IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Στα 1,8 δις δολάρια οι ζημιές της GM στην Ευρώπη το 2012


Η General Motors επανέλαβε ότι αναμένει ανάκαμψη και στην Ευρώπη από τα μέσα της δεκαετίας μετά την αναφορά ότι οι ζημιές στην περιοχή υπερδιπλασιάστηκαν το 2012, σε σύγκριση με το 2011. Οι προ φόρων απώλειες στην Ευρώπη ανήλθαν σε 1,8 δις δολάρια (1,347 δις ευρώ) από 747.000.000 δολάρια (559.000.000 ευρώ) το 2011, τελειώνοντας με απότομη πτώση σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρίας τον Οκτώβριο του 2012. Ήταν η 13η συνεχόμενη χρονιά με απώλειες της GM στην Ευρώπη και αντικατοπτρίζει τη ραγδαία επιδείνωση της ζήτησης οχημάτων και τις οικονομικές συνθήκες στην περιοχή. Από το 1999, η GM έχει χάσει 18 δις δολάρια (13,47 δις ευρώ) στην περιοχή. Η οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης οδήγησε επίσης την GM να λάβει 5,2 δις δολάρια (3,89 δις ευρώ) σε μετρητά με απομείωση μακροπρόθεσμα των περιουσιακών της στοιχείων και να καταγράψει χαμηλότερη αξία της επένδυσής της στον όμιλο PSA/Peugeot-Citroen κατά περισσότερο από το ήμισυ, σε περίπου 200.000.000 δολάρια (149.680.000 ευρώ).
 
Ενώ η GM είναι αισιόδοξη για τα νέα μοντέλα της Opel, όπως το crossover Mokka και το μίνι Adam, οι μετοχές της GM έπεσαν 2,7%. «Βλέπουμε μια περαιτέρω επιδείνωση το 2013 στην Ευρώπη για τη βιομηχανία», δήλωσε ο κ. Dan Ammann, γενικός οικονομικός διευθυντής της GM, στο Bloomberg TV την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου (2013). «Νιώθουμε πολύ καλά για τα πράγματα που κάνουμε έλεγχο, ο τρόπος που πάει στην αγορά, η δομή του κόστους της επιχείρησης. Κάνουμε πολλές αλλαγές». Ενώ η GM υποτίμησε το ενεργητικό της στην Ευρώπη, η εταιρία επανέλαβε το στόχο της να ανακάμψει στην περιοχή από τα μέσα της δεκαετίας. Ανέφερε ότι η κίνηση αυτή θα σημαίνει ότι η εταιρία θα μειώσει το κόστος των αποσβέσεων και το 2013 κατά 600.000.000 δολάρια (449.000.000 ευρώ), μια λογιστική αύξηση που υπολογίζεται να έχει ήδη ανακοινωθεί με την πρόβλεψη του 2013, ενώ απηύθυνε έκκληση για ελαφρώς καλύτερα αποτελέσματα απ’ ό,τι το 2012.
 
«Οι επενδυτές θα πρέπει να λάβουν κάποια άνεση στο γεγονός ότι η GM Europe θα έχει 600.000.000 δολάρια λιγότερα από δαπάνες το 2013, λόγω της απομείωσης των άυλων περιουσιακών στοιχείων», δήλωσε ο κ. Brian Johnson, αναλυτής της Barclays. Είπε ότι αυτό θα σήμαινε απώλειες στην Ευρώπη το 2013 της τάξης των 1,1-1,2 δις δολάρια (823-898.000.000 ευρώ). Ο κ. Ammann είπε σε αναλυτές ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν στοιχηματίζει σε μια άνοδος της Ευρωπαϊκής ζήτησης αυτοκινήτων εντός του 2013 κι ότι αναμένει να επιδεινωθούν οι συνθήκες της βιομηχανίας στην περιοχή. Επανέλαβε προηγούμενη πρόβλεψη της εταιρίας ότι η GM θα κόψει λειτουργικές ζημίες ελαφρώς στην Ευρώπη το 2013. Είπε ότι η GM δεν έχει σχέδια για την παροχή πρόσθετων κονδυλίων για τον όμιλο PSA/Peugeot-Citroen, που αγωνίζεται μαζί του στην περιοχή. Η GM τον Οκτώβριο (2012) είπε ότι αναμένονται οι ετήσιες λειτουργικές ζημίες στην Ευρώπη συνολικά στα 1,5-1,8 δις δολάρια (1,12-1,347 δις ευρώ), με ελαφρώς καλύτερα αποτελέσματα το 2013 και το νεκρό σημείο να φτάνει από τα μέσα της δεκαετίας.
 
Τα προβλήματα στην Ευρώπη συνεχίζουν να παρέχουν περισπασμούς για τον διευθύνοντα σύμβουλο, κ. Dan Akerson, που προσπαθεί να ενισχύσει τα περιθώρια κέρδους της GM, να ανακτήσει τα χαμένα μερίδια αγοράς στις ΗΠΑ και να αυξήσει στην Κίνα τις πωλήσεις 75% μέχρι το 2015. Η εταιρία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια αναζωπύρωση της Toyota, που απέκτησε τον τίτλο της best-seller αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο από την GM το 2012. Οι απώλειες της Ευρώπης ισοσκελίστηκαν από το 3ο συνεχόμενο κερδοφόρο έτος της αυτοκινητοβιομηχανίας, οδηγούμενο από τις ΗΠΑ και Κίνα. Η GM ανακοίνωσε ότι τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν 33% το 2012 σε 6,19 δις δολάρια (4,633 δις ευρώ) από το επίπεδο-ρεκόρ του 2011. «Ο ανταγωνισμός είναι πραγματική απειλή για τη GM. Αγωνίζεται για την αναζωογόνηση των προϊόντων της, αλλά μένει να δούμε αν θα είναι αρκετό για να αποκρούσει τους ανταγωνιστές. Οι Ιάπωνες επωφελούνται από ένα πιο αδύναμο γιεν και οι Ευρωπαίοι έχουν βάλει στο μάτι την ισχυρότερη αγορά των ΗΠΑ, για να αντισταθμίσουν τις υποτονικές πωλήσεις στην περιοχή τους», είπε ο κ. Christian Mayes, αναλυτής της Edward Jones.
 
Η GM εμφάνισε καθαρά κέρδη 892.000.000 δολάρια (667.573.000 ευρώ) για την περίοδο Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2012, σχεδόν το διπλάσιο αντίστοιχα του 2011. Στην Ευρώπη το 4ο 3μηνο οι λειτουργικές ζημίες διευρύνθηκαν σε 699.000.000 δολάρια (523.131.600 ευρώ) από 562.000.000 δολάρια (420.600.000 ευρώ) ένα χρόνο νωρίτερα. Στη Βόρεια Αμερική τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν 7% το 3μηνο στα 1,4 δις δολάρια (1,048 δις ευρώ). Στο σύνολο της χρήσης τα κέρδη στην περιοχή μειώθηκαν 3% σε 6,95 δις δολάρια (5,2 δις ευρώ). Παγκοσμίως τα έσοδα της GM το 4ο 3μηνο αυξήθηκαν 3% σε 39,31 δις δολάρια (29,42 δις ευρώ). Στη Βόρεια Αμερική, η πτώση στο 4ο 3μηνο των λειτουργικών κερδών ήρθε από το υψηλότερο κόστος και τις ασθενέστερες τιμές να αντισταθμίζουν τις μεγαλύτερες ποσότητες και την καλύτερη σύνθεση του προϊόντος, περιλαμβανομένων των μεγαλύτερων πωλήσεων των κερδοφόρων πλήρους μεγέθους pick-up μοντέλων.
 
Ο διεθνής καταμερισμός της GM, που περιλαμβάνει την Κίνα, τη Ρωσία κι άλλες αναδυόμενες αγορές, έδωσε αύξηση 27% το 4ο 3μηνο στα λειτουργικά έσοδα με 473.000.000 δολάρια (354.000.000 ευρώ), λόγω του ισχυρότερου όγκου και των τιμών που αντιστάθμιζαν το υψηλότερο κόστος. Για το έτος (2012), τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν 15% σε 2,19 δις δολάρια (1,639 δις ευρώ). Στη Νότια Αμερική η αυτοκινητοβιομηχανία είδε ισχυρότερη αύξηση κερδών στο 3μηνο, αιωρούμενη σε ένα κέρδος λειτουργίας 99.000.000 δολάρια (74.100.000 ευρώ) από μια απώλεια 225.000.000 δολάρια (168.390.000 ευρώ) ένα χρόνο νωρίτερα (2011). Η GM εγκαινιάζει μια σειρά νέων ή επανασχεδιασμένων οχημάτων στη Βραζιλία και σε άλλες χώρες. Για όλο το 2012, η Νότια Αμερική ταλαντεύθηκε σε λειτουργικά κέρδη 271.000.000 δολάρια (202.816.000 ευρώ) από απώλεια λειτουργίας 122.000.000 δολάρια (91.305.000 ευρώ) το 2011. Τα λειτουργικά κέρδη της GM Financial έπεσαν 14% σε 146.000.000 δολάρια (109.266.000 ευρώ) το 4ο 3μηνο, αλλά αυξήθηκαν 20% σε 744.000.000 δολάρια (556.810.000 ευρώ) στο σύνολο του έτους.

Η GM τον Ιανουάριο (2013) προσέλαβε τον κ. Karl-Thomas Neumann, πρώην στέλεχος της VW, ως επικεφαλής των Ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της, από 1η Μαρτίου. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ανακοινώσει σχέδια για την περικοπή 500.000.000 δολαρίων (374.200.000 ευρώ) σε ετήσιο κόστος για τα επόμενα 3 χρόνια μετά την κατάργηση 300.000.000 δολαρίων (224.520.000 ευρώ) σε δαπάνες και 2.600 θέσεων εργασίας μέχρι το τέλος του 2012, που αφορούν κυρίως μέσω προγραμμάτων πρόωρης συνταξιοδότησης και εθελούσιας αποχώρησης. Η GM απασχολεί 40.000 υπαλλήλους στην Ευρώπη, με 22.000 από αυτούς σε θέσεις εργασίας στη Γερμανία. Η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να μειώσει την ικανότητα της Ευρώπης με το κλείσιμο ενός εργοστασίου στο Bochum της Γερμανίας, καθώς η ζήτηση για αυτοκίνητα στην περιοχή συρρικνώνεται για 6η συνεχόμενη χρονιά. Η εταιρία προσπαθεί επίσης να βελτιώσει τα αποτελέσματα στην περιοχή μέσω της συμμαχίας της με τον όμιλο PSA/Peugeot-Citroen.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 16/02/2013, 09:27 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜ. ΜΕΛΑΝΙΔΗΣ & ΣΙΑ ΟΕ

Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων (Ιαπωνικά-Ευρωπαϊκά) Επιβατικών Φορτηγών Αγροτικών
Λεωφ. Μαραθώνος 34, 153 43 Γέρακας (Γέφυρα Σταυρού)
Τηλ.: +302106612556, +302109221246, Fax: +302106613640
Website: www.used-carparts.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
 
Χρήσιμα