IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Fiat Punto Evo: Η εξέλιξη της παράδοσης
Η παράδοση της Fiat γύρω στην κατασκευή χαρισματικών supermini συνεχίζεται με το νέο Punto Evo, που αποτελεί την εξέλιξη του αναγνωρισμένου Grande Punto.
Το νέο Fiat Punto Evo έκανε την επίσημη πρεμιέρα του τον Σεπτέμβριο του 2009 στη διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον του κοινού και των δημοσιογράφων απ’ όλο τον κόσμο. Το νέο supermini της Fiat δεν έρχεται μόνο για να συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του, αλλά και για να αποτελέσει σημείο αναφοράς στους τομείς της καινοτομίας, της ασφάλειας και φυσικά του στιλ. Η ονομασία «Evo» τονίζει την εξέλιξη στη σχεδίαση και τη μηχανολογική αρτιότητα ενός σύγχρονου μοντέλου, που είναι σε θέση να ικανοποιήσει αγοραστές με αυξημένες απαιτήσεις στον τομέα της τεχνολογίας, της οδηγικής ευχαρίστησης, αλλά και του σεβασμού προς το περιβάλλον.
Στιλ και γοητεία
Χάρη στο Fiat Centro Stile το νέο μοντέλο είναι ακόμα πιο ελκυστικό, με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια και με οδηγό πάντα το αυθεντικό ιταλικό ντιζάιν. Οι αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση είναι χαρακτηριστικές και τονίζουν τον δυναμικό και νεανικό χαρακτήρα του Punto Evo. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει ο νέος προφυλακτήρας με τις δύο γρίλιες που χωρίζονται από μια φάσα που φιλοξενεί στις άκρες της τους δείκτες αλλαγής πορείας (φλας). Στις άκρες της κάτω γρίλιας είναι τοποθετημένοι οι νέοι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης με σύστημα προσαρμογής φωτισμού στις στροφές. Με σκοπό την τόνωση της μοναδικότητας κάθε μοντέλου, η πιο νεανική σειρά μοντέλων Sport Line διαθέτει γρίλια με κυψελοειδή σχεδίαση, σκούρες γραμμές και ενσωματωμένο το λογότυπο της Fiat.
Χάρη στο Fiat Centro Stile το νέο μοντέλο είναι ακόμα πιο ελκυστικό, με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια και με οδηγό πάντα το αυθεντικό ιταλικό ντιζάιν. Οι αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση είναι χαρακτηριστικές και τονίζουν τον δυναμικό και νεανικό χαρακτήρα του Punto Evo. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει ο νέος προφυλακτήρας με τις δύο γρίλιες που χωρίζονται από μια φάσα που φιλοξενεί στις άκρες της τους δείκτες αλλαγής πορείας (φλας). Στις άκρες της κάτω γρίλιας είναι τοποθετημένοι οι νέοι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης με σύστημα προσαρμογής φωτισμού στις στροφές. Με σκοπό την τόνωση της μοναδικότητας κάθε μοντέλου, η πιο νεανική σειρά μοντέλων Sport Line διαθέτει γρίλια με κυψελοειδή σχεδίαση, σκούρες γραμμές και ενσωματωμένο το λογότυπο της Fiat.
Αντίθετα, η γρίλια στη σειρά Comfort, που δίνει έμφαση στην κομψότητα και το στιλ, χαρακτηρίζεται από τις οριζόντιες και κάθετες λωρίδες και το φινίρισμα από χρώμιο. Καινούργια είναι και τα φώτα, τα οποία πλέον προσφέρουν φωτισμό ημέρας και διαφορετικό περίγραμμα ανάλογα με την έκδοση (σκουρόχρωμο για την Sport Line και χρωμίου για την Comfort Line). Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει ο νέος προφυλακτήρας, με τα καινούργια εντυπωσιακά φώτα που χαρίζουν μια έξοχη δυναμική και την ποθητή σπορ κατεύθυνση στο αυτοκίνητο.
Το κεντρικό λογότυπο χρησιμοποιείται σαν πετούγια για το άνοιγμα της πίσω πόρτας, ενώ το νέο λογότυπο Punto διαθέτει διαφορετικό χρωματισμό της τελείας στο γράμμα «Τ», ανάλογα με τον κινητήρα (κόκκινη για τις εκδοχές υψηλής απόδοσης, πράσινη για τις Bi-fuel και μαύρη για όλες τις άλλες). Οι εξωτερικές διαστάσεις παραμένουν ίδιες (μήκος 4,06 μέτρα, πλάτος 1,69 και ύψος 1,49). Οι διαστάσεις αυτές τοποθετούν το Punto Evo στο άνω άκρο της κατηγορίας του και σε συνδυασμό με το εντυπωσιακό μεταξόνιο των 2,51 μ. εξασφαλίζουν κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (275 λίτρα). Η γκάμα των χρωμάτων περιλαμβάνει 13 επιλογές από τις οποίες 7 είναι νέες.
Ανασχεδιασμένο εσωτερικό
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στο υψηλής ποιότητας εσωτερικό, που είναι σχεδιασμένο από την αρχή. Ξεχωρίζει το νέο ταμπλό, τα μέρη του οποίου διαθέτουν χρωματισμό και υφή ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Το πάνω μέρος διαθέτει πλέον υλικά που δεν επιτρέπουν τις αντανακλάσεις και η νέα κεντρική κονσόλα, με την LCD οθόνη, είναι χωρισμένη σε 2 μέρη. Τα χειριστήρια του κλιματισμού βρίσκονται σε ξεχωριστό πάνελ στο κάτω, ενώ στο πάνω υπάρχουν οι αεραγωγοί και ένας αποθηκευτικός χώρος, που σε κάποιες εκδόσεις διαθέτει πορτάκι ή μπορεί να φιλοξενήσει το νέο προηγμένο σύστημα φορητής δορυφορικής πλοήγησης Blue & Me - TomTom, αποτέλεσμα της συνεργασίας των Fiat Group Automobiles και TomTom, τον Ευρωπαίο leader στα συστήματα πλοήγησης.
Το σύστημα πλοήγησης ενσωματώνεται στα άλλα συστήματα του αυτοκινήτου χάρη στο σύστημα Blue & Me που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Magneti Marelli. Το νέο σύστημα ενσωματώνει την επιλογή «eco: Drive Info» για πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με το προσωπικό οδηγικό προφίλ του κατόχου και χρήσιμες συμβουλές, μεταξύ άλλων, σχετικά με τη μείωση των εκπομπών ρύπων και υπόδειξη για τη σωστή σχέση στο κιβώτιο. Ο νέος πίνακας οργάνων, με ανασχεδιασμένους δείκτες και βελτιωμένα γραφικά, εξασφαλίζει σωστή πληροφόρηση χωρίς να κουράζονται τα μάτια του οδηγού. Καινούργιες επενδύσεις και ταπετσαρίες προσφέρουν ποιοτική αίσθηση και άνεση, τη στιγμή που τα καθίσματα έχουν εξελιχθεί τόσο αισθητικά, όσο και εργονομικά. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο υπάρχουν περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα και η θύρα USB του συστήματος Blue & Me μετακινήθηκε στην κεντρική κονσόλα.
Τεχνολογική υπεροχή
Το νέο Punto Evo αποτελεί το πρώτο πεδίο εφαρμογής του μηχανικού συνόλου 1.4 MultiAir, που σηματοδοτεί μια νέα γενιά κινητήρων τεχνολογίας MultiAir, που είναι εξελιγμένη και πατενταρισμένη από την FTP (Fiat Powertrain Technologies) και η οποία θα αποτελέσει χαρακτηριστικό όλων των κινητήρων του ομίλου Fiat. Διαθέσιμος σε 2 εκδοχές απόδοσης (105 και 135 ίππων), ο νέος κινητήρας αλλάζει το σκηνικό των κινητήρων βενζίνης. Συγκρινόμενοι με αντίστοιχου κυβισμού κινητήρες συμβατικής τεχνολογίας, οι κινητήρες MultiAir προσφέρουν εντυπωσιακή αύξηση της ισχύος (πάνω από 10%) και της ροπής (πάνω από 15%), σε συνδυασμό πάντα με χαμηλή κατανάλωση (τουλάχιστον 10% λιγότερο) και περιορισμένες εκπομπές ρύπων (10% λιγότερο σε CO2, 40% στα σωματίδια και 60% σε ΝΟx).
Το νέο Punto Evo αποτελεί το πρώτο πεδίο εφαρμογής του μηχανικού συνόλου 1.4 MultiAir, που σηματοδοτεί μια νέα γενιά κινητήρων τεχνολογίας MultiAir, που είναι εξελιγμένη και πατενταρισμένη από την FTP (Fiat Powertrain Technologies) και η οποία θα αποτελέσει χαρακτηριστικό όλων των κινητήρων του ομίλου Fiat. Διαθέσιμος σε 2 εκδοχές απόδοσης (105 και 135 ίππων), ο νέος κινητήρας αλλάζει το σκηνικό των κινητήρων βενζίνης. Συγκρινόμενοι με αντίστοιχου κυβισμού κινητήρες συμβατικής τεχνολογίας, οι κινητήρες MultiAir προσφέρουν εντυπωσιακή αύξηση της ισχύος (πάνω από 10%) και της ροπής (πάνω από 15%), σε συνδυασμό πάντα με χαμηλή κατανάλωση (τουλάχιστον 10% λιγότερο) και περιορισμένες εκπομπές ρύπων (10% λιγότερο σε CO2, 40% στα σωματίδια και 60% σε ΝΟx).
Καρδιά της τεχνολογίας MultiAir είναι ένα νέο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής που καταργεί την κλασική πεταλούδα γκαζιού. Το σύστημα MultiAir επενεργεί στις βαλβίδες εισαγωγής με τη βοήθεια εμβόλων που κινούνται από μηχανικά έκκεντρα και είναι συνδεδεμένα με τις βαλβίδες μέσω υδραυλικών θαλάμων, οι οποίοι ελέγχονται από σωληνοειδείς βαλβίδες. Όταν αυτές είναι κλειστές, το λάδι που υπάρχει μέσα στους υδραυλικούς θαλάμους συμπεριφέρεται σαν ένα συμπαγές σώμα και μεταφέρει στις βαλβίδες εισαγωγής τις κινήσεις έκκεντρων, τις οποίες ακολουθούν οι βαλβίδες όπως στα συμβατικά συστήματα.
Όταν ανοίγουν οι σωληνοειδείς βαλβίδες, οι βαλβίδες εισαγωγής στους κυλίνδρους δεν ακολουθούν πλέον τις κινήσεις των έκκεντρων αλλά κινούνται με διαφορετικό «πρόγραμμα», ανάλογα με τις απαιτήσεις της οδήγησης. Ο κινητήρας 1.4 MultiAir Turbo των 135 ίππων εγγυάται πως το Punto Evo διαθέτει το ταμπεραμέντο ενός σπορ και ισορροπημένου αυτοκινήτου με εξαιρετικά χαρακτηριστικά ροπής, σε συνδυασμό πάντα με σεβασμό για το περιβάλλον εναρμονισμένος με τις προδιαγραφές ρύπων EU5. Τα 0-100 χ.α.ώ. έρχονται σε 8,5’’ και η τελική ταχύτητα είναι 200 χ.α.ώ. (205 στην έκδοση Sport). H υπεροχή του κινητήρα όμως αντανακλάται και στις χαμηλές εκπομπές CO2 (129 γραμμ./χλμ.), αλλά και στην κατανάλωση (5,6 λίτρα/100 χλμ.).
Ισορροπημένη απόδοση και υπεροχή αποτελούν τα χαρακτηριστικά και της έκδοσης 1.4 MultiAir των 105 ίππων, που αποτελεί την καλύτερη επιλογή στην κατηγορία. Εναρμονισμένος κι αυτός με τις προδιαγραφές EU5, ο κινητήρας εμφανίζει κορυφαίες επιδόσεις (0-100 χ.α.ώ. σε 10,8’’ και τελική ταχύτητα 185 χ.α.ώ.) και οικολογίας (134 γραμμ./χλμ. CO2 και μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα/100 χλμ.). Στις ίδιες κατευθύνσεις υψηλής απόδοσης και οικολογικού χαρακτήρα κινούνται και οι 2ης γενιάς πετρελαιοκινητήρες Multijet, που προσφέρουν επίσης μειωμένα κόστη, με κέρδη στην κατανάλωση, στις εκπομπές, στο θόρυβο και τους κραδασμούς και στην οδηγησιμότητα. Αυτό έχει γίνει εφικτό χάρη σε ένα νέο ψεκασμό common rail που προσφέρει μείωση της κατανάλωσης κατά 2% και μειωμένες εκπομπές CO2.
Η γκάμα κινητήρων του νέου μοντέλου είναι η πιο ολοκληρωμένη και οικολογική στην κατηγορία του και στο λανσάρισμα του μοντέλου αποτελείται από μηχανικά σύνολα 1.2 με 65 ίππους (EU4), 1.4 με 77 ίππους (EU4 & EU5), 1.4 MultiAir 16V με 105 ίππους (EU5) και 1.4 MultiAir Turbo 16V με 135 ίππους (EU5). Οι κινητήρες πετρελαίου είναι 1.3 MultiJet 16V με 75 ίππους (EU4 & EU5), με 90 ίππους (EU4) και με 95 ίππους (EU5) και 1.6 MultiJet 16V με 120 ίππους (EU5). Επίσης, είναι διαθέσιμοι και 2 κινητήρες Bi-fuel, 1.4 βενζίνης/μεθανίου με 70 ίππους (EU5) και 1.4 βενζίνης/υγραερίου με 77 ίππους (EU4).
Με προτεραιότητα τη μείωση κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων, το νέο Punto Evo προσφέρει επίσης και το Start & Stop, το σύστημα που σβήνει και θέτει ξανά σε λειτουργία αυτόματα τον κινητήρα στα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα της καθημερινής κίνησης (πχ. σε φανάρια). Το σύστημα προσφέρεται στάνταρ σε όλους τους EU5 κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και συνδυάζεται με το σύστημα Gear Shift Indicator, που διακριτικά συμβουλεύει τον οδηγό για το ανέβασμα ή το κατέβασμα σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων για οικονομία στην οδήγηση.
Ασφάλεια και ευχαρίστηση
Το Punto Evo στον τομέα της ασφάλειας είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα σ’ αυτήν την κατηγορία που προσφέρει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων 7 αερόσακους (εκτός από Active) μαζί με τον αερόσακο γονάτων του οδηγού. Διαθέσιμα βέβαια είναι και άλλα καινοτόμα συστήματα ασφάλειας, όπως το Hill Holder που βοηθάει το ξεκίνημα σε ανηφόρες και τα συστήματα ABS, EBD και ESP (στις εκδόσεις MultiAir). Επιπλέον, το νέο μοντέλο εξασφαλίζει όλα όσα απαιτούνται για ασφαλή, αλλά και ευχάριστη οδήγηση σε κάθε διαδρομή. Διαθέτει ένα ισχυρό σύστημα πέδησης, ελαστικά σχεδιασμένα για άνεση και ασφάλεια τοποθετημένα σε τροχούς 15 ή 16 ιντσών, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι για ακρίβεια και ευκολία χειρισμού, εύχρηστο και ακριβή επιλογέα ταχυτήτων για το μηχανικό κιβώτιο 5 ή 6 σχέσεων, άκαμπτο και ενισχυμένο πλαίσιο και φυσικά δοκιμασμένες αναρτήσεις με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Επιπλέον το Fiat Punto Evo ενσωματώνει τεχνολογίες που εξασφαλίζουν κορυφαία επίπεδα άνετης και ευχάριστης παραμονής στο εσωτερικό για οδηγό και επιβάτες, στοιχείο-κλειδί για την ενεργητική ασφάλεια. Έτσι προσφέρει από διζωνικό αυτόματο κλιματισμό μέχρι πλήθος ευκολιών που κάνουν την οδήγηση ευκολότερη, όπως αυτόματο πιλότο, αισθητήρες βροχής, ημιαυτόματο σειριακό κιβώτιο Dualogic και σύστημα παρκαρίσματος. Η επιλογή του Punto Evo προσφέρεται σε 2 σειρές, την Comfort που περιλαμβάνει τις εκδόσεις Active και Dynamic διαθέσιμες με 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα. Η σειρά Sport διατίθεται επίσης με 2 τύπους αμαξώματος, με σπορ ταμπεραμέντο, προσφέρεται με 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα και περιλαμβάνει τις εκδόσεις Racing και Sport.
Υψηλής τεχνολογίας
Το Punto Evo πιστοποιεί την ικανότητα της Fiat στη δημιουργία αυτοκινήτων της κατηγορίας supermini. Διακρίνεται σε άνεση, ασφάλεια, επιδόσεις, πρακτικότητα και εξοπλισμό, ενώ σέβεται και το περιβάλλον. Η παρουσίαση του νέου Fiat Punto Evo στους δημοσιογράφους θα γίνει στο κατάστρωμα του μήκους 244 μέτρων αεροπλανοφόρου Cavour, τη νέα ναυαρχίδα του Ιταλικού Ναυτικού. Το project NUM για την κατασκευή του Cavour, που έχει πλήρωμα 530 ατόμων, ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2000 και αποτελεί τη μεγαλύτερη μεταπολεμική κατασκευή και τεχνολογική επένδυση του Υπουργείου Άμυνας της Ιταλίας, που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Ναυτικού, του κρατικού ναυπηγείου Fincantieri και της Ιταλικής Βιομηχανίας Άμυνας. Υιοθετώντας τις πιο σύγχρονες μεθόδους σχεδιασμού, εξέλιξης και κατασκευής και διαθέτοντας τα πιο σύγχρονα αμυντικά και επιθετικά συστήματα μάχης, καθώς και τα αντίστοιχα ραντάρ, το Cavour των 120.000 ίππων και των 30 κόμβων ταχύτητας αποτελεί πλέον ένα καινοτόμο σύμβολο δύναμης και πρεστίζ για την ιταλική βιομηχανία.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
AUTO GAS LINES - ΑΦΟΙ ΑΓΓΕΛΗ - Ν. ΠΑΠΑΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΟΕ

Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου & Φυσικού Αερίου (Dilorenzo-Stefanelli)
Συνεργείο Αυτοκινήτων (εξειδίκευση Ford)
Λεωφ. Αθηνών 179, 124 61 Χαϊδάρι
Τηλ. & Fax: +302105822253, Website: www.autogaslines.gr

 

 
Χρήσιμα