιδόσεις της όμως σε αποζημιώνουν.
Σπορ στην οδήγηση
Και στην MiTo των 120 ίππων το σύστημα DNA (3 προγράμματα λειτουργίας: Dynamic, Normal και All Weather) που ρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, τη λειτουργία του VDC και την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, με ευεργετικά αποτελέσματα για την οδική συμπεριφορά. Η MiTo είναι σπορ στην οδήγηση κι αυτό το καταλαβαίνεις σε δρόμο με στροφές. Μικρές κλίσεις και εξαιρετική πρόσφυση με τις 17άρες ζάντες. Η MiTo δεν ανοίγει εύκολα την τροχιά της αλλά κρατάει τη μούρη της στο εσωτερικό της στροφής.
Το μπροστινό σύστημα εκτελεί σε πρώτο χρόνο τις εντολές του συστήματος διεύθυνσης, περνάει τη δύναμη στο δρόμο χωρίς παρατράγουδα και δεν αναλώνεται σε σπιναρίσματα. Η Mito σου εμπνέει εμπιστοσύνη και σε προκαλεί να ανεβάσεις ρυθμό, να ψάξεις τα όρια της. Με το DNA στη θέση Dynamic, το τιμόνι βαραίνει σημαντικά αν και εξακολουθεί να έχει τεχνητή αίσθηση και η απόκριση του κινητήρα είναι πολύ πιο άμεση. Επίσης το VDC σου αφήνει μεγαλύτερα περιθώρια πριν αναλάβει δράση. Η MiTo δεν λέει όχι στα παιχνίδια αποσταθεροποίησης της ουράς και μπορείς να στρίψεις με εντυπωσιακές γωνίες πριν τελικά επέμβει το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Σύμμαχος στη γρήγορη οδήγηση είναι και τα δυνατά φρένα.
Να σημειώσουμε ότι η default επιλογή στο σύστημα DNA είναι η Normal ενώ η χρήση του All Weather ενδείκνυται σε καταστάσεις πάγου ή σε πολύ ολισθηρά οδοστρώματα. Η σφιχτή ανάρτηση ελέγχει πολύ καλά τις κινήσεις του αμαξώματος αλλά δεν φιλτράρει πάντα καλά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Επίσης ο πίσω άξονας εμφανίζει κάποιες αναπηδήσεις. O επιλογέας δεν διακρίνεται για την αίσθηση του. Έχει την τάση να σκαλώνει στις γρήγορες αλλαγές και δη στα κατεβάσματα. Μερικές φορές δεν δέχεται από στάση εύκολα την 1η σχέση θυμίζοντας αμαρτωλές εποχές.
Εσωτερικά χαρίσματα
Στο εσωτερικό, η σχεδίαση του ταμπλό είναι σύγχρονη ενώ το carbon look του χαρίζει σπορ εικόνα. Τα πλαστικά στο μεγαλύτερο τμήμα του είναι μαλακά ενώ η συναρμογή του δεν παρουσιάζει σημαντικές ατέλειες. Ο πίνακας οργάνων είναι όμορφος και ευανάγνωστος με ενδείξεις κλασικά στα ιταλικά (acgua, benzina, giri). Η μοναδική μας ένσταση αφορά τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται στο κάτω μέρος του ταμπλό και στις πόρτες. Είναι σκληρά και η υφή τους θυμίζει τα αντίστοιχα του Grande Punto και του Linea. Επίσης οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι περιορισμένες.
Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή ενώ τα καθίσματα τύπου μπάκετ προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη. Οι πίσω επιβάτες θα καθίσουν άνετα καθώς ο διαθέσιμος χώρος για γόνατα τους είναι αρκετός. Το πορτμπαγκάζ παρά τα 270 λίτρα που ανακοινώνει η εταιρεία είναι μικρό. Ο εξοπλισμός στην έκδοση Distinctive της δοκιμής που κοστίζει 17.650 είναι πλούσιος και μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει διζωνικό κλιματισμό, 17άρες ζάντες, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ραδιο-CD με ΜP3, hill holder, VDC και αερόσακο γονάτων. 
 
Alfa Romeo MiTo 1.4 Distinctive 120hp
Kυβισμός: 1.368 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 120 ίπποι/5.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 21 χλγμ./1.750 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 8,8’’
Τελική ταχύτητα: 198 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 6,1 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων (CO2): 145 γραμμ./χλμ.
Τιμή έκδοσης: 17.650 ευρώ



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων
Δημητρίου Βερελλή 47, 165 62 Γλυφάδα
Τηλ.: +302109603459
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα