IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Pole position του Nico Rosberg για το GP της F1 στη Βραζιλία


Ο Nico Rosberg (Mercedes) πέτυχε την pole position για το Grand Prix της Formula 1 στην πίστα του Interlagos στη Βραζιλία την Κυριακή 15 Νοεμβρίου (2015), τον προτελευταίο αγώνα για το παγκόσμιο πρωτάθλημα του θεσμού για το 2015. Ο καλύτερος χρόνος που πέτυχε ο Rosberg ήρθε με τα μαλακά ελαστικά P Zero Yellow της Pirelli, όπου μαζί με τα μέσης γόμας ελαστικά P Zero White, είναι οι δύο επιλογές ελαστικών των οδηγών γι’ αυτό τον αγώνα. Με λίγο πάνω από 1’’ διαφορά χρόνου μεταξύ των δύο γομών, ένας αριθμός διαφορετικών στρατηγικών είναι πιθανός για τον αγώνα.
 
Πολλοί ανταγωνιστές αναμένεται να κάνουν δύο στάσεις στα pits, αλλά ακόμη και η επιλογή με 3 pit-stops είναι επίσης πολύ πιθανή. Με μόνο ένα μικρό ποσοστό πιθανότητας βροχής κατά την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών, η πίστα παρέμεινε στεγνή σε όλα τα σκέλη των δοκιμών κατάταξης. Οι ξηρές καιρικές συνθήκες θα πρέπει να είναι πιθανές για τον αγώνα, καθώς με τον μικρό γύρο και την έντονη κυκλοφορία στην πίστα του Interlagos, κάνουν τη στρατηγική ακόμη πιο σημαντική, όταν πρόκειται να αποκτήσουν θέση στην πίστα.
 
Ακριβώς 0,1’’ χώριζαν τους δύο οδηγούς της Mercedes (Rosberg και Lewis Hamilton) στην τελική περίοδο ελεύθερων δοκιμών το πρωί του Σαββάτου 14 Νοεμβρίου (2015) και η μάχη τους συνεχίστηκε στις κατατακτήριες δοκιμές. Όλοι οι οδηγοί ολοκλήρωσαν το Q1 με την μαλακή γόμα (με όλους αλλά δύο από αυτούς να έχουν τρέξει με ένα σετ μέσων ελαστικών κατά την έναρξη του σκέλους). Οι προκριματικοί συνεχίστηκαν χρησιμοποιώντας μόνον τη μαλακή γόμα, καθώς οι οδηγοί έδωσαν προτεραιότητα στη διάσωση της πιο σταθερής μέσης γόμας για τον αγώνα. Ο Hamilton και ο Romain Grosjean (Lotus) δεν χρησιμοποίησαν καθόλου ελαστικά μέσης γόμας στη διάρκεια των προκριματικού γύρων.
 
Οι χρόνοι ήταν γενικά πιο αργοί απ’ ό,τι στα αντίστοιχα σκέλη του 2014, κυρίως λόγω των νέων κράσπεδων στην πίστα του Interlagos, τα οποία είναι πολύ ψηλότερα απ’ ό,τι στο παρελθόν και δεν επιτρέπουν στους οδηγούς να περνάνε από πάνω τους. Οι θερμοκρασίες στην πίστα κορυφώθηκαν στους 50 βαθμούς Κελσίου για τη διαδικασία του top-10, οι πιο θερμές σε όλο το Σαββατοκύριακο. Οι πιο πολλοί οδηγοί έτρεξαν 2 φορές στο Q3, χρησιμοποιώντας ένα σετ φρέσκα μαλακά ελαστικά στην τελική τους προσπάθεια για την pole position, που πήρε ο Rosberg για 5η συνεχόμενη φορά.
 
«Παρά το γεγονός ότι το Interlagos απαιτεί πολλά από τα ελαστικά, που είναι ο λόγος που αναμένουμε 2 ή 3 στάσεις αύριο [Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015], τα επίπεδα φθοράς και υποβάθμισης θα περιμέναμε να είναι σ’ αυτό το στάδιο κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου», δήλωσε ο κ. Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli. «Ο πιο μεγάλος παράγοντας στο χρόνο γύρου που εμφανίστηκε, είναι η νέα διάταξη με τα κράσπεδα, που έπρεπε να συνηθίσουν, δεδομένου ότι τα έζησαν από κοντά για πρώτη φορά χθες [Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015] οι οδηγοί. Οι θερμοκρασίες στην πίστα ήταν θερμές, αλλά τίποτα μπροστά στις πολύ ζεστές συνθήκες που είχαμε πέρυσι [2014] στις κατατακτήριες. Με ένα αρκετά σαφές χάσμα απόδοσης μεταξύ των δύο γομών και τον ξηρό καιρό, έχουμε ορίσει μερικές διαφορετικές επιλογές στρατηγικής αύριο [Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015], τις οποίες οι ομάδες θα υπολογίσουν προσεκτικά».

Με τη φθορά και τα επίπεδα υποβάθμισης χαμηλότερα απ’ αυτά έναν χρόνο πριν σ’ αυτή την πίστα, δύο διαφορετικές στρατηγικές με 2 pit stops είναι θεωρητικά οι πιο γρήγορες επιλογές για τον αγώνα των 71 γύρων, αν και η στρατηγική με 3 pit-stops είναι πιθανή, αν και θα είναι ανάλογη με παράγοντες όπως η κυκλοφορία και οι θέσεις στην πίστα. Το σενάριο με τις 3 στάσεις, θα ξεκινάει με τα μαλακά ελαστικά και στη συνέχεια θα αλλάζει σε μαλακά και πάλι στον 15ο και τον 30ό γύρο, πριν την αλλαγή στη μέση γόμα στον 46ο γύρο, για να πάει μέχρι το τέλος. Ο πιο γρήγορος συνδυασμός για τις δύο πιθανές στρατηγικές με 2 στάσεις, είναι, για τη μεν πρώτη, η εκκίνηση με μαλακά ελαστικά, η αλλαγή σε μέση γόμα στον 17ο γύρο, η μέση γόμα και πάλι στον 44ο γύρο. Η 2η περίπτωση, είναι η εκκίνηση με μέτρια γόμα, η αλλαγή σε μαλακή στον 27ο γύρο και στη συνέχεια η επιλογή της μέσης γόμας στον 44ο γύρο. Η χρονική διαφορά μεταξύ αυτών των τριών στρατηγικών είναι ελάχιστη.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 15/11/2015, 02:13 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Φανοποιείο/Βαφείο
Δαρδανελίων 72, 165 62 Γλυφάδα
Τηλ.: +302109616318, Fax: +302109645849
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα