IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
VW Golf GTI DSG: The Master!
Καλύτερο δεν γίνεται λέγαμε για το Golf GTi Mk V. Κι όμως η VW μας διέψευσε. Η 6η γενιά του GTi είναι βελτιωμένη στα σημεία και σπορ σε χαρακτήρα. Ένα σημαντικά καλύτερο αυτοκίνητο που δείχνει και πάλι το δρόμο στον ανταγωνισμό.
Του Άγγελου Παπαβασιλείου
Για την VW δεν ήταν τόσο εύκολο να αντικαταστήσει επάξια το προηγούμενο Golf GTi. H σπορ έκδοση του Γερμανικού hatchback είχε ανακηρυχτεί από μεγάλη μερίδα του ειδικού τύπου ως το κορυφαίο GTi αφού έκανε τα πάντα. Δεν ήταν το πιο γρήγορο (τα Astra OPC και Leon Cupra αμφότερα με 240 ίππους ήταν μπροστά σε επιδόσεις), ούτε το πιο hot σε αίσθηση (τα Civic Type-R και Clio Sport, σε «πρίζωναν» περισσότερο). Ήταν όμως το πιο ολοκληρωμένο GTi της κατηγορίας.
Διασκεδαστικό στην οδήγηση, καλοστημένο, γρήγορο και συγχρόνως απρόσμενα πολιτισμένο, άνετο για τα δεδομένα της κατηγορίας, πλούσια εξοπλισμένο και το πιο ποιοτικό απ’ όλα. Ήταν το ιδανικό GTi, όχι μόνο για να πάρεις τα βουνά αλλά και για να συμβιώνεις μαζί του καθημερινά. H VW στο νέο Golf GTi απέφυγε τις ριζοσπαστικές αλλαγές που πιθανόν να αλλοίωναν τον overall χαρακτήρα του. Το βελτίωσε όμως προσεκτικά σε όλους τους τομείς. Νέος πιο δυνατός κινητήρας, λύσεις υψηλής τεχνολογίας στην ανάρτηση και τη μετάδοση, ακόμα καλύτερη ποιότητα και όλα αυτά χωρίς να υποβαθμιστεί ο σπορ χαρακτήρας. Η VW κέρδισε το στοίχημα παρουσιάζοντας ένα σημαντικά καλύτερο αυτοκίνητο.
Πιο δυνατό
Ο νέος κινητήρας με κωδικό ΕΑ888 είναι ειδικά σχεδιασμένος για εγκάρσια τοποθέτηση και αποδίδει 210 ίππους και 28,6 χλγμ. ροπής. Η διάμετρος και η διαδρομή του (82,5 x 92,8 χλστ.) είναι ίδιες με του ΕΑ113 των 200 ίππων που αντικαθιστά όπως και τα υλικά κατασκευής του (μπλοκ από χάλυβα, κεφαλή από αλουμίνιο). Όμως, η μειωμένη σχέση συμπίεσης (9,6:1 αντί για 10,5:1), τα ενισχυμένα πιστόνια και ελατήρια πιστονιών, η νέα ηλεκτρική αντλία λαδιού (μεταβαλλόμενου ρυθμού περιστροφής για να εξοικονομείται ενέργεια), η αντλία βενζίνης υψηλότερης παροχής και ο καινούργιος μετρητής αέρα στην εισαγωγή, μας αναγκάζουν να μιλάμε για νέα γενιά TSI.
Στην πράξη, η απλωμένη ροπή (1.700-5.200 σ.α.λ.) εξασφαλίζει γεμάτο, αποφασιστικό τράβηγμα από χαμηλά. Η απόκριση είναι καλή ανεξάρτητα από την σχέση που έχεις επιλέξει ενώ ο νέος κινητήρας σε αίσθηση τουλάχιστον υπερέχει σε απόδοση από τις μεσαίες στροφές και πάνω σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά. Τραβάει με νεύρο, χωρίς να δείχνει σημάδια κόπωσης ακόμα και ως τον κόφτη. Σε ανοιχτό δρόμο, το GTi φορτώνει χωρίς δισταγμό όλες τις σχέσεις και επιταχύνει ασταμάτητα έως τα 250 χ.α.ώ. (με την 6η στις 6.050 σ.α.λ.).
Η λειτουργία του ημιαυτόματου κιβωτίου DSG με τα paddles στο τιμόνι (με 6 ταχύτητες και όχι 7 όπως στο Q5), κολακεύει ακόμα περισσότερο την λειτουργία του ΤSI. Ακαριαίες αλλαγές ταχυτήτων, ειδικά στην επιλογή Sport, που σε κάνουν να ξεχάσεις μια και καλή το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο. Πραγματικά αξίζει να δώσετε τα επιπλέον χρήματα (2.250 ευρώ) που κοστίζει. Ο ΤSI είναι αθόρυβος σε λειτουργία ενώ το απαραίτητο χρώμα στην κατασκευή δίνει ο μπάσος ήχος της εξάτμισης. Στον τομέα της κατανάλωσης, η μέση τιμή των 13 λίτρα/100 χλμ. που μετρήσαμε κρίνεται λογική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Με βαρύ πόδι η κατανάλωση ξεπερνάει τα 18 λίτρα/100 χλμ. αλλά το θετικό είναι ότι χωρίς ιδιαίτερα μεγάλη προσπάθεια μπορεί να πέσει πολύ κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ.
Οδηγικά προσόντα
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ήταν εξοπλισμένο με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC (διατίθεται προαιρετικά με 917 ευρώ) που γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο Scirocco. Ανάλογα με την ρύθμιση που έχετε επιλέξει (Comfort, Auto και Sport) αλλάζει την απόσβεση των αμορτισέρ ενώ επεμβαίνει και στη διαχείριση της ηλεκτρομηχανικής κρεμαγιέρας αυξάνοντας το βάρος στο τιμόνι. Η έξτρα ανάρτηση σε γρήγορους ρυθμούς σφίγγει αμέσως, ελέγχει πολύ καλά τις κινήσεις του αμαξώματος και δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Σε αυτό βοηθάνε και τα σκληρότερα και χαμηλότερα ελατήρια κατά 22 και 15 χλστ. αντίστοιχα σε σχέση με τις απλές εκδόσεις.
Το κράτημα του Golf GTi εντυπωσιάζει. Το μπροστινό σύστημα δεν χαζεύει και εκτελεί άμεσα τις εντολές του συστήματος διεύθυνσης που παρέχει καλή πληροφόρηση και έχει το σωστό βάρος. Η πρόσφυση με τους τροχούς των 18 ιντσών δεν σπάει εύκολα. Το στάνταρ σύστημα XDS που προσομοιώνει τη λειτουργία ελεγχόμενου διαφορικού (φρενάρει τον τροχό που σπινάρει και μεταφέρει τη ροπή σε αυτόν που έχει πρόσφυση) μειώνει σημαντικά την υποστροφή και σου επιτρέπει να επιταχύνεις νωρίτερα μέσα στη στροφή. Το πίσω μέρος ανοίγει την τροχιά του όσο ακριβώς χρειάζεται για να μειώσει τις υποστροφικές τάσεις στο όριο.
Το ESP που δεν απενεργοποιείται (ενοχλητικό το αντίστοιχο λαμπάκι που αναβοσβήνει συνεχώς στον πίνακα οργάνων όταν θεωρητικά το απενεργοποιήσεις) δεν αφήνει περιθώρια για γλιστρήματα του πίσω μέρους με μεγάλες γωνίες και αυτό είναι το μοναδικό βήμα προς τα πίσω σε σχέση με το παρελθόν αφού στο Golf GTi Μk-V το ΕSP ενεργούσε μόνο στα φρένα. Σ’ όλα τα παραπάνω προσθέστε την άνεση και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που διδάσκουν στους ανταγωνιστές του Golf  πως πρέπει να είναι τα σύγχρονα GTi.
Δυναμική εμφάνιση
Το νέο Golf GTi είναι άμεσα αναγνωρίσιμο στο δρόμο. Ο επιθετικός εμπρός προφυλακτήρας με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα και τους κάθετα τοποθετημένους προβολείς το κάνουν να δείχνει κακό. Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζουν οι 2 στρογγυλές μπούκες της εξάτμισης (μία σε κάθε πλευρά) και το ψευδό diffuser. Οι 18άρες ζάντες, είναι ίδιες σχεδιαστικά με εκείνες που φόραγε το προηγούμενο GTi με τη διαφορά, ότι είναι χρωμιωμένες. Στο εσωτερικό, σπορ τόνο δίνουν τα μπάκετ καθίσματα με τις κλασικές καρό επενδύσεις, το δερμάτινο τιμόνι με τις κόκκινες ραφές και οι λεπτομέρειες αλουμινίου. Στην κεντρική κονσόλα, τις εντυπώσεις κλέβει η οθόνη αφής που απεικονίζει τις ρυθμίσεις του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ καλοί ενώ το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα που φτάνει τα 350 λίτρα κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλύτερη από ποτέ, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό. Σε αυτά προσθέστε το κορυφαίο φινίρισμα, την προσεγμένη εργονομία και τον πλούσιο εξοπλισμό. Στην βασική έκδοση που κοστίζει 31.000 ευρώ περιλαμβάνονται 7 αερόσακοι, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ESP, Traction Control, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εμπρός διαφορικό ΧDS, η οθόνη αφής και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες.
 
VW Golf GTI DSG
Κυβισμός: 1.984 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 210 ίπποι/5.300 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 28,6 χλγμ./1.700-5.200 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 6,9’’
Τελική ταχύτητα: 238 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 7,4 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 173 γραμμ./χλμ.
Τιμή βασικής έκδοσης: 31.000 ευρώ



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Smart
ΝΙΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ - ΠΕΤΡΟΣ & ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΑΠΟΥΛΗΣ ΟΕ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
25ης Μαρτίου 14, 173 41 Αγ. Δημήτριος Αττικής
Τηλ. & Fax: +302109715789, E-mail: merc.service.kp@hotmail.com

 
Χρήσιμα