IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Οι Κινέζοι σώζουν τη Saab
 
Η Saab, που πλήττεται από οικονομική κρίση, σώθηκε την Τρίτη 3 Μαΐου (2011) μετά την υπογραφή συμφωνίας μεταξύ του ιδιοκτήτη της μάρκας, Spyker Cars, και της Κινεζικής Hawtai Motor Group, για το σχηματισμό κοινοπραξιών στην κατασκευή, την τεχνολογία και τη διανομή αυτοκινήτων. Η συμφωνία θα προσφέρει χρηματοδότηση 150.000.000 ευρώ για τη Saab, η οποία αναγκάστηκε να διακόψει την παραγωγή της, επειδή δεν μπορεί να καλύψει τους λογαριασμούς των προμηθευτών της. Ο κ. Victor Muller, διευθύνων σύμβουλος της Spyker και πρόεδρος της Saab, δήλωσε: «Η Saab τώρα είναι καλά χρηματοδοτημένη κι έχει εξασφαλίσει βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα τις χρηματοδοτικές της ανάγκες, βάζοντας την κρίσιμη στιγμή πίστωσης που πέρασε η εταιρία τον Απρίλιο στο περιθώριο».
Η Spyker δήλωσε ότι η συμφωνία υπόκειται σε εγκρίσεις από ορισμένους Κινέζους κυβερνητικούς οργανισμούς, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τη Σουηδική Εθνική Υπηρεσία Χρέους. Η Hawtai θα επενδύσει 120.000.000 ευρώ μέχρι κατ’ ανώτατο όριο το 29,9% της Spyker. Τα υπόλοιπα 30.000.000 ευρώ θα είναι σε μορφή μετατρέψιμου δανείου, με διάρκεια 6 μηνών, με επιτόκιο 7% ετησίως και με τιμή μετατροπής τα 4,88 ευρώ ανά μετοχή. Ο κ. Muller δήλωσε ότι η συμφωνία θα επιτρέψει στη Saab να εισέλθει στην Κινεζική αγορά αυτοκινήτου με μια ισχυρή τοπική βιομηχανία. «Αναμένουμε ότι η μοναδική αξία της μάρκας Saab που βασίζεται στην αεροναυπηγική κληρονομιά της Σκανδιναβικής προέλευσης και ο καινοτόμος χαρακτήρας της θα κάνει πολύ καλό στην Κινεζική αγορά», είπε σε δήλωσή του ο κ. Muller.
Ο κ. Richard Zhang, αντιπρόεδρος της Hawtai, δήλωσε: «Είναι μια μεγάλη ημέρα για την σχετικά νέα εταιρία μας, η οποία ιδρύθηκε πριν από 10 χρόνια. Η συνεργασία με την Saab θα μας δώσει πρόσβαση σε καινοτόμες τεχνολογίες κι ένα διεθνές δίκτυο που θα χρειαζόμασταν δεκαετίες για την οικοδόμησή του». Η Saab έχει στράφηκε προς την κατάρρευση των τελευταίων εβδομάδων όταν έμεινε από μετρητά κι αδυνατούσε να πληρώσει τους λογαριασμούς της. Αρκετοί προμηθευτές σταμάτησαν την παροχή εξαρτημάτων, που είχε ως αποτέλεσμα τη διακοπή της παραγωγής στο εργοστάσιο Trollhättan της Saab για το μεγαλύτερο μέρος του περασμένου μήνα (Απρίλιος 2011). Τη Δευτέρα (2 Μαΐου 2011), η Spyker ανακοίνωσε ότι στοχεύει να επανεκκινήσει την παραγωγή των Saab μέσα σε μια εβδομάδα αφότου εξασφαλίσει σχεδόν 60.000.000 ευρώ από τη βραχυπρόθεσμη χρηματοδότηση. Η Spyker ανακοίνωσε ότι είχε λάβει 30.000.000 ευρώ μετατρέψιμο δάνειο από το επενδυτικό ταμείο Gemini, έναν απ’ τους μετόχους της Spyker, η οποία, κατά τα λεγόμενα του κ. Muller, ανήκει σε Λιθουανό επιχειρηματία, και θα κάνει επίσης ένα αίτημα ανάληψης προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τα 29.100.000.
«Είμαστε πολύ αισιόδοξοι κι επιδιώκουμε να ξεκινήσουμε πάλι στις αρχές της επόμενης εβδομάδας» μια εκπρόσωπος της Saab δήλωσε την Τρίτη 3 Μαΐου (2011) αφότου είχε ανακοινωθεί η συμφωνία με τη Hawtai. Ο Ρώσος επιχειρηματίας Vladimir Antonov έχει επίσης συμφωνήσει να αγοράσει ένα μέρος της ακίνητης περιουσίας και των εργοστασίων της Saab και να τα μισθώσει πίσω με αντάλλαγμα ένα μερίδιο 30%, αλλά η συμφωνία έχει καθυστερήσει, μετά την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, που επέβαλε όρους με τους οποίους η Saab δεν συμφώνησε.
Την Τρίτη (3 Μαΐου 2011), ο κ. Muller είπε ότι είναι ασαφές ποια θα είναι η τελική μετοχική σύνθεση μετά τα διάφορα πακέτα προσφορών. Η Spyker ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή (29 Απριλίου 2011) καθαρές ζημίες 79.000.000 ευρώ το 1ο 3μηνο του έτους, σε σύγκριση με τα 6.960.000 κέρδη πριν από ένα χρόνο. Κατά την ίδια της εταιρία, η Saab δεν θα πετύχει το στόχο πωλήσεων των 80.000 αυτοκινήτων μέσα στο 2011, λόγω της διακοπή της παραγωγής. Το 2010 οι πωλήσεις της Saab ήταν 31.696 αυτοκίνητα, που υπολείπονταν σημαντικά του αρχικού στόχου των 50-60.000 αυτοκινήτων.
Σε συνεργασία με τη Hyundai
Η Hawtai είναι μία μικρή ιδιωτική εταιρία κατασκευής SUV και λεωφορείων που ιδρύθηκε το 2000 στην ανατολική πόλη Rongcheng της Κίνας. Το 2002, άρχισε την κατασκευή των Terracan και Santa Fe με το δικό της σήμα, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία που της είχε χορηγηθεί κατόπιν άδειας από τη Hyundai. Το 2010 η Hawtai πούλησε 81.439 μονάδες των δύο παραπάνω μοντέλων, σύμφωνα με την JD Power. Η εταιρία άρχισε να πουλάει την ίδια χρονιά με το δικό της σήμα το sedan. Η έδρα της εταιρίας και το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης βρίσκονται στο Πεκίνο, ενώ τα δύο εργοστάσια παραγωγής στην περιοχή Ordos, της εσωτερικής Μογγολίας και της Rongcheng.
Η Hawtai έχει ετήσια δυναμικότητα παραγωγής 350.000 οχήματα, 300.000 καθαρούς κινητήρες diesel και 450.000 αυτόματα κιβώτια. Στόχος της είναι να γίνει ένας παγκόσμιος ηγέτης της αυτοκινητοβιομηχανίας και το 2015, μετά την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας, να φτάσει στα 1.000.000 οχήματα, με άλλους τόσους κινητήρες κι άλλα τόσα αυτόματα κιβώτια. Τέλος, ο κ. Muller δήλωσε: «Με τις καθαρές τεχνολογίες κινητήρων diesel της Hawtai, την ικανότητα παραγωγής και των φιλόδοξων αναπτυξιακών της προγραμμάτων, έχουμε βρει τον κατάλληλο συνεργάτη για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών πλάνων της Saab και την οικοδόμηση μιας σταθερής σχέσης».
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 04/05/2011, 01:23 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ BARKAS

Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου
Πρωτοπαπαδάκη 62, 111 41 Γαλάτσι, Τηλ.: +302114110752

 
Χρήσιμα