IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ανακρίβειες για την απόσυρση από το ALTER και τον κ. Γιώργο Αυτιά
 
Σήμερα (1/10/2009) το πρωί (8:00) σε τηλεοπτική εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού ALTER ακούστηκαν ανακρίβειες για την απόσυρση των οχημάτων από τον παρουσιαστή κ. Γιώργο Αυτιά. Όπως ισχυρίστηκε ο κ. Αυτιάς, κατά πληροφορίες του(!) εισάγονται παλαιά αυτοκίνητα από την Αλβανία αγορασμένα με 100 ευρώ και οδηγούνται προς απόσυρση για την επιδότησή τους με 1.000 και πλέον ευρώ, επιβαρύνοντας έτσι το Ελληνικό Δημόσιο. Μέγα λάθος και σοβαρότατη παραπληροφόρηση του κοινού, η οποία τολμάμε να πούμε ότι αφήνει υπόνοια πως είναι μεθοδευμένη, καθώς η βαρύτητα του ΜΜΕ και η δημοσιογραφική εμπειρία του κ. Αυτιά, δεν δικαιολογεί κάτι τέτοιο.
Για να αποχαρακτηριστεί ένα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητο και να επιδοτηθεί από το κίνητρο της απόσυρσης, θα πρέπει μέχρι σήμερα να είναι το πλαίσιό του καταχωρημένο στη βάση δεδομένων του Υπουργείου Μεταφορών και του αντίστοιχου Οικονομικών, να έχει πινακίδες κυκλοφορίας και να μπορεί να κινείται. Από την άλλη, όταν εισαχθεί ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο στη χώρα μας, για να βγάλει πινακίδες, πρέπει πρώτα να περάσει από τελωνείο και να πληρώσει τον δασμό που του αναλογεί. Βάση της Ελληνικής νομοθεσίας, ο επιβαλλόμενος φόρος στο τελωνείο υπολογίζεται βάση του πίνακα αξιών του τελωνείου και λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο τελικό ποσό, λόγω παλαιότητας. Στην προκειμένη περίπτωση, δεν υπάρχει πιθανότητα να είναι μεγαλύτερο το τιμολόγιο των 100 ευρώ!! Ο φόρος υπολογίζεται με βάση την Κοινοτική Οδηγία που πληροί το όχημα, την παλαιότητα σε έτη και την κατηγορία κυβισμού που ανήκει. Με βάση όλα τα παραπάνω, ο φόρος που θα πληρώσει ο κάθε ενδιαφερόμενος κάτοχος τέτοιου αυτοκινήτου είναι σημαντικά υψηλότερος όταν η παλαιότητα του οχήματος είναι όλο και μεγαλύτερη.
Τέλος, για να μπορεί να γίνει χρήση του δικαιώματος της απόσυρσης, άρα και επιδότησης του κατόχου παλαιού αυτοκινήτου, θα πρέπει το προς απόσυρση όχημα να έχει άδεια κυκλοφορίας εκδοθείσα πριν από την 1η Ιουνίου 2009. Η αρχική ανακοίνωση για την πρόθεση της (απερχόμενης) κυβέρνησης να προχωρήσει σε απόσυρση έγινε στις 22 Ιουλίου 2009, δηλαδή μόλις 71 ημέρες πριν. Εκ των πραγμάτων λοιπόν, ο κάτοχος ενός τέτοιου εισαγόμενου αυτοκινήτου, πέραν της έκδοσης Ελληνικής άδειας κυκλοφορίας πριν το οδηγήσει προς αποχαρακτηρισμό, θα πρέπει επίσης να έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας για το τρέχον έτος (2009).
Έτσι λοιπόν καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι μία τέτοια προσπάθεια εξαπάτησης του κράτους προς εκμετάλλευση της απόσυρσης από επιτήδειους, δεν είναι πιθανή, καθώς δεν είναι συμφέρουσα οικονομικά. Θεωρούμε λοιπόν ότι οι ισχυρισμοί του κ. Αυτιά και του τηλεοπτικού σταθμού ALTER είναι κατ’ αρχήν αστείοι και πέραν κάθε εγκυρότητας. Εμείς, επικοινωνήσαμε με τον τηλεοπτικό σταθμό και επισημάναμε όλα τα παραπάνω, όμως καμία διευκρίνιση δεν έγινε κατά τη διάρκεια του προγράμματος.
 



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mercedes
ΝΙΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ - ΠΕΤΡΟΣ & ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΑΠΟΥΛΗΣ ΟΕ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
25ης Μαρτίου 14, 173 41 Αγ. Δημήτριος Αττικής
Τηλ. & Fax: +302109715789, E-mail: merc.service.kp@hotmail.com
 
Χρήσιμα