IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Porsche Panamera: Τώρα, σπορ και για 4!
Με νέα πρότυπα τεχνολογίας και ξεχωριστό στιλ, η Porsche παρουσιάζει τη νέα Panamera, το πρώτο 4θυρο μοντέλο υψηλού τουρισμού (GT) στην ιστορία της φίρμας. Πονοκέφαλος για τον ανταγωνισμό;
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η νέα αυτή σειρά μοντέλων της φίρμας από τη Στουτγάρδη, θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία των πολυτελών σπορ σεντάν, όχι μόνο για τις εξαιρετικές επιδόσεις που χαρακτηρίζουν γενικότερα όλα της τα μοντέλα, αλλά και με το ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και πολυτέλειας που διαθέτει. Η Panamera, είναι ίσως το σημαντικότερο μοντέλο σ’ ολόκληρη την ιστορία της φίρμας, από το 1948 μέχρι και σήμερα, καθώς πρόκειται για το πρώτο εντελώς νέο Porsche των τελευταίων ετών και το μοναδικό 4θυρο σεντάν που κατασκευάστηκε ποτέ από τη φίρμα. Εύκολα λοιπόν μπορεί κανείς να καταλάβει την σπουδαιότητα αυτού του μοντέλου για την εταιρία, ειδικά τώρα, σε μια περίοδο οικονομικής δυσκαμψίας και μεγάλων πιέσεων που δέχεται το εργοστάσιο όσον αφορά τη συμμετοχή του στο VW Group.
Με 5 πρωτιές στην κατηγορία της
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η νέα Panamera έχει να επιδείξει 5 πρωτοποριακά χαρακτηριστικά που το καθένα μπορεί κανείς να το θαυμάσει για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής της κατηγορίας των πολυτελών μοντέλων επιδόσεων. Το νέο GT της Porsche είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας του που διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη PDK (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe), είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που συνδυάζει σύστημα start-stop με αυτόματο σύστημα μετάδοσης, με την Panamera προσφέρεται για πρώτη φορά αερανάρτηση με παροχή αέρα σε κάθε αερόσουστα ανάλογα με τις ανάγκες, είναι το πρώτο μοντέλο με ενεργή αεροδυναμική συμπεριφορά που εξασφαλίζεται από την αυτόματα ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή, και τέλος εξοπλίζεται για πρώτη φορά σε αυτήν την κατηγορία με το πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono, με το οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει, απλά πατώντας ένα κουμπί, ακόμα πιο σπορ ρυθμίσεις για τον κινητήρα, την ανάρτηση και το σύστημα μετάδοσης. Ένα ακόμα πρωτοποριακό τεχνολογικό χαρακτηριστικό που προσφέρεται σε συνδυασμό με το κιβώτιο Porsche-Doppelkupplungsgetriebe είναι το σύστημα Launch Control, το οποίο φροντίζει για τη βέλτιστη επιτάχυνση όταν την ζητήσει ο οδηγός.
Άνεση και χώροι για 4 επιβάτες
Για πρώτη στην ιστορία της φίρμας έχουμε ένα 4θυρο, 4θέσιο μοντέλο κι εκ των πραγμάτων δεν θα μπορούσε να μην αφήνει πλήρως ικανοποιημένο το κοινό στο οποίο απευθύνεται, σε πολλούς τομείς. Η ποιότητα κατασκευής και η αίσθηση πολυτέλειας, είναι πλέον στοιχεία αδιαπραγμάτευτα για τη φίρμα. Η εργονομία και λειτουργικότητα στο εσωτερικό ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία, έτσι ώστε να διατηρείται ο σπορ χαρακτήρας που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της. Αν και το χαμηλό ύψος (1,418 μέτρα) συνήθως δεν ευνοεί την άνεση των επιβατών, παρόλα αυτά κάθεται κανείς το ίδιο άνετα, ανεξάρτητα τη θέση που θα επιλέξει. Στην άνεση αυτή συμβάλει και το ιδιαίτερα μακρύ αμάξωμα (4,97 μέτρα) με το μοιραία μακρύ μεταξόνιο (2,92 μέτρα), αλλά και το συνολικό (εξωτερικό) πλάτος (1,93 μέτρα).
Ο χώρος αποσκευών μπορεί να μην είναι και ο κορυφαίος για την κλάση του μοντέλου (445 λίτρα), όμως η ευελιξία του εσωτερικού χώρου με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, δημιουργεί προϋποθέσεις για αύξηση του διαθέσιμου χώρου αποσκευών μέχρι και τα 1.263 λίτρα. Η κεντρική κονσόλα, η οποία απλώνεται από το εμπρός ως το πίσω μέρος και ανασηκώνεται προς τον πίνακα οργάνων, ξεχωρίζει για τη βέλτιστη εργονομία που προσφέρει στον οδηγό και οριοθετεί τον προσωπικό χώρο που απολαμβάνει με άνεση καθένας από τους επιβαίνοντες. Αλλά και οι επιβαίνοντες στο πίσω μέρος απολαμβάνουν ελεύθερη, ανεμπόδιστη ορατότητα προς τα εμπρός, αφού ολόκληρο το εσωτερικό του αυτοκινήτου δίνει μια μοναδική αίσθηση διαφάνειας και αίσθησης άμεσης συμμετοχής στην εμπειρία της οδήγησης.
Όλα τα μοντέλα της σειράς Panamera διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό σπορ άνετα καθίσματα για τον οδηγό και το συνοδηγό. Με οκτώ διαφορετικές ηλεκτρικές ρυθμίσεις, τα εκπληκτικά αυτά καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική άνεση από την πρώτη στιγμή στις Panamera S/4S. Στην Panamera Turbo, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα συνδυάζονται με ένα πακέτο εξοπλισμού μνήμης άνεσης, με το οποίο ελέγχονται οι έδρες και η στήριξη της οσφυϊκής χώρας σε κάθε κάθισμα, καθώς και η ηλεκτρική ρύθμιση του τιμονιού. Προαιρετικά στο πίσω μέρος μπορούν να τοποθετηθούν προσαρμοζόμενα σπορ καθίσματα ή ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα άνετα καθίσματα. Μια τελευταία αλλά εξίσου σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι ο πιο απαιτητικός πελάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει από μια μεγάλη σειρά προαιρετικού εξοπλισμού, όπως διάφορα είδη δερμάτινων επενδύσεων για το εσωτερικό, ή το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί Porsche Entry & Drive (βασικός εξοπλισμός στην Panamera Turbo).
Προσωπικό ρυθμιζόμενο σύστημα κλιματισμού
Όλες οι εκδόσεις της Panamera διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, το οποίο έχει βελτιστοποιηθεί και χαρακτηρίζεται από αποδοτική κατανάλωση ενέργειας, μειωμένο βάρος και συμπαγείς διαστάσεις. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει διζωνικό σύστημα κλιματισμού, με το οποίο ο οδηγός και ο συνοδηγός ελέγχουν ξεχωριστά τόσο την ποσότητα όσο και τον τρόπο διανομής του αέρα ανάλογα με τις απαιτήσεις τους, έχοντας τη δυνατότητα να επιλέξουν τη ρύθμιση που προτιμούν από την κεντρική μονάδα ελέγχου που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα. Ένα ιδιαίτερο στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού είναι το αυτόματο τετραζωνικό σύστημα κλιματισμού, με το οποίο ρυθμίζεται η θερμοκρασία, η ταχύτητα του ανεμιστήρα και η διανομή του αέρα σε κάθε κάθισμα ξεχωριστά. Τέλος, για την κατάλληλη διανομή του αέρα στη σωστή θερμοκρασία, οι μηχανικοί της Porsche εξέλιξαν ένα προηγμένο σύστημα αεραγωγών και κλαπέτων που παρέχει εξατομικευμένες συνθήκες κλιματισμού μέσα στο αυτοκίνητο.
Οικονομία και χαμηλοί ρύποι
Το βάρος της Panamera S είναι 1.770 κιλά (1.800 το αντίστοιχο με το κιβώτιο PDK), για την Panamera 4S 1.860 κιλά και για την Panamera Turbo 1.970 κιλά. Το μοιραία μεγάλο βάρος αλλά και οι σπορ επιδόσεις έχουν επιπτώσεις στην κατανάλωση, που σε αστικό κύκλο είναι 18,8 λίτρα/100 χλμ. για το βασικό μοντέλο (16 λίτρα αντίστοιχα για την έκδοση με το κιβώτιο PDK), 16,4 λίτρα αντίστοιχα απαιτεί η Panamera 4S και 18 λίτρα η έκδοση Turbo. Με τις παραπάνω τιμές, που είναι σχεδόν οι διπλάσιες από αυτές του μικτού κύκλου, για να έχουμε και αρκετά ικανοποιητική αυτονομία, είναι απαραίτητη η χρήση ενός μεγάλου ρεζερβουάρ. Για το λόγο αυτό η Porsche τοποθέτησε δοχείο καυσίμου 80 λίτρων στη βασική έκδοση (Panamera S) και 100 λίτρων στα άλλα μοντέλα (Panamera 4S/Turbo).
Όλα τα μοντέλα διαθέτουν σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου (DFI), συστήματα κίνησης χαμηλής τριβής και τεχνολογία αμαξώματος μειωμένου βάρους. Έτσι, ακόμα και το κορυφαίο μοντέλο της σειράς, η Panamera Turbo, ζυγίζει λιγότερο από 2 τόνους, παρά τον πολύ πλούσιο βασικό της εξοπλισμό. Με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2, όλες οι εκδόσεις της Panamera που εξοπλίζονται με το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη PDK, διαθέτουν τη νέα λειτουργία αυτόματης έναρξης/σβησίματος κινητήρα (start-stop) της Porsche, με την οποία ο κινητήρας σβήνει αυτόματα μόλις το αυτοκίνητο σταματήσει (πχ. σε φανάρια ή σε σημεία κυκλοφοριακής συμφόρησης) και ο οδηγός κρατάει πατημένο το πεντάλ του φρένου, ενώ τίθεται και πάλι σε λειτουργία αυτόματα μόλις ο οδηγός πάρει το πόδι του από το φρένο. Έτσι προκύπτει σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, ειδικά στην κίνηση της πόλης.
Με σπορ χαρακτήρα στο DNA του
Ο συνδυασμός σπορ συμπεριφοράς και άνεσης στην Panamera είναι καλύτερος από κάθε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας της. Εκτός από τη βασική ανάρτηση με χαλύβδινα ελατήρια και αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης με το σύστημα PASM (Porsche Active Suspension Management), η Panamera προσφέρεται προαιρετικά (βασικός εξοπλισμός στην Panamera Turbo) με την ολοκαίνουργια προσαρμοζόμενη αερανάρτηση με σύστημα PASM, όπου σε κάθε αερόσουστα υπάρχει η δυνατότητα να αυξάνεται ο όγκος του αέρα. Παρέχοντας ακριβώς αυτή τη δυνατότητα της μεταβολής του όγκου αέρα και συνεπώς του βαθμού απόσβεσης, αυτή η επαναστατική ανάρτηση προσφέρει μια ακόμα πιο μεγάλη σειρά διαφορετικών χαρακτηριστικών οδήγησης και ρυθμίσεων, καλύπτοντας τις ανάγκες για ακόμα μεγαλύτερη άνεση, έως και τις απαιτήσεις για πολύ σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα της προσαρμοζόμενης αερανάρτησης της Panamera είναι το ότι ολόκληρο το αυτοκίνητο χαμηλώνει όταν επιλέγεται το πρόγραμμα Sport Plus, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται ακόμα περισσότερο η αεροδυναμική και το κέντρο βάρους, να αυξάνουν ακόμα περισσότερο τα επίπεδα ασφάλειας και να μειώνεται περαιτέρω η κατανάλωση καυσίμου. Προαιρετικά, η Panamera διατίθεται και με το σύστημα δυναμικού ελέγχου του πλαισίου PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), το οποίο αντισταθμίζει ενεργά τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και βελτιώνει τη συμπεριφορά και την ομαλή κίνηση του αυτοκινήτου σε ευθείς δρόμους με ανωμαλίες. Το σύστημα PDCC συνοδεύεται σε όλα τα μοντέλα με ένα πλήρως ελεγχόμενο πίσω διαφορικό, το οποίο βελτιώνει ακόμα περισσότερο την πρόσφυση και την ευκινησία του αυτοκινήτου.
Τα φρένα, λόγω του μεγάλου όγκου και βάρους αλλά και των ιδιαίτερων, σπορ επιδόσεων, είναι μεγάλα και ισχυρά, για να ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες του μοντέλου. Αεριζόμενοι δίσκοι 360 χλστ. εμπρός και 330 χλστ. πίσω, με 6-πίστονες δαγκάνες μπροστά και 4-πίστονες πίσω, φροντίζουν για την παραδοσιακά υποδειγματική επιβράδυνση του μοντέλου. Η έκδοση Turbo διαθέτει μεγαλύτερα φρένα, με 390 χλστ. εμπρός και 350 χλστ. πίσω. Οι τροχοί είναι μεγάλοι (συνολικά, ζάντα και ελαστικό) αλλά οι διαστάσεις της βασικής έκδοσης για τις Panamera S/4S των 18 ιντσών δείχνουν λίγες ανάμεσα στους θόλους του αμαξώματος. Τα ελαστικά που φοράνε τα μοντέλα αυτά είναι 245/50ZR18 εμπρός και 275/45ZR18 πίσω, ενώ η έκδοση Turbo 255/45ZR19 και 285/40ZR19 αντίστοιχα. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν 20άρες αλλά και 21 ιντσών ζάντες.
Η ταχύτερη αίθουσα συναυλιών στον κόσμο
Η Panamera είναι η πρώτη Porsche που διατίθεται προαιρετικά όχι απλώς με το ηχοσύστημα surround της BOSE που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό της Panamera Turbo και στον προαιρετικό εξοπλισμό των άλλων μοντέλων, αλλά και μ’ ένα ηχοσύστημα που αποτελεί την απόλυτη κορύφωση της ποιότητας ακρόασης, το κορυφαίο ηχοσύστημα surround της Burmester. Η Γερμανική εξειδικευμένη εταιρία συστημάτων ήχουαπό το Βερολίνο είναι πράγματι μία από τις πλέον φημισμένες εταιρίες κορυφαίων συστημάτων ήχου, ενώ τα προϊόντα της ανταποκρίνονται στις υψηλότερες προδιαγραφές παγκοσμίως.
Ποτέ στο παρελθόν δεν είχε ενσωματωθεί σε αυτοκίνητο ήδη από τη φάση της σχεδιαστικής σύλληψης μια τόσο μεγάλη ακουστικά ενεργή επιφάνεια μεμβρανών. Η επιφάνεια αυτή καλύπτει 2.400 τετραγωνικά εκατοστά στο μοντέλο παραγωγής. Αυτός ο τεράστιος αριθμός ηχητικών μεμβρανών διαμοιράζεται σε 16 ηχεία, τα οποία αποδίδουν συνολική ισχύ 1000W από 16 κανάλια ενίσχυσης, ενώ περιλαμβάνεται και ένα ενεργό subwoofer με ενισχυτή 300W κατηγορίας D. Οι Panamera S/4S διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό το ηχοσύστημα CDR-31, ενώ η Panamera Turbo το σύστημα PCM με μονάδα πλοήγησης, το οποίο διατίθεται προαιρετικά στα άλλα μοντέλα. Με βάση αυτά τα εξελιγμένα συστήματα υψηλής τεχνολογίας, η Panamera προσφέρεται με έναν μεγάλο αριθμό ξεχωριστών λειτουργιών, όπως ο φωνητικός έλεγχος μέσω σύνδεσης Bluetooth για κινητό τηλέφωνο, ή ακόμα και το ηλεκτρονικό σημειωματάριο.
Προαιρετικά, οι επιβαίνοντες στο πίσω μέρος μπορούν να απολαμβάνουν το δικό τους, προσωπικό πρόγραμμα ψυχαγωγίας στην Panamera, με το σύστημα ψυχαγωγίας πίσω καθισμάτων της Porsche. Το σύστημα αυτό διαθέτει 2 κονσόλες στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, οι οποίες περιλαμβάνουν περιστρεφόμενες έγχρωμες οθόνες TFT 7 ιντσών, ενσωματωμένες μονάδες αναπαραγωγής και ασύρματα ακουστικά υπερύθρων. Και στην περίπτωση αυτή, όλες οι λειτουργίες ελέγχονται με τον πλέον βολικό τρόπο από την οθόνη αφής, ενώ προαιρετικά υπάρχει και η δυνατότητα μετάδοσης ταινιών ή δεδομένων από τη μία οθόνη στην άλλη.
Ξεκίνημα με 3 εκδόσεις
Η 4η σειρά μοντέλων της Porsche μετά την 911, τις Boxster/Cayman και το Cayenne, παρουσιάστηκε στην αγορά το Σεπτέμβριο του 2009 σε 3 εκδόσεις με κινητήρα V8, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει ένα βασικό μοντέλο με κινητήρα V6 και η υβριδική Panamera. Για πρώτη φορά, στη βάση της σειράς βρίσκεται η Panamera S, η οποία συνδυάζει 8κύλινδρο κινητήρα 4.8 λίτρων και 400 ίππων με πίσω κίνηση, ενώ τη μετάδοση της κίνησης αναλαμβάνει, ως μέρος του βασικού εξοπλισμού, ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων ή (προαιρετικά), το αυτόματο κιβώτιο PDK με 7 σχέσεις. Με το συγκεκριμένο κιβώτιο, η Panamera S θέτει νέα πρότυπα στην επιτάχυνση και την οικονομία καυσίμου (προδιαγραφές εκπομπών ρύπων EU5).
Ο ίδιος κινητήρας βρίσκεται κάτω από το καπό και της Panamera 4S. Η μετάδοση της ισχύος στην περίπτωση αυτή γίνεται αποκλειστικά και μόνο με το κιβώτιο PDK και το σύστημα PTM της Porsche, ένα πρωτοποριακό σύστημα ενεργούς 4κίνησης. Αξιοποιώντας την εκπληκτική πρόσφυση που εξασφαλίζεται με αυτόν τον τρόπο, η Panamera 4S επιταχύνει ακόμη πιο γρήγορα από τη βασική, πισωκίνητη έκδοση. Το κορυφαίο μοντέλο της σειράς, η Panamera Turbo, διαθέτει ουσιαστικά τεχνολογία biturbo. Και στο μοντέλο αυτό, τη μετάδοση της ισχύος αναλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο PDΚ και το σύστημα PTM που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Στα μοντέλα που διαθέτουν το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono και το κιβώτιο PDK, υπάρχει και το σύστημα Launch Control το οποίο, όταν το ενεργοποιεί ο οδηγός, βελτιώνει την επιτάχυνση από στάση στα 0-100 χ.α.ώ. κατά 0,2’’, για ακόμα πιο δυναμικές επιδόσεις. Τέλος, οι τιμές λανσαρίσματος της νέας Panamera, είναι 131.900 ευρώ για την έκδοση S, 142.300 για την 4S και 185.500 για την Turbo (Σεπτέμβριος 2009).
 
Porsche Panamera S
Κυβισμός: 4.806 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 400 ίπποι/6.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 500 Nm/3.500-5.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 5,6’’ (5,4’’)
Τελική ταχύτητα: 285 (283) χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 12,5 (10,8) λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 253 γραμμ./χλμ.
(Με το κιβώτιο PDK)
 
Porsche Panamera 4S
Κυβισμός: 4.806 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 400 ίπποι/6.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 500 Nm/3.500-5.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 5’’
Τελική ταχύτητα: 282 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 11,1 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 260 γραμμ./χλμ.
 
Porsche Panamera Turbo
Κυβισμός: 4.806 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 500 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 700 (770) Nm/2.250-4.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 4,2’’
Τελική ταχύτητα: 303 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 12,2 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 286 γραμμ./χλμ.
( ) Στο overboost σε συνδυασμό με το Sports Chrono Package Turbo στην επιλογή Sports Plus.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Φανοποιείο/Βαφείο
Δαρδανελίων 72, 165 62 Γλυφάδα
Τηλ.: +302109616318, Fax: +302109645849
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα