IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Μετά από 2 χρόνια η Formula 1 επιστρέφει στην πίστα Hockenheim


Την τελευταία φορά που η Formula 1 βρέθηκε στη Γερμανική πίστα Hockenheim ήταν το 2014, η 1η χρονιά της υβριδικής εποχής. Από τότε έχουν γίνει μεγάλα βήματα στην εξέλιξη των μονοθέσιων κι αυτό κάνει την πίστα να μοιάζει καινούργια για όλους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να περιμένουμε χρόνους πολύ πιο γρήγορους απ' ότι πριν 2 χρόνια, με συνέπεια την αύξηση των απαιτήσεων από τα ελαστικά. Η Pirelli επέλεξε τις μέση, μαλακή και πολύ μαλακή γόμες για τη Γερμανία, που είναι η ίδια επιλογή με τον προηγούμενο αγώνα στην Ουγγαρία. Πρόκειται ουσιαστικά για πιο «σκληρή» επιλογή, δεδομένου ότι πριν 2 χρόνια στο Hockenheim υπήρχαν διαθέσιμες η μαλακή και η πολύ μαλακή γόμα.
 
Η πίστα έχει λίγο απ' όλα, με γρήγορες ευθείες αλλά κι ένα πιο τεχνικό κομμάτι, αυτό του Σταδίου. Επίσης, είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τον καιρό. Στις δοκιμές του 2014 η θερμοκρασία περιβάλλοντος έφτασε στους 38 βαθμούς Κελσίου. Το οδόστρωμα της πίστας είναι εξαιρετικά ομαλό κι αυτό βοηθά στον περιορισμό φθοράς και πτώσης στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης, όμως είναι σημαντική η προστασία των πίσω ελαστικών, καθώς υπάρχουν πολλά σημεία επιτάχυνσης στην έξοδο αργών στροφών. Όπως η πρόσφυση, έτσι και η σταθερότητα στο φρενάρισμα είναι κλειδί. Τα ελαστικά υπόκεινται σε μεγάλες επιβραδύνσεις και η στροφή 5 φορτίζει με μεγάλα ποσά ενέργειας τα ελαστικά, καθώς είναι μια αριστερή παρατεταμένη που αντιμετωπίζεται σχεδόν σαν ευθεία από τους οδηγούς.
 
Οι γόμες που έχουν επιλεγεί για το Grand Prix του 2016, είναι η μέση, η μαλακή και η πολύ μαλακή. Όσον αφορά την πρώτη, υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχει ένα σετ διαθέσιμο για τον αγώνα, η οποία δουλεύει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες. Υποχρεωτική είναι και η επιλογή ενός σετ μαλακή γόμας, η προσαρμοστικότητα της οποίας θα την κάνει ιδιαίτερα δημοφιλή στον αγώνα. Τέλος, η πολύ μαλακή γόμα θα χρησιμοποιηθεί εκτενώς στις δοκιμές αλλά και στην αρχή του αγώνα, ενώ δουλεύει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες. Στη Ferrari έχουν επιλέξει περισσότερα σετ πολύ μαλακής γόμας απ' ότι οι Mercedes και Red Bull.
 
Την τελευταία φορά που είχαμε αγώνα F1 στο Hockenheim, νικητής είχε αναδειχθεί ο Nico Rosberg με στρατηγική 2 αλλαγών. Εκκίνησε με τη πολύ μαλακή γόμα κι έβαλε τη μαλακή στον 15ο και στον 41ο γύρο. Η πολύ μαλακή γόμα ήταν περίπου 1’’ ταχύτερη από την μαλακή. Η καλύτερη εναλλακτική στρατηγική ήταν αυτή του team mate του Rosberg, του Lewis Hamilton, ο οποίος τερμάτισε 3ος ακολουθώντας μια ταχεία στρατηγική με 3 αλλαγές. Ο Βρετανός που εκκινούσε 20ος μετά από ένα ατύχημα στις δοκιμές, κέρδισε 17 θέσεις στον αγώνα, μια εκπληκτική επίδοση, αν αναλογιστεί κανείς ότι έκανε μία παραπάνω στάση και χρειάστηκε να περάσει πολλούς πιο αργούς οδηγούς στην πίστα.
 
«Το Hockenheim είναι περίπου άγνωστο. Δεν έχουμε τρέξει εκεί για 2 χρόνια και παλιότερα ο αγώνας εναλλάσσονταν με το Nurburgring, οπότε όλοι βασίζονται σε ετεροχρονισμένα στοιχεία του αρχείου τους σε αντίθεση με άλλες πίστες», είπε ο κ. Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli. «Τα μονοθέσια είναι προφανώς πολύ πιο γρήγορα απ' ότι το 2014 γι' αυτό η επιλογή ελαστικών που κάναμε, είναι ένα βήμα σκληρότερη από την προηγούμενη φορά. Αξιοσημείωτες ήταν οι μεταβολές του καιρού το 2014. Στον αγώνα η θερμοκρασία ήταν 20 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερη από την πολύ υψηλή των 38 βαθμών που είδαμε στις κατατακτήριες δοκιμές. Καθώς η εποχή είναι ίδια, υπάρχει πιθανότητα να αντιμετωπίσουμε αντίστοιχο εύρος διακυμάνσεων», συμπλήρωσε ο κ. Hembery.

Ο 24ωρος αγώνας αντοχής του Spa στο Βέλγιο διεξάγεται το ίδιο Σαββατοκύριακο με το Γερμανικό GP της Formula 1, με μια απόσταση 320 χλμ. Είναι η μεγαλύτερη οργάνωση για την Pirelli, καθώς θα προμηθεύσει 60 αυτοκίνητα με 9.000 ελαστικά. Να αναφέρουμε εδώ ότι η Ιταλική κατασκευάστρια ελαστικών άνοιξε το 1ο Pirelli P Zero World στις Δυτικές ΗΠΑ και πιο συγκεκριμένα στο Λος Άντζελες. Πρόκειται για σειρά μπουτίκ της Pirelli σε όλο τον πλανήτη όπου θα εφοδιάζονται αποκλειστικά και μόνον supercars με ελαστικά. Ταυτόχρονα, θα είναι και σημείο συνάντησης/αναφοράς για τους ενθουσιώδεις οπαδούς. Εν αναμονή του αγώνα την τελευταία ημέρα του Ιουλίου, να συμπληρώσουμε ότι δεν έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές σε διαδρομή και οδόστρωμα της πίστας από το 2014, ενώ αμέσως μετά το Γερμανικό GP, η Pirelli θα κάνει δοκιμές ελαστικών του 2017 με την ομάδα της Ferrari στο Fiorano. Η υπόλοιπη F1 αρχίζει το καλοκαιρινό διάλλειμα, με τα εργοστάσια να κλείνουν για 2 εβδομάδες.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 28/07/2016, 09:28 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Kia
ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
2ο χλμ. Τρίπολης-Άργους, 221 00 Τρίπολη
Τηλ.: +302710242858, Fax: +302710241115
E-mail: tzavaras-sa@tri.forthnet.gr, Website: www.tzavaras.com.gr

 

 
Χρήσιμα