IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Βελγίου: Αντεπίθεση του Rosberg για τον τίτλο


Ο Nico Rosberg επέστρεψε από τις σύντομες καλοκαιρινές του διακοπές ανανεωμένος και αποφασισμένος να πάρει και πάλι κεφαλή στο πρωτάθλημα, πετυχαίνοντας στο θρυλικό Spa την pole position και συνάμα την πολυπόθητη νίκη.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Rosberg αναδείχθηκε νικητής σ’ ένα χαοτικό Βελγικό Grand Prix, με αυτοκίνητο ασφαλείας και κόκκινη σημαία. Ο ίδιος οδήγησε πρώτος απ’ την αρχή μέχρι το τέλος, παρά το δράμα που εκτυλίχθηκε γύρω του, κυρίως στην ταραχώδη αρχή των 6 γύρων. Η νίκη του περιορίζει το προβάδισμα του Lewis Hamilton στους 9 βαθμούς, με τον Βρετανό να κάνει μια ομηρική επάνοδο, καθώς εκκίνησε τον αγώνα τελευταίος και βρέθηκε στο βάθρο 3ος, σ’ ένα Σαββατοκύριακο που έχει όλα τα σχετικά με τον περιορισμό των ζημιών, ώστε να υποστεί μια τεράστια ποινή στη σχάρα εκκίνησης για τις αλλαγές στον κινητήρα της δικής του Mercedes. Ο αγώνας είχε επίσης ένα τρομακτικό ατύχημα του Kevin Magnussen (Renault) στην έξοδο της Eau Rouge στον 6ο γύρο. Ο Δανός απομακρυνόταν αργά από τον τόπο του ατυχήματος, πριν πάει στο νοσοκομείο για τους απαραίτητους ιατρικούς ελέγχους.
 
Η ζωή του Rosberg έγινε πολύ πιο εύκολη, όταν οι επόμενοι 3 στο grid, Max Verstappen, Kimi Raikkonen και Sebastian Vettel, πήγαν να μπουν μαζί στην 1η στροφή και ήρθαν σε επαφή, με αποτέλεσμα να τεθούν εκτός συναγωνισμού. Ο Daniel Ricciardo ήταν τελικά ο πιο ανταγωνιστικός του Rosberg, που σταθεροποιήθηκε στη 2η θέση, ανάμεσα στους οδηγούς της Mercedes. Ο Nico Hulkenberg οδήγησε μια ένα μεγάλο μέρος του αγώνα στην 4η θέση και λίγο έλειψε να πετύχει το 1ο του βάθρο στην καριέρα του στην F1, που θα μπορούσε κάλλιστα να υλοποιηθεί, αν δεν είχε σταματήσει για ελαστικά λίγο πριν τεθεί ο αγώνας σε καθεστώς κόκκινης σημαίας. Ο εταίρος οδηγός του Γερμανού, Sergio Perez, τερμάτισε 5ος κι έτσι η Force India πέρασε πάνω από την Williams στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
 
Το χάος άρχισε στο La Source, όταν ο Verstappen κόλλησε στο grid και κατόπιν χώθηκε εσωτερικά των Ferrari που είχαν βρεθεί δίπλα-δίπλα, χτυπώντας τον Raikkonen, ο οποίος πιεζόταν από τον συμπαίκτη του Vettel. Ο τελευταίος χτύπησε τον Φιλανδό και γύρισε το μονοθέσιό του, πριν οι Raikkonen και Verstappen έρθουν σε επαφή. Στο τρέξιμο κάτω από το λόφο, το εμπρός φτερό του Verstappen χαλάρωσε, ενώ το μονοθέσιο του Raikkonen πέταγε σπίθες από πίσω για το υπόλοιπο του γύρου. Και οι 3 οδηγοί μπήκαν στα pits στο τέλος του γύρου. Το δάπεδο στο μονοθέσιο του Raikkonen φάνηκε ότι είχε πιάσει φωτιά κατά τη διάρκεια της στάσης του, καθυστερώντας τον σημαντικά στον pits.
 
 
Πιο πίσω, στον τρελό 1ο γύρο, ο Pascal Wehrlein χτύπησε στο πίσω μέρος του Jenson Button στην Les Combes, κουνώντας το χέρι του θυμωμένα προς τον οδηγό της McLaren. Ο Wehrlein φάνηκε να έχει περισσότερο χώρο από την εξωτερική και προσπαθούσε να περάσει τον Button στην έξοδο της στροφής. Τελικά και οι δυο τους εγκατέλειψαν τον αγώνα. Στον 2ο γύρο το πίσω δεξιά ελαστικό του Carlos Sainz εξερράγη στην ευθεία Kemmel. Ο οδηγός της Toro Rosso κράτησε στην πίστα το μονοθέσιό του, αλλά του γύρισε στην έξοδο της Les Combes, πριν τη τελική του εγκατάλειψη, όταν βγήκε από την πίστα με την πίσω αεροτομή του να κρέμεται κατακόρυφα από το μονοθέσιο. Μετά από μια σύντομη περίοδο ενός εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, το δράμα συνεχίστηκε, με τον Magnussen να γυρνάει βίαια στην κορυφή του λόφου στην Eau Rouge και να συγκρούεται δυνατά στα εμπόδια. Ο οδηγός της Renault κινήθηκε με αργό βηματισμό μακριά από το συμβάν. Μετά από 4 γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο αγώνας τέθηκε υπό κόκκινη σημαία (διακοπή), ώστε οι κριτές θα μπορέσουν να επισκευάσουν τον κατεστραμμένο τοίχο.
 
Μετά την τέλεια επανεκκίνηση και το επόμενο stint του Rosberg, το πραγματικό ενδιαφέρον ήταν η μάχη για το βάθρο πίσω του. Η κόκκινη σημαία είχε έρθει την τέλεια στιγμή για τους Fernando Alonso και Lewis Hamilton, όπου και οι δύο είχαν ξεκινήσει με τη μέση γόμα και βρέθηκαν στην 4η κι 5η θέση αντιστοίχως, με πολλούς άλλους οδηγούς να μπαίνουν στα pits αμέσως μετά την συντριβή του Magnussen και το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Hamilton πέρασε γρήγορα τους Alonso και Hulkenberg αλλά σύντομα διαμαρτυρήθηκε για τα ελαστικά του, ότι γλιστρούσε πολύ, προτρέποντας ένα pit stop στον 22ο γύρο για ένα σετ ελαστικών. Ο Βρετανός είχε ένα χρησιμοποιημένο σετ της πιο αποδοτικής μέσης γόμας, το οποίο η Mercedes επέλεξε να μην προβεί σ’ αυτή τη στάση, εξασφαλίζοντας ότι θα πρέπει να σταματήσει και πάλι κι ότι ένα βάθρο δεν θα ήταν καθόλου βέβαιο στα μέσα του αγώνα.
 
 
Αυτό το όριο διήρκεσε μόλις 11 γύρους, με τον Hamilton στα pits και πάλι στον 33ο γύρο για τα χρησιμοποιημένα μεσαία ελαστικά. Ο ίδιος εμφανίστηκε στην πίστα 4ος μπροστά από τον Perez και γρήγορα πέρασε και τον Hulkenberg, αλλά ο Ricciardo ήταν πολύ μακριά για τον Βρετανό, στη φιλοδοξία του να τερματίσει 2ος. Μακριά από τη μάχη για το βάθρο, ο Verstappen συνέχισε τη μάχη του με τον Raikkonen στο 2ο stint, με τον Ολλανδό να αναγκάζει τον πιλότο της Ferrari να ανοιχτεί στη Les Combes. Αυτό προκάλεσε μια σειρά από βαριά σχόλια του Φιλανδού στην ενδοεπικοινωνία, ο οποίος κατήγγειλε το μόνο ενδιαφέρον του Verstappen ήταν να τον θέσει εκτός πίστας.
 
Υπήρξε επίσης μια οριακή επαφή μεταξύ Hulkenberg και Alonso στα pits στον 24ο γύρο, με τον Ισπανό οριακά να μπαίνει στην πορεία του Γερμανού και τους δυο τους να εισέρχονται στην πίστα δίπλα-δίπλα, με τον Hulkenberg οριακά μπροστά. Ο Alonso πίεσε τον Hulkenberg με το ελαστικό του και ο οδηγός της Force India κράτησε το μονοθέσιό του μακριά από τον τοίχο, διατηρώντας τη θέση και την διαμονή του εσωτερικά τος λευκής γραμμής στην έξοδο. Ο Γερμανός έκανε μια μεγάλη προσπάθεια για την 4η θέση. Perez και Vettel πήραν τις δύο επόμενες θέσεις περνώντας τον Alonso που αγωνίστηκε σκληρά να κρατηθεί όσο πιο ψηλά μπορούσε. Τελικά πήρε την 7η θέση μπροστά από τον 8ο Bottas, τον οποίο δεν κατάφερε να περάσει ο Raikkonen που περιορίστηκε 9ος, καθώς τον δυσκόλεψε αρκετά ο Massa που πήρε τελικά την τελευταία βαθμολογούμενη θέση (10ος).
 
Ο άτσαλος στο Spa Verstappen τερμάτισε εκτός βαθμών (11ος), με τον Esteban Gutierrez 12ο και τον εταίρο πιλότο του, Romain Grosjean, πίσω του. Οι οδηγοί της Haas ήταν στην 6άδα μετά το δράμα στην αρχή του αγώνα. Ο Daniil Kvyat μόχθησε για την 14η θέση με την μονάδα ισχύος του 2015 στην δική του Toro Rosso να είναι βάναυσα εκτεθειμένη στον ανταγωνισμό. Ο Jolyon Palmer τερμάτισε 15ος για την Renault, μπροστά από τον Esteban Ocón με την Manor, ο οποίος τερμάτισε μπροστά από τον 17ο και τελευταίο Felipe Nasr.
 
 
Αποτελέσματα
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1.44’51’’058, 2. Daniel Ricciardo (Red Bull) +14’’113, 3. Lewis Hamilton (Mercedes) +27’’634, 4. Nico Hulkenberg (Force India) +35’’907, 5. Sergio Perez (Force India) +40’’660, 6. Sebastian Vettel (Ferrari) +45’’394, 7. Fernando Alonso (McLaren) +59’’445, 8. Valtteri Bottas (Williams) +1’00’’151, 9. Kimi Raikkonen (Ferrari) +1’01’’109, 10. Felipe Massa (Williams) +1’05’’873.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 232, 2. Rosberg 223, 3. Ricciardo 151, 4. Vettel 128, 5. Raikkonen 124, 6. Verstappen 115, 7. Bottas 62, 8. Perez 58, 9. Hulkenberg 45, 10. Massa 39, 11. Alonso 30, 12. Sainz Jr. 30, 13. Grosjean 28, 14. Kvyat 23, 15. Button 17, 16. Magnussen 6, 17. Wehrlein 1, 18. Vandoorne 1.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 455, 2. Red Bull 274, 3. Ferrari 252, 4. Force India 103, 5. Williams 101. 6. McLaren 48, 7. Toro Rosso 45, 8. Haas F1 28, 9. Renault 6, 10. Manor 1.
 
 
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ
Μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα, η επιστρέψαμε στους γνώριμους ρυθμούς με έντονη δράση, έτσι όπως πραγματικά αρμόζει στο θρυλικό Spa. Κι αυτό φάνηκε από την εκκίνηση κιόλας, αν και δεν υπήρχε λόγος να καταστραφεί ο αγώνας των μονοθέσιων του Maranello. Απορώ μάλιστα με την ανοχή των αγωνοδικών στην προκλητική οδήγηση του νεαρού Max Verstappen, ο οποίος έκανε κυριολεκτικά ό,τι ήθελε στην πίστα. Χαρακτηριστικός ήταν επί τούτου και ο Raikkonen, όταν ακούστηκε να μιλάει για τον Ολλανδό πιλότο της Red Bull μέσω της ενδοεπικοινωνίας. Το αυτοκίνητο ασφαλείας απουσίασε σε ορισμένες περιπτώσεις, ευτυχώς όχι και μετά το συγκλονιστικό ατύχημα του Kevin Magnussen, ο οποίος κυριολεκτικά κομμάτιασε την Renault του στο τελείωμα της περίφημης Eau Rouge. Το Spa πάντως είχε και φέτος τη δράση που θέλαμε. Και τώρα που «γλυκαθήκαμε», περιμένουμε κάτι ανάλογο την ερχόμενη Κυριακή (4 Σεπτεμβρίου 2016) στην επίσης θρυλική Ιταλική πίστα Monza.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 29/08/2016, 01:59 μμ.)


Το βάθρο των νικητών
Το βάθρο των νικητών
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Daniel Ricciardo - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Fernando Alonso - McLaren
Fernando Alonso - McLaren
Kimi Raikkonen - Ferrari
Kimi Raikkonen - Ferrari
Λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα
Λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα
Λίγο πριν την επανεκκίνηση του αγώνα
Λίγο πριν την επανεκκίνηση του αγώνα

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Dacia
ΔΕΛΤΑ ΚΑΡ ΑΕ

Έκθεση: Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών 33, 264 42 Πάτρα
Συνεργείο - Ανταλλακτικά - Φανοποιείο/Βαφείο - Αξεσουάρ
Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών 47, 264 42 Πάτρα
Τηλ.: +302610420373, Fax: +302610423772
 
Χρήσιμα