IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
50 χρόνια Mini: Το party θα διαρκέσει πολύ!
Η μάρκα με την διαφορετική σχεδιαστική άποψη και τη δική της μοναδική οδηγική αίσθηση, φέτος το καλοκαίρι γιόρτασε τα πρώτα 50 χρόνια της ιστορίας της, διοργανώνοντας party σε όλο τον κόσμο.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το πιο συναρπαστικό αυτοκίνητο όλων των εποχών γιόρτασε τα 50 χρόνια του χρόνια. Αν και μιλάνε για έναν «50άρη», η φρεσκάδα και η νεανική γραμμή είναι τα κύρια στοιχεία που χαρακτηρίζουν το μοντέλο αυτό. Στο μοναδικά διαμορφωμένο χώρο του Island, περίπου 1.000 από τους πιστούς οπαδούς του, βρέθηκαν εκεί για τις ευχές των επόμενων ετών του αυτοκινήτου και όχι μόνο. Ένα μοναδικό party στήθηκε για το σκοπό αυτό. Οικοδεσπότης της βραδιάς ήταν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group, κ. Rudolf Wallisch, ο οποίος αφού καλωσόρισε τους καλεσμένους στο φαντασμαγορικό party, ευχήθηκε στο Mini να συνεχίσει να οδηγεί την ιστορία ως το πλέον θρυλικό όχημα που άφησε εδώ και 50 χρόνια ανεξίτηλο το σημάδι του σε περισσότερες από 3 γενιές παγκοσμίως. Πολλοί από τους ενθουσιώδεις καλεσμένους ήταν μέλη των clubs Minifans (www.minifans.gr) και Miniclub (www.miniclub.gr), οι οποίοι εμπνευσμένοι από το ανεξάντλητο πάθος τους για το αυτοκίνητο αυτό, χόρεψαν στους διασκεδαστικούς και ξέφρενους ρυθμούς του Νίκου Μουρατίδη, που έπαιξε κομμάτια της Βρετανικής μουσικής σκηνής των τελευταίων δεκαετιών, μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες, εκφράζοντας την αγάπη τους για το μοναδικό style icon-αυτοκίνητο.
Η διασκέδαση κρατάει μήνες
Ο εορτασμός των 50 χρόνων του Mini ξεκίνησε εδώ και μήνες, από τον Μάιο του 2009 και συνεχίστηκε για αρκετό καιρό. Η 3η εκδήλωση του θρυλικού MINI United Festival πραγματοποιήθηκε φέτος 22-24 Μαΐου 2009, κάτω από μια λαμπερή λιακάδα στην πίστα της F1 στο Silverstone, πράγμα ίσως και ασυνήθιστο για τη Βρετανία που τη βροχή την έχει... εύκολη. Συγκεκριμένα, 25.000 οπαδοί από 40 και πλέον χώρες ταξίδεψαν για να παρευρεθούν στην παγκοσμίως μεγαλύτερη συγκέντρωση της χρονιάς. Έφτασαν οδηγώντας πάνω από 10.000 αυτοκίνητα Mini, τα περισσότερα από τα οποία ήταν εξατομικευμένα με αγάπη από τους ιδιοκτήτες τους. Πολυάριθμα Γερμανικά fun club οπαδών έδωσαν το παρόν ταξιδεύοντας οδικώς μέχρι τη Βρετανία. Ακόμα και για ταξιδιώτες ερχόμενους από μακρινά μέρη όπως η Ρωσία, η Αμερική και η Νότια Αφρική, καμία κόπωση ή κάποιο κόστος δεν στάθηκαν ικανά επιχειρήματα για να τους αποτρέψουν. Συνέβαλαν προσφέροντας τον προσωπικό τους φόρο τιμής στο Βρετανικό κλασικό μοντέλο, για τον εορτασμό των 50 χρόνων του. Επιπλέον, πολλές ήταν και οι διασημότητες που αποφάσισαν να μη χάσουν το συναρπαστικό σούπερ θέαμα που υποσχόταν ένα μίγμα αγωνιστικής δράσης, μουσικού φεστιβάλ και Mini lifestyle.
