IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Ουγγαρίας: Νικητής και επικεφαλής για τον τίτλο ο Hamilton


Ο Lewis Hamilton πήρε το προβάδισμα στο πρωτάθλημα των οδηγών για πρώτη φορά στη σεζόν του 2016, αφού και στο Grand Prix της Ουγγαρίας κατάφερε να επιβληθεί του συναθλητή και team-mate του στην Mercedes, Nico Rosberg.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Hamilton πήρε το προβάδισμα αμέσως μετά την εκκίνηση στην 1η στροφή και παρά την μακρά μάχη στον αγώνα με τον Rosberg, τελικά κέρδισε με διαφορά λιγότερη των 2’’. Ο Rosberg υποχώρησε 3ος πίσω από τον Daniel Ricciardo στην 1η στροφή, αλλά ανέκτησε τη 2η θέση από την έξοδο της 2ης στροφής, πριν αρχίσει την πίεση στον Hamilton και στα 3 stint του αγώνα. Κατά διαστήματα ο Hamilton φαινόταν ευάλωτος κι ακόμη η ίδια η Mercedes απείλησε να βάλει τον Rosberg σε μια καλύτερη στρατηγική, αν ο παγκόσμιος πρωταθλητής «έβγαζε» τον ομόσταυλό πίσω από τον Ricciardo. Τελικά, ο νέος επικεφαλής του πρωταθλήματος είχε το ρυθμό όταν έπρεπε, για την 5η του νίκη σε 6 αγώνες.
 
 
Μια καθυστερημένη αντίδραση του Hamilton στη στροφή 12, έφερε τον Rosberg στα 0,6’’ πίσω του, με 7 γύρους να απομένουν, αλλά και πάλι ο Hamilton κινήθηκε τόσο ανοιχτά όσο χρειαζόταν για να υπερασπιστεί τη θέση του και είχε το ρυθμό για να δημιουργήσει μια διαφορά πάνω από 1’’ στον ίδιο γύρο και να θέσει εκτός ζώνης DRS τον Rosberg. Μετά την προσπάθεια να πιέσει τους οδηγούς της Mercedes με πρώιμο 2ο pit-stop, ο Ricciardo έθεσε ελαφρώς σε κίνδυνο τη στρατηγική του και τερμάτισε μόλις 0,6’’ μπροστά από τον Sebastian Vettel που πήρε την 4η θέση. Το αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με την 5η θέση του Max Verstappen που κράτησε με την ίδια περίπου διαφορά πίσω του τον Kimi Raikkonen στην 6η θέση, φέρνει πλέον τη Red Bull σε απόσταση βολής από την Ferrari στην κατάταξη των κατασκευαστών, μόλις 1 βαθμό πίσω από την θρυλική Ιταλική ομάδα.
 
Αν ο αγώνας είχε διεξαχθεί σε πίστα που ήταν πιο εύκολο να προσπεράσεις, η εναλλακτική στρατηγική του Raikkonen (εκκίνηση με μαλακά ελαστικά, αλλαγή σε πολύ μαλακά και πάλι σε πολύ μαλακά και τέλος μαλακά ελαστικά) μπορεί να τον είχε φέρει στο βάθρο από τη 14η θέση στην εκκίνηση, αλλά οι υπεύθυνοι στρατηγικής της Ferrari δεν είχαν λάβει υπόψη τους στην ευρεία παραμονή της Red Bull του Verstappen στον αγώνα. Η αποτελεσματική άμυνα του Verstappen κράτησε τον Raikkonen πίσω από το νεαρό Ολλανδό πιλότο, παρά το γεγονός ότι είχε κατά 12 γύρους περισσότερο φθαρμένα ελαστικά και την πιο αργή μαλακή γόμα, σε σύγκριση με τα πολύ μαλακά ελαστικά του Raikkonen.
 
 
Στον 56o γύρο ο Raikkonen ήρθε σε επαφή με τον Verstappen, όταν προσπάθησε να περάσει στη 2η στροφή, αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν να του κλείσει την δίοδο ο οδηγός της Red Bull και να δει ένα κομμάτι της εμπρός του πτέρυγας να εξαφανίζεται. Ο Raikkonen προσπάθησε να περάσει 3 γύρους πριν το τέλος στην 1η στροφή, αλλά κατάφερε να μείνει «ζωντανός» στην πίστα την τελευταία στιγμή, καθώς ο Verstappen τοποθέτησε το μονοθέσιό του στη μέση της πίστας. Ο Raikkonen αισθανόταν ότι το είχε παρακάνει ο αντίπαλός του, καθιστώντας σαφή την οργή του μέσω του team radio με την ομάδα της Ferrari, αλλά οι αγωνοδίκες δεν έκριναν απαραίτητο ούτε καν να διερευνήσουν το περιστατικό.
 
Ο Fernando Alonso τερμάτισε 7ος για τη McLaren, ολοκληρώνοντας μια σταθερή επίδοση σε όλο το Σαββατοκύριακο, καθώς είχε τον 7ο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές και την 7η θέση στη σχάρα εκκίνησης, ενώ ήταν 7ος και στις δοκιμές το πρωί του Σαββάτου, πριν τη διαδικασία χρονομέτρησης για την κατάταξη της εκκίνησης. Ο Ισπανός πιλότος είχε το καλύτερο αποτέλεσμα από τους υπόλοιπους, πίσω από τις 3 κορυφαίες ομάδες που μοιράστηκαν τις 6 πρώτες θέσεις. Αυτός και ο Romain Grosjean έλαβαν μια προειδοποιητική σημαία για την υπέρβαση των ορίων της πίστας 3 φορές, είτε στη στροφή 4 ή στην 11, αλλά κατάφεραν να αποφύγουν την ποινή διέλευσης που θα είχαν με μια 4η παραβίαση.
 
 
Η Toro Rosso του Carlos Sainz Jr. ακολούθησε στην 8η θέση μπροστά από τους Valtteri Bottas και Nico Hulkenberg που συμπλήρωσαν την βαθμολογούμενη 10άδα. Ο Jolyon Palmer έχασε την ευκαιρία να πετύχει τους πρώτους του βαθμούς της καριέρας του στη Formula 1, όταν γύρισε στη στροφή 4 στον 49ο γύρο ενώ ήταν στη 10η θέση. Ο Βρετανός οδηγός έχασε το πίσω μέρος του μονοθέσιού του ενώ ήταν μόνος του -χωρίς πίεση- στην πίστα και ήταν τυχερός που δεν ενεπλάκη με κανέναν αντίπαλό του, όταν ο ίδιος επέστρεψε στην πίστα στην έξοδο της στροφής. Ο Felipe Massa αγωνίστηκε σκληρά σε όλο τον αγώνα, ως αποτέλεσμα μιας παρενέργειας από το ατύχημά του στις κατατακτήριες δοκιμές, που σήμαινε ότι το σύστημα διεύθυνσης του μονοθέσιού του ήταν εκτός κέντρου, όπως ο ίδιος οδήγησε στην πίστα. Παρά τις προσπάθειες να ισορροπήσει τη διαφορά, πάλευε ακόμη με τα θέματα κατά τη διάρκεια του αγώνα και τερμάτισε τελικά στην απογοητευτική γι’ αυτόν 18η θέση.
 
Ο Jenson Button ήταν ο μόνος που εγκατέλειψε, βάζοντας τέλος σε έναν άθλιο αγώνα 10 γύρων πριν το τέλος. Το πρώτο πρόβλημα στο μονοθέσιο του Button συνέβη στον 5ο γύρο, όταν ανέφερε ότι το πεντάλ του φρένου του εκτείνεται στο πάτωμα, βλέποντας τον να πέφτει από 8ος τελευταίος μόλις σε έναν γύρο. Η ομάδα προσδιόρισε ένα υδραυλικό πρόβλημα στο μονοθέσιό του και είπε στον Button να μην αλλάξει ταχύτητα, μια βοήθεια μέσω ενδοεπικοινωνίας που είχε ως αποτέλεσμα μια ποινή διέλευσης για παραβίαση των περιορισμών των ομάδων στην υποστήριξη των οδηγών μέσω radio. Τελικά κατάφερε να ανακτήσει την ταχύτητά του κι ανέβηκε 19ος, όταν ένας καπνός από τη μονάδα ισχύος της Honda σηματοδότησε το τέλος του αγώνα του για τον Βρετανό πρωταθλητή.
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.40’30’’115, 2. Nico Rosberg (Mercedes) +1’’977, 3. Daniel Ricciardo (Red Bull) +27’’539, 4. Sebastian Vettel (Ferrari) +28’’213, 5. Max Verstappen (Red Bull) +48’’659, 6. Kimi Raikkonen (Ferrari) +49’’044, 7. Fernando Alonso (McLaren) +1 γύρο, 8. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) +1 γύρο, 9. Valtteri Bottas (Williams) +1 γύρο, 10. Nico Hulkenberg (Force India) +1 γύρο.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 192, 2. Rosberg 186, 3. Ricciardo 115, 4. Raikkonen 114, 5. Vettel 110, 6. Verstappen 100, 7. Bottas 56, 8. Perez 47, 9. Massa 38, 10. Sainz Jr. 30, 11. Grosjean 28, 12. Hulkenberg 27, 13. Alonso 24, 14. Kvyat 23, 15. Button 13, 16. Magnussen 6, 17. Wehrlein 1, 18. Vandoorne 1.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 378, 2. Ferrari 224, 3. Red Bull 223, 4. Williams 94, 5. Force India 74. 6. Toro Rosso 45, 7. McLaren 38, 8. Haas F1 28, 9. Renault 6, 10. Manor 1.
 
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ
Σε μια πίστα που είναι πλέον είδος προς εξαφάνιση το προσπέρασμα, παρά τη χρήση του συστήματος DRS, κάθε αγώνας παύει να έχει ενδιαφέρον, καθώς βλέπεις τα μονοθέσια να πλησιάζει το ένα το άλλο χωρίς τη μάχη για τη θέση. Από τη μια οι κανονισμοί κι από την άλλη τα μεγάλα σε μήκος μονοθέσια, δεν αφήνουν περιθώριο μάχης για κατάταξη. Θα πρέπει να μεγαλώσει σε πλάτος ή σε μήκος η πίστα της Ουγγαρίας, έτσι ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος για προσπέραση και παρατεταμένο ενδιαφέρον από πλευράς θεατών.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 25/07/2016, 11:19 πμ.)


Το βάθρο των νικητών
Το βάθρο των νικητών
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Daniel Ricciardo - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull
Kimi Raikkonen - Ferrari
Kimi Raikkonen - Ferrari
Λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα
Λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα
Βόλτα των οδηγών στην πίστα χαιρετώντας τους θεατές
Βόλτα των οδηγών στην πίστα χαιρετώντας τους θεατές

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Fiat
ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Κουτουμάτσα Αρχαίας Κορίνθου, 201 00 Κόρινθος
Τηλ.: +302741076100, Fax: +302741074155
E-mail: moustakas@kor.forthnet.gr
 
Χρήσιμα