Η μοναδικότητα στο μεγαλείο της
Στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρεμιέρας των νέων ειδικών μοντέλων Mayfair και Camden, η ήδη 75χρονη Mary Quant, σύμβολο Βρετανικού στιλ και δημιουργός της mini φούστας, αποκάλυψε ένα επτασφράγιστο μυστικό. Η ονομασία mini-φούστα δεν προέρχεται από το κοντό μήκος που χαρακτηρίζει το ρούχο, αλλά από το πολυαγαπημένο της Mini, που την ενέπνευσε να επιλέξει αυτό το όνομα. Σηματοδοτώντας την επέτειο των 50 χρόνων, το Mini αποκάλυψε μία έκδοση του εντυπωσιακού μοντέλου του George Harrison. Αυτό το μοναδικό αυτοκίνητο δόθηκε στην σύζυγο του Olivia Harrison το βράδυ του Σαββάτου, ενώ σχεδιάστηκε ακριβώς σύμφωνα με τις οδηγίες της ίδιας. Το συγκεκριμένο Mini που παρέλαβε η Olivia Harrison δόθηκε εκ μέρους του Material World Charitable Foundation, ενός φιλανθρωπικού κέντρου που ίδρυσε ο George Harrison το 1973. Αργότερα μέσα στη χρονιά, το αυτοκίνητο θα βγει σε πλειστηριασμό, τα έσοδα του οποίου θα διατεθούν στο Ίδρυμα. Όπως δήλωσε η ίδια η Olivia Harrison: «Ο George ήταν ένθερμος οπαδός των Mini και θα ενθουσιαζόταν με τη νέα έκδοση. Το γεγονός ότι οι εκδηλώσεις για την επέτειο των 50 χρόνων του Mini θα ωφελήσουν και το Κέντρο μας, μετέτρεψαν το όλο εγχείρημα σε μία απολαυστική και ταυτόχρονα εποικοδομητική συνεργασία».
Το Miniείναι... διασημότητα
Ωστόσο, υπήρχαν πολλά ακόμα μοναδικά μοντέλα που έκαναν τις καρδιές των οπαδών να χτυπάνε με αγωνιστικούς ρυθμούς. Συγκεκριμένα, ο Βρετανός σχεδιαστής μόδας Paul Smith παρουσίασε και πάλι μία δική του δημιουργία, ενώ παρουσιάστηκαν σχέδια των David Bowie, Kate Moss, Missoni, όπως και του διάσημου σκιτσογράφου και γραφίστα Alan Aldridge. Ισχυρό πόλο έλξης αποτέλεσαν επίσης τα αυθεντικά αυτοκίνητα από δημοφιλής ταινίες όπως οι: The Italian Job και Austin Powers. Κορυφαίο γεγονός του Mini United Festival ήταν η εμφάνιση του θρύλου της ροκ μουσικής Paul Weller, πρώην τραγουδιστή των δύο διάσημων συγκροτημάτων, The Jam και The Style Council καθώς και επί πολλά χρόνια επιτυχημένου σόλο καλλιτέχνη. «Σαν οδηγός Mini μία ολόκληρη ζωή, είμαι πραγματικά ευτυχής που παίρνω μέρος στους εορτασμούς της 50ής επετείου», δήλωσε ο Weller. Προς τιμή του Βρετανού καλλιτέχνη, οι Twisted Wheel ερμήνευσαν τη διασκευή ενός από τα κλασικά τραγούδια του στο φεστιβάλ, του That’s Entertainment. Το τραγούδι διατίθεται αποκλειστικά από το www.mini.com.
Η επικοινωνία
Ο τρόπος προβολής ενός προϊόντος έχει να κάνει με πολλούς παραμέτρους, που θα επηρεάσουν τελικά την πορεία του στην αγορά. Ανάλογα με το πού ακριβώς θέλεις να τοποθετήσεις το προϊόν σου, ακολουθείς και την αντίστοιχη τακτική όσον αφορά τον τρόπο επικοινωνίας με το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι και τον τρόπο λανσαρίσματος κάθε νέας έκδοσης ή δραστηριότητας η οποία πλαισιώνει το ίδιο το προϊόν. Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Για να σας βάλουμε στο κλίμα του Mini, ενός αυτοκινήτου με μακρά ιστορία αλλά ένα εντελώς νέο, σύγχρονο, αλλά και ακριβό παρόν. Το νέας γενιάς Mini δεν αποτελεί πλέον το μικρό και φτηνό αυτοκίνητο πόλης, που τη δύσκολη εποχή, από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και μερικά χρόνια μετά, σημαντικό ρόλο ακόμη και στην αυτοκίνηση έπαιζε η οικονομία και η τάση για μικρά αυτοκίνητα με λειτουργικούς εσωτερικούς χώρους.
Το νέο Mini είναι ένα gadget. Ένα προϊόν άρρηκτα συνδεδεμένο με τη μόδα, το στιλ, την κουλτούρα και τις πρωτοποριακές ιδέες. Κι επειδή απευθύνεται σε ανθρώπους με υψηλό επίπεδο μόρφωσης και δείκτη νοημοσύνης, η μητρική εταιρία, ακολουθεί πάντα έξυπνες και πρωτοποριακές ιδέες για την προβολή και προώθηση της γκάμας του Mini. Θυμόμαστε, κατά τη διάρκεια του επίσημου επαναλανσαρίσματος του Mini στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, το 2001, έναν από τους τρόπους που είχε επιλέξει η φίρμα για την επικοινωνία της με το κοινό, που κυριολεκτικά μας κατέπληξε. Στις ανδρικές τουαλέτες, είχαν τοποθετηθεί ειδικές ταμπέλες ανάμεσα στις όρθιες λεκάνες (αποκλειστικά προς... νερού) με το εξής σχόλιο «You saw their minis. Come to our stand to see ours» (Είδατε τα μίνι τους. Ελάτε στο περίπτερό μας για να δείτε τα δικά μας). Ασφαλώς πανέξυπνος τρόπος προσέγγισης του ανδρικού κοινού, χαρακτηριστικότατο παράδειγμα της όλης φιλοσοφίας που διακατέχει το προϊόν Mini γενικότερα.
Κάθε τι που έχει να κάνει με το Mini, μεμονωμένα ή στο σύνολο της φίρμας, ακολουθεί μια διαφορετική φιλοσοφία στον τρόπο σκέψης, κάνοντας έτσι το ίδιο το προϊόν μοναδικό. Με τον τρόπο αυτό, σου ανοίγεται ο δρόμος για μια διαφορετική τιμολογιακή πολιτική. Έτσι φτάσαμε σήμερα, να έχουμε ορισμένες εκδόσεις Mini που μπορούν να φτάσουν ακόμη και τις 40.000 ευρώ (με πλήρη πρόσθετο εξοπλισμό), με ένα αμάξωμα μόλις στα 3,7 μέτρα (3,93 μέτρα για την έκδοση Clubman) και με κινητήρες που δεν υπερβαίνουν τα 1.6 λίτρα (με υπερπλήρωση οι κορυφαίοι της σειράς).
Η «ντρίπλα» των Γερμανών στους Βρετανούς
Όσο κι αν θα στεναχωρήσουμε μερικούς, οφείλουμε να πούμε κάποια πράγματα, αφορμής δοθείσας με το αφιέρωμα αυτό για τα 50 χρόνια ιστορίας του ονόματος Mini στην αυτοκίνηση. Λίγο πολύ, όλοι ξέρουμε την σύγχρονη ιστορία της φίρμας και το πώς κατέληξε στα χέρια των Βαυαρών. Όταν ο όμιλος Rover δεν τα πήγαινε και πολύ καλά, υπέγραψε συνεργασία με τη Honda. Οι Ιάπωνες συμμετείχαν στο Rover Group με ποσοστό 20%, αρκετό μεν για αρχή, όχι όμως όσο πραγματικά θα ήθελαν (51% και τη διαχείριση). Η αλήθεια είναι ότι οι Ιάπωνες πρόσφεραν στον όμιλο αρκετά. Η καρότσα του Honda Concerto χρησιμοποιήθηκε για τις σειρές Rover 200/400 και τα μοντέλα 214/216 και 414/416, ενώ στο ίδιο πάτωμα είδαμε κι άλλα μοντέλα με διαφορετικά αμαξώματα, όπως το σπορ μοντέλο 220 coupe. Οι Ιάπωνες είδαν με θετικό μάτι αυτή τη συνεργασία γιατί θα αντλούσαν τεχνογνωσία από τον όμιλο Rover σε διάφορους τομείς, όπως η 4κίνηση των μοντέλων Land Rover. Και τη στιγμή που ετοιμάζονταν να προχωρήσουν στην εξαγορά ενός ακόμη 30% ποσοστού, οι Βρετανοί αποφασίζουν την πώληση του δικού τους 80% στη BMW(!)
Αυτή η δυσάρεστη έκπληξη των Ιαπώνων συνοδεύτηκε από την πώληση του δικού τους υπολοίπου 20% προς τους Βαυαρούς, οι οποίοι άφηναν ελπίδες για ριζική ανανέωση και ανάκαμψη του Rover Group. Ένα μικρό «φρεσκάρισμα» ακολούθησε σχεδόν όλα τα μοντέλα του ομίλου με αλλαγή στις ονομασίες τους (πχ. 25 και 45 στις σειρές 200/400), ενώ το μοναδικό εντελώς νέο μοντέλο που είδαμε από πλευράς BMW προς το «μαγαζί» Rover, ήταν το 75, τραβώντας από το παρελθόν στιλιστικά στοιχεία που μας έφερναν στο μυαλό το δημοφιλές σεντάν 2000 TC. Το «πακέτο» Rover άρχισε να διασπάται, όταν η BMW αποφάσισε να πουλήσει τη Land Rover στον όμιλο Ford. Θεωρώντας ζημιά το κομμάτι των επιβατικών μοντέλων της Rover, αφήνει ουσιαστικά μόνη της τη φίρμα (Rover/MG) αλλά φεύγοντας, κράτησε το «φιλέτο» (Mini), αυτό που εξ αρχής ήθελε αλλά φρόντισε να το αποκτήσει με κομψό τρόπο. Από τη στιγμή εκείνη και μετά, οι Γερμανοί δούλεψαν με μεράκι πάνω στο σήμα Mini, του οποίου τα αποτελέσματα βλέπουμε (και ομολογουμένως θαυμάζουμε) σήμερα.
Οι Βρετανοί, μη μπορώντας να ακολουθήσουν την εποχή και με δύσκολη οικονομική κατάσταση, αναζητούσαν σανίδα σωτηρίας, την οποία τελικά δε βρήκαν ποτέ. Έτσι, η πτώχευση, κατά την οποία ήταν προ των πυλών, δεν άργησε να έρθει και οι «δελφίνοι» έκαναν πάρτι πάνω στο όνομα «Rover», με πιο σημαντικούς τους Κινέζους, που ήθελαν ένα διεθνώς αναγνωρισμένο σήμα για να διεισδύσουν στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου πιο εύκολα. Όμως, ούτε έτσι μπόρεσαν τελικά να σωθούν οι Βρετανοί και μ’ αυτό τον τόσο πικρό τρόπο, έκλεισαν οριστικά το κεφάλαιο «αυτοκίνηση» για λογαριασμό τους, μετά από δεκαετίες συνεχούς και σημαντικής παρουσίας στο παγκόσμιο στερέωμα της αυτοκίνησης. Έστω κι έτσι, τουλάχιστο σώθηκε το Mini. Αρκετά χρόνια μετά, στα σκαριά υπάρχουν σημαντικά σχέδια γύρω από το Mini, όπου θα ενισχύσουν τη θέση του στο μυαλό και τη συνείδηση του κόσμου, εν όψει της 6ης δεκαετίας του, στην οποία ήδη εισήλθε. Ίδωμεν...



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Φανοποιείο/Βαφείο
Δαρδανελίων 72, 165 62 Γλυφάδα
Τηλ.: +302109616318, Fax: +302109645849
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